Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Indian, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Hoi Allemaal,
    Heb al verschillende topics gelezen over clomid.
    Maar zie dat iedere gyn. het anders doet.

Ik ben vandaag op dag 8 van de cyclus naar het ZH geweest, heb 5dgn 50mg clomid geslikt, voor het eerst, en moet nu maandag (dag 11) terug komen.
    Hebben jullie dat ook gehad, elke paar dagen naar het ZH?

2. wolly

wolly Niet meer actief

Ja klopt dat heb ik ook gehad, ze gaan dan kijken via inwendige echo hoe het eiblaasje groeit en wanneer die gaat springen.
    Als het eiblaasje is gesprongen laten ze je meestal bloed prikken om te kijken of je een goeie eisprong hebt gehad.
    Als het niet aan slaat dan zou je een hogere dosis Clomid krijgen.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Veel succes.

Liefs wolly :)

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik heb dat alleen de eerste cyclus met clomid gehad, deze sloeg goed aan en toen mocht ik het een half jaar zelf proberen. Nu in de 4e ronde clomid en heb volgens mij gewoon elke maand een eisprong gehad.

4. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
  5. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    ik moest ook om de paar dagen naar het ziekenhuis,maar ik hoefde geen bloed te prikken.
    gelukkig werd ik de eerste keer clomid gelijk zwanger.
    dus weet niet of je de 2e keer enz,ook om de paar dagen heen moet

6. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Dat is goed nieuws Angela.
    Ik hoop dat dit ook bij ons mag gebeuren!

Vandaag ook bij het ZH geweest. Alles goed, woe weer terug!

7. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    das goed nieuws!..
    En ja, hoop dat je heel snel zwanger mag raken :D

8. Natasja1981

Jul 22, 2008
    40
    0
    0
    Hier ook clomid, maar ik heb het via de huisarts en moet zelf bijhouden of ik een eisprong heb of niet. Tot nu toe nog niet en moet alleen morgen nog testen. Als ik geen ei heb mag ik volgende maand naar 75 mg (heb nu 50). Eigenlijk hoopte ik gewoon op een positieve ovu-test, maar ik denk nu dat ie deze maand niet meer komt!

9. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Natasja, ik hoop dat dat toch nog gebeurd.
    Nog nooit gehoord trouwens dat een huisarts ook clomid voorschrijft.

Gister naar het ZH geweest, ze willen toch neit zo groeien, dus erg balen.
    Maar we wachten af, morgen weer terug.

10. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoi
    ik gebruik ook clomid ik regeer er goed op me eitjes groeien goed alleen me cyclus is wel langer geworden met clomid maar dat maakt niet uit ik moet vanaf dag 11 me eerste echo laten maken en dan om de dag bij mij zijn der nu twee pogingen mislukt maar misschien is drie keer wel scheepsrechts daar gaan we maar van uit
    groetjes sabine

11. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Succes Sabine!
    Ik duim voor je dat idd 3x scheepsrecht is!
    Ik heb wel begrepen, van internet, dat je ei-sprong door clomid meestal tussen dag 17-19 is ipv rond 14de. Dus dat zou al wel een langere cyclus kunnen verklaren.

Ik mag morgen weer, hopelijk groeien ze nog goed, 1 was van ma naar woe niet gegroeid. Een kleinere juist wel, was nu ongeveer 12mm.
    Hoop zo dat het werkt!

12. project

project Lid

Aug 8, 2008
    20
    0
    0
    Friesland
    Hoi,

ik ben deze week net begonnen met de clomid 50 mg. Maandag wordt er gekeken of dit ook iets doet. Ik had nog niet begrepen dat er ook bloed genomen gaat worden, is dit altijd zo? Veel succes allemaal.

13. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Project, geen idee. Zal ook wel verschillen per ZH.
    Bij mij doen ze het omdat ze een hormoon willen meten. (vraag me even niet welk, want dat weet ik niet, het heeft wel te maken met de ei-sprong)

Hoop dat je maandag goed nieuws hebt!

14. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hier deden ze ook bloedtest om naar progesteron te kijken. Als deze hoog genoeg is dan weet je of je een goede eisprong gehad hebt. Een echo zegt namelijk niet altijd alles.

15. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Dankje Wup!
    Ja de GYN heeft het wel aalemaal verteld, maar je krijgt soms zo veel informatie.

16. project

project Lid

Aug 8, 2008
    20
    0
    0
    Friesland
    Toch heel handig zo'n site, je krijgt best veel informatie, die je anders niet geweten zou hebben. Ik ga maandag in ieder geval vragen of ze ook bloed prikken tijdens de periode van de eiersprong. De gyn. heeft het ook gehad over ovulatietesten, maar ik lees vaak dat je dan eigenlijk te laat bent. Hebben jullie daar ervaring mee? Hebben jullie ook last van clomid bijwerkingen gehad?

17. project

project Lid

Aug 8, 2008
    20
    0
    0
    Friesland
    Indian, ben je vrijdag weer bij de gyn. geweest? Is het eitje nog gegroeid? Veel succes.

18. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Project, ja was er geweest, het grotere eitje was niet gegroeid, het kleinere wel. En een nieuwe gezien!
    Moet nu maandag terug, eigenlijk zondag, maar dan moet ik werken, en omdat ze niet hard groeien mocht het toch maandag zijn.

Geen idee of ik bijwerkingen heb, wel regelmatig hoofdpijn, en ik denk dat ik wel wat molliger ben geworden, maar dat kan ook van de prednison zijn die ik gebruikt heb. (gelukkig in de afgelpoen 3,5week maar 1 keer. jippie!) oh ff ter verduidelijking ik het cu. (colitus ulserosa) daarvoor de prednison gebruikt.

Dankje Project, ik hoop dat ze maandag goed nieuws voor mij heeft, dat ze blijven groeien en hopelijk ook gaan springen!

19. project

project Lid

Aug 8, 2008
    20
    0
    0
    Friesland
    En Indian, zit er vooruitgang in de groei? Zij e eitjes gegroeid de afgelopen dagen?

Ik ben vanmorgen geweest en er was 1 eitje te zien van 10 mm. Daar kon ze eigenlijk niets over zeggen. Nu moet ik donderdag weer komen. Ze heeft wel aangegeven dat vanaf 14 mm er meer te zeggen valt over de voortgang. Ik heb eigenlijk geen idee wat goed of niet goed is. Jullie?

20. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    10 mm is al een goed begin hoor! Bij mij heeft de 50 en de 100 mg helemaal niks gedaan en de 150 mg vorige maand leverd een mooi eitje op.. een eitje groeit ongeveer 2 mm per dag en springt als ie tussen de 20 en de 23 mm zit gemiddeld.. jaja! ik heb ook wat informatie ingewonnen de vorige cyclus! haha!
    moet morgen weer heen te meten aangezien ik dus wel ongesteld ben geworden, maar we zijn weer met goeie moed begonnen en de hormonen zitten er weer in! Gelukkig maar! Wat een %)^%&#E - dingen.. En wat heb ik er een last van! Opvliegers, stemmingswisselingen, etc. maar alles voor het goeie doel!

Share This Page