Ahhhhh Lina! Spannend! Ben als een 'malle' aan het duimen voor je Laat het meteen weten he?! Einad, balen meis! Dikke knuffel voor jou! Ik heb ook een zw-test gedaan, maar die mislukte een beetje.. De controlestreep was bijna niet te zien, maar kon ook geen tweede streep ontdekken.. En ik zou dan toch al een week zwanger moeten zijn, dus dan zou je die toch ook wel moeten zien.. Dus op naar de eisprong!
Ik ben nu ruim een jaar gestopt met de pil omdat we graag kinderen willen. Nu is het zo dat mijn menstruatie maar niet op gang wil komen. Ik heb 1 keer gehad dat ik na 25 dagen ongesteld werd en verder zit er elke keer ruim 2 maanden tussen of zelfs langer. Ik ben hiervoor al een keer bij de dokter geweest en die heeft me toen pillen gegeven om mn menstruatie op te wekken maar deze hebben niet veel geholpen. Ik heb na een heleboel lezen op internet nu sterk het idee dat ik PCO heb. Alle symptomen daarvan heb ik ook last van: Hele onregelmatige cyclus,hele erge acne,overbeharing en ik ben te zwaar, een BMI van bijna 29. Nu wil ik dus graag naar de dokter om doorverwezen te worden. Weten jullie hoe dit gaat? Kan de dokter ook uitsluiten of je PCO hebt en je dan Clomid voorschrijven? En als je clomid krijgt gaat dat dan meteen met allerlei controle echos enzo? Kan het ook zijn dat ik van de dokter eerst weer iets anders voorgeschreven krijg en dat ik dan nog niet doorverwezen wordt naar de Gyn? En als ik eenmaal doorverwezen wordt moet ik het dan ook op mn werk vertellen omdat ik dan eventueel vaker weg moet naar Gyn etc. Ik hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen geven en jullie ervaringen hierover met mij willen delen! Alvast heel erg bedankt. Groetjes Willemijn
@nijmelijntje; Het klinkt inderdaad als PCO, helaas! De dokter moet jou doorverwijzen naar de gyn en daar gaan ze dan onderzoeken doen! Op een echo is vaak snel te zien of het PCO is of niet, je ziet dan in de eierstokken een kralensnoer van eitjes.. Wel even door blijven zeuren bij de HA, anders sturen ze je niet door! En mocht hij je niet door willen sturen dan moet je even vragen of hij je op progesteron kan testen.. Als dit heel laag is, blijkt ook vaak dat je PCO hebt en sturen ze je toch door! Succes meis! xxx
@ LindaS Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga vanmiddag de HA bellen. En hoop dat hij me inderdaad snel doorverwijst. Worden er in dit stadium ook al onderzoeken bij mijn man gedaan of komt dat pas als clomid etc niet werkt? groetjes Willemijn
Meestal wordt dat standaard getest voordat je met de Clomid begint! Toevallig bij mij niet, omdat al snel bleek dat ik PCO had en eerst mijn cyclus op gang wilde krijgen! Als zou blijken dat ik niet zwanger werd, maar wel een eisprong heb, dan gaan ze ook het zaad testen!
Balen Linda! Einad. ook voor jou balen. Dikke knuffel voor jullie beide! Lina spannend, hoop het zo voor je! Nog steeds niet getest? Wel meteen hier komen vertellen hoor! Vanmorgen ook bij het ZH geweest. Snap er echt helemaal niks meer van. Weer bloed geprikt, morgen de uitslag (anders woe) en dan kijken ze hoe verder. Was ook een beetje chagie in het ZH dus zal ook wel niet zo gezellig gereageerd hebben. Zei ook dat ik niet meer weet hoe het nu zit, omdat die dit zegt en een volgende weer helemaal wat anders. Nouja stop maar ff met schrijven want ben nog chagie. (sorrie)
Indian, je mag best chaggie zijn hoor! Snappen wij best! Gooi het er maar lekker uit hoor, dat kan hier Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid! Linaaaaaaa?! Waar ben je?! Wij zijn nieuwsgierig!
Lieve meiden, allemaal bedankt voor de kaarsjes branden en het duimen. Ben keihard van het bankje afgestort. De waarde is 10. Nog slechter dan de eerste keer van het IVF-'gedoe'.
whaaaaaahhhh zit gewoon mee te snikken. Wat enorm k*t Lina. Hele dikke knuffel voor jou meis. Oh wat kl*te. Hoe kan dat? Die waarde bedoel ik?
Ik heb niet doorgevraagd hoe of wat met de waardes. Maakt ook allemaal niet (meer) uit. Wieweet volgende maand, en anders is het goed zo. We hebben al een prácht van een zoon.
Maar jullie mogen toch nog wle meer behandelingen ondergaan of niet? (sorrie weet niet hoe dat precies werkt)
We hebben nog 3 cryo's, en als dát niet lukt hebben we nog 2 complete IVF's die we mogen doen. Maar dat doen we niet. Ik kan niet nog een punctie aan. Die van mij was écht te pijnlijk, vond de bevalling a piece of cake in vergelijking met een punctie.
He Lina, wat lees ik nu...? Balen zeg! Punctie: Via de schede prikken ze met een naald de follikels uit je eierstok. http://www.youtube.com/watch?v=riReBva-its Sterkte Lina!
Verdorie Lina Vind het zo rot voor je! Maar vind je wel heel positief blijven hoor! Uiteraard hoop ik dat 3 keer scheepsrecht is! Ik duim ervoor! Dikke knuffel voor jou! XXX
whaaaaaaa, yes! Het ZH belde net, is toch neit allemaal zo "zwart" als ik gister dacht (de indruk kreeg) Ei gister was 18mm netjes zei hij vandaag. Bloed was 1100 was een goede waarde zei hij. Hij verwacht dat het ei vandaag of morgen gaat springen! (maarja dat dachten ze vorige keer ook, hihi) Moet morgen terug vor een echo en een samenlevingstest bij hormooongebruik. Heb er al 1 gehad eerder, maar toen gebruikte ik gene clomid! Sorrie dat ik zo blij ben, voor diegene die minder mooi nieuws hadden. Kom morgenavond terug, moet er morgen zijn om 9:40u en moet werken van 12-19u. dus kom morgenavond vertelen wat het ZH zei!
Indian; JOEPIEEEEEEEEEE! Ben blij voor je! Weet je ondertussen al iets meer? En heb je goed geklust? Ben benieuwd meid!