Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Indian, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    @ zuurtje: hoe is het daar?

@ djaar: ik weet ho9e je je voelt! Knuffel meisie!

@ melek: super van je kilo's!

@ marsim: succes morgen! :D

@ puk: jij ook succes, hopelijk is het deze ronde raak!

@ luuske: wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor! ;)

@ all: hier niks nieuws....zit op cd 6. Hopelijk heb ik volgende week tóch een eisprong...We zullen zien!

liefs marsab

2. thamar

thamar Actief lid

7 mrt 2009
    302
    0
    0
    @ djaar
    denk aan je

@ luuske

zijn er geen andere mogelijk heden??

@all

mijn temp is hoog in vergelijking met de vorige maand het de afgelopen dagen al 36.7 en 36.8 gehad is dat niet raar??
    verder vandaag laatste clomid genomen en om de dag klussen en een afspraak met de gyn zal ik die maar over 3 weken maken na de cyclus???

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    marsab ongi is nog niet goed doorgebroken, maar ze zulllen wel komen
    temp is laag dus hoop is er niet meer
    moet wel zeggen dat ik er nu er rustig onder ben

4. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ongi is door en afspraak is gemaakt
    ik mag op 7 mei naar de fertiliteitsarts, normaal had ik pas de 11 gemoeten maar dan is meneer dr op vakantie. hij vertrekt de vrijdag al dus die dag ging ook niet
    hij probeerde eerst om een maand geen echo te doen of om naar een collega te gaan maar daar ging ik niet mee akkoord dus zuurtje gaat op de laatste dag voor zijn verlof
    dan maar wat eerder en kans dat er niet veel te zien is dan niet gaan of bij collega en nog niet weten hoe of wat

5. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @all...even een ego-bercihtje....ik zal vanavond op alles reageren.
    Ik ben nu eindelijk ongesteld geworden :) ....ik ben als een kind zo blij. Nu kan ik woensdag weer beginnen met clomid....en hopen dat ik en de rest in mei een positieve test in handen hebben

6. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @lynd: dankje voor je reactie!
    Ik hoop dat het helpt die duphaston! 2 tabletjes per dag,moet je die dan tegelijk innemen? en dit toch 1 dag na je eisprong,dus dan moet ik do beginnen? krijg mn eisprong tussen morgen aaf en woensdag ochtend.....
    Vindt het wel eng,omdat ik de vorige keer toen ik duphaston nam al ongie werd toen ik nog niet gestopt was met slikken...hoop dus dat het echt helpt....
    Mijn gyn vertelde dat je eitje mag/kan springen vanaf 18mm...
    Van dat gele lichaam heb ik geen verstand van...
    Wel heb ik gelezen dat duphaston idd een vmk voorkomt...doordat je meer progestoron in je lichaam hier door krijgt...
    Wel jammer dat je geen pos ovutest had! Miss heb je hem net gemist,dat is heel goed mogelijk...
    Welk land woon je?

Succes!

XXX

7. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @lima: super meid! op naar een vruchtbare ronde!

@marsab: thanks...jij succes volgende week! ga je temperaturen?

XX

8. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Hey meiden,
    Jeetje wat is er afgelopen weekend veel bijgeschreven! :confused:
    Sorry dat ik niet op allemaal reageer, maar ik lees wel alles mee :)
    @luukske, wat balen dat het nu heeft doorgezet, en dat je man wilt stoppen na de zomer :( Zal je altijd zien, op het moment dat je het opgeeft is het raak! (zo was het bij mijn mams, mijn zusje en ik schelen 9,5 jaar!)
    @djaar77, hoe was je gesprek bij je loopbaancoach?
    @puk25, morgen pregnyl, spannend! Moet je zelf spuiten of wordt dat gedaan?
    @all, vanmorgen gesprek gehad bij de gyn. Het wordt toch de ingreep!
    Hij heeft ons uitgelegt hoe het in z'n werking gaat enzo (kreeg wel een raar misselijk gevoel bij de uitleg... :pale: ) Ik dacht ook dat er van zij tot zij een snee zou komen, maar dat valt gelukkig ook mee! 3 kleine gaatjes van 5mm. 11 mei heb ik een gesprek met anethesist, en dan is het wachten op m'n beurt. De gyn hoopt/denkt dat ik in mei al geholpen kan worden! En dan is het afwachten...
    Liefs Kimonootje

9. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Lima@ eindelijk duidelijkeid.

Luuske@ Je hebt laten zien dat je een wonder verricht hebt, dus ook deze keer gaat lukken.
    Succes!!!

Kimoonotje@ spannende periode dus voor jou, heel veel succes!!!

Ik heb een topic geopend en wil graag jullie meningen weten. viewtopic.php?f=59&t=150173
    Alvast bedantk!!

10. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Lynd en Marsab, Bedankt dames... :D

Ja ben nu 7,5 kilo kwijt, ben echt helemaal blij. Alleen moet ik nog 2,5 kilo afvallen maar ik zelf wil meer gaan afvallen :(

Alleen had ik nog een vraagje aan jullie?? Kan mijn dieet invloed hebben op mijn eisprong?
    :(

Ik hoop van niet, omdat ik deze maand ben begonnnen met clomid. Als dat zo zijn zou mijn gyn het niet voorschrijven toch?

11. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @kimoontje: ik moet zelf spuiten morgen....Jeetje meid...geschrokken? Vaak hoor ik verhalen dat het in 1 keer raak is na zon operatie!! Succes!!

@melek: bij mij had dieten een groot gevolg...en dat is dat mn hormonen van slag waren,werd 8mnd niet ongie,maar had ondergewicht.....ik zou het verder niet weten....heeft de gyn je dit opgedragen? zo ja dan kan het vast geen kwaad..

xx

12. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Puk25, ik had overgewicht en moest 10 kilo afvallen van mijn gyn, alleen ben ik na mijn menstruatie 2 kilo afgevallen. ik hoop niet dat dit dan invloed heeft. Maar de gyn heeft mij niks gezegd hierover, anders had ik ook geen clomid gekregen denk ik. Maar ik ben deze maand gewoon zelf ongesteld geworden, en zag er veel beter uit dan de vorige maanden.

Dus het heeft wel geholpen voor mijn menstruatie...

13. puk25

puk25 Actief lid

14 mrt 2009
    381
    0
    0
    twente
    @melek: dan zit dat wel goed joh,maak je geen zorgen! Knap van je dat je aan het afvallen bent....tja tis voor het goede doel hihii

XX

14. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Hey meiden,
    nog steeds niemand op roze erbij :(
    Luukske, wat balen zeg dit, ik hoop dat jullie nog een wondertje mogen krijgen! De rest natuurlijk ook allemaal. Gun het jullie van harte.

Ik heb morgen weer een echo, ben best wel zenuwachtig moet ik eerlijk zeggen. Maar meer om de gyn die vorige keer als een eikel reageerde.
    Maar goed, dit is de laatste keer naar de gyn, daarna weer lekker naar de VK.

Veel klus plezier allemaal!

15. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Ja ik vind het ook zelf heel erg knap van me, en had het niet verwacht!
    Maar wil zoo graag zwanger raken en hoop dat het dan ook meteen raak is.

Ik het begin had ik zo iets van ach ik eet dit ook effe op en dan begin ik morgen wel, zo ging het dus elke dag! Maar ja nu heb ik zoiets van het is echt voor een goede doel, en hopelijk word ik in mei ook beloond.

16. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Weetjewel, gefeliciteerd meid,

Hoop dat ik en de andere ook binnnekort op de roze wolken gaan zitten.

17. Wolkje7

Wolkje7 Lid

29 okt 2008
    28
    0
    0
    Hey meiden!
    Ik sluit me bij de club aan, om het zo maar te zeggen ;)
    Ik ben in september 2008 gestopt met de pil. Duurde een tijdje voor dat ik weer ongesteld werd, maar daarna op zich wel regelmatig. Toch kreeg ik al vrij snel in de gaten, dat mijn "ei" ( positieve ovutest ) pas heel laat in de cyclus kwam en ik binnen 4 á 5 dagen daarna al weer ongi werd. Ik temperatuur trouwens ook.
    Ik ging om die reden afgelopen februari al naar de huisarts en hij gaf mij meteen een verwijzing naar de gynaecoloog.
    Ondertussen bloedonderzoeken gehad op verschillende momenten in de cyclus en echo's.
    Nu heb ik vorige week te horen gekregen dat ik te weinig progesteron aanmaak en heb ik een recept Clomid 50 mg gekregen.
    Zodra ik ongi ben geworden, contact opnemen met de fertiliti arts en zij maakt dan een afspraak voor me bij de gyn en volgt er een echo.
    Ik vind het best spannend en ik hoop zo dat de Clomid zijn werk gata doen :( !!

Hoe doen jullie dat trouwens met je werk? Weet je werkgever er vanaf en kun je gemakkelijk vrij krijgen?
    Ik werk niet in mijn woonplaats en kan werk inhoudelijk niet makkelijk vrij nemen. Ik werk in het voortgezet onderwijs ( op verschillende scholen op één dag ) en dan probeer ik het tussendoor te plannen en dus ook heen en weer te reizen (heen-en-weer ruim een uur :( )

18. schatje1

schatje1 Niet meer actief

heey meiden

ik heb een klein vraagje

ik moet eigenlijk op dag 21 en 28 bloedprikken maar ik denk niet dat ze op koninginnedag prikken of wel?
    Dat betekend dus dat ik op dag 19 moet prikken.. kan dit kwaad?

Groetjes

19. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @melek42......wat goed....7.5 kilo dat is niet niks. Ze zeggen inderdaad dat het een positief effect heeft op je cyclus alleen merk ik daar nog niks van. Ik ben nu inmiddels ook 8 kilo kwijt.

@puk25...wat spannend meid.....morgen de pregnyl...heel veel succes :)

@luukske....je hebt al eens eerder bewezen dat je een kindje op de wereld kunt zetten dus dat gaat je nu ook vast en zeker lukken.

@weetjewel...helaas nog geen roze erbij....heel veel succes morgen en genier ervan.

@marsim....heel veel succes morgen bij de eerste IUI....wat spannend

@mamavyas....je kunt er niks aan doen dat jij je niet lekker voelt. Het is inderdaad wat minder leuk voor een baas maar je moet goed voor jezelf zorgen. Doe het lekker rustig aan.

@zuurtje......wat balen dat je ongesteld bent geworden....maar 7 mei al terecht dat is mooi snel.

@thamar...alweer de laatste tablet clomid...wat gaat de tijd ook soms snel...heel veel plezier bij het klussen de komende weken ;)

@wolkje...helaas welkom hier....ik hoop voor je dat clomid zijn werk goed doet bij jou en dat je gauw zwanger mag zijn. Verder kan ik vrij makkelijk vrij krijgen van mijn werk. Mijn baas weet ervan dat wij hiermee bezig zijn. Ik vind dit erg prettig...zo hoef ik niet elke keer te vertellen waarom ik weer vrij wil hebben.

@schatje1.....ik denk inderdaad niet dat ze donderdag bloed afnemen. Ik zou anders morgen even bellen wat je nu het beste kunt gaan doen.

@kimonootje.....Ik hoop voor je dat de ingreep het gewenste resultaat zal geven en dat je dus snel zwanger mag zijn.

@marsab...ik duim voor je dat je volgende week een mooi eitje hebt.

@lynd...ik weet niet of het veel uit maakt dat je 4,5 kilo kwijt bent. Ik weet wel dat over/ en ondergewicht niet goed is voor je cylus.

@marijn....ik duim en hoop voor je dat je komende donderdag een mooie positieve test in handen hebt

@djaar77....wat verschrikkelijk balen meid....knuf......

@joontje...ik zou er inderdaad ook voor kiezen om het sperma later te laten onderzoeken....je wilt als het even kan niet een ronde mis laten lopen. Mijn vriend moest het ook zo rond mijn ei laten onderzoeken maar hebben er toch voor gekozen om het 2 weken uit te stellen. Het is inmiddels onderzocht maar het was bij niet helemaal in orde....was niet beweeglijk genoeg.....maar wel voldoende om zelf zwanger te kunnen worden.

@all.....hier zijn de dan eindelijk doorgekomen. Woensdag kan ik weer beginnen met clomid maar dan 100mg. verder had ik eigenlijk 12 juni een afspraak staan bij de fert. arts maar die is verplaatst naar 6 mei......dus ik ben helemaal blij. Ik ben erg benieuwd wat de arts volgende week woensdag gaat zeggen en eventueel doen

20. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Dames, het duurt zooo lang....

Elke dag slaap ik ook eerder zodat ik meteen mijn eisprong heb...

Wie heeft dit ook?

Deel Deze Pagina