Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Indian, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    melek gewoon douchen en met water wassen kan geen kwaad
    wel moet je uitkijken met zeep

2. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @puk; mijn lf is normaal gesproken gewoon 14 dagen. Ben dus erg benieuwd of een test morgen wat laat zien.

Inmiddels is de zondag al weer een aardig eind om en heb ik flink opgeruimd in huis en was nu weer even aan een pauze toe. Morgen heb ik ook een gesprek met een loopbaancoach dus het wordt een hele spannende dag.

3. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Luuske@ balen meid!! hoeveelste ronde zit je nu?

4. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey puk
    mijn gyn was zeer duidelijk bij de uitleg van pregnyl, 36 a 38 uur de prik springt je ei, je moet klussen tussen de 24 en de 36 uur na de prik, en de dag van de prik niet, zo kan de spermareserve mooi groeien voor de dag na de prik!(oja en de dag voor de prik moet je partner een zaadlozing hebben, ideaal ook in jou, je weet maar nooit dat dat sperma het doet)

thamar, je temp zal normaal hoger zijn na je ei dan voor je ei, ze mag zo wel schommelen maar ze zal dan hoger schommelen, wel belangrijk dat je elke dag ongeveer op hetzelfde tijdstip tempt, vlak na het opstaan

all; mijn gyn zegt ook dat je best om de dag klust en niet elke dag...

5. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hallo dames,

@luukske wat jammer dat je toch ongesteld bent geworden.

@Lima84 wat kan wachten op je ongesteldheid lang duren hé!! Ik werd met de provera pas op dag 12 ongesteld. Hoop dat het bij jou snel komt, kan je weer verder.

@Marsim, spuit je de pregnyl subcutaan?? Ik had hem nl wel eens bij mn vriendin intramusculair gespoten en hoorde nu van haar dat het sc mag.. Scheelt natuurlijk weer..

IK heb nog een vraagje, wat zijn jullie ervaringen met ovulatietesten?? Had donderdag een echo en toen zag de gyn een eitje die op knappen stond. Nu probeer ik met hem te vangen (bij wijze van) met een ovulatietest. Mede omdat we de komende vier maanden gewoon zelf met de clomid aan de slag moeten en geen echo's krijgen. Ovulatietesten lijken me dan wel handig. Helaas heb ik geen positieve test gekregen, heb 2 keer per dag een test gedaan :( Ben wel drie dagen misselijk geweest, maar dat is nu :D weer over..
    Hmmmm en dan nog een gewetensvraagje, vriend zal dinsdag zn sperma laten testen (kan hier alleen op dinsdag) Nou mag je tenminste 48 uur van te voren geen seks hebben. Nu ben ik een beetje bang dat mn ei nog komt en we deze ronde dan missen...

Liefs

6. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @calani: dankje zo is het wat duidelijker voor mij...dus als ik morgen moet spuiten moet ik overmorgen klussen? Hopelijk springt hj dan niet toevallig eerder,want dan zitten wij ernaast kan dat ook?? Vandaag wel geklust voor het geval dat.....Hoe is het met jou voel je al wat??

@djaar: nu snap ik het je telt gewoon pas vanaf je eisprong 14 dagen erbij....

@zuurtje:jammer zeg! had je nu wel een langere lf?

Hier...flink veel steekjes...we zullen zien morgen....fm....

XXX

7. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Joontje ik ga de pregnyl subcutaan spuiten. Als het intramusculair zou zijn dan zou ik het niet zelf doen.
    Met betrekking tot het zaad inleveren. Ik zou gewoon vragen of dat dat volgende maand kan.
    Je moet het toch een paar maanden zelf gaan proberen. Dus of het dan een maand later is maakt dan volgens mij ook niet uit. Zo mis je in ieder geval niet je kans.
    Ben je misschien te laat begonnen met ovu-testen??

8. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    puk ik heb nu de lengte aangehouden volgens de echo en dan zit ik nu op dag 15 na ei
    als ik volgens ff aanhou zit ik nu op dag 4 na ei

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    meiden ik sluit af voor vandaag

slaap lekker iedereen

10. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Joontje, ik zou zijn sperma later eens testen! want 99 op 100 is dat sperma ok en mis je daardoor een ronde
    en puk mijn gyn was heel overtuigd van die uren, wat je kan doen is klussen na 24u en nogmaals op 36u na de prik, alhoewel dit niet van haar komt, dat denk ik gewoon...
    en ikzelf voel totaal niets, ik kijk uit naar mijn allereerste fm nu donderdag...

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemorgen

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden,

@all, bedankt voor jullie lieve woordjes, heb me er weer overheen gezet, en vandaag maar weer vrolijk beginnen met de Clomid...
    zoals eerder gezegd gebruik ik de Clomid nog tot na de zomer, en dan houdt het voor ons op.....mijn man wil niet verder, Clomid vindt hij al eigenlijk niks, dus ik hoop dat we binnen nu en enkele maanden geluk hebben....
    Ons zoontje was een echte gelukstreffer volgens onze fert. arts, hij gaf ons maar een hele kleine kans met IUI of IVF, maar ben toen zwanger geraakt met Clomid 100, dus hoop nu gewoon op nog een 2e wondertje.....

13. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Luukske, het is en blijft lastig om uiteindelijk die keuze te maken. Je hebt letterlijk en figuurlijk een wondertje dus waarom zou het deze keer niet lukken?
    Ik hoop gewoon dat het lekker snel raak mag zijn voor jullie!

@ All, vanmorgen de poli gebeld. We moeten om 9 uur morgen het zaad inleveren en krijgen dan om 10.15 uur mijn eerste iui. Heb om 9.15 uur de pregnyl gespoten. Dat spuiten doe ik dagelijks bij een ander maar bij jezelf is toch wel vreemd hoor. Ik had wat knikkende knieën maar het is me gelukt. Niet nadenken maar gewoon doen. Ben nu toch wel een beetje trots op mezelf, stiekem, haha.

Meiden ik laat weten hoe de eerste en hopelijk de laatste iui is geweest!

14. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    even snel ook hier een berichtje.
    vanmorgen getest maar negatief. ook al wat bruinverlies bij het afvegen dus ik denk dat het over is en dat het vandaag of morgen wel gaat doorzetten. Ik vindt het vreselijk en heb er vanmorgen al flink om liggen janken en was ontroostbaar. Na bijna een jaar eindelijk de eerste echte kans en het is niet gelukt. Dit is zo hard aangekomen bij ons allebei.
    Ik hoop nog een beetje maar in mijn hart weet ik dat het niet zo is.
    Ik ga me zo klaarmaken voor het gesprek met de loopbaancoach en dan hebben we de rampdag hopelijk snel gehad.

15. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Goedemorgen meiden!
    Ik kan de laatste dagen niet mijn bed uitkomen en overdag wil ik er het liefst zo snel mogelijk weer in...zou dat misschien een teken zijn? Ik hoop het natuurlijk. Mijn borsten zijn nog groter en pijnlijker geworden. Nou ja, het kan natuurlijk twee kanten op. Want voor NOD heb ik altijd wel wat last van mijn borsten, dus dat is niet uitzonderlijk, maar zo erg...?

Haha, nou je ziet maar, begin ik stiekem toch weer te hopen...
    Koninginnedag testen! Hopen op een klein prinsessenwonder!

Liefs Marijn

16. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    @ Marsim, spannend morgen je eerste IUI!! Hoop ook voor jullie dat het gelijk de eerste keer raak is.. Ik denk dat ik mn ovulatie gewoon gemist heb, de gyn dacht echt dat hij donderdag nog zou springen.. We hebben zaterdagavond nog geklust en hebben besloten dat we morgen wel gewoon het zaad gaan inleveren. De gyn vond het al niet leuk dat we het nog niet gedaan hadden, terwijl we hier nog geen afspraken over hadden gemaakt. Als het zaad nl niet goed is zullen we overstappen op een andere methode. Heb nl een teratoom in mn enige eierstok dus we hebben wel een beetje haast want als deze gaat groeien dan willen ze hem gaan verwijderen.

@Luukske Hoop dat het nog raak is voor jullie de komende tijd, een tweede wondertje is jullie van harte gegund. Sta jij er ook achter om na de clomid te stoppen?? IUI is bv geen optie voor jullie??

@ Djaar. Wat ontzettend jammer. Dikke knuffel!!

@Marijn, spannend koninginnedag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs

17. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @hai allen: even een ego berichtje...Ben net terug van de fm meting,en dat zag er prima uit! Mag morgen vroeg pregnyl zetten en dan heb ik woensdag een eisporong en donderdag moet ik beginnen met de duphaston 2tabletjes 12 dagen lang....hopelijk helpt dat spul mn lf te verlengen!!

@djaar: knuf voor jou!!

XXX

18. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @lynd: ben jij nog in de buurt?

19. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    :) Ja, ik ben nog in de buurt, maar het was hier zulk mooi weer afgelopen weekend dat ik de computer maar links heb laten liggen en lekker in de tuin heb gewerkt. Nu even lunchpauze en alles nagelezen :)

@puk: Ik ben deze cyclus inderdaad niet alleen begonnen met Clomid, maar ook met Duphaston. Mijn lf is dan wel niet te kort, en eerlijk gezegd weet ik niet eens waarom ik de duphaston slik (zie ook eerder berichtje over de artsen hier). Ik denk dat het samenhangt met wat mijn gyn zei dat mijn miskraam van ongeveer een jaar geleden misschien wel door een tekort aan hormonen zou zijn veroorzaakt (maar dat weet je natuurlijk nooit, achteraf), en dat duphaston daartegen helpt. Als ik zwanger zou raken, dan moet ik het geloof ik ook tot de 12e week slikken (vanaf daar neemt de placenta de hormoonproductie die nodig is voor het behoud van de zwangerschap geloof ik helemaal van het gele lichaam over). Maar het is moeilijk te zeggen: lees de bijsluiter maar eens, Duphaston heeft wel meer dan 10 toepassingen, die soms wel eens tegenstrijdig met elkaar lijken te zijn.
    Ik slik het nu in elk geval sinds donderdag, en heb nog helemaal geen bijwerkingen bespeurd. Ik moet 10 dagen slikken (ben begonnen op cd 16) en dan een zwangerschapstest doen (dus op dag 26, die volgens mij nog nauwelijks positief zou kunnen zijn, zelfs niet als ik hartstikke zwanger ben; mijn gemiddelde cyclusduur is 30 dagen). Als deze negatief is, moet ik stoppen en mijn menstruatie afwachten, maar volgens mij slik ik voor de zekerheid nog minstens twee dagen door. Wat voor ’voorschriften’ heb jij gehad?
    Succes met spuiten morgen, en lekker klussen! Hou me op de hoogte van je Duphaston-ervaringen.

@melek: wow, 7 kilo eraf, wat mooi! Met douchen is niks mis, ik zou (gewoon vanwege de PH-graad) wel geen water naar binnen laten lopen, en idd met zeep uitkijken (verstoort PH-graad). Maar volgens mij is het ergste dat er kan gebeuren dat je hoogstens wat sperma wegspoelt uit je vagina; alles wat in je baarmoeder zit is onbereikbaar!

@calani: mijn basistemp is veel hoger sinds ik clomid gebruik. Deze maand voor het eerst clomid, en ipv 36,3-36,4 begon ik met 36.8-36,9 (goed, ik meet deze maand ook rectaal ipv vaginaal, maar dat zal niet zo’n groot verschil maken). Djaar (geloof ik) had ook een hogere temp toen ze begon. Dus misschien is dat het?

@luukske: wat goed dat je zo positief bent. Ik geloof er niet zo in, maar een collega van mij heeft haar hormoonbalans hersteld met homeopathie. Ook veel succesverhalen met acupunctuur gehoord (ook bij mensen die tevergeefs IVF hadden gedaan), dat doe ik nu ook. Die hebben in elk geval geen bijwerkingen, dus misschien kan je dat eens proberen?

@marsim: ik denk dat een spuit bij jezelf zetten toch wel anders is dan bij een ander.. Maar toch stoer van je! Ik moest mezelf elke dag in de buik spuiten tegen trombose toen mijn been in het gips zat, raar genoeg vond ik het steeds moelijker worden…
    Heel veel succes morgen, we duimen voor je!

@ all: hier: nog steeds wijst mijn temp er niet eenduidig op dat ik dinsdag een eisprong heb gehad. Ben deze maand met een veel hogere temp begonnen (36,8 en 36,9), dus verwachtte ook niet da tik hierbovenop nog eens 0,5 omhoog zou gaan. Ben nog steeds een beetje negatief na de follikelmeting (9 mm) op twee dagen na mijn geschatte eisprong, wat dus eigenlijk geen follikel meer is maar een geel lichaam. Lijkt me te klein, daarom twijfel ik. Ook geen pos. ovulatietest gehad de dag ervoor, maar ik heb ook nog NOOIT een positieve ovulatietest gehad.
    En na jullie discussies over ondergewicht ga ik ook twijfelen. Ik ben dan wel niet te licht volgens BMI (20), maar ben het afgelopen half jaar (waarschijnlijk wegens emigratiestress) 4,5 kilo afgevallen. Ik hoop niet dat ik daarmee te licht ben geworden.
    En een vraag: als follikels te klein zijn, springen ze dan niet? Of springt hij wel maar ei is niet ’levensvatbaar’? Hoe zit dat eigenlijk?

20. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    @puk trouwens, het zal wel helpen, want volgens mij bootst Duphaston (in ons geval) de werking van progesteron na (correct me if I'm wrong!), dus dat zorgt voor opbouw van je baarmoederslijmvlies. Pas zodra deze weer afneemt (nadat je stopt met slikken) zal je baarmoederslijmvlies weer afbreken en word je dus ongesteld.

Deel Deze Pagina