Hai meiden, ik lees hier al een tijdje mee en heb veel aan jullie verhalen. Zelf heb ik net de eerste ronde Clomid achter de rug (50mg, dag 3 -7) en heb ik gisteren op CD 10 een FM gehad. 4 a 5 follikels van rond de 17 mm. Te veel dus...... te groot risico op een grote meerling-zwangerschap. "we gaan de cyclus afbreken" aldus de F-arts. Ik stond in no-time buiten met een recept voor Provera en Clomid (25 mg deze keer, dag 3-7). iemand een soortgelijke ervaring? Ik realiseer me trouwens wel dat dit voor sommigen heel tegenstrijdig zal voelen, ik te veel ontwikkeling, een ander te weinig..... Ik zit nog met allerlei vragen en vraag me ook af of het normaal is om met ieder bezoek aan de poli een andere arts te zien, of komt dat bij mij toevallig zo uit?! Ik snap wel dat de cyclus gevolgd moet worden en ben ook blij dat dat door gaat als 'mijn' arts er niet is; maar dat is het em nu juist......... heb onderhand geen idee meer wie nou eigenlijk mijn arts is......... Ik hoor graag hoe dat bij jullie gaat en wens iedereen heel veel succes bij het zwanger worden x x x liefs, Lidi
@Lidi; helaas heb ik die ervaring nog niet gehad. Ik heb telkens maar 1 of 2 follikels. Wel heb ik een aantal keren provera gebruikt en was er soms best een beetje beroerd van (niets om voor thuis te blijven maar gewoon niet lekker in mijn vel) Wat betreft de wisselende artsen. Ik heb bij al de fm's pas 1 keer mijn eigen gyn gehad. Al de andere keren (en ik kan ze al niet eens meer tellen) heb ik drie anderen. Bij ons zijn er 4 gyn's en die doen per toerbeurt de echo's. Als ik mijn gyn wil bereiken moet ik bellen naar de polie en meestal belt hij dan wel dezelfde dag terug of ik krijg te horen wanneer ik hem kan bereiken. k kan me helemaal vorstellen dat je het een beetje kwijt begint te raken maar probeer er rustig onder te blijven (en nee dat lukt mij ook lang niet altijd, maar het is een nobel streven). Het komst vast goed (het is nog lang voordat het kerst is hahaha)
Djaar meid, zaadkwaliteit van mijn man was goed, niet uitstekend maar ze zeiden het is goed! Met mij gaat het niet zooo goed, ben zoo bang voor alles... Ik heb echt zere borsten en tepels... En krijg het af en toe echt benauwd! maar voor de rest voel ik nog heel weining! Ik heb het net tegen mijn collega verteld, ze was verbaasd! Ik wilde nog wachten met vertellen maar ben zoo misselijk dat ik echt bijna kan overgeven! Ik wilde dat ze dan daarmee rekening houd...
@Melek; ik kan het me wel voorstellen hoor dat je bang bent. Maar vertrouw er nu maar op dat het allemaal goed gaat. En je hart luchten bij mensen in je omgeving is altijd fijn. het creeert vaak rust. Ik heb zojuist mijn mannetje met een sms berichtje alvast een beetje warm laten lopen voor vanavond dus hopelijk lukt het ons nog 1 keer om er wat van te maken. Morgen meer nieuws van mij. Fijne avond allemaal!!!
Ja klopt djaar, ik voel me hierdoor niet zoo goed, maar hopelijk ga ik mijn babytje zien bewegen op 6 juli Succes meid, ik duim voor je!
hey meiden alles goed hier ik ben best zenuwachtig voor morgen als ik bij de fa ben geweest laat ik wel iets weten
heyyy djaar ik heb ook nooit een samenlevingsest gehad, maar weet wel dat mijn zuurgraad niet goed is, waardoor de zaadjes er niet door kunnen. Dan doen ze die eendebek erin en doen ze een beetje van je slijm op zo'n teststaafje en binnen een minuut heb je de uitslag.Ik heb daarvoor spoelingen gekregen, dat moet ik dan gebruiken zon 2 uur voor de sex en dan is me slijm wel toegangkelijk. melek meid snap dat je een beetje nervues bent over alles maar probeer te genieten echt waar, je kan er toch niks aan veranderen of het wel of niet goed is dus geniet er gewoon van en warschijnlijk heb je 6juli gewoon een hele mooie echo, al zal t dan nog niet bewegen haha, dat doet t volgens mij pas vanaf een week of 9. zuurtje heel veel suc6 morgen!! xxxx
Melek maak je niet druk meid het komt goed!! altijd positief denken! Hier nog geen ongie wil echt ongie worden en met clomid beginnen...
Anoniempje, mijn gyn zei dat ze vanaf 6 weken kunnen zien dat het babytje beweegt! maar ze wilde het met 7 weken omdat je dan meer bewegingen kan zien... Ben zooo zenuwachtig hoop dat alles goed gaat komen... Schattigkindje, ja probeer positief te denken maar het is best moelijk.... Ik hoop dat je binnenkort ongesteld word, maar mischien ben je zwanger??? heb je al getest??
Ik vind het echt gek dat niet iedereen een samenlevingstest heeft gekregen. Clomid kan namelijk als bijwerking hebben dat het slijm ongeschikt wordt. Bij mij waren ze daar nav vorige maand ookbang voor maar thnx to god mijn slijm is nu wel in orde Ik gebruik naast clomid ook protesteron. Dit moet ik vanaf eisprong tot aan mn test datum gebruiken en igv zwangerschap nog een weekje daarmee doorgaan. Hebben meer meiden uit dit ook? Het is bij mij om mijn luteale fase te ondersteunen omdat ik altijd te weinig daarvan aanmaak en snel bloedverlies nadat ik mn ei gehad heb en dat is lastig ivm nestelen. Ik heb voordat ik clomid ging gebruiken al 3 maand progesteron gebruikt en werd daar steeds erg naar van, labielig monster zeg maar. Vandaag weer net zo. Heb bijna 20 km geskeelerd om dat sjaggerijnige gevoel te verliezen om mezelf daarna te verwennen met de DVD van SATC Weet iemand of ik idd 2 eisprongen (1 op zondag en 1 op maandag) gehad kan hebben gehad of is dat onmogelijk
Hallo meiden! @Melek: meid, snap je ongerustheid wel hoor. Je wil het zo graag en het liefst wil je de zekerheid dat het goed gaat... Maar dat heb je niet in de hand... (was dat maar zo!) even afwachten tot 6 juli, maar gaat vast een goede echo worden. Heb je nog tijd het berichtje te beantwoorden? @ Maartje: Volgens mij zou je best 2 eisprongen gehad kunnen hebben. Dat is immers mogelijk met Clomid, toch? Wie weet... Krijg je een tweeling . Ik heb ook (nog) geen samelevingstest gehad, maar naar mijn idee ben ik uitzondering in vergelijking tot jullie, want ik krijg ook (nog) geen metingen. Voor wat betreft de progesteron, dat klinkt ook erg logisch, het is nodig voor de opbouw van 'een stevig' huisje voor je baby... Hoop voor je dat het misschien wel raak is deze maand... @Schattigkindje: Al ongie??? Of ga je Melek toch achterna???? Hope so! Dan nu mijn vraag aan jullie.... Ik zit nu op dag 22. Mijn temp is keurig hoog, dus heb een eisprong gehad (dag 14/15). Heb in die periode onwijs veel geklust, dus theoretisch gezien.... Hoop, hoop... Maaaaaaaaaaaaaaaaar....... Heb vandaag en gister best veel witte (heldere) niet plakkerige afscheiding. Ruikt niet, en is echt helder. Ook bemerkte ik vandaag een beetje een weeiig gevoel in mijn buik, alsof mijn ongie eraan komt, maar niet doorzet. Was de vorige cyclus op dag 27 (beetje bruin), dag 28 écht doorgezet, ongesteld. En had toen ook echt gevoelige borsten en lage rugpijn. Heb ik nu niet. Ben wel onwijs moe. Maarja, dat kan ook door drukte op mijn werk komen denk ik dan altijd maar.... Wie van onze zwangeren herkent dit? Zóu, zóu het een innesteling kúnnen zijn? Ik weet dat ik geduld moet hebben en dat de kans groot is dat mijn ongie binnenkort al doorbreekt , maar wilde het toch even vragen.... Hoor graag van jullie!!! Knuffel voor iedereen en leef met iedereen meer! xxx Juulz
@juulz: ik denk dat OF en WAT VOOR gevoel je bij de innesteling bij iedereen verschilt (en ook nog eens per zwangerschap), net als bij de eisprong. Ik had precies een week na mijn eisprong allerlei steken in mijn buik, weet niet meer of ongisteken waren of gewoon pijnsteken. Vorige zwangerschap (MK) werd ik 's nachts wakker van een grote steek, ong. week na eisprong, en toen dacht ik al dat het wel goed zou zitten Maar dat ben ik
@Juulz; helaas ik heb geen idee. suc6 @anoniempjuh; mijn slijm is altijd mooi dik en mjin progesteron super (65 en 88) dus dat zit wel goed. Maar ik heb met mijn mannetje er over gehad en als het nu niet gelukt is gaan we toch vragen om de samenlevingstest en eventueel een nieuw zaadonderzoek. @All; mijn temp heeft de sprong gemaakt hoor en volgens de echo heb ik nu een dubbele eisprong gehad en en perfect slijmvlies voor innesteling (9 mm)!!! Gisteravond heb ik Djaarman nog kunnen verleiden tot een laatste klusje dus alles wat we er aan konden doen hebben we er aan gedaan en nu ligt het in de handen van .......... Nu begint het vreselijke wachten en door de pregnyl kan ik echt niet eerder testen dan 1 juli omdat er dan een valse test kan komen door de pregnyl !!
@zuurtje, hoe was het bij de arts? @djaar, spannend!!! K moet oppassen dat ik mn duimen niet in de knoop draai @all, pff ik verga hier van de pijn... Hoopte ik zo erg dat ik weer ongie werd zonder medicatie, ben ik eindelijk spontaan ongie, en vraag ik me af waarom ik dat ookal weer wou haha. Nouja, hopelijk is het ook mijn laatste ongie, en is het volgende maand raak Liefs Kimonootje
kimonootje; voorzichtig met de duimen!! Tja je wacht en hoopt soms op de ongi maar als ie er is dan vraag je je inderdaad af waarom. Maar ook dat gaat weer voorbij en gaan we weer op zoek naar een ei!!
melek misschien dat jouw gyn bedoelde dat ze met 6 weken het hartje kan zien,want toen ik met 8 weken voor een echo kwam vond ze t heel bijzonder dat ze t hoofdje 2 keer zag bewegen omdat dat meestal pas rond de 9 weken begint, maar ach maakt ook niet uit, geniet ervan meid!! kimoonootje haha ja dan ben je het eenmal en denk je door de pijn pfffff was dit nou wat ik grag wilde hha.maja nu kun je wel weer door. djaar, hoeveel rondes is je vorige zaadonderzoek geleden dan?maar als ze geen samenlevingstest wil doen of wat dan ook kun je dus ook vragen of ze naar je zuurgraad wil kijken zoals ik vertelde, volgens mij komt dat ook op t zelfde neer. maartje volgens mij kan dat niet, je kan wel meerdere eitjes hebben die springen maar dan wel tegelijk, en niet een dg na elkaar.maar goed ik ben geen gyn dus weet t niet zeker hoor. juulzon ik heb bij mijn eerste innesteling niks gemerkt, en bij de 2e had ik vanaf een week voor nod regelmatig krampjes en iets meer afscheiding.mar denk idd dat het bij iedereen weer anders is. @all:hier geen bijzonderheden, maandag naar de gyn en dn waarschijnlijk provera en 150mg...pfff word moe van dit wachten zeg...
hey meiden hier ben ik dan eindelijk fa: echo gehad en hij dacht dat ei al was gesprongen maar moest voor de zekerheid bloed laten onderzoeken resultaat eisprong nog niet geweest als ik terug ongi wordt dan moet ik terug gaan en wordt ik waarschijnlijk weer aan de clomid gezet, maar nu 100mg ipv 50mg fa wil dat er meer follikels rijpen dan 1 om de kans te vergroten hij wil het eerst zo nog eens 4x proberen en anders wordt het inseminatie of ivf van puregon heeft hij blijkbaar nog nooit gehoord want daar zei hij niets over zal het volgende keer nog maar eens vragen, moet er toch weer heen als ik ongi ben wilde zoveel vragen maar ben een beetje overdonderd door zijn manier van aanpakken met inseminatie/ ivf had ik nog geen rekening gehouden toch maar overleggen volgende keer of er niet nog een tussenoplossing is hij sprak ook nog over een vaginale zetpil om de innesteling te bevorderen misschien ook maar eens duidelijk maken dat ik er meer van afweet dan hij denkt dat ik weet (hij denkt dat ik het niet snap of niets er vanaf weet) sorry als het een beetje warrig is of als er iets dubbel instaat ben er nog niet helemaal bij __________________