@ luuske ook al aan het opruimen??me too ga volgende week ook op vakantie...heerlijk hoe is het verder metje?? @lynd succces vanmiddag misschien echo?? @puk wit verlies is toch goed??heb het zelf ook best wel @ all vandaag het is echt een opruim tik koelkast schoongemaakt speel goed wat uitgezocht eten voorbereid enz..af en toe pijn in mijn onderbuik en gerommel in mijn buik 27 mei mag ik naar de gyn waarschijnlijk nu meer echo en hulp van de gyn want twee maanden alleen rommelen is echt niks en mijn temp bijhouden is echt een drama volgens mij klopt er weinig van was vanmorgen 36,3 en de dagen ervoor 36.6 nu moet hij toch gaan stijgen??
@all oooooh meiden, ik vind het zo spannend, over 20 minuten vertrek ik naar de gyn! [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
Hey dames goedemorgen, Heb alweer goed nieuws mn thempratuur vanochtend was 37,5!!! En heb gister avond ook getemp en het was 37,9 raar he?? Maar heb geen witverlies wel glibberig slijm en mn vagina is heel zacht van binnen?? Lynd weet jij dit want voel me de laatste dagen heel warm en afentoe mn neus lopen?? hoor het wel...zit op cyclus dag 26 de vorige maand was ik op dag 52 ongie....
@schattigkindje: Temperaturen van verschillende dagen kan je alleen met elkaar vergelijken als je op hetzelfde tijdstip meet! En wel 's ochtends vóór het opstaan. Een uur verschil kan al 0,2 uitmaken, ook als je slecht geslapen hebt of juist vroeg naar bed bent gegaan. Het luistert erg nauw! (volgens mijn gyn moet ik in het weekend ook de wekker zetten, maar mooi dus niet, liever slapen dan betrouwbaardere informatie). Temp onder je tong kan wel, maar beter is het vaginaal of het beste: rectaal te meten (dus in je poeperd! Dat is de betrouwbaarste methode, maar goed, je kan je ook wel wat leukers voorstellen. In elk geval niet de temp van gisteravond met die van vanochtend vergelijken, dat heeft geen enkel nut!
Niet zo onzeker elk lichaam is anders, het is zeker geen regel. Ik kan ook alleen vertellen wat er met mijn lichaam gebeurt, maar er zijn nog 3 miljard andere vrouwen en hun verhalen...
@Lynd: en als het gelig is dan?(sorry klinkt smerig zeg!)Ik heb nl best wit/gelig slijm echt (vooral geel)soms lange sliertjes en dik....hoop niet dat dat met ongie te maken heeft!! Laat je weten hoe het was?? XXX
@all: terug van de gyn. Echo gehad, maar (nog?) niks op de zien. Ze zei dat het ook nog erg vroeg was, moet volgende week terugkomen. In elk geval zag ze ook buiten de baarmoeder niks 'dat haar zorgen baarde', dus gewoon nog niks te zien. Howel, er was een ienimienie klein zwart vlekje te zien, waarvan ze zei dat dat het misschien zou kunnen worden, maar dat was zo klein dat ze dat niet met zekerheid kon zeggen. Weet dat dit in mijn stadium niks hoeft te betekenen, maar ik was de komende week natuurlijk positiever tegemoet getreden met een (voor dit stadium) succesvolle echo op zak. Het maakt me eerder ongerust, precies was ik wilde voorkomen, had liever geen echo gehad. Volgende week vrijdag weer. Zucht. Zal er morgen nog maar eens een zwangerschapstestje tegenaan gooien, hopelijk stelt dat gerust! @puk: gelig/wittig maakt niet uit hoor. Bij mij luidt witverlies in elk geval nooit de ongesteldheid in, als deze info je wat waard is!
@lynd: Hey meid,bedankt voor je reactie! Ik wil je even zeggen,dat je idd nog niets kunt zien met 4 wk...een vriendin van mij had dat ook! Volgende week kunnen ze vast al iets zien denk ik....maar groot zal hij/zij dan nog niet zijn hoor! Maak je niet druk,maar probeer te genieten van je zwangerschap!!!!Je bent ZWANGER!!!JOEHOE!!! Moet je duphaston tot je 12e week blijven slikken? Liefs....
@puk: bedankt voor je lieve berichtje. Dat doet me goed, dat je dat zegt van je vriendin. Ik hoef ook nog geen babietje te zien, maar een vruchtzakje! Ik ben alleen zo bang om me over te geven aan blijdschap omdat de teleurstelling anders zo groot is (maar goed, dat zal het toch wel zijn, of ik me nu blij maak of niet). Je hebt natuurlijk gelijk. Nu heb ik allerlei krampjes/krampen maar de gyn heeft ook aardig hard met de inwendige echo in mijn vagina rond lopen woelen, dus hoop dat het daarvan is. Weet niet tot wanneer ik het moet slikken, las vanochtend in de bijsluiter dat bij 'herhaalde vroege miskramen' (dus niet mijn geval, want maar 1) je moet slikken tot in de 20e week. 12e week zei ze geloof ik een vorige keer. Dat is daarom logisch omdat de placenta de hormoonproductie dan (in week 12) helemaal van het gele lichaam overneemt.
@melek. Meisje, geloof niet dat dit voor iets een symptoom is anders dan voor dat je te dunne sokken aanhebt! Niet druk maken (jaja, zal je denken, makkelijker gezeg dan gedaan). Als er één ding van ons allen gevraagd wordt is het wel geduld... En laat dat nou niet mijn sterkste kant zijn!
Hoi Hoi, jeetje wat is het druk op het forum. @Lynd hoop dat je je niet al teveel zorgen maakt. De baby is ook nog erg klein en zit natuurlijk ook nog lekker verscholen in je baarmoeder. Heb ff in mn boek het grote wonder gekeken en in week 5 verandert het klompje cellen pas in een wezentje en het is nu ook nog maar een paar mm groot @all wacht hier maar geduldig af of ik ongesteld ga worden. Hoop in elk geval dat ik een eisprong heb gehad, dan hoef ik in elk geval niet weer aan de provera Oh ja ik wil ook wel op de lijst. Juli '08 pilstop nu eerste ronde clomid 100mg Lieffffs
heyy meiden lynd:maak je niet druk meid 4 weken is echt te vroeg!!mijn schoonzusje zag toen ook niks en met 5 weken ook alleen maar de vruchtzak!!komt vast goed. maaruh wat slik jij nou?want ik heb 2mk gehad maar mijn gyn heeft daar nooit iets over gezegd...als ik weer zwanger ben wil ik gaan vrage of dat dan niet ook iets voor mij is?? melek meid laat je niet te gek maken hoor, en koude voeten heeft volgens mij idd niks te maken met zwanger zijn of niet haha. De dingetjes die je allemaal voeld zeggen niks, het kan nog alle kanten op, ik weet dat het moelijk is maar probeer nog een beetje nchter te blijven meid!! Zuurtje:jij zei tegen melek dat je temp na je eisprong zakt en dan stijgt, maar hij zakt toch juist vlak daarvoor?ik heb al meerdere keren gehad dat me temp zakte vervolgens zelfde dag een echo waar het ei nog te zien was, en daarna als ie gesprongen was steeg me temp... hoe gaat het verder met jou? schattigkindje:"hoe lang na je ei heb jij bloed laten prikken? @all:vanmorgen getempt, was ie eerst 36.7, dus ik blijf effe liggen dommel nog in en 25 min later weer getempt, 36.8, denk ach doe t nog een keer 37.0!!2keer, vind dat zo raar dat je temp soms in 2 seconden anders kan zijn, en weet toch zeker dat me thermometer het goed doet haha. heb het ziekenhuis gebeld en verteld dat ik al 5 dagen een positieve ovutest had dus of ik bloed mag laten prikken om te zien of ik wel een goeie eisprong heb gehad, bellen ze me later terug, ze had met de gyn overlegd, en volgens hem heb je tot je ongie een positieve test!!!nou das volgens mij echt bullshit maar goed, maar ik kan vrijdag bloed laten prikken, want dat doen ze meetsla, ik zeg nou ik niet hoor hoor ik nooit wat over, heb t nog maar 1 keer gedaan. Maar goed vrijdag is t 1week na me eerste positieve ovutest, is dat niet te snel??denk dat k zondag me eisprong heb gehad. Begin volgende week kan ik bellen voor de uitslag, of wachten tot de volgende afspraak, ik had echt zoiets van wat denk je zelf, tuurlijk bel ik en ga ik niet dik 2 weken wachten op de uitslag pffff xxx
@anoniempjuh: bedankt voor de info. Ik kan niet vaak genoeg horen dat er met 4 weken nog niks te zien is Ik slik Duphaston, puk slikt 't ook (maar met andere reden). Ik denk dat het de werking van progesteron nabootst, het bouwt in elk geval baarmoederslijmvlies op (en wordt dus ook gebruik om ongi op te wekken, ik juist om kindje te behouden). Ik weet niet hoe snel ze in NL zijn met het geven van medicijnen, maar hier in Hongarije hebben ze nog net geen voorgedrukte receptjes, er wordt echt met van alles gegooid. Misschien heeft het ook wel nadelen, maar daar wordt ik niet over ingelicht. Je kan het altijd even vragen, en als je nieuwe info hebt, laat het mij dan ook even weten! @joontje: jij ook bedankt voor je info. Samen weten we best veel, he? Op welke dag zit je nou? En temperatuur je (weet je daaruit of je misschien een eisprong hebt gehad?) @all: ik ga nu even de lijst bijwerken, dus in de tussentijd moet even niemand dit doen, anders hebben we er twee!
@lynd: ben ik nog een keer,ik heb vanmiddag even gegoogled voor je en....heb wat gevonden: Dat donkere vlekje is dus jullie kindje! En idd het zijn nu nog maar cellen,maar bavatten alle eigenschappen al! Zelfs de vorm van het gezicht enz...bijzonder of niet!! Ik hoop dat je volgende week al wat ziet! XXX
CLOMID CHICKS: anoniempjuh: -clomid 50mg 1ex zwanger met 9,5wk mk-daarna weer clomid 50mg weer 1ex zwanger, met 11,3wk mk.-daarna sloeg 50mg niet meer aan, nu 4e ronde met 100mg bezig. NOD nog onbekend, 1e wondertje Lima84: 5e ronde clomid 50mg, dec 07 gestopt met pil na trombosebeen. okt + nov 08 provera, Dec 08 provera + clomid jan + feb + maart clomid 50 mg, nu eerst provera en door met 100 mg clomid, 1ste wondertje Luukske: - zoontje van bijna 3,5 jaar(toen 3x Clomid 50, en 1x 100 mg) nu 6e ronde Clomid, eerst 100mg, en nu 150 mg, ronde 3 en 5 helaas VMK, 2e wondertje Kimonootje: juli'08 gestopt met pil, nov '08 Provera jan'09 Provera + Clomid 50mg, feb'09 Provera + Clomid 100mg, 4e ronde mrt'09 Provera + Clomid 150mg, 1e wondertje Lilyan: juni '08 gestopt met Diane35 pil. Jan: Provera + Clomid 50: niet aangeslagen. 2e ronde Feb: Primolut + Clomid 100: aangeslagen 3 eitjes, 1e wondertje Bloem24: aug '07 gestopt, ronde 2 clomid 50mg, 1e wondertje Marsab: na bevalling sept. '07 + BV t/m sept. '08 geen cyclus, 2e ronde clomid 50mg, 2e wondertje Visjes: na mola-zwangerschap+chemokuren sinds nov '08 weer gestopt met de pil, lange, onregelmatige cyclussen, 2e ronde clomid 50 mg, 1e wondertje Puk25: maart '08 gestopt,2e ronde clomid 50mg,1e wondertje Tante Mars: okt'05, 1e ronde met Clomid 50mg slaat aan!! 1 eitje1e wondertje September1909: juni '08 gestopt, pcos geconstateerd na 6 mnd, ronde clomid 50, geen ei, nu 2e ronde clomid 100 eindelijk een ei! , 1e wondertje Lynd: begonnen in september 2007, juni 2008 vmk, april 2009 1e ronde clomid 100 mg + Duphaston, zwanger! 1e wondertje zuurtje: 1 zoon 3.5j, dochter 1j (raak in 1e ronde clomid 50 mg), na bevalling begonnen in juli 2008, 4e ronde clomid 50 mg , 4e wondertje (2+1*) Mercedes: 1 zoon 8 j, daarna 4 MK sinds sept 2006, ronde zoveel met clomid 150mg Thamar:1 dochter 2 jaar, 2e ronde Clomid en duhpaston Djaar:juni '08 gestopt met pil, jan'09 naar gyn, februari Provera en Clomid 50 mg, maart Provera en Clomid 100, 2e ronde Clomid, 1e wondertje Puk25:3e ronde Clomid en Pregnyl, 1e wondertje Salima:dec 2007 gestopt met pil, januari 2009 vmk, 1e ronde Clomid Joontje:juli 2008 gestopt met pil, 1e ronde Clomid, 100 mg Melek:dec 2007 gestopt met pil, 1e ronde Clomid, 50 mg, 1e wondertje Schattigkindje: 2e ronde Clomid, 100 mg, 1e wondertje Marijn: 2x spontaan zwanger, 2x miskraam, daarna PCO, 8e ronde Clomid, 100 mg Calani:mei 2008 gestopt met pil, Clomid, 1e wondertje Zwangere Clomid Chicks: Miracles, Weetjewel, Mamavyas, Lynd Afspraken/belangrijke data: Lynd: 15 mei tweede echo, 5,5 weken. Hopen dat er nu wel een vruchtzakje te zien is! Lima84 : 12 juni eerste afspraak fertiliteitsarts (hoop dat het toch niet nodig zal zijn) Kleurtjes behouden/ tekst toevoegen? Bericht quoten (knop rechts bovenin elk bericht), eigen tekst toevoegen, quote's boven en onder weghalen en klaar!
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met de gyn, uitslag van het zaadonderzoek is niet goed. waren er te weinig goede, nu wil hij n.a.v. de medicijnen van mijn man kijken of daar iets aan te veranderen is met de cardioloog.Eventueel word het zaad geconcentreerd en zal dan geinsemineerd moeten worden. Verdere uitleg moet ik nog krijgen,omdat ie eerst wil uitzoeken wat er met de medicijnen verandert zou kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee? veel liefs
Even een ego berichtje, ben vandaag weer voor controle geweest ei is 1/2 mm gegroeid sinds 2 dagen, maar mijn baarmoederslijmvlies is wel dikker geworden dus de gyn was tevreden. Zaterdag weer heen, kan zijn dat er dan al een ei gesprongen is, maar dat kan ze dan ook zien zei ze. Heeft iemand van jullie dit ook gehad dat het even minder snel groeit?