Onzeker na echo

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bab28, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

Afgelopen vrijdag hebben wij een vroege echo gehad bij de gyn omdat ik vorige week zaterdag klein beetje bloedverlies heb gehad (ontdekte het nadat we gefietst hadden). Woensdag verloor ik wel wat meer maar dat was weer gestopt. Op de echo waren 2 vruchtzakjes te zien: 1 van 2,4 cm en 1 van 0,6 cm. Verder zag ze wat bloedstolsels in de baarmoeder zitten. De vruchtzakjes hadden nog geen kloppende hartjes. Volgens de gyn kan het 2 dingen beteken: of de echo is te vroeg gemaakt of de vruchtjes zijn al gestopt met groeien. We zijn uitgegaan van een cyclus van 28 dagen. Na het stoppen van de pil (april) heb ik 2 cylci gehad: 1 van 35 dagen en 1 van 23 dagen, daarna was ik zwanger. Nu kan het natuurlijk zijn dat ik nog geen 6 weken zwanger ben geweest en daarom de vruchtzakjes leeg waren.
    Wat kunnen die bloedstolsels betekenen? Sinds de inwendige echo verlies ik kleine beetjes bruin bloed, met name bij het afvegen. Snachts verlies ik niets. 31 Juli hebben we weer een echo maar de spanning neemt wel erg toe. Ik zou zo graag willen weten waar we aan toe zijn.
    Klopt het dat bruin bloed verlies niet zo ernstig is? Kan het een restant zijn van de bloeding van vorige week woensdag? Heb overigens geen enkele keer buikpijn oid gehad.

Groetjes, Bab

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi bab,

Inderdaad, bruinverlies hoeft niets ernstigs te beteken. De stolsels die de gyn in je baarmoeder heeft gezien kan nog naar buiten komen maar kan ook opgenomen worden door je lichaam. het word even spannend tot de echo!

Sterkte.

Imke

Share This Page