Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Indian, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    Lima84

Bij mij zeiden ze dat ik dag 21 terug moest komen, maar ze hebben niet echt gezegd wat ze die dag gaan doen.
    Nee ik woon zelf in utrecht. Wanneer ben jij begonnen met clomid??

2. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Salima @ gefeliciteerd meid!!!!!!

Weetjewel@ Erg vervelend meid maar je moet maar zo denken dat je straks een pracht van een kindje hebt. heb jij je ziekgemeld van je werk.

3. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    Mamavyas jij ook gefeliciteerd meid!!

Wat leuk allemaal.....

hoeveelste ronde was het bij jouw??

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Melek@ Dank je wel. bij mij was het 6e ronde raak, als het deze maand niet was gelukt dan moesten we naar de gyn om de volgende stap te bespreken. Ik heb 150 mg moeten slikken.

Meid ik hoop voor jou dat het minder als 6 rondes gaat worden en ik duim voor je :D

All@ jullie hebben gelijk dat me gezondheid voor gaat, waarom ik me voornamelijk schuldig voel is dat ik via een detacheringbureau werk en steeds uitgezonden wordt naar allerlei gemeentes. Vorige week was mijn eerste week bij een nieuwe project zoals dat genoemd wordt. Omdat ik zogenaamd nieuw ben, schaam ik me dat ik me nu al ziekgemeld heb. Daarom heb ik laten weten dat ik donderdag kom werken, vrijdags ben ik altijd vrij dus dat scheelt wel.

5. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Jeetje, wat wordt er veel geschreven hier zeg. Ik kan het haast niet bijhouden (tja, ben ook al wat op leeftijd he, :oops: ).

Wat me nog bijgebleven is dat ik hoop dat Kiki morgen direct gaat bellen want hoe jij bent voorgelicht is schandalig... [-X Dat kan echt niet!!

Melek,bij jou begrijp ik niet zo goed waarom je op dag 21 verwacht wordt?? :confused: Als ze de groei van je follikel zouden willen volgen dan doen ze dat meestal door te beginnen op dag 10. Ik kan me wel voorstellen dat ze op dag 21 bloed zouden willen prikken om het progestrongehalte te bepalen? Zou het dat zijn?

En dan Luukske: thanks. Er worden inderdaad best wel een aantal celebs op latere leeftijd zwanger. Misschien is dat wel iets wat ik moet doen: beroemd worden..dan lukt het zwanger worden vanzelf. ;) Nee hoor, geintje, ik werd van de week wel blij toen ik hoorde dat die actrice Elle van Rijn, die notabene een maand ouder (!) is dan mij, zwanger is. Dat doet me dan erg goed.

En dan het allerleukste wat ik hier gelezen heb: Salima zwanger!! =D> Kijk, that's the good news.

Verder iedereen bedankt die voor mij nog wel hoop en geloof heeft. Ik wens iedereen dat wat mijn grootste wens ook is. Ik duim me rot.

Liefs lola2

6. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    @melek42...ik ben benieuwd wat ze dag 21 voor je in petto hebben. Maar ik begin van de week met mijn 5de ronde clomid. De eerste 4 maanden 50mg gehad, nu na een kuur provera door met 100mg. Ik heb in juni een afspraak staan met de fert. arts mocht ik nog niet zwanger zijn. Dan ga ik over op spuiten en eventueel IUI.

@mamavyas...ik begrijp het....het is inderdaad vervelend maar donderdag ben je weer van de partij.

@luukske.....ja inderdaad alweer plannen. Maar dit weekend ga ik heerlijk bij familie op bezoek. Het helpt wel om er even tussenuit te gaan. Het helpt je gedachten wel even opzij te zetten.

@anoniempjuh....ik vind de eilanden ook altijd heerlijk. En terschelling is ook erg leuk. Ik ga even bij familie op bezoek.....even de gedachten opzij zetten.....maar de 5 weken zijn zo voorbij....ga je nog weg?

7. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    Ja ik weet het ook allemaal niet maar ik ga ze weer bellen morgen om te vragen waarom ik terug moet komen op dag 21.

Wel raar of niet?? maar ja ik wacht wel effe af tot morgen

8. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Meiden ik ben alweer ongesteld geworden....veel te vroeg weer (9pdo) snik, ben zoooo teleurgesteld. :cry:
    Heb net een potje zitten janken...
    Weer op naar de volgende ronde helaas. :(

9. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @kiki, bellen he meid....en laat het ons weten

@marsab, meid is idd weer snel 9 DPO....zo kan een eitje toch niet blijven plakken...heb je dit vaker? zo ja, dan moet je wrs iets vragen om die LF langer te maken....

@melek, wrs moet jij alleen terug voor bloedcontrole,want met de FM beginnen ze idd zo rond een dag of 10, maar wat ik zo raar vind is dat de arts er dan van uit gaat dat je op cd 14 je ei hebt.....heb je een eigen cyclus, en zo ja is die dan rond de 28 dagen? want je progesteron wordt 7 dagen na je ei geprikt, en als jij pas tussen de cd 14 en 20 je ei hebt kunnen ze dus niet zeker zeggen hoe goed/slecht je eisprong was....

@lima, neem het ervan, want rust is echt op zijn tijd nodig....

@lola, idd is het wel fijn dat dames die wat ouder zijn nog steeds zo vruchtbaar zijn, jij hebt dus echt alle kans....om je even op te beuren.....onze oude overbuurvrouw (was toen 46) was al oma, en is op haar 46e bevallen van een zoon, dus de oom was jonger dan het neefje...grappig....

@mamavyas, ik snap wel dat je je niet ziek wilt melden, maar echt meid, denk aan jezelf.....ik spreek uit eigen ervaring....wilde mijn werk niet teleurstellen en ben gewoon blijven doorwerken omdanks het advies rustiger aan te doen....al met al heeft het er wel aan bijgedragen dat mij zoontje niet meer zo goed groeide tijdens de zwangerschap(waren ook wel andere dingen bij, maar toch).

@all, hier weer een dag verder, en nog steeds geen klachten, niks nada noppes, mijn (.)(.) zijn nog steeds niet pijnlijk, alleen stijve tepels, maar that's it.....snap er niks van....het blijft elke maand weer spannend.....

10. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    KIjk Luukske dit zijn de berichten waar ik 'het' van moet hebben! Thanks! Alhoewel ik voor mezelf wel hoop dat ik eerder moeder mag worden. Het liefste zo ergens rond januari/februari 2010.... ;)

Marsab: is het echt een 'volwaardige' bloeding/menstruatie? Dat lijkt me idd niet okee. Dat is wel een hele korte fase. Balen voor je meid!

Limda: veel plezier bij je familie!Ik las je berichtje en geef je groot gelijk: er even tussen uit ontspant en leidt af. Heerlijk.

Ik ga werken!

Groetejs, Lola2

11. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    2,642
    0
    0
    bij voorbaat al mijn excuses voor het korte berichtje maar ben wat down vandaag door de toestand op mijn werk. Mijn temp was gedaald vanmorgen maar ik wijt het maar even aan het feit dat we vannacht het raam open gehad hebben en ik altijd een oorthermometer gebruik. De dagen duren zo lang nu. Mijn mannetje is zo lief voor me dat hij nu echt mijn steun en toeverlaat is. Wat hou ik toch veel van de gozer.

12. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @djaar, vervelend meid dat het op het werk niet zo lekker is....
    temp kan alle kanten uit, misschien een innestelingsdipje?

@lola, jij mag binnenkort toch ook testen? spannend....wanneer willen jullie gaan testen?
    als je nu zwanger zou zijn, zou je volgens mij net in januari 2010 zitten.....wie weet....

13. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Marsab@ meid erg vervelend voor je, wel erg snel. Soms lucht het op om even een potje te huilen.

Luuske en lima@ bedankt voor jullie begrip.

14. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    Hallo Dames,

Ik heb vanochtend de gyn gebeld, Ze hebben gezegd dat ik dag 21 moest langs komen om bloed te laten prikken.

Ze zeiden dat het voor progestron is, ik ben nu na 28 dagen ongesteld geworden.

Maar ze zeiden dat ze willen kijken of ik een eisprong heb gehad.

Kan dat kloppen?? Ik gaf ook aan dat ik ook wat gelezen heb dat je op dag 11 of 12 moet terugkomen voor de echo, maar toen hebben ze gezegd dat dat een andere behandeling is??? :cry:

15. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    @melek42...ik moest ook op dag 21 bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad of niet. En dat van de echo;s klopt. Ik krijg ook geen echo's....krijg alleen clomid en moet temp. opnemen. Mijn gyn wil ook geen echo's doen dat moet namelijk een fert arts doen. Ik heb 12 juni mijn eerste afspraak bij de fert. arts.

@luukske....nog 3 dagen..... :)

@lola2....een beetje laat maar werk ze

16. puk25

puk25 Actief lid

Mar 14, 2009
    381
    0
    0
    twente
    @marsab: Jeetje meid zooo balen! Ik dacht echt dat zit wel goed!!
    Je hebt net zo als ik een veel te korte lf(ook nog)
    Ik heb er nog niets voor gekregen,maar ga het nu zeker vragen!! Heb gehoord dat ze tabletten hebben waarmee je moet beginnen direct na je eisprong,dus ga dr nu zeker achteraan....het kan nog wel denk ik,hoop ik....
    Ik had toen ook echt een rot dag!! Maar je moet het maar zo zien...je weet nu dat ze ook iets aan je lf moeten doen en dat dat kan is al heel fijn!Wel naar vragen hoor...Ik heb het idee dat je bij de gyn altijd zelf mee moet denken...omdat je daar soms echt een nummertje bent en ze niet altijd helemaal weten wat je mankeert....

Meid kop op...en op naar de volgende ronde!

Liefs....

17. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    Lima 84 , ja dit is mijn eerste ronde nog met clomid??
    Ja ik moet ook aleen clomid en tempen. voor de rest niks
    Hoeveelste ronde is het bij jouw? En hoe heb jij wel 12 juni een afpraak bij een fer. arts??

Moet ik dat zelf aangeven??

18. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    @marsab.....wat balen meid....Heb je dat wel vaker zo'n korte LF?

@melek42.....Dit wordt mijn 5de ronde met clomid. Als ik 12 juni naar de fert. arts toe ga dan heb ik er 7 rondes opzitten. Volgens de gyn is het dan tijd om te gaan kijken naar insemininatie.....mijn vriend heeft traag zaad en het beweegt niet goed. En verder reageer is vrij heftig op clomid......dus dan ga ik over op spuiten. Alles bij elkaar genoeg reden om doorgestuurd te worden. Maar dat ging niet zonder slag of stoot....je moet echt voor jezelf opkomen anders was ik waarschijnlijk nog niet doorgestuurd.

19. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    Oww oke, bij mij is het nog de eerste ronde. Dus heel effe afwachten!

Maar ik heb vandaag de tweede ingeslikt maar ik heb nergens last van!
    Ik ben wel afgevallen :) vanochtend op de weegschaal geweest en weer 800gram afgevallen.

Ik hoop dat het de eerste keer lukt! ben zoo bang allemaal. Maar wat doen ze na de dag 21 dus na bloedprikken? krijg ik die dag de uitslag? en als ik de eisprong heb gehad is de kans dan wel groot dat ik zwanger raak??

20. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    @ Marsab, Jeetje meid wat vreselijk balen zeg. Ik ken je gevoel. Huil maar even lekker uit, dat lucht alleen maar op.

@ Melek, ik moest ook de eerste keren op dag 21 terugkomen voor bloed te laten prikken.
    Uitslag kreeg ik niet gelijk maar een week later ongeveer. Telefonisch consult.

@ Luukske, het begint echt spannend te worden. Wanneer wil je evt gaan testen?

@ All, hier niet veel veranderd. Ik voel me heel rustig van binnen.
    Morgen weer mijn eerste fm meting. Hopen dat het allemaal goed aan het groeien is.
    Ben heel erg benieuwd. Moet morgen ook werken, dus ik kan lekker even vlug tussendoor.
    Dat is dan weer een voordeel dat je zelf in het zkh werkt, haha.

Share This Page