Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Indian, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @einad, gefeliciteerd nog met je verjaardag.....
    hoop dat je komend jaar een leuke kleine lieve zoon/dochter in je armen hebt met je verjaardag....meid ik gun het je!!

@kimonootje, balen meid....maar je ongi is toch nog geen maand geleden, wat gaf hij/zij dan op als reden om meteen weer Clomid te nemen? balen meid....

@Djaar, spannend meid....succes morgen

@all, ben nu 1 weekje aan het sonja bakkeren, en ben 4,6 kilo kwijt....ben wel trots op mezelf...
    heb ontzettend last van mijn buik, dus mijn eisprong komt deze week week...heb voor de zekerheid toch ovutestjes besteld.

2. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @luukske.....wat super al 4.6 kilo.....zo doorgaan.....ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen van de week.

@kimonootje......wat balen meid. Maar hoe komen ze erbij dat het nu niet goed gaat? Je bent toch nog niet zolang geleden ongesteld geweest?

@einad.....van harte gefeliciteerd. Wat vervelend dat je geen leuke verjaardag hebt gehad. Ik hoop en duim voor jullie dat jullie volgend jaar een kleine in jullie handen vast mogen houden.....

@all....vandaag laatste tablet duphaston en dan hopen dat ik snel ongesteld ga worden zodat we verder kunnen. Door met 150 mg en mocht dit ook niet aanslaan dan krijg ik een operatie. We zullen nog steeds geduld moeten hebben.

3. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Luukske; knap hoor, (ik wou dat ik dat kon, maar het lukt me niet)

4. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    @einad, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk is het snel raak en mogen jullie het volgend jaar met z'n 3-en vieren!
    @luukske, wat goed zeg, 4,6 kg! Hier wil het helaas nog niet echt lukken...
    @lima, hopelijk snel ongie! Of juist niet en hopen dat het raak is!
    @all, vanavond 3de pilletje Clomid. Afgelopen vrijdag had ik dus een een echo (heb ik trouwens elke keer) en toen zag hij dat ik nog geen eisprong heb gehad. De week daarvoor heb ik ook bloed geprikt, en toen had ik een waarde van 1,8.... Veeeelste laag dus.. Hopelijk is het deze vrijdag anders...
    Liefs Kimonootje

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey kimonootje

maar hoe zit dat dan, want als je nog met clomid bezig bent kun je toch ook nog geen eisprong krijgen?

einad balen meid dat je zo'n rotverjaardag had.
    hoop dat ie volgend jaar veeeeel beter is samen met een beebje.

xxx

6. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    @anoniempje, door de Clomid zouden mijn eitjes beter moeten groeien volgens mij. Die laproscopie heeft wel z'n werk gedaan, maar moest nog worden bijgestuurd met Clomid. Morgen is het gelukkig weer m'n laatste dag!
    Liefs

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Luuske: Wow! You go girl!!! Fijn dat het werkt! Ben ook trots op je ;)

Einad... Lieverd, herken je gevoel.... Ben ook binnenkort jarig en... ach,je weet wel. Collega's die bij ons nieuwe huis zeggen: oh, dat zou een leuke babykamer zijn... dat soort dingetjes.... Hopelijk volgend jaar...Dikke knuf!

Djaar: wij gaan weer redelijk gelijk op geloof ik... Goed dat je 2 eitjes had! Ben benieuwd hoor....

Updeetje hier: denk dat mijn ei donderdag na bezoek gyn (was toen 27mm) of vrijdag is gesprongen. Mijn temp was weer iets hoger, maar de curve is anders dan vorige maanden. Zaterdagmorgen 36,8 zondagmorgen 37,1 en vanmorgen weer 36,8... En had vrijdag en vandaag wat slijm... We'll see... Morgen mag ik dus naar de gyn en hoor ik of het eitje is gesprongenen hoe we verder gaan. Ben ook benieuwd naar de dikte van mijn baarmoederslijmvlies. Denk dat ik nu ik zo'n late eisprong heb gehad (voor mijn doen laat dan) pas rond de 25e / 26e mijn NOD heb. Geduld dus... Blijf maar hopen ....

Dikke knuf voor allen! En sterkte voor iedereen. Lees met jullie allemaal mee hoor!

xxx Juulz

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    *egobericht*

Mannnn clomid is echt zooo raar!!! Vanmezelf heb ik normaal altijd supervroeg mn ei, maar nu... nu met Clomid kan ik nergens meer van op aan.
    Ik zit nu nog in mn derde ronde met clomid, hierna stop ik met clomid maar mannnnn wat is het toch vaag...

1e ronde: CD8 een geval van 25 mm, CD 10 was hij 31 MM, dat is een cyste geworden, terwijl ik Pregnyl voor de ovulatie had gesprongen. Die maand had ik waardeloos slijm, alleen dode zaadjes aangetroffen.

2e ronde: CD10 een positieve samenlevingstest, mooi cervicslijm en 2 a 3 eitjes op springen, welke uiteindelijk wss op CD 12 en 13 gesprongen zijn, zonder pregnyl

3e en laatste ronde met Clomid: op CD8 kleine eitjes, op CD14 1 mooi ei dat mee doet (17 MM)... Raaaaar!! Ik ben altijd van de vroege eitjes, maar nu niet meer!!
    Deze ronde moet ik pregnyl gaan spuiten en niet om de ovulatie uit te lokken, maar om mn luteale fase te gaan ondersteunen.

En omdat ik altijd vroeg eitjes krijg, waren we op CD 6 vast begonnen met klussen, soms keurig om de dag, soms een enkele keer met nog een extra dag er tussen en regelmatig elke dag... krijg ik vandaag te horen dat mijn eisprong dus nog niet geweest is... ZUCHT!!!
    En qua mijn slijm zou je bijna denken dat mn ei al geweest moet zijn... Niet dat ik mooi slijm had, kon er geen goede draden van trekken, maar nu is het alweer klonterig aan het worden *sorry voor smeerkees-praatje* dus wat dat betreft zou je denken dat ik gewoon weer een bagger-cyclus heb met slecht slijm en dat ik mn ei al gehad zou hebben... Maar nee, we moeten dus nog ff doorklussen. Vanavond op verzoek van de arts een ovulatietestje gedaan en die geeft bijna positief aan...

Ik heb een schema van de arts gekregen:

Positieve LH-test? Dan de dag erna eisprong
    De dag na de eisprong niets
    Dan een Pregnyl 5000 injectie
    Dan een dag niets
    Dan weer een Pregnyl 5000 injectie
    Dan weer een dag niets
    En dan de laatste Pregnyl 5000 injectie...

Shit shit!!! Klinkt stom... ik weet ik moet blij zijn dat mn ei nu eindelijk een wat langzamer groeit, betekend misschien wel dat mij nu perfect wordt hihi, maaaaar:

1) We klussen ons al helemaal suf, mijn man is het een beetje zat. Ik lieg hem wel eens voor dat ik nog niet ovuleer zodat hij geen druk voelt, maar hij is niet achterlijk... We zouden beiden wel ff geen seks willen, voor een weekje ofzo, want de lol raakt er soms wel van af zeg!
    2) Ik ga vrijdag, zaterdag en zondag weg met mn werk, ik werk in de jeugdzorg en we gaan camperen met de kids, we hebben daar geen electriciteit en ik moet mn pregnyl koud bewaren!! En hoe moet ik die pijnlijke injectie mezelf *slik* geven zonder hulp van mn mannetje en wel zonder dat de kids mij dat zien doen. Het gepiel met die glazen flesjes in een ranzig toilet/tentje lijkt me geen goed plan... + de collega met wie ik er heen ga is niet op de hoogte... Ik verwacht echt morgen een positieve test te gaan hebben en dan moet ik zaterdag spuiten...
    Ik weet het, ik moet blij zijn dat ik wss niet zondagochtend mn eisprong ga hebben want dan zouden we niet kunnen klussen... maar hoe ga ik het met de spuiten doen??

Verders... normaal wordt ik altijd op de afdeling fertiliteit geholpen, maar nu op de afdeling gyn. ivm de zomersluiting van de afdeling.... Werd ik vandaag ruim een half uur te laat opgehaald uit de wachtkamer en... de arts had haast. Ze was bezig met weet ik hoeveel bevallingen, en tijdens het maken van de echo, werd ze twee keer gebeld, staat ze daar te bellen terwijl je een staaf in je doos hebt :S
    En tijd voor een paar vraagjes had ze eigenlijk niet eens... 5 minuten later stond ik dus weer buiten... Ben blij als straks de afdeling weer gewoon open zal zijn.

*einde ego-bericht*

9. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    goedemorgen meiden,

@Juulzon; we gaan inderdaad weer bijna gelijk op (wel zo gezellig)

@Maartje; wat een verhaal zeg (en ik heb het te druk om echt goed te lezen) maar ik hoop zo dat alles lukt in je planning!! En al helemaal dat het spuiten goed mag gaan. Veel suc6

@All; Hier is de temp op normaal pre-ei niveau. De FM vanmorgen gaf ook aan dat er nog steeds 2 eitjes zijn van circa 27. En dat voel ik dus wel duidelijk hoor. Ben ook echt benieuwd of ik duidelijk een eisprong voel. Donderdag ga ik dus weer terug naar de voor de FM. Omdat mijn gyn een verbod op pregnyl voor mij gesteld heeft moet ik echt afwachten dit keer.

Wel werden we gisteren gebeld dat broer van djaarman voor de derde keer vader is geworden gisteren. Vandaag dus op kraamvisite. En ik kan me het moment dat ze vertelde van hun zwangerschap nog zo goed herinneren. Voor mij was het de dag dat ook onze 4e ronde negatief eindigde. Voel me een beetje dubbel nu.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    @Lieve Maartje:
    Meisje toch.... ALs eerste: dikke knuffel. Kan me goed voorstellen dat je even van je af moet schrijven... Snap ook goed dat je voor je gevoel niet van de clomid op aan kan. Het heeft mij ook deze maand doen twijfelen. Je weet gewoon niet hoe je lichaam op een 'chemisch anti-hormoon' (want het is gewoon een pil dat je lichaam voor de gek houdt, zodat er meer hormonen geproduceerd worden die de eisprong opwekken) reageert. Op zich eigenlijk ook niet vreemd, want je lichaam raakt denk ik ook wel ergens ontregeld van die pilletjes. En waarom het de ene maand wel zo werkt en de andere maand weer zus.... Wish I had the answers... :(
    Herken wat je schrijft van je vroege ei... Had ik de 1e en 2e en 3e ronde ook... Nu ook pas op dag 18 of 19 (voor mijn doen laat). En we moesten ook flink klussen rond dag13 (normaal rond dag 14 of 15 ei) ivm samenlevingstest... Maar was zowel op dag 14 als dag 16 negatief. Toen meette de gyn dus een ei van 27mm dat op springen stond. Tja, wanneer dan klussen? En tja, is het dan voor vriendlief meer een 'verplicht nummertje' ...? Ik denk dat ook wel eens, maar mijn vriend laat dat nog niet doorschemeren. Ik probeer dus ook op andere tijden te vrijen, zodat hij weet dat het me echt niet alléén daarom te doen is.... Maar na zo'n tijd kan ik me jullie reactie helemaal voorstellen hoor. Je houdt in je achterhoofd waarom je het doen: een wereldwondertje...

Hé Maartje, heeft jouw gyn ook de dikte van je baarmoederslijm opgemeten? Was dat wel goed? Goed nieuws dat je een groot eitje hebt dat gaat springen. Om op kamp de prikken te moeten zetten is idd niet fijn. Als ik jou zo lees lieverd, heb je dan wel zin om mee te gaan? Weet je het wel zeker dat je moet gaan? Misschien wil je met je koppie en al die hormonen in je lijf liever even rust en tijd voor jullie zelf. Of vind je het juist een lekkere afleiding? Weten je collega's dat je in de mmm zit? Misschien kun je anders wat steun bij ze vinden...

Hoop in elk geval dat je ei morgen of overmorgen springt. Dan lekker klussen ;) en tja, die spuiten: die moeten gewoon! Stel je je eigen wereldwondertje voor en put er energie uit! Ik ga ook heel hard voor je duimen dat het raak mag zijn deze maand. Hopelijk helpen de spuiten je een langeren luteale fase te krijgen... Hope so girl!

Bij mij is de fertiliteitsgyn ook op vakantie. Maar bij mij was de vervangend gyn juist ok. Ik had nooit eerder metingen van de follikels gehad en nu wel. En de dikte vh baarmoederlijmvlies dus ook. Balen dat het bij jouw vervangend gyn zo druk was. BEgrijp best dat ze bereikbaar moet zijn en telefoontjes tussendoor krijgt. Maar vind het heel, heel slordig dat ze niet even de tijd voor je heeft genomen. Juist omdat dit psychisch allemaal behoorlijk pittig is... Ja toch? Gelukkig volgende keer weer je eigen gyn! Ja toch? Nou lief Maartje, ik leef met je mee!!! Toitoitoi!!! xxxx

@Djaar: goed dat je eitjes op springen staan. 2 dus... kans op een 2ling ;) ? Voor wat betreft het kindje van je schoonbroer... Moeilijk hé... Tuurlijk heel fijn voor ze... maar ook zo dubbel voor jou. Heel herkenbaar. Je gunt het iedereen, helemaal de mensen van wie je houdt... maar tegelijkertijd zo confronterend dat het bij jou / jullie (ons allemaal!) niet werkt... Mijn schoonzusje is dus zwanger (okt uitgerekend) en 2 vriendinnen bevallen einde van deze maand... Mensen gaan steeds vaker vragen: enne, hoe zit het bij jullie...? En aan 'zomaar mensen' (die je niet goed genoeg kent) ga je je probleem niet zomaar delen. Sterkte bij de kraamvisite... Enne, spannend weer, deze maand... Hel spannend!

Update hier:
    Ik moest vandaag dus terug naar de gyn om te kijken of mijn ei gesprongen was. Was-ie inderdaad! En de gyn was posititief over mijn temp. Ik vroeg 'm wanneer het eitje dan waarschijnlijk gesprongen was. Hij dacht vrijdag/zaterdag! We hebben vrijdag vroeg in de avond nog geklust en zaterdag(ochtend) ook weer... Dus in theorie..... :) :). Mijn baarmoederslijm was iets dikker: 7,6. Maar nog niet superdik ofzo. Afin, ik heb alleen dus geen samenlevingstest gehad (kunnen hebben, doen ze ih weekend niet), dus het blijft weer afwachten. Maandag wordt er bloed geprikt ivm progesteron en moet begin augustus weer naar mijn eigen gyn. Tenzij :) :). Blijf maar weer optimistisch hopen op ons wondertje.... En anders: volgende ronde, meer en nieuwe onderzoeken:(. (wil ik nu nog niet aan denken....)
    25 juli is mijn NOD, dus moet nog 11 daagjes echt afwachten... Hoop dus maar dat mijn temp hoog blijft... Hope so....
    We'll see....

@all: heel veel sterkte en succes. Denk aan iedereen. Knuf 4 all!

En weltrusten....

xxxx Juulz

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dank je Djaar77
    Waarom heb je een pregnylverbod?? Wil hij gaan kijken of je ze zelf wel laat springen of reageer je er niet goed op?
    Ik hoop voor je dat ze spoedig zullen gaan springen.
    Dikke knuffel voor jou nu je broer voor de 3e keer vader is geworden. Is idd confronterend, helemaal toen jou 4e ronde negatief eindigde, zij zwanger bleken te zijn :( Blehhh

Dank je Juulzon, vind je berichtje heel erg lief. 1000 maal thnx dat je zo uitgebreid mn bericht gelezen hebt en er helemaal uitgebreid op hebt gereageerd. Vind dat wel erg fijn, want dan voel je je heel erg gehoord :)
    Balen dat jij dezelfde ervaring met Clomid hebt :(
    Ik ben best bang voor het spuiten, wat ik volgende ronde moet gaan doen ipv de Clomid, maar goed, deze ronde moet ik ook 3 x pregnylspuiten, dus... ik wen er vast wel aan en dat dat ook een puurder hormoon is, dus dat ik dan waarschijnlijk minder bijwerkingen zal gaan hebben verzacht ook veel leed! ;)

Verplicht nummertje.. ja herkenbaar. Probeer mijn vriend ook regelmatig duidelijk te maken dat ik ook gewoon met hem wil vrijen. Voorbeeld van mijn list: eergisteren had ik een negatieve ovulatietest. Had echt geeeeeen zin in vrijen :), had hem net gezegd dat dat hij negatief was, zegt hij: pff gelukkig, heb ik vanavond ff vrij... Toen had ik echt zoiets van hallo, pardon!!!! Dus toen heb ik gedaan alsof ik heel veel zin had, en dat die negatieve test me niets kon schelen, en heb ik hem toch verleid (stiekem met in mn achterhoofd om toch maar alvast weer een voorraadje zaadjes te gaan verzamelen in mn buik ;) Oftewel: heb hem het gevoel geprobeerd te geven dat ik ook heus nog wel met hem wil vrijen als het niet raak kan gaan zijn. Maar zin? Nee dat had ik niet.

Gisteren MOEST we wel weer ;). Vandaag heb ik een slaapdienst: begin om 17.00 uur met werken, en mijn man komt daarna pas thuis, dus mocht ik vandaag een positieve ovulatietest hebben, dan zouden we morgen pas weer aan het einde van de dag kunnen gaan vrijen. En dat zou misschien dan wel te laat zijn, dus gisteren hebben we nog ff ons best gedaan. Maar zin, nee dat had ik niet. Op een gegeven moment was ik zelfs ff bang dat ik weer een schimmeltje begon te krijgen omdat het zelfs een beetje pijn deed :):) Het begon zo te branden..:):) Maar gelukkig vandaag nergens meer last van. Maar goed, sorry voor al deze info ;) maar dan weet je ff hoe ik me voel(de). Ik las op de site van Babyboom dat iemand dit 'schema-n**ken' noemt, moest wel lachen om die term, maar echt sfeerverhogend is het op commando idd niet.

Anyway, morgen in de namiddag nog een x en anders morgenavond... Ik denk namelijk dat ik straks een positieve ovulatietest zal gaan hebben. Of hoop ik dat gewoon heel erg ;)
    En dan maar ff een paar dagen rust en dan maar weer eens hem verleiden want anders voelt hij zich ook zo'n zaadfabriek/productiewerker als ik hem alleen gebruik ;) rondom mn eisprong ;)

Heb geen idee wat de dikte van mn BMS is. Ze heeft het namelijk niet gezegd. Wel dat ze qua structuur van mn BMS dacht dat ik nog geen eisprong had gehad. Helaas was ik vergeten om er zelf na te vragen.

Ik weet helaas zeker dat ik wel mee moet. Ons team bestaat uit 9 personen, en 5 daarvan :confused: zijn met vakantie, dus ze kunnen me nu echt niet missen.
    Heb met mn man afgesproken dat hij anders 's avonds als de kids op bed liggen me ff komt halen en we dan thuis gaan spuiten... Moet dan helaas wel mn collega inlichten. Mijn man zei: dan zeg je toch gewoon dat je een B12 prik moet hebben (eet namelijk geen vlees dus B12 is wel eens laag bij mij ;)) maar ik vrees dat mn collega niet zo dom is dat die dat dan voor lief neemt.
    Echt veel zin in het kamp? Mwa, had er eerst wel zin in, heel veel zin, maar de zorgen over het spuiten nam ff de overhand.
    5 collega's weten trouwens dat ik in de MMM zit. Die andere 3 niet omdat:
    1 heb ik niet zo veel mee, is wel aardig, daar niet van, maar ik spreek haar niet zo vaak
    1 is net nieuw in ons team
    1 is een man

En laat nou net 1 van bovenstaande collega's de collega te zijn met wie ik op kamp ga..

Prettig dat jou vervangende arts wel oke was (btw, de arts die ik had zit ook in het fertiliteitsteam, had haar dus ook al wel eens gehad, maar toen had ze niet tegelijkertijd dienst op de verloskamers).
    Vind het wel heel erg vaag dat je nog nooit FM's had gehad. Wel gaaf dat als je het dan nu dus wel een keer hebt, je direct zulke mooie eitjes hebt!! en dat ze nu gesprongen zijn!!! :D Hoop echt heel erg voor je dat deze eitjes je iets heeeeel moois zullen gaan brengen!!
    Super dat jullie goed geklust hebben!! 7.6 is idd niet heel erg dik, maar als het igg 7 is, is het goed, althans, dat zegt mijn arts!! Nu maar afwachten.. pfff dat is altijd zooo moeilijk he, althans, ik vind de eerste week meestal wel te doen, maar die tweede week... mannnn die is altijd killing. Hoop voor je dat je progesteronwaarde nu mooi omhoog knalt!!

Toi toi toi voor jou!! En een dikke knuffel!!!

PS wat was jij laat nog actief!! ;)

12. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Hallo dames,

Ik zou het erg fijn vinden dat ik hier mee kan schrijven en ervaringen kan uitwisselen. Ik ben sinds 15 maanden bezig. En in februari heb ik een kijkoperatie gehad op verdenking van endometriose. Ik heb achteraf een lichte vorm. Er zit een haard vlak bij mijn darmkanaal. Waardoor ik heel veel bloedingen hebt tijdens mijn cyclus, naast mijn gewone ongi. Ik heb elke maand ongeveer twee weken lang bloedingen. Het gevolg was dat ik niet goed mijn cyclus kan bepalen. Ik kan niet het verschil zien tussen ongi en de bloedingen van mijn haard. Erg vervelend. Ik werd door de gyn voor een half jaar naar huis gestuurd ga maar proberen. Na 3 maanden kwam ik terug omdat de bloedingen steeds erger werden. Ze heeft daarom vorige maand mijn cyclus gevolgd, ze kwam tot de conclusie dat ik helemaal geen eisprong had deze maand. Ze heeft mij wel eerder gevolgd en toen had ik wel een eisprong maar een vrij late. En daarbij wordt ik vrij snel na mijn eisprong weer ongi.

Ik heb toen duphaston gekregen om ongi te worden, om zo te kunnen bepalen wanneer de eerste dag van mijn cyclus zou zijn. Ik ben 3 juli ongi geworden en ben 5 juli begonnen met clomid. Afgelopen maandag op de 11de dag van mijn cyclus heb ik een meting gehad. En het zag er mooi uit, al vrij dik slijmvlies, maar nog geen duidelijke eitjes. Nu heb ik al vanaf dag 9 elke dag kleine bloedingen. Erg vervelend, en ik ben bang dat dit ook weer gebeurd bij mijn eisprong.

Effe wat vragen:
    - Is het erg dat je op dag 11 nog geen duidelijke eitje hebt? (ik had zo gehoopt op een korte cyclus,die heb ik namelijk nooit gehad)
    - Mijn eigen gyn zegt dat als ik bloedingen hebt tijdens mijn eisprong eigenlijk niet zwanger kan worden. En de gyn van afgelopen maandag zeg dat het wel zou lukken. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb overigens gelukkig geen echte last van de bijwerkingen, maar wel al sinds 3 juli pijn in mijn borsten. Maar als dat het enige is hebt ik geluk, want ik lees hier wel andere verhalen.

Ik hoop dat jullie het oke vinden dat ik hier mee schrijf, als dat niet zo is hoor ik dat wel

groetjes vinkje

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48

@Vinkje! Natuurlijk mag je hier meeschrijven!!! Daarvoor is dit forum immers...! Heb net je verhaal gelezen en dat is me nogal wat zeg. Al 15 weken bezig, al een kijkoperatie achter de rug…. Iedere maand twee weken bloeding.... :( Word je niet blij van zeg..."
    Over endometriose weet ik nog niet zoveel, dus deze ervaring kan ik niet me je delen.
    Heb ook geen idee of clomid daar invloed op heeft en of de tussentijdse bloedingen van invloed zijn op de groei en het springen van je eicellen. Misschien iemand anders wel…
    Ik zit nu voor de vierde ronde aan de clomid en bij mij zijn pas sinds deze maand voor het eerst follikelmetingen verricht. Ieder ziekenhuis is daar geloof ik weer anders, hoewel de meesten hier wel FM’s hebben iedere maand. In principe zouden volgens mij de eitjes wel moeten gaan groeien rond dag 11, maar het kan ook zijn dat deze dosering voor jou nog te laag is. Moet je er ook bij temperaturen?
    Sorry dat ik je niet meer antwoorden kan geven, maar ik blijf zeker met je meelezen!!! E
    Dus: welkom hier!

@Maartje: Ja, ik was nog laat actief hé…. We waren gisteravond nog even met wat collega’s gaan borrelen (ik aan de verse jus en ijsthee ;) !) en daarna hapje gegeten. Moest nog een eindje rijden en toen ik thuis kwam, was ik nog helemaal niet moe en ben even gaan internetten. En wilde gewoon even uitgebreid op je verhaal reageren. Laatst had ik hier ook van me afgeschreven en dat luchtte echt op. En ik vond het ook zo fijn om de reacties te lezen. We delen hier toch met elkaar elkaars verhaal, verdriet, frustraties etc. Alles is somehow herkenbaar. Dus waar kan probeer ik te reageren op herkenbare zaken. En ik vind ook steun in het meelezen van ieders verhaal, al reageer ik niet op iedereen ;) (duim voor iedereen hier !!!).

Kan me ook goed voorstellen dat je opkijkt tegen die spuiten. Al hoor ik ook van anderen dat ‘je je daar op een gegeven moment overheen zet’. Ik kan niet uit eigen ervaring spreken, maar voor hetzelfde geld zit ik over een paar maanden ook in dat traject…. Je weet het niet
    L. Minder bijwerkingen zal in ieder geval wel fijner zijn.

Even tussendoor: ik heb een ‘leuke bijwerking’ van de clomid. Ik had nog altijd best wel last van 30-pukkeltjes. Niet opvallend, maar ik kijk altijd erg kritisch naar mijn eigen huidje ;). Maar sinds de clomid - en ik dus meer vrouwelijke hormonen aanmaak – is mijn huid zachter en de pukkeltjes zijn veel minder. Nu smeer ik sinds een kleine maand ook Bio-oil op mijn gezicht, dus misschien werkt dat wel echt… Maar volgens mij is het de clomid.

Je ‘vrij-verhaal’ ook weer herkenbaar. Vraag me wel af hoe de andere meiden dat hier ervaren ;) Maar juist die dagen voor en rond de eisprong, dan wil je gewoon geen gemiste kans hebben !!! Nu ik aan mijn temp kan zien dat de eisprong geweest is, vind ik het ook wel lekker ‘niet te hoeven’. Maar moet wel zeggen, na nu alweer eh… drie daagjes rust, heb ik van ’t weekend wel weer zin in een uitgebreide sessie ;).(vriendlief is een paar dagen met een vriend weg, komt zaterdag weer thuis
    J!). En dat ik dan ook gewoon zin heb, is een goed teken!!!

Die onregelmatige diensten van jou lijken me ook niet altijd handig… Ook voor je lichaam niet, want zulke werktijden vergen veel van je. En van je hormoonstelsel, helemaal als dat al van slag is….

Had je trouwens een positieve ovu-test vandaag????

Bij mij kon hij het BMS dus wel op de echo meten, maar toen ik er vorige donderdag en gisteren was, kon hij geen slijm weghalen, omdat dat er niet was
    L. Dat vond ik wel apart, want er zou toch slijm moeten zijn geweest? Ook drie dagen voor de eisprong??? Heb hier ook niet meer nagevraagd, was ik gewoon vergeten. Heb jij / heeft iemand hier ervaring mee????

Als jij trouwens liever thuis spuit – wat ik voor een eerste keer heel logisch vind! – dan moet je mannetje je lekker laten ophalen hoor!!! En als je het echt niet wil uitleggen… Dan zeg je toch dat het ivm een privé aangelegenheid is. Of wie weet wil je toch eerlijk zijn. Onder kampomstandigheden kan er soms ook een sfeer ontstaan waardoor iemand positief meevalt en eigenlijk een hele geschikte peer blijkt te zijn. Of misschien iemand kent die hetzelfde verhaal heeft meegemaakt. Hoe dan ook, ik ga aan je denken!

Ik moet maandag dus weer bloed laten prikken – progesteron. Ben zo benieuwd… Ook omdat ik dus geen samenlevingstest heb kunnen doen. Mijn NOD is 25 of 26 juli, denk ik: als de eisprong op 10 / 11 juli was, dan tel ik er 14 / 15 bij op… (dag dat ik mijn verjaardag vier, al ben ik pas in aug jarig), dus ik hoop echt dat ik dan nog helemaal nergens last van heb – van ongi-kenmerken!!! Blijft wel weer heel spannend…

Nu, alweer laat ;) Ga maar gauw naar bed, morgen er om 6u uit!!!

Veel liefs voor iedereen hier!
    Enne, volg u allen, al is het momenteel erg rustig
    J Zijn we met zijn allen op vakantie????

Xoxo Juulz

14. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Juulzon, DUIM VOOR JE MEID!!

Liefs Melek

15. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    wauw meiden wat een uitgebreidde verhalen. dat ga ik niet redden hoor.
    Ik ben in elk geval in de vreselijke wachtdagen voor nod aangekomen. Bah en ik heb een hekel aan wachten.

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dankje Melek!! Ik duim ook... Vanmorgen was mijn temp ineens weer 0,2 lager en dan denk ik hééél stiekmpjes, oh misschien wel innesteling... Maar goed blijft afwachten... Hoe voel jij je verder? Succes dinsdag met de 2e echo!!! xxx

Djaartje: We hebben inderdaad veel geschreven... ;) Ik snap je wachtgevoel he-le-maal... Zit ook op de wachtbank :(. Blijft wel zo spannend iedere keer...
    Houden elkaar op de hoogte en duim ook v jou!

(ga nu weer werken ;) )

Lieve groet voor allemaal,

Juulz

17. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Juulzon ja het kan je innesteling zijn! Duim nog steeds voor je meid! Ja voel me goed alleen last van pukkeltjes en misselijkheid! maar voor de rest gaat het prima! :)

JA dank je wel, verheug me zoo op die dinsdag! Maar ben ook wel weer zenuwachtig! :(

Wanneer mag je gaan testen?

18. Wat een lange verhalen, maar het is fijn als je het allemaal een beetje van je af kan schrijven>

@ Maartje, veel sterkte en ook heel herkenbaar van het verplicht moeten klussen.

@ melek, nog even en dan ben je al weer 12 weken wat gaat het toch snel! Hoop dat je je goed blijft voelen!

@ juulzon, mijn duimen draaien overuren voor je!

@ djaar, wat gaat de tijd soms hard he, ik weet ook dat ik net was begonnen tegelijk met een vriendin en dat kindje gaat nu al weer bijna naar school. Helaas gaat de tijd niet snel als je moet wachten ;) Ik hoop dat je wachten beloond word.

@ luukske, hou je het afvallen nog een beetje vol? Ik vind het echt knap hoor!

19. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    juulzon,
    Ja het is al een tijdje wachten op een mooi kindje, het is wel schokkend vindt ik hoeveel vrouwen hier problemen mee hebben.
    Wij zijn niet de enige. Maar het is zo frustrerend. Ik las dat je aan het wachten bent, spannend. Ik vindt de laatste week het moeilijkst, ik kan eigenlijk bijna aan niks denken dan.
    Nu heb ik dat ook, omdat ik het erg spannend vindt wat clomid met mijn lichaam gaat doen of niet. Morgen moet ik weer terug voor een fm. Ik doe niet aan tempen dat is niks voor mij. Ik heb wel een tijdje ovu testen gedaan, maar mijn gyn vindt dat ongeloofwaardig. Dus ben gestopt. Ik werd er ook gek van hoor! Nu maar elke maand van dag 10/12 om de dag vrijen. Maar met die bloedingen is dat niet altijd erg fijn. We gaan het morgen zien. Als ik vaker bloedingen krijg tijdens mijn eisprong, is er een kans dat ik iui krijg. Maar daar is nog geen sprake van gelukkig. nou succes met wachten meid, ik duim voor. En waarom ben jij begonnen met clomid en hoe lang ben je bezig mag ik vragen.

Djaar ik ken je nog niet echt, maar succes met wachten meid. Ik duim ook voor jou.

gr vinkje

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @t Vinkje: (helaas) welkom hier tussen de Clomid meiden. Helaas omdat dit natuurlijk betekend dat zwanger worden voor jou ook nog niet gelukt is. Tuurlijk ben je hier welkom. Ikzelf zal trouwens na deze ronde hier afzwaaien omdat ik over ga op Puregon spuiten, maar zal vast nog wel eens komen buurten om te zien hoe het met de dames van dit topic zal vergaan.
    Vervelend dat je endo hebt en dat je zoveel tussentijds bloedverlies hebt. Zelf heb ik geen endo, maar wel veel raar tussentijdsbloedverlies en wordt ik ook snel na mijn eisprong weer ongi. Oftewel: helaas hier ook veel in de weer met inlegkruisjes/maandverband en al die andeer ellende. Vind het gewoon naar om zo vaak bloedverlies te hebben. Heb van mezelf een 3 weekse cyclus, en heb er echt cyclussen tussen dat ik wel 14 dagen bloedverlies heb, en slechts een klein weekje niet.

Of het erg is dat je nog geen duidelijke eitjes hebt, weet ik niet. Ik heb zelf normaal altijd erg snel mn eisprong, maar moet ook eerlijk zeggen dat als je Clomid gebruikt, elke maand weer anders kan zijn. Zo had ik al eens op CD8 een geval van 25 mm en twee dage later was die 31 mm. En die ronde daarna heb ik op CD 12 en 13 een eisprong gehad. En nu, mijn derde ronde, was op CD8 slechts iets te zien van 7 mm, dus hartstikke klein. Op CD14 bleek hij pas 17mm te zijn. Dus: elke ronde kan weer anders gaan.

Of je zwanger kunt worden tijdens een bloeding weet ik niet… Enerzijds zijn er mensen die denken dat je niet zwanger kunt worden als je ongi bent, maar anderzijds worden er nog altijd wel baby’s geboren die tijdens de ongi verwekt zijn. Wel kan ik me voorstellen dat je baarmoederslijm een andere zuurtegraad kan krijgen door het bloedverlies en dat is vast idd niet bevorderlijk om zwanger te worden. Misschien kun je ff gaan googlen en kijken wat er over geschreven is.

Igg veel succes morgen ik hoop voor je dat je morgen wel mooie eitjes zult gaan zien!!! : )

@t Juulzon: Ijsthee en verse jus.. mmmm heerlijk!! Ik was vorige week uit eten en daarna op stap en toen heb ik….. verse muntthee en daarna roseetjes gehad hihi. Eerst toen we begonnen met proberen dronk ik nooit alcohol, maar na 16 maanden heb ik besloten dat ik voor mn eisprong wel (met mate) mag drinken en daarna niet. Hoe doe jij dat? Helemaal niet drinken of ook alleen na je eisprong niet?? Ben wel benieuwd!! Heb in mn bijsluiter van Clomid gekeken en er staat niet in dat je alcohol moet laten, dus hik hik ik neem zo nu en dan lekker een roseetje!! ;)
    BTW, herken wat je zegt over je huid!!! Mijn huid is sinds ik aan de hormoonmormeltjes zit ook verbeterd…. Vast geen toeval dan!!
    Gisteren een slaapdienst gehad, dus vandaag weer thuis en dus vandaag nog maar 1 keertje mn man verleiden.. zucht hahaahaa.
    Dat onregelmatige werken is niet heeel handig, maar ook niet heeeel onhandig ;) Scheelt igg dat ik niet hoef te tempen, want in het ZH zeiden ze dat het zowieso lastig is met mijn probleem en daarnaast niet te doen omdat je eigenlijk met tempen wel steeds in hetzelfde bed, dezelfde tijd en dezelfde dekbed moet tempen. Bovendien, thuis slaap ik altijd naakt, en op mn werk in een pyama, dus dat tempen zou echt geen goed beeld geven. Ha, dat scheeld mooi dat ik dan nu dus niet in de weekenden ook de wekker moet zetten hahahaahah.

Ovulatietest is niet positief geworden. Heb daarom vandaag de arts gebeld… mannnn ik schaam me kapot, ik lijk wel zo’n ‘hallllo ik bel voor elke poep en scheet’ haha, maar de arts vond het logisch dat ik belde, ik leg ff uit:

Maandag gestart met de ovualtietests. Dinsdag een wat dikke streep gehad, maar nog niet positief, en de dagen daarna weer een iets lichtere streep. Mijn slijm is vaag deze maand: heb niet echt duidelijk vruchtbaar slijm gevonden en nu is het helemaal bagger. Daarnaast: normaal voel ik altijd mn eisprong, nu niets gevoeld dus had echt geeeeen idee of en hoe mn eisprong is geweest en of en wanneer ik dan moet starten met de Pregnyl te gaan spuiten.
    Nu weet zij ook niet of mn ei al wel geweest is, maar zij zei dat de kans best aanwezig was dat de lage LH waarde ook een bewijs is dat ik niet goed op Clomid reageer…Ik kon niet meer langskomen voor een extra FM en morgen kan ik niet ivm werken, dus we hebben nu afgesproken dat ik zaterdag ga starten met de Pregnyl.
    Heb vandaag tijdens werken 1 collega in vertrouwen genomen en die wil wel wat langer blijven zodat mijn man mij kan komen ophalen zodat ik thuis kan spuiten!! Probleem opgelost!!! : )

Jij heel veel succes in de wachtweken!!!
    Enneh, wat zie ik nu.. hihi zat jij ook vanaf je werkpc ff te spieken hier ;) Ssssttt niet verder vertellen hé, maar ik doe dat ook regelmatig ;)

@t Melek: Jij bent alweer 9 weken!! Wauw!! Ik duim voor je voor een mooie tweede echo en dat je dan vlot de 12 week gaat passeren!!!

@t Djaar: de wachtweken.. mannn wat zijn die slopend… Wachtweken zijn hartstikke irritant!!
    Alhoewel… ik vind trouwens de eerste wachtweek meestal nog wel te doen, maar die 2e….. brrrr bah!! Enneh, vanaf zaterdag kom ik naast je zitten op het wachtbankje ;)

@t Einad: waar zit jij nu in je cyclus?

Deel Deze Pagina