@lynd: dankje ik hoop het! @melek: Meid ik denk dat de meesten dat wel hebben die onzekerheid!Ik heb het zelf ook zit nu ook alweer 6md in de mmm....maar er zijn er zoveel die er nog veeeeel langer inzitten, dat is pas erg denk ik dan maar...onze tijd komt echt wel....misschien ben ik ook teveel op dit forum en moet ik gewoon een tijdje niet komen hier, en wat afleiding zoeken?? Maar het is verslavend haha...en ben erg benieuwd hoe het iedereen vergaat.... Als je er namelijk te veel mee bezig bent dan wil het ook niet lukken omdat je dan gestrest bent/zenuwachtig...tenminste dat heb ik wel... Succes! Liefs...
Puk25 ja klopt ik wil ook afstand nemen van hier, maar dat lukt niet! Ik zelf ben nu anderhalf jaar bezig! maar het lukt steeds niet... Ik hoop dat 2009 ons jaar word! en dat wij 2010 gezonde baby''s op de aarde kunnen brengen!
Hhmmja, dat zegt iedereen: niet teveel mee bezig zijn. Nou, afgelopen maand heb ik mezelf dus meerdere keren in slaap gehuild, hubby en ik zaten op een strak klusschema van elke 36 uur, dat was echt niet altijd even ontspannen, en mijn beste vriendin is 7,5 maanden zwanger, dus omheen kan ik er niet. En toch zwanger. Daarnaast is er niet mee bezig zijn veel makkelijker gezegd dan gedaan, niet? Jaja, dit forum... Gaat idd veel tijd inzitten! Ik werk helaas full-time en zit dus stiekem tussendoor mee te lezen. Slecht van me! Maar ik leer veel nieuwe dingen en het helpt me veel dat er anderen zijn die in dezelfde situatie zitten en/of zelfde gevoelens en vragen hebben als ik! Met vriendinnen/familie hierover praten is dan toch anders.
@ melek, bij mijn weten is het niet slecht hoor als je zelf een hoogtepunt hebt na je eisprong. toen ik nog clomid gebruikte werd ik er ook heel erg emotioneel van. ik snap dat je het soms denkt dat je geen kinderen kan krijgen, maar blijf hoop houden!
Lynd, ik hen ook een fultime baan en af en toe stiekem kom ik op deze forum meelezen! het is nu wel een verslaving voor mij! wat hier allemaal typ kan ik niet thuis aan familie vragen! dus ben wel blij dat dit forum bestaat! Ik moet eerlijk zijn dat wij deze maand ook een drukke klusschema hebben, binnen anderhalf jaar heb ik nooit zoveel geklust binnen een maand, ik heb nu al 8 keer geklust en voorheen was dat mischien max 5 keer. Wie weet is het nu wel raak Ik ben nu ook afgevallen, mischien helpt dat ook nog wel! Maar ik denk dat ik mijn eisprong nu wel heb gehad! dus als ik nu verder ga met klussen kan dat geen negatieve invloed hebben op mijn innestelling>???
@melek: nee hoor, absoluut niet. De baarmoeder is alleen dan toegankelijk (voor sperma) als je je ovulatie hebt. Daarna sluit slijm je baarmoedermond weer zodanig af, dat er geen sperma of geen bacillen doorkunnen. De innestelling vindt plaats in je baarmoeder, dus alles wat er in je vagina gebeurt is daarop geenszins van invloed! Gewoon lekker samenzijn! Wij klussen ook veel vaker dan gewoonlijk (nou ja, wat is gewoonlijk, we zijn al 21 mnd bezig), en ik ben er niet altijd blij mee. Ik denk vaak zelfs dat als ik normaal die dag wel zin zou hebben, ik het nu niet heb omdat het 'moet'. Maar goed, zonder sex geen kindje! Ik heb nu pauze trouwens, mochten jullie je misschien afvragen waarom ik zoveel tijd heb om tijdens werktijd te schrijven
Lynd, ow dat is dan goed ik ga gewoon verder deze maand Hopelijk is het dan ook goed! Heb jij ook clomid geslikt?? zo ja hoelang?
Deze maand was mijn eerste ronde Clomid, 100 mg, en vanaf eisprong zit in aan de Duphaston. Op zulk soort dagen vraag ik me trouwens af wat ik hier doe op mijn werk, ik wil lekker thuis zitten zwangerschapsboeken lezen, of afleiding vinden met hubby, vrienden of zelfs TV. Hier moet ik de hele dag aan het hummeltje in mijn buik denken, kan me niet goed concentreren!
@lynd..nee idd het is veel te fijn om hier je verslag uit te brengen! Vraagje: gebruik je nu ook nog die duphaston? Ben ik even benieuwd naar,omdat ik dat nu ook gebruik... X
@puk: ja, de gyn zei dat als ik positief testte, door moest gaan met het slikken van Duphaston en een afspraak bij haar moest maken. Die afspraak is dus morgen, en weet niet of ik dan andere medicijnen krijg (want ze zei wel dat ik tot de 12e week van mijn zwangerschap hormonen moest blijven slikken). Zal je wel op de hoogte houden!
Wat is duphaston?? wel leuk lynd dat het meteen de eerste ronde is gelukt?? Ik hoop dat ik ook zo veel geluk heb als jij!
@lynd: Goedzo,daar ben ik ook voor hoor ivm mk...ik lees hier veel verhalen over...maar vooral dat je het niet je gehele zwangerschap door moet gebruiken,omdat het kindje vooral meisjes een aangeboren afwijking kunnen krijgen...maar als je het niet slikt dat je dan weer een mk kunt krijgen...dus ik ben er wel voor om het tot je 12 wk te gebruiken...en las dat dat niet schadelijk zou zijn! Had jij ook een zeurderig gevoel in je baarmoeder? Ik heb dat nu maar kan het niet plaatsen wat het is?? Het voelt wel ver weg zeg maar..heb er geen last van...maar ben even benieuwd?? Voornamelijk aan mijn rechterkant... Succes morgen! Fijn dat je mij op de hoogt wilt houden dankje! XXX
Puk25 ik ben echt benieuwd! dat zeurderige gevoel heb ik ook, ik heb ook af entoe steekjes in mijn rug! dat zeurderige gevoel is meer dat er op lijkt dat ik ongesteld ga worden. als het goed is heb ik 8 mei mijn innestelling! Dat hoop ik dan!!
@hai melek: ik zit waarschijnlijk al na mijn innesteling vandaar mijn vraag... Hopelijk is het bij jou raak! Heb je ook bloed laten prikken voor je progestoron waarde?? XX
puk25, Dat moet ik 13 mei gaan doen, om 08.00 uur en vervolgens heb ik die dag om 12.00 uur telefonische afspraak met mijn arts! wanneer heb jij dat laten doen?
@melek: als je innesteling pas over 3 dagen is kun je hem nu nog niet voelen hoor... Ik hoef geen bloed te laten prikken dit keer...heb pregnyl gespoten...en daarna een echo gehad en hij kon zien dat er 2 waren gesprongen! Bloed prikken was niet meer nodig... Wanneer had je waarschijnlijk je eisprong? @lynd heb je nog even pauze?hahah XX
Puk25, volgens de berekeningen moest het zondag zijn! Ik heb vorige week dinsdag getest met een ovu testje en was negatief en donderdag weer! Vervolgens heb ik zaterdag een hele mooie postieve testje gehad, en vervolgens zondag ook maar was niet zo donker als zaterdag! ik heb vrijdag geklust zaterdag geklust en zondag ook, en natuurlijk gisteren ook! zaterdag had ik ook heel erg last van steekjes en krampen. ik denk dat ik het ook heb gevoeld, ik had ook een opgezette buik!
@melek.....wat duurt wachte altijd lang he?......ik hoop voor je dat je een mooie eisprong hebt gehad en dat je dan lekker zwanger bent @puk25....voor jouw is het ook heel spannend......ik duim voor je. @all....ik denk ik reageer ook weer eens even. Ik zit inmiddels alweer op dag 9 can de cyclus.....ik ben positief en hoopvol gestemd over deze ronde. Morgen heb ik mijn eerste afspraak bij een echte fertiliteitsarts......ben om 10,15 uur aan de beurt. Ik moet zeggen dat ik daar best zenuwachtig voor ben .....ben heeel benieuwd wat ze morgen allemaal gaan doen en zeggen.....ik houd jullie op de hoogte
@melek: dan zit dat vast wel goed! Nu nog hopen dat je zwanger zult zijn! Afwachten maar....Ik hoop het zo voor je! @lima:Spannend zeg! Wat gaan ze doen? Liefs...