Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Indian, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sen13

sen13 Lid

18 okt 2008
    90
    0
    0
    @Puk: Ik had ook op dag 11 mijn eerste FM. Had toen al een ei van 24 mm. Moest `s avonds de pregnyl zetten en 2 dagen later pas de iui......
    Dit was onze 1e ronde in het ZH.
    In mijn gewone cyclus altijd pas rond dag 18/ 19 eisprong. (getest dmv temp).
    De pregnyl zetten was wel spannend, maar niet moeilijk. hebben wel een beetje staan klooien en lacherig naar dat ding gekeken, want het is toch raar om dat zelf in je buik te steken. Maar voelde echt helemaal niks! Hopelijk heb ik het wel goed gedaan :)

Suc6 vrijdag, misschien ook wel meteen pregnyl, of zaterdag en dan maandag iui?

Liefs Sen

2. thamar

thamar Actief lid

7 mrt 2009
    302
    0
    0
    @ all

hier nog steeds geen ongi vrijdag laatste pil genomen hoe lang kan dat duren??heb ook nog steeds geen buikpijn of zo

3. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Schattigkindje@ spannende periode voor jou, geeft meer rust als je bij de gyn bent geweest.
    Hou ons op de hoogte.

Lima@ ik voel me vooral moe, moe moe de hele dag door.
    Ik heb me vandaag ziek gemeld, ik was kapot vannochtend, hele dag hoofdpijn.
    IK voel me wel schuldig dat ik vandaag niet ben gaan werken. Me man zei vandaag nog dat ik de afgelopen 2 weken veranderd ben. Ik slaap om 22 uur en ben dan meteen nokkie, meestal kijken we samen nog tv of lees ik een boek.
    Voor de rest durf ik nog niet echt blij te zijn, 1e echo op 1 mei en dat lijkt zo ver weg.
    :oops: . Ik denk dat ik pas na 3mnd echt kan genieten.

4. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Dames ik ben een beetje zenuwachtig, ik begin namelijk morgen met de clomid.

Alleen bepaalde dingen zijn mij nog niet echt duidelijk.
    Ik moet ook mijn temp, bijhouden. Wanneer kan ik zien dat ik vruchtbaar ben?? en wanneer kan ik het beste gaan klussen??

Nog het laatste vraag, waar kan het beste gaan tempen?? onder mijn oksel??
    Heel veel succes allemaal...
    gr. Melek

5. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dag Melek,

Je kunt het beste rectaal, iedere ochtend vroeg als je net wakker bent, gaan tempen.
    Volgens mij is dat het eerste wat je moet doen, dus nog voordat je naar de wc gaat. Je kunt je temperatuur bijhouden in een overzichtslijstje die je kunt downloaden van internet.
    Ik zelf heb nog nooit getempt, dit is wat ik weet van het meelezen bij andere dames. Dus mocht ik iets verkeerds zeggen, of een belangrijke tip vergeten dan hoop ik dat de meiden je hier verder mee op weg helpen.

Verder kun je met ovulatietesten je eisprong opsporen. Het meest handige is om vanaf cyclusdag 10 (de eerste dag dat je je menstruatie hebt, is cyclusdag 1, dus dan begin je te tellen) die test uit te voeren. Ook hier is het belangijk om het zoveel mogelijk op hetzelfde tijdstip van de dag te doen. Ik deed het meestal om een uurtje of 12 in de middag. Ik mocht twee uur vantevoren niet plassen en drinken. Soms viel het op een werkdag, Ik testte dan stiekem op het toilet. Uitieindelijk moet je je eisprong gaan 'vangen.' Meestal is dat rond cyclusdag 13 of 14 maar dat is bij iedereen verschillend. Sommige dames hebben soms een hele late eisprong, dag 18 ofzo.
    Verder merk je het ook wel aan je lijf hoor. Tijdens je vruchtbare dagen verlies je vaak meer slijm. Soms voel je wat steekjes in de onderbuik.

Goed, je komt er wel uit, denk ik. Het barst op dit forum van de topics boordevol ervaringen en tips.

Ik wens je een zeer vruchtbare tijd toe. Succes hoor!

Groetjes, Lola2

6. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente

Hai sen!...dat is mooi gelijk een groot ei! Ik heb dat denk ik niet,omdat ik altijd de groei voel van de eitjes en vandaag voel ik het voor het eerst denk ik...maar alles kan ik hoop het!!
    Hahah ik moest ook lachen met oefenen hoor :) best spannend idd!
    Ik krijg geen iui...daar hebben we het nog niet eens over gehad...zal wel niet nodig zijn...moet gewoon op commando hahah...
    Klopt het ook dat pregnyl je lf ook een beetje verlengd??
    Ik hoop het aangezien die lf bij mij 2x erg kort was telkens op dag 20/21 van cyclus ongie...heb nog nooit een eisprong gehad dus hopelijk werkt dit!! en verlengd dit mn lf!!??
    Hoe is het met jou??
    Zit je op het wachtbankje??

Liefs...

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ sen: welkom hier! Kan me voorstellen dat je het spannend vond om jezelf te spuiten! Geukkig deed het geen pijn!

@ mercedes: meis wat balen zeg, negatief! Raar dat je nog atijd niet ongi bent dan, hopelijk een goed teken! :D

@ puk: succes vrijdag met je FM!

@ lima: welcome back! Leuke dingen gedaan? Op die manier vliegen de dagen om he! :D

@ melek: lola was erg duidelijk qua tempen. Alleen je moet ook aan denken om steeds rond hetzelfde tijdsstip te tempen! Je kan het noteren in http://www.fertilityfriend.com, doet bijna iedereen hier.

@ lola: hoe is het met jou dan?

@ luuske: is je hand al aan het opknappen? Of moet je nog steeds met 1 hand typen?

@ anoniempjuh: meisie hoe staan bij jou de zaken ervoor, je bent al weer aan de clomid of niet?! Of er zelfs al weer vanaf misschien?

@ djaar: spannend he, de dag om te mogen testen komt steeds dichterbij! :D

@ mamavyas: Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog wat terughoudend bent met je blijdschap! Toch gaat een zwangerschap zl zo snel voorbij, dus probeer ook deze eerste weekjes meet te pakken! ;)

@ schattigkindje: succes meisie!

@ thamar: balen he, al dat wachten! Daar word ik ook een beetje gek van eigenlijk....:(
    Hopelijk ben je snel ongi!

@ kimonootje: ben blij dat je weer wat bent opgevrolijkt! De zon doet wonderen he! 8)

@ all: Morgen bloedprikken en dan weten we of ik een goede eisprong heb gehad. De vorige keer (vorige cyclus) werd ik na 8 dagen na mijn ei ongi, morgen is die dag...Vind het toch wel heel spannend hoor. Hopelijk ga ik geen bloed zien!

8. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @marsab:
    Meid ik hoop het echt voor je!! Ik ben benieuwd naar je progestoron waarde...maar die zal echt wel goed zijn joh!! En.....je innesteling heb je als het zo mag zijn al gehad...dus wordt je niet ongie!!! Ga zeer hard voor je duimen!!
    Liefs...

9. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    LOla Bedankt!

ik lees met jullie mee allemaal, Ik hoop dat iedereen binnenkort zwanger is!.

gr. Melek

10. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi allemaal,

kan niet slapen dus ben hier op het forum nog maar even aan het lezen.

Ik heb afgelopen zaterdag mn laatste clomid gehad en heb nu donderdag een echo. Ben toch wel een beetje zenuwachtig of er iets te zien zal zijn. We zijn nogal hals over kop hieraan begonnen. Heb nl maar 1 eierstok, andere ben ik verloren door een teratoom en tijdens een echo (vanwege buikklachten) kwamen ze erachter dat ik in mn overgebleven eierstok ook een teratoom heb zitten. Als we een baby wilden dan moesten we haast gaan maken zei de gynaecoloog. Ineens zit je dan in de medische molen.

Mn vriend gaat in elk geval donderdag ook mee dus hoop dat ze dan ook wat tijd heeft voor onze vragen.

Krijgen jullie trouwens meerdere keren een follikelmeting? En pregnyl is dat een 1-malige injectie die ervoor zorgt dat er een eisprong optreed??

Liefs

11. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dank je Marsab. Met mij gaat het op en af. Ik zit nu in de laastste wachtweek en heb zeer sterk het gevoel dat er geen zwangerschap is...
    Volgende poging moeten we overslaap omdat onze donor dan met vakantie is :(
    Gezien mijn leeftijd heb ik nog steeds wel hoop maar zijn mijn verwachtingen heel laag.
    Jij succes morgen met het bloedprikken; ik ga ervoor dat het goed is en er een prachtig lente-ei is gesprongen.

Melek: graag gedaan!

Groetjes, Lola2 (oja, ik gebruik geen Clomid meer maar spuit Puregon. Puregon blijkt iets 'agressiever' te zijn).

Fijne dag iedereen!

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden, prachtige dag vandaag of niet?

@lima, fijn dat je even een weekend weg bent geweest, is op zijn tijd echt wel eens nodig, merk ikzelf ook wel....ben nu aan het aftellen tot onze vakantie naar Kroatie, we vertrekken 8 juni, en blijven ruim 2 weken....

@mercedes, balen meid die onduidelijkheid....

@puk, succes komende vrijdag, blijft elke keer weer spannend

@melek, heb zelf nooit getempt, ik gebruik ovu testjes, en heb daar afgelopen 5 rondes mijn ei echt mee gevonden.....

@djaar, nog even wachten en dan lekker testen.....spannend!!

@joontje, jeetje meid....het zit je ook niet mee, jammer dat je zo gehaast moet beginnen met kinderen, maar als het niet anders kan....en spannend die FM komende donderdag
    Pregnyl is idd een eenmalige spuit om je eitje(s) te laten springen

@schattigkindje, succes deze ronde...

@Thamar, hoop dat je ongi snel komt.....en op naar een nieuwe "vruchtbare" ronde....

@marsab, spannend meid, maar ik denk dat je wel een goeie eisprong hebt gemaakt....ennne, die ongi komt nu voorlopig niet meer......ik duim voor je!!

@lola, jullie tijd komt echt wel binnenkort, kijk maar eens naar die VIP mensen die allemaal na hun 40e aan kindjes beginnen.....jammer dat julie donor op vakantie gaat, hoop dat het voor die tijd al raak is, anders doet die vakantie hem wel goed, en komt hij met super zaad terug!!

@all, vanochtend was mijn banner gewoon 1 dag overgeslagen, heb hem moeten veranderen....
    blijft spannend, nog 4 daagjes.....had gisteravond en vanochtend wat steekjes in mijn lies richting mijn been, maar nog geen pijnlijke (.)(.), die ik nromaal na mijn ei heb....dus ik weet het niet....
    met mijn hand gaat het langzaam, kan af en toe het gips eraf doen(is een gipsspalk met klitteband) en merk dat ik nog niet te veel moet doen.....typen gaat me anders steeds beter af...haha....

13. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Goedemorgen,

Luuske@ jeetje meid is me helemaal ontgaan dat je iets aan je hand hebt. Sterkte in iedere geval. Je kan in iedere geval aardig wat typen haha. Nog een paar dagen he dan mag je testen, spannnend meid en hou ons op de hoogte.

All@ ben vandaag ook maar thuis gebleven, ik ben heel erg moe en heb ook helemaal geen zin om te werken. Ik voel me wel schuldig hierover.

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @mamavyas, ik heb dat bij mijn zoontje ook zo erg gehad, kom wel 24 uur per dag slapen.....is echt niks om je schuldig voor te voelen, denk aan je lijf, dat geeft aan dat je moet rusten....

15. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Mercedes, jeetje balen meid, weer negatief. Wat een onzekerheid.
    Hoop dat de gyn je meer kan zeggen want hier zou ik ook helemaal gek van worden.

@ Lima, zo'n weekendje weg doet je altijd goed!! Kom nu maar op met die dondersteentjes.

@ Schattigkindje, ook ik moet donderdag voor een fm. Succes, ben benieuwd!

@ Thamar, bij mij duurde het 10 dagen na de laatste pil.

@ Mamavyas, snap best dat je nog een beetje terughoudend bent en nog niet super blij wil zijn. MAAR meid je bent ZWANGER en je krijgt een fantastische echo!!
    Dat je je ziek hebt gemeld is niet erg meid. Je moet nu aan 2 denken he ;) .
    Dus geen schuldgevoel hebben en daar komt bij dat zo'n mmm ook niet niks is.
    Misschien komt het er nu allemaal uit. Dus neem de tijd meid en geniet ervan.

@ Melek, succes met je 1e ronde clomid, hoop dat het snel raak mag zijn.

@ Marsab, hopelijk ga je geen bloed zien alleen een positieve test!!

@ Joontje, kijk nog 1 die een fm krijgt donderdag. Succes!! Hoop dat je goed reageerd en dat je snel zwanger mag zijn. Want jeetje op je 23 al haast maken. Rot nieuws maar blijf positief meid. Het gaat jullie vast lukken!

@ Lola, ik hoop dat je gevoel het mis heeft!

@ Luukske, nog een paar dagen meid. Spannend!! Mijn duimen draaien voor je.

@ All, hier begint er wat te groeien denk ik. Voel weer wat steekjes in mijn rechter zij.
    Ben erg benieuwd donderdag, dan krijg ik mijn 1e fm weer. Hoop dat het goed groeit en dat er meer dan 1 zit. Gisteravond wezen bodysteppen. Jeetje wat is dat heftig zeg. Was helemaal kapot gisteravond. Heb ook heerlijk geslapen. Denk dat ik het maar even bij cardio training hou en bodypumpen, haha.
    Het is een mooie dag vandaag, kijken of dat ik nog een zonnetje mee kan pakken.
    Geniet allemaal van het lekkere weer! Voor degene die moeten werken. Er komen meer mooie dagen ;) :D .

16. Salima

Salima Actief lid

17 aug 2008
    145
    1
    18
    Vrouw
    @ Marsab en all; ja ik wilde wachten met testen omdat ik met mijn vorige zwangerschap (vmk) een week overtijd met heel veel symptomen nog negatief testte en daarna pas positief. Het grappige is dat ik nu nergens last van heb en guess what?

IK BEN ZWANGER!! Heb vanmorgen getest met het idee dan zie ik dat het negatief is en ik mezelf niet meer voor de gek houdt omdat ongi er nog niet is. Ik was zo verbaasd toen vrijwel meteen een streep zichtbaar werd :confused: Heb meteen staan janken als een gek :) Ik kan het nu nog niet geloven, maar ben ook een beetje voorzichtig. Na een miskraam houdt je in je achterhoofd dat het nog altijd alle kanten op kan. Dit voelt wel heel anders dan de vorige keer. Toen had ik echt al kwaaltjes en heel veel buikpijn en rugpijn. Nu heb ik alleen af en toe steekjes (ongigevoel) en zere tepels (maar dat heb ik al sinds eisprong met Clomid).

Ik duim voor jullie allemaal dat het gauw raak is en gelukkige mama´s mogen worden! En voor dames die die net starten met Clomid: dit was mijn eerste ronde Clomid 5mg. Dus het kan ook echt meteen raak zijn!

Groetjes,

Salima

17. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    SUPER GEFELICITEERD MEID!!!!!! whoe hoe~~
    ben erg blij voor je...geniet er lekker van!!

Liefs....

18. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @mercedes: balen meid! weet je vandaag al meer?

@luukske: nog maar heeeeel eventjes meid,ik duim voor je!!!

XXX

19. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Salima; Gefeliciteerd !!

@All
    even snel een berichtje van mij. Heb vandaag laten prikken voor progestron en kan vrijdag bellen voor de uitslag. Mijn temperatuur is ongelooflijk hoog en soms ben ik een beetje misselijk en voel of en toe een steek in mijn onderbuik. Maar of het allemaal verbeelding is of werkelijkheid weet ik ook niet. Nog een week en dan mag ik testen.

20. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Salima, gefeliciteerd en geniet ervan!

Deel Deze Pagina