Dankjewel allemaal voor de felicitaties. Erg lief. Luukske, balen zeg, echt letterlijk ziek van de ongesteldheid. Wow wel knap 3kilo kwijt in die paar dagen! Super zeg.! Puk, dat je dat nog weet, gata heel erg goed, tot afgelopen vrijdag dan, toen mocht ik weer afbouwen en het ging direct weer mis (langzaam aan dan) dus maandag ZH gebeld, alle MDL artsen op vakantie (moet toch niet kunnen zou je denken) Dus moest de huisarts bellen, en afgesproken weer terug te gaan naar de dosis van afgelopen donderdag. (de dag voordat ik begon met afbouwen, afbouwen gaat trouwens met elke 2 weken 2,5mg minder) Maar over het algemeen gaat het dus de laatste tijd, sinds begin mei, erg goed Luukske, kun je niet vragen of ze een inwendige echo maken?? Dat je je zorgen maakt ofzo over daar binnen?
Hoi clomid babes, Ik ga me hier straks afmelden. Fertiliteitsafdeling van het ZH is dicht, maar omdat ik ineens veel bloed verloor (gisteren en vandaag) en ik nog wat meer onzekerheden voelde heb ik gebeld met de afdeling gynaecologie en mocht ik langskomen. De arts vond dat ik niet goed genoeg op de Clomid reageer. Morgen nog mn laatste Clomid innemen (weinig tot geen kans op een beebje maar niet geschoten is altijd mis) en dan ipv progesteronbollen waar ik dus ook me ga stoppen, Pregnyl ga spuiten ter verbetering van mijn luteale fase. Als ik ongi wordt neem ik 1 maand pauze ivm vakantie en dan daarna ga ik starten met Puregon te spuiten. Ik wens jullie allemaal heel veel succes en hoop dat jullie snel zwanger zullen gaan raken en dit straks niet hoeven. Liefs, Maartje
Ik heb even niet de tijd om overal op te reageren, ben net pas aan het werk (en moet dus ook echt even iets gaan doen). Vanmorgen dus gesprek bij gyn gehad. Uitkomst; deze ronde nog even afwachten en over drie weken weer terug op gesprek. Waarschijnlijk ga ik dan over op spuiten ipv clomid. Ook gaan we opnieuw een zaadonderzoek doen en een hsg plannen. Ik vind het behoorlijk spannend even en moet nog aan het idee van dagelijks zelfs spuiten wennen. Maar de bijwerkingen van de clomid worden me toch wat teveel. Fijne dag allemaal!!
Dag dames, Ik ga hier ook gedag zeggen, Clomid werkt niet meer voor mij, heb 8 rondes geslikt en laatste ronde deed het niks meer. Nu even helemaal niks, ook de diagnostische laparoscopie even laten zitten, gewoon toe aan even helemaal geen behandeling, of hormoonzooi. Wie weet brengt de vakantie al ontspanning genoeg en raak ik weer spontaan zwanger... Succes allemaal! Liefs, Marijn
Meiden ook voor mij is het over deze maand. Ik baal ontzettend en ben heel verdrietig. Volgende week vrijdag krijg ik de laparoscopie waar ik ontzettend tegenop zie. Het moet gebeuren dat weet ik ook. Ben erg bang voor zowel de laparoscopie als de uitslag. Meiden ik neem weer even een pauze. Tot snel. Succes allemaal.
@maartje & marijn & marsim, veel sterkte. Hopelijk worden jullie spontaan zwanger! Laat af en toe eens wat weten! Marsim,ik snap dat je tegen de laproscopie opziet. Toen de arts me uitlegde wat er ging gebeuren werd ik al misselijk... Ondanks dat ben ik wel ontzettend blij dat ik het heb gedaan! Sinds die laproscopie heb ik geen (hormoon) medicatie nodig gehad! Veel succes! Liefs Kimonootje
Heel veel succes!! Gaat het bij kimonootje (1 dag na mij geholpen) helemaal perfect hier niet!! Ik krijg zonder medicatie (blijkbaar) geen eisprong nu dag 15 en geen enkele reactie.. Bah Bah Bah. Wat baal ik zeg.. Ach geef niks, die medicatie gaan we wel weer overleven Maar dames dit hoeft niet voor jullie te gelden, ik duim voor jullie dat alles van een lijen dakje loopt en dat jullie over een jaar zowiezo een kleintje in jullie armen hebben.. Toy Toy Toy , want het is echt de moeite waard..
@marijn, balen meid.....hoop dat het snel raak is... @marsim, voor jou ook een dikke knuffel @djaar, hoop je snel op een roze wolk te mogen zien @puk, hoe gaat het? 12 weekjes alweer @all, heel veel succes deze rondes. ik ga waarschijnlijk na het ziekenhuisbezoek van komende week een keer accupunctuur proberen, gisteren heeft iemand mijn hoofdpijn zo weggeduwd, en die wil mij wel een sessie accupunctuur geven om de vruchtbaarheid te verbeteren en het vloeien te verminderen
Hoi Hoi, Even een 'ego' berichtje, want het loopt deze maand anders dan de vorige maanden... Had ik de eerste twee rondjes met clomid50 een keurige cyclus van 38 / 29 daagjes, eisprong rond dag 14/15, nu lijkt de eisprong traag op gang te komen. Moest vanmorgen dus weer voor de samenlevingstest naar de gyn. Maar had al een voorgevoel dat mijn ei er nog steeds niet was. Geen slijm, geen spoortje. Zag de gyn ook direct: slijm was ook minder dik dan maandag, was nu 6,4 mm. Heeft wel een ei van 27 mm gezien. Die stond op springen. Maar mijn mannetje zit vandaag ih buitenland voor zijn werk - morgen weer terug. Dus morgen kunnen we wel weer klussen, maar de test zal vermoedelijk pas volgende maand kunnen, omdat ze niet op zaterdag meten. Had net wel een beetje slijm, dus hoop maar dat mijn ei morgen als manlief terug is nét is gesprongen... Weten jullie hoe lang een eitje leeft als-ie gesprongen is? Anyway, de gyn wil dat ik dinsdag terugkom om te kijken of het ei weg is en dan moet ik bloed prikken om te zien hoe mijn progesterongehalte is. Hij vermoedt dus dat laag is. Aan de hand daarvan gaat hij kijken of we de dosis clomid gaan verhogen en ik ga vragen om een baarmoederfoto. Mijn vraagjes aan jullie: - herkennen jullie dit verhaal vanuit jullie ervaringen? - Wie heeft er nog meer minder slijm door clomid en hoe is dat opgelost? - kan een ei ook té groot groeien? En wat dan? - Hoe lang blijft een ei 'wachten' (lees vruchtbaar) voor een zaadje? Misschien domme vragen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Sorry voor dit egoberichtje, ik voel me gewoon erg machteloos. Ik leef gezond, drink niet, rook niet, heb een gezond gewicht en snap niet waarom mijn lichaam niet goed werkt. Maarja, dat hebben we allemaal hier, deze vragen... Nou lieverds, thanx for reading en hoop op jullie reacties!!! xxx en knufs, Juulz
@Juulzon; die ervaringen heb ik niet. Ik heb wel meer last van vaginale jeuk/droog door clomid (dat is de reden dat ik wellicht ga spuiten), Met clomid is bekent dat follikels langer doorgroeien (bij mij tot 28). Na de eisprong schijnt het nog 10-12 uur vruchtbaar te kunnen zijn (zaad daarentegen zou 72 uur kunnen halen, in het positieve geval. @All; clomid heeft bij mij weer zijn best gedaan ik had op dag 12 dus een bmslv van 4 mm en heb een follikel van 12 en 2 dominante van nu al 18!! Dus zondag weer terug.
hmmz mag niet alleen quoten en dan daar in schrijven, moet volgende de computer perse nog minstens 3 letters typen... bij deze dus
Hé Maartje (en ook de rest natuurlijk!!!) Dank, duizendmaal dank voor je fijne, lieve en duidelijke antwoorden. Het lijkt er inderdaad op dat mijn slijm deze maand niet goed was. Heb trouwens een ovu test gedaan vanmorgen en die was wel weer duidelijker dan ooit geweest. Toen mijn mannetje vandaag thuiskwam, rond 19.30 heb ik 'm maar gelijk mee naar boven genomen . Wederom weer even afwachten. Zal morgenochtend nog eens een een sessie ochtendgymnastiek beramen . ALS mijn ei inderdaad vandaag gesprongen is, merk ik het hoe dan ook wel over 14 daagjes.... En dinsdag dus weer naar de gyn...! Wanneer ga jij informeren naar de baarmoederfoto by the way? Na de zomer? Blijf het wel apart vinden dat je lichaam ineens zo anders op de clomid kan reageren... Bedoel je met spuiten hormonen spuiten? Heb me er nog niet zo in verdiept namelijk, in injecties. Mijn eigen gyn noemde inseminatie inderdaad ook al, dat dat een optie was als je slijm niet goed is. Wel apart ook dat jouw slijm de ene keer slechts was, nu weer ok. Weet je nooit van tevoren hoe je lichaam erop reageert. Ga je nu het advies van deze gyn opvolgen en spuiten? Ben benieuwd hoe je dit gaat ervaren. We houden elkaar op de hoogte!!! Thanxxx again! Fijn weekend voor iedereen! Knuf, Juulz
Hallo allemaal, Hier weinig nieuws. Mijn temp hobbelt op en neer. De echo vanmorgen gaf aan dat er twee follikels doorgegroeid zijn (nu 21 en 27) dus dinsdag weer terug. fijne dag vandaag
Hey meiden, Hier effe een ego-berichtje... Vrijdag bij de gyn geweest, en ik ben weer aan de Clomid gezet... Dacht ik er eindelijk vanaf te zijn en dat mijn lichaam weer 'werkte', heb ik blijkbaar te vroeg gejuicht.. Eerste keer heb ik wel spontaan een eisprong gehad, en nu niet meer. Ik hoefde niet eerst ongie te worden (vond hij tijdverspilling) dus ik moest gelijk beginnen met de Clomid. Vrijdag moet ik weer naar de gyn en wordt er weer gekeken. Ik baal zo ontzettend hard hiervan... Sorry van dit ego-bericht... Liefs Kimonootje
@Kimonootje; heel begrijpelijk dat je er flink van baalt. Nu gaan we gewoon hopen dat 1 ronde voldoende is voor jullie.
@ maartje en marijn, jammer dat jullie het forum gaan verlaten. @ luukske, hoe gaat het met afvallen ? @ all, ik was gisteren jarig maar heb nog nooit z'n kl*te dag gehad. Ik was echt heel erg down de hele dag omdat ik weer een jaar ouder ben en nog geen moeder. Ik vond dit zo erg. Heb mijn verjaardag niet gevierd. Vandaag gaat het gelukkig weer wat beter. Veel succes allemaal!