Nou meiden eindelijk ga ik ook beginnen met onze eerste ICSI poging! En vandaar nu mijn eigen topic. in oktober/november 2007 kwamen we erachter dat mannetje erg slecht zaad heeft, 2 miljoen zaadjes en wist toen niet hoeveel precies daarvan goed waren. eenmaal in het ziekenhuis hoorde we dat er veel zaadjes niet geschikt waren dus het zou IVF worden. maar dat werd niet bij ons in het ziekenhuis gedaan, dus we werden doorgestuurd. nou eenmaal in het andere ziekenhuis veel onderzoeken gehad, en bleek dat we voor ICSI zouden moeten gaan, er werden steeds maar gemiddeld 2 levende zaadjes gevonden . we werden toen wéér doorgestuurd naar een ander ziekenhuis (amc amsterdam) en ook weer veel onderzoeken gehad,het zag er erg slecht uit en het woord TESE viel.... maar dmv een SOT test (sperma opwektest) zijn er voldoende zaadjes gevonden om een "zoek"-ICSI te starten! en 3 juni beginnen we dan eindelijk! ik heb de spuiten in huis, en me handen jeuken al haha ik kan niet wachten om te beginnen, maar ben wel erg zenuwachtig! groetjes mounia
Hey Mounia, Is jou hele topic weg door de verhuizing? Das ook balen! Meid, hierbij nogmaals: Ik wens je heel veel sterkte en succes, en ik duim heel hard voor jullie mee. Liefs Zora
helaas zijn al mijn berichten verloren gegaan, even een update: ik ben begonnen met spuiten, en ik ben gisteren ongi geworden! en nu wacht ik op een reactie van het ZH waneer ik mag komen voor een eerste echo. het is allemaal erg spannend, ook aan dat spuiten wen ik maar niet...ik doe er soms zooo lang over (en het zit allemaal tussen de oren hoor haha)
Nou mounia wat jammer dat je hele topic is gewist. Maar dan nogmaals heeeeeeeel veel succes! Hoe gaat het spuiten je af? Gaat het al beter, ik word al nerveus als ik eraan denk eerlijk gezegd. maar ja voor het goede doel dan heh! liefs elif( lana)
Zora, ja het is erg balen dat mijn hele topic weg is!! dank je wel meid, mijn duimen draaien ook voor jou!
elif, dank je wel mop! eerlijk gezegd vind ik het spuiten even eng als de eerste dag hahaha, maar dat komt denk ik omdat het zo tegennatuurlijk is om jezelf te spuiten. Het doet verder geen zeer, maar de kracht om die naald erin te schieten is soms erg moeilijk voor mij. ik hoop dat ik er snel aan "wen". En ik doe het idd voor het goede doel! jij ook veel succes! liefs!
Hey schat ik had een dag voor de verhuizing je topic (de berichten allemaal gekopieeerd) ik ga nu proberen om ze hier te plakken Hoop dat het lukt
door Zora op do mei 28, 2009 10:49 am Heel veel succes en sterkte met de eerste ICSi- poging. Hopelijk is het ook meteen de laatste. Liefs Zora ------------------------------------------------------------- door Lana op do mei 28, 2009 1:40 pm aaaaaah mounia wat super dat jullie eindelijk kunnen beginnen met de zoek-icsi. Ik ben al erg zenuwachtig voor september strakjes. ik zal dua voor jullie doen meis!!!! xxx ------------------------------------------------------------- door lisa op do mei 28, 2009 6:41 pm heel veel succes meid. x lisa. ------------------------------------------------------------- door mounia op do mei 28, 2009 9:15 pm dank jullie wel meiden! lana, ja ik snap je gevoel, ik zal jou ook zeker meenemen in mijn smeekbede! ------------------------------------------------------------- door Esser op do mei 28, 2009 9:23 pm Mounia meid, heel succes met de 1e poging! Zet 'm op! Zal je volgen...... liefs esser ------------------------------------------------------------- door Miepie80 op do mei 28, 2009 9:29 pm Heel veel succes, Mounia. Wij hebben afgelopen februari/maart een zoek-ICSI gehad in het AMC. De hele behandeling en punctie vielen me erg mee. Alvast een waarschuwing: als het zaad bij de zoek-ICSI erg slecht is, laten ze de man nog wel eens een 2e keer produceren. Is dus niet erg, is om de kansen op goede zaadjes wat te vergroten (wij schrokken ons rot... maar bleek allemaal mee te vallen ). Hoezo laten ze jou trouwens de pil slikken? Heb ik helemaal niet gehad... ------------------------------------------------------------- door Fairy Tale op do mei 28, 2009 9:37 pm Hee Mounia, een eigen topic! Ik ga je zeker volgen! (Stomme vraag, maar wat is een dua?) ------------------------------------------------------------- door mounia op do mei 28, 2009 9:43 pm miepie, dank je wel! ja ik weet nog wie je bent je had me toen heel goed vertelt hoe de punctie ging in het AMC, heb ik veel aan gehad. en over de pil, ze zeiden in februarie toen we daar voor het laatst waren dat ze een drukke schema hebben, en dat ze niet met 100% zekerheid kon zeggen dat we wel 3 juni konden starten ivm hoe me cyclus dan zou zijn, mits ik de pil zou slikken. dus vandaar... en wat zie ik nou je kindje is niet blijven zitten hopelijk blijft je komende eskimotje lekker zitten! esser dank je wel mop! ----------------------------------------------------------
door mounia op do mei 28, 2009 9:44 pm fairy tale dank je wel! dua is een smeekbede, ik zal het nu gelijk even veranderen ------------------------------------------------------------- door tirtilisko op vr mei 29, 2009 12:24 pm Hey lieverd een eigen topic leuk hoop dat hij snel op slot mag Eindelijk is het bijna zover nog 5 dagen ik tel de 3de en vandaag niet mee. Echt spannend ik hoop dat het je eerste en meteen ook laatste ICSI zal worden dat het gelijk raak is en dat je volop kunt genieten van je zwangerschap en dat je dan rond maart-april een heel gezond nichtje/neefje op de wereld zal brengen dan schelen ze ongeveer een jaar met Batuhan zit nu al helemaal plannen e maken van wandelingen met de kleintjes. Jullie gaan (en zijn ne ook voor je pleegdochter) SUPER ouders worden dat weet ik 10000000% zeker Dikke kus en veel succes ben met je mee aan het aftellen ------------------------------------------------------------- door tirtilisko op vr mei 29, 2009 12:26 pm Lana meid spannend ook ik zal je meenemen in mijn smeegebedes Miepie meid wat verschrikkelijk je kindje verloren Hoop dat je eskimootje zicxh dit keer heel goed vast blijft houden ------------------------------------------------------------- door Nicoletta op vr mei 29, 2009 9:07 pm Hoi Mounia, ook hier kom ik je even heeeeeeel veel succes wensen!! Ik duim voor je! ------------------------------------------------------------- door mounia op vr mei 29, 2009 10:35 pm @tirtil dank je wel lieverd!!je woorden doen mij super goed kus terug! @ nicolletta lief van je meid! ------------------------------------------------------------- door tirtilisko op za mei 30, 2009 2:03 pm Nog een dagje afgevallen --------------------------------------------------------- door mounia op za mei 30, 2009 8:30 pm ja ------------------------------------------------------------ door mari op zo mei 31, 2009 10:34 am hi mounia, wat een goed nieuws dat jullie kunnen starten met icsi! spannend! wij hebben 5 juni het startgesprek ------------------------------------------------------------- door mounia op di jun 02, 2009 10:06 am mari dank je wel! ow 5 juni dat schiet ook al op!ik ben benieuwd waneer jullie dan gaan beginnen morgen ga ik dus spuiten, oewwww wat ben ik zenuwachtig. ik had in februarie de prikinstructie, dus ben alweer wat details vergeten, dus ik heb net even het ziekenhuis gemaild met mijn vragen. ------------------------------------------------------------ door tirtilisko op di jun 02, 2009 1:57 pm whaaa morgen is het zover hihihhi het gaat dan echt EINDELIJK beginnen. Ik wens je heel veel succes dikke kus lieverd -------------------------------------------------------------
door Nicoletta op di jun 02, 2009 3:43 pm Succes en sterkte morgen!!! ------------------------------------------------------------- door Vanilia op di jun 02, 2009 6:12 pm Hoi Mounia, Ik weet niet of je je mij nog herinnert, maar ik weet heel goed dat jullie erg lang hebben moeten wachten op dit moment en dat jullie het niet makkelijk hebben gehad om eindelijk op dit punt te komen. Ik wil je daarom om hèèl erg veel succes wensen en ik hoop echt dat je dit jaar nog een wonder in je buik mag ontvangen. Ik ga voor je duimen meid. Ik hoop dat God jullie geduld snel zal belonen. Liefs Vanilia We krijgen een zoontje ------------------------------------------------------------- door Esser op di jun 02, 2009 6:45 pm Succes morgen meid! liefs ----------------------------------------------------------- door mounia op di jun 02, 2009 9:04 pm Vanillia jaaa jou herinner ik me nog wel hoor! dank je wel meid! en wat zie ik nou JE BENT ZWANGER! (echt erg dat ik het nu pas zie) gefeliciteerd! esser,nicoletta bedankt meiden! tirtil, jaaa eindelijk hahaha ik denk dat ik je wel bel dan ------------------------------------------------------------ door tirtilisko op wo jun 03, 2009 8:28 am Vanillia wauw meid zwanger Super joh (ook erg van mij dat ik het nu pas zie ) Gefeliciteerd Hey lieve zussie eindelijk is het dan zo ver hihi DE grote dag ik zou je bellen maar je slaapt zeker nog. Veel succes oef spannend hoor hahah voor mij lijkt t wel net als of je ICSI vandaag is. Vraag me af hoe de zenuwen zijn als je de ICSI krijgt ------------------------------------------------------------- door Enise op wo jun 03, 2009 8:38 am Hey lieve mounia, Wil je heeeeel veel succes wensen met alles. Hoop dat dit de eerste en laatste keer zal zijn Dikke knuff!!! ----------------------------------------------------------- door Zora op wo jun 03, 2009 9:04 am Succes en sterkte met de eerste spuit vandaag! Liefs Zora ------------------------------------------------------------- door Lana op wo jun 03, 2009 9:23 am ja mounia meis vandaag is het zover!! de eerste spuit wat spannend allemaal. Laat je ons ff weten hoe het is gegaan Dat allah jullie een mooi wondertje mag schenken ! Ik zal straks dua voor jullie doen meis ------------------------------------------------------------- door mounia op wo jun 03, 2009 9:52 am lana,zora,enise,tirtil dank je wel meiden! doet me goed om dit te lezen ik laat jullie zeker weten hoe het is gegaan. ------------------------------------------------------------ door mari op do jun 04, 2009 12:37 pm spannend hoor, suc-6! ------------------------------------------------------------- door mounia op do jun 04, 2009 12:46 pm nou ik heb gisteren dus de eerste spuit gezet, was super spannend. ik ging heel stoer zitten, watje pakken en daarna de spuit, ik deed de dop eraf en ik dacht echt OW JEE hahaha, ik had tirtilsko gebeld (een hele goede vriendin van me hier, ik was ook bij haar bevalling) en zonder haar en het geluid van haar zoontje was het me niet gelukt. ik heb ongeveer een halfuur met die spuit in mijn handen gezeten, maar wat was ik trots toen het me was gelukt zeg! vanavond weer ik hoop dat het dan wat sneller gaat! morgen slik ik de laatste pil en dan verwacht ik mijn menstruatie binnen 3 dagen , en dan heb ik ook mijn eerste echo. ------------------------------------------------------------- door tirtilisko op do jun 04, 2009 3:35 pm Heyyy schat ik ben SUPER trots op je hihihi goed gedaan ok je vondt het wel erg eng in het begin maar TOP je hebt het voor elkaar ik hoop dat het vandaag makkelijker gaat Ik deed gisteren wel netals of het heeeel makkelijk was hahahah maar ik zou er zeker veeeeeeeel langer over doen Nou de eerste ''officiele'' stap is gezet en nu op naar een psoi test en een gezond neefje/nichtje voor batuhan dikke kus ------------------------------------------------------------- door Enise op do jun 04, 2009 5:45 pm Hey Mounia, Eerste spuit zit er dus in! Goed zo! Het valt echt mee, niet nadenken en hoppa erin ------------------------------------------------------------- door mounia op do jun 04, 2009 6:57 pm enise, ja klopt je moet echt niet nadenken haha, maar ik zie er wel een beetje tegenop, over anderhalf uur moet ik weer tirtil, hahaha dank je wel, je hebt me echt goed geholpen hoor schat! kuss! ik hoop zooo erg dat ik straks wat sneller spuit en niet weer een halfuur ga zitten stressen met dat ding in mijn handen, zie er een beetje tegenop. ik laat later wel weten hoe het is gegaan.
wauw tirtilsko dank je wel schat! echt leuk ik heb antwoord terug gehad van het ziekenhuis, aanstaande donderdag moet ik er zijn om 9.10 uur.
geen dank lieverd, owww wat spannend het is echt steeds een stapje dichterbij nu je ook een echo gaat krijgen veel succes donderdag
het is idd steeds een stap dichterbij en schat nogmaals bedankt voor alles,en voor al je hulp! kuss voor jou en mijn neefje batuhan!
Hoe gaat het, Mounia? Hoop voor je dat donderdag alles er goed uitziet en je bij mag gaan spuiten. De puregon vond ik een stuk makkelijker spuiten dan de deca (al werd het de laatste dagen lastig een plekje te vinden waar nog geen blauwe plek zat ). We lopen elkaar net mis donderdag, ik zit om 1 uur weer op de CVV. Tirtilisko, wat lief van je dat je alles bewaard hebt!
miepie, ja hier gaat alles goed, nog nergens last van haha. wat voor spuiten zijn die puregon eigenlijk?prikpen of gewone injecties? ik hoop zooo erg dat het prikpennen zijn. wel fijn om te horen dat puregon makkelijker te spuiten zijn! haha ja wat toevallig dan lopen we elkaar net mis.
Puregon is met een prikpen. Als het goed is heb je van de apotheek ampullen met puregon gekregen (paar met 600 IE en met 300 IE), en losse kleine naaldjes die je op de pen kan zetten. Wel even naar de prikpen vragen in het AMC als ze er zelf niet over beginnen donderdag... ze vergeten er nogal eens wat. De verpleegster geeft je dan een pen en legt uit hoe je die goed in moet stellen (is heel simpel). Succes!
oow wat ben ik blij om dat te horen zeg! haha ja klopt ik heb wat naaldjes en ampullen gekregen van de apotheek. werkt die prikpen net zoals de andere pennen? dus dat die naald zit verstopt in die pen zeg maar,en dan schieten maar! dmv op de knop te drukken? (volg je het nog?) en dat ze nog weleens wat vergeten in het AMC heb ik al gemerkt, ik had maar 7 spuiten deca gekregen, het is maar dat ik mailde van de week omdat ik het toch maar weinig vond, anders zat ik na vanavond zonder.
Haha, ja, ik had het net ook weer... bel om een afspraak te maken voor de SIS-echo, komen ze er nu mee dat er eerst nog weer een kweekje gemaakt moet worden. Ik bereid me tegenwoordig al maar vast voor op wijzigingen en vraag alles 6x na... Die prikpen is een soort pen waar de ampul in gaat. Het naaldje (elke keer een nieuwe) draai je er bovenop. Je stelt dan in hoeveel eenheden je moet spuiten (waarschijnlijk 150) en dan haal je het dopje van de naald en prik je de naald naar binnen, en druk je op de achterkant van de "pen" zodat de vloeistof eruit komt. Naaldje schiet er dus niet uit, je moet 'm net als bij de deca zelf erin prikken. Maar hij is wel iets dunner en korter (of dat leek zo ).
O, en niet schrikken als je bijvoorbeeld een ampul van 600 hebt en na 4x 150 spuiten nog best veel over hebt... er zit meer dan 600 in. Ik schrok me rot na 4 dagen spuiten, dacht een dag niet goed gespoten te hebben ofzo, haha.