Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Indian, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vinkje

Vinkje Bekend lid

Jan 31, 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Hoi maartje,

Wat vervelend voor je dat clomid niet aanslaat en dat je verder moet met spuiten. Ik heb wel gehoord dat er minder bijwerkingen zijn. Dus jij ook veel bloedingen, vervelend. Inderdaad inlegkruisje en maandverband daar. Is niet aan te slepen. Ik wordt ook vrij snel naar mijn eisprong weer ongi, althans na 10 dagen ongeveer ik weet niet echt of dat te snel is. De gyn zegt dat het niet super is, maar ja. Ik hoop dat het door de clomid regelmatiger wordt en dan ook de luteale fase langer wordt. We gaan het zien. Ik had gelezen dat de meeste vrouwen met slikken van clomid tussen de 17e en 19e dag hun eisprong krijgen. Maar ik zie dat het dus erg kan wisselen. Ik hoop dat ik vanacht nog een beetje kan slapen, want ik vindt het spannend. Komt door de eerste keer, of blijft het elke keer zo spannend.

Ik las je verhaal over het spuiten en dat je op kamp gaat, wel fijn dat je iemand in vertrouwen hebt kunnen nemen. Zodat je in alle rust je ding kan doen. Op mijn werk weten ze wat er aan de hand is, dit komt ook omdat ik een kijkoperatie hebt gehad en een tijd ziek ben geweest door de endo. Ik vindt het fijn dat ze het weten. Maar ik snap ook dat je het niet als prettig kan ervaren. Nou meid, heel veel succes en ik hoop nog eens van je te horen.

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    @Maartje: geen idee wanneer je nu precies op Kamp gaat, maar veel sterkte en natuurlijk plezier!!! Het valt vast mee! Ben benieuwd hoe je het spuiten gaat doen, suc6 meid! (alleen balen van de weersvoorspelling.... wordt avontuurlijk kamp... Hopelijk houden de tenten het....)
    @Djaar: toitoitoi voor het wachten ;)
    @Melek: lief dat je ons nog volgt!!!!Jij bent al 9 weekjes, wow!!! Wat schiet dat op hé! Echts spannend weer dinsdag! Mijn testdag is 25/26 juli. De gyn denkt dat de eisprong rond 10/11 juli was. Nu zijn we dus eh... 5/6 dagen verder (een kleine week). Gisteren en vandaag een paar keer wit verlies als ik naar de wc ben geweest... En mijn tepels (oké dit klinkt vast stom...) zijn gevoeliger en vaker hard :) (maar dit schijnt de nieuwe Victoria Beckham trend te worden - hoe vreselijk!).

@Einad: Hoe is het met jou??? Wat lief dat je duimt meid! Fijn, dat we allemaal duimen voor elkaar. Dank!

@Luukske Bakker ;) : gaat het nog goed met afvallen? Knap hoor! You go girl!

@Vinkje: Spannend morgen, je FM's. Ben reuzebenieuwd of ze goed gegroeid zijn. Hoop het voor je meid, want dat zal dan wat meer vertrouwen geven. Nu nog hopen dat het tussentijdse bloeden ook minder wordt :(. Kan me voorstellen dat het voor jou ook niet echt prettig is om te 'moeten' vrijen tijdens bloedverlies. Als ik ongie ben en we vrijen kan ik me altijd veel minder laten gaan.
    Je vroeg waarom ik aan de Clomid ben en hoe lang we al bezig zijn. We zijn nu drie jaar bezig (en daarvoor 'onofficieel' drie maandjes - in het kader van - ik was gestopt met de pil). Omdat ik vroeger cystes heb gehad, moest ik eerst na die 3 maandjes naar de gyn om te kijken hoe het daarmee was. Cystes waren weg. Dus we moesten maar proberen. Na een jaar geen resultaat en ik had slechts 4 bloedingen gehad. Weer naar de gyn en weer gekeken of er cystes waren. Toen moest ik eerst twee maanden mijn temp bijhouden en weer terugkomen. Temp leek nergens op: conclusie: geen eisprong. Vervolgens weer een cyclus temp bijhouden, bloedonderzoek en onderzoek naar de zaadjes van vriendlief. Bleek toen dat mijn progesteron te laag was en Clomid werd voorgeschreven. Uiteindelijk ben ik nu in de vierde ronde van de clomid, omdat ik tussendoor ook nog een aanrijding heb gehad (geschept met de fiets) en daarvan een tijd van moest herstellen :(. Nu overigens weer helemaal fit hoor! Maar goed, nu dus vierde ronde clomid en dat lijkt wel een eisprong op te wekken. Maandag bloedprikken ivm progesterongehalte. Hoop dat dat in orde is. Maar dat hoor ik waarschijnlijk pas als ik weer naar de gyn moet (4 aug). Tenzij ik misschien wel....

Anyway, succes morgen meid!
    (schrijf weer veel te lang ;)!)

Dikke knuf voor jullie allemaal, lieve lotgenootjes!!

xxx Juulz

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    @Maartje, nog even! Had je lange berichtje zomaar even niet gelezen (foei Juulz) dus toch even snel nog ff reageren (Verslavend hé!). Ha ha, dat drinken: goeie! Wij waren dus rond mijn 8e / 9e dag op donderdag en op zaterdag helemaal leuk uit geweest. 1x naar een concert en een avondje de stad in en beide keren (voor de eisprong idd) had ik lekker coctailtjes (was toen ook zo warm) met gecrushed ijs gedronken en vers sap (en wodka!). Nou, die dagen had ik echt een stijging van mijn temp... (kon dat later pas thuisbrengen, toen ik las dat alchol van invloed is op je temp). Verder drink ik gewoon af en toe. Heb ook niet altijd zin in een roseetje. Hoewel de sparkling op zijn tijd wel erg lekker is... :). Maar er zijn ook weken dat ik niet drink, hangt van mijn zin en de ambiance af.
    Jouw negatieve ovu-test hoeft volgens mij niet iets te zeggen hoor. Het kan ook zijn dat je je piek net gehad hebt op een moment dat je net niet gemeten hebt. Dat zegt mijn gyn dus en vindt de ovu test daarom niet altijd betrouwbaar. Kan ook te maken hebben met hoeveel (water ;)) je gedronken hebt e.d. Concentratie van je urine etc. En je had toch een mooi ei? Mijn ei was op dag 14 ook 17mm en op dag 16 (donderdag vorige week) was-ie 27 mm en stond-ie volgens de gyn op springen. En dat gebeurde toen ook pas vrijdag op zaterdag... Je weet het gewoon niet... Mijn slijm: idem. Die donderdag kon de samenlevingstest alweer niet plaatsvinden (moet nu dus volgende maand), omdat er haast geen slijm was... Tja, je weet het niet... Blijft onzeker, maar: denk positief... De wonderen zijn de wereld nog niet uit (sprak ik hoopvol voor ons allemaal hier!)!

Have fun (met manlief) en suc6 met spuiten en je kampkids!

xxx Juulz

4. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    2,642
    0
    0
    en wederom zijn jullie van de lange verhalen (ik vindt het prachtig), maar dat lukt me echt niet.

Vindt het zo lief hoe we allemaal met elkaar meeleven naar ieder onderzoek, ongesteldheid en test. En ja de eerste van de wachtweken gaat nog wel maar die laatste is echt killing. Ik hoop telkens dat er iets gaat komen wat mij afleid van het wachten.

@Vinkje; iemand leren kennen gaat toch wel snel hoor maar hier komt mijn samenvatting hahaha;
    Gestopt met pil juni 2008, serieuze pogingen vanaf september 2008, door lange cyclussen en een actieve stap richting huisarts (die meedenkt) in januari 2009 bij de gyn terechtgekomen. Sindsdien in de molen (provera, clomid) Als deze ronde niets wordt dan gaan we wellicht over op spuiten (vanwege bijwerkingen die ik van de clomid heb) ook een hsg zal er dan gaan komen. Dan rest mij nog te melden dat ik over een aantal weken 32 zal worden en mijn mannetje er al 35 is en het dus voor ons het eerste kindje zal gaan worden.
    Ik wens jou veel suc6 en ik blijf je volgen!!

5. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    Maartje, Meid ook voor jouw duim ik verder!

Ja klopt nog 3 weken voor de 12 weken! Ben zoo zenuwachtig! en HOOP dat jullie dit ook binnenkort gaan meemaken!

Dinsdag heb ik mijn tweede echo, ben zoo zenuwachtig!
    Einad en Juulzon,ook bedankt dames!

Natuurlijk kom ik wel eens kijken, ben jullie echt niet vergeten! alleen jullie schrijven niet zoveel meer vind dat wel jammer! Volgens mij was ik diegene die erg druk was hier :)

Liefs Melek

6. puk25

puk25 Actief lid

Mar 14, 2009
    381
    0
    0
    twente
    @melek:
    Wat fijn dat het zo goed gaat...dinsdag 10 wk echo?
    En daarna moet je zooooo vreselijk ;lang wachten tot de 20 weken echo dat heb ik nu ook maak me echt zorgen,weet niet waarom...
    OOk zijn mn klachten weer afgenomen heb nauwelijks nog zere borsten en ben ook niet echt moe meer...ben dus echt die 3 maand voorbij...maar het maakt je zooo ontzettend onzeker!!
    over 1,5 week krijg ik wel controle dan ben ik 15 wk kijk er echt naar uit!!! aftellen dan maar!

Succes met je echo!

Liefs....

7. Audrina

Audrina Lid

Jul 17, 2009
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga nu ook beginnen met clomid. Ik heb van de arts een medicijn gekregen om mijn menstruatie op te wekken en dan beginnen met de clomid 50 mg. Ik ben benieuwd!

Iemand zwanger geworden na de 1e ronde clomid?? :p

8. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo allemaal!

Deze vakantiegangster meldt zich ook weer. Heerlijk uitgerust, de accu is weer opgeladen, en ik ben zelfs voor mijn doen aardig bruin (ben normaal echt een bleekscheet).
    Ben weer volop aan het werk, dus had helaas niet eerder tijd om hier te komen reageren.

@mezelf: Clomid 100mg lijkt toch wat te gaan doen! Ik ben deze week al 2x eerder bloed gaan laten prikken, helaas was de uitslag nog niet goed genoeg. Vanochtend moest ik weer, en ik had me er al op ingesteld dat ik maandag weer moest laten prikken omdat het nog niet goed was, krijg ik te horen dat ik maandag voor een echo mag komen! Dus nu zit ik heel hard te duimen dat er mooie groeiende eitjes te zien zijn op de echo.
    Zijn de opvliegers tenminste niet voor niets, heb er zelfs nu nog last van, een week na inname van de laatste tabletten. (niet echt fijn als je bij 38 graden door Athene loopt, kon mijn topje echt uitwringen)

@Maartje: jammer dat je ons moet gaan verlaten omdat de Clomid niets doet, hopelijk brengen de spuiten je wel gauw het zo gewenste wonder!
    @Djaar: succes in je wachtweken, ik zal voor je duimen! Veel sterkte bij de kraamvisite, heel herkenbaar dat gevoel. Hier de komende maanden ook weer 3 kraamvisites op komst, en ik vrees dat ik het ook wel moeilijk ga krijgen, mocht het niet gelukt zijn tegen die tijd.
    @Juulzon: klinkt hoopvol, nu maar hopen op een positieve test binnenkort!
    @Vinkje: helaas welkom hier.
    @Melek: 9 weken alweer, gaat snel, nog even en dan heb je de eerste 12 weken alweer gehad!
    @Puk: 13 weken alweer, fijn dat je goed voelt.
    @Audrina: ook welkom hier.
    @alcohol en Clomid: hier ook gewoon gedronken bij de Clomid, kon er ook niets over vinden in de bijsluiter. Kon de gratis cocktails in ons all inclusive-hotel toch echt niet laten staan, en een wijntje bij het eten was toch ook wel lekker. Eenmaal thuis heb ik geen alcohol meer gehad.

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    heyyy meiden

puk als je t zo lang vind duren maak je tocn een echo bij een echobureau, daar zal ik ook regelmatig te vinden zijn haha.

melek spannend hoor dinsdag, kom hier wel ff lezen...

yvv30 spannend meid, dit word je eerste fm???ga voor je duimen

audrina ik ben 2x in de eerste ronde zwanger geworden met clomid!!!helaas een mk geworden maar t was dus wel de 1e ronde beide keren.

maartje en juulzon, jullie verhalen waren me ff iets te lang haha maar allebei een dikke knuff

xxx

10. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    puk25, hoe is het met jouw meid?

Ja gelukkig gaat het goed met mij, maar wat je zegt je blijf onrustig en vraagt je steeds af of het goed gaat daarbinnen??
    Ik ga wel aangeven dat ik niet hierna met 20 weken wil langs komen, mischien dat ze dan een uitzondering maakt!

Dinsdag ben ik dan bijna 10 weken en word alles dan ook wat zekerder :)
    Gek is dit he? we tellen gewoon dagen af?? ik meot nog 3 dagen wachten gelukkig! na de eerste echo was ik een week lang rustig maar na die week begon ik weer te twijfelen!

Puk25, Bij jouw gaat alles goed, dus geen zorgen maken!

Jij ook succes Meid

KNUF melek42...

11. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    @maartje,fijn dat je collega wat langer wil blijven zodat je thuis kunt spuiten! Succes met spuiten!
    @vinkje & audrina, helaas welkom hier.. Hopelijk hebben jullie succes bij de 1ste ronde!
    @yvy30, ik duim voor je mooie eitjes!
    @zwangere dames, fijn dat het goed gaat! Probeer niet te veel te tubben,maar erg te genieten! Hopelijk mogen we allemaal snel meegenieten:)
    @all, gister weer bij de gyn geweest. Mijn eitjes zijn over de selectiegrens, 13,7!!! Eindelijk reageer ik op de Clomid! Hij verwacht dat ik tussen woensdag en zondag mijn eisprong heb. Ik ben toch begonnen met tempen, zodat ik dat in de gaten kan houden. Hoeft niet elke dag op het zelfde tijdstip zei hij, als je maar minstens 6 uur slaap heb gehad is het al goed. 31juli moet ik soieso bloedprikken voor mijn progesteronwaarde. Als die hoog is zou ik rond 7 aug ongie moeten worden en dan weer bij de 3de dag beginnen met Clomid100mg. Zoniet, kan ik testen.
    Het klinkt erg stom,maar ik heb het gevoel dat het raak gaat zijn. Waarom ik dat gevoel heb weet ik niet. Ik ben alleen bang dat ik mezelf valse hoop geef en dat het een grote teleurstelling zou zijn als het niet zo is.. Probeer het gevoel ook weg te drukken, maar toch draait het door in m'n bolletje..;)
    Iemand tips om het er toch uit te krijgen? Ik ben al als een bezetene gaan poetsen, alles is nu wel schoon en het zit er nog in...
    Liefs Kimonootje

12. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    hoi dames,

ik ben al een hele poos niet online geweest..was er eerlijk gezegd een beetje klaar mee ondertussen nu derde rond clomid eerst 50 toen 100 en nu 150 morgen de vierde dag voor het slikken..
    anders word het spuiten heeft iemand hier ervaring mee??hoe dat te werk gaat enz??of ze je het voordoen??
    ik hoop dat 150 aanslaat maar zelf denk ik het niet maar ja je weet maar nooit sorry voor dit ego berichtje maar ik ben zo onzeker..

13. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    @thamar, welkom terug meis. Hoe is het nu met je? Ik heb geen ervaring met spuiten, sorry. Ik heb wel gehoord dat ze het voordoen, dat je een soort 'spuitles' krijgt. Hopelijk hoeft het niet en slaat de 150mg aan. Ik duim voor je!
    Liefs Kimonootje

14. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @nieuwe meiden, helaas welkom hier!!

@kimonootje, meid alle goeie hoop is goed, hopelijk is het snel raak bij jullie

@thamar, kan me goed voorstellen dat ik er doorheen zat, en ik hoop dat 150 mg je een super eisprong bezorgt!!

@all, ben vorige week dus bij de gyn geweest, en had een echte kralenkrans, helaas.....
    woensdag progesteron prikken, en dan hopen dat die goed was, want dan mag ik voor een HSG gaan(dat we daar blij mee zijn, haha). indien het progesteron niet goed is, moet ik verder afvallen.....ben inmiddels 6,3 kilo kwijt!!

15. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    @ kimonootje

het gaat nu wel weer heb erg last van de orgamitel die zorgen dat in ongesteld word veel buikpijn en toen de clomid die mijn hormonen tot het kookpunt hebben gebracht ook haar uitval overal liggen haren van mij..
    heb het er moeilijk mee al die pillen en zorgen maar probeer positief te blijven maar dat is te moeilijk soms

hoe is het met jou??al 7 dagen overtijd..spannend!!

@ luuske

ja ik ben weer terug ik heb wel veel steun aan jullie en jullie verhalen..
    wat is een hsg??

@ all

laatste dagje clomid 150 mg donderdagmiddag een fm op dag 10

16. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @thamar, een HSG is een onderzoek waarbij ze kijken hoe de doorgankelijkheid van je eierstokken is, en evt kunnen ze vernauwingen etc verbeteren, en in mijn geval het overvloed aan eicellen weghalen zodat mijn eierstokken genoeg ruimte hebben om mooie eitjes door te laten.

17. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

May 27, 2008
    475
    0
    0
    Jeetje Luukske, spannend weer! Jullie waren toch van plan om (voorlopig) te stoppen met de MM? Fijn dat jullie toch doorgaan. Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen ook. En natuurlijk zwanger mogen worden.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje, heb een druktemaker in mijn buik, hij vindt het leuk om op mijn blaas te gaan liggen trappen, dus elke nacht wel een paar keer mijn bed uit. De eerste week van september komt het kamertje en de wagen. Dus daarna gaan beginnen. Echt groeien doe ik nog steeds niet, maar hij loopt prima op schema.

Liefs!

18. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    @ luuske

ok dat is denk ik niet echt een fijn onderzoek..
    is het echt een kijkoperatie??

19. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hoi allemaal,

even snel berichtje, moet zo weg om te gaan sporten en heb ook weinig zin nu om te reageren. Helaas slecht nieuws vanochtend, op de echo was wel een mooi dik slijmvlies te zien van 9 mm, maar geen enkel rijpend eitje, alleen het bekende kralensnoer. Dus cyclus wordt weer afgebroken (heb eerste tablet Provera alweer genomen), en dan op naar de volgende ronde met Clomid 150mg. Sorry, maar moet dit even laten bezinken. Hoop morgen wat uitgebreider te kunnen reageren....

20. puk25

puk25 Actief lid

Mar 14, 2009
    381
    0
    0
    twente
    @anoniempjuh: ja idd heb ik ook al aan zitten te denken die extra echo...maar lees dat er meerderen zijn die dit zo voelen..dat stelt mij wel weer gerust!
    Volgende week moet ik wel voor het eerst voor controle ze gaan dan ook het hartje beluisteren hoorde ik al dus dat zal fijn zijn!!En heb het idee dat mn buikje flink ah groeien is hihi.....
    Hoe gaat het met jou??
    Nog last van kwaaltjes e.d??

@melek:Met mij gaat het prima...mijn buikje groeit lekker dus zit wel goed!
    Hoe is het met jou?
    Moet jij ook bij de gyn onder behandeling blijven?
    NOg erg moe?
    nog eventjes voor die 10 wk echo toch?

@luukske: goed zeg flink afgevallen zeg! Wat balen bij de gyn...wou dat er een wondermiddel voor was! moed blijven houden....

Liefs....

Share This Page