@juulz; dat is dan inderdaad te laag. vraag anders even of er iemand is die het even kan toelihten omdat het je onzeker maakt @thamar; spuiten van puregon is niet in combinatie met clomid en het maken van echo's om de cyclus te volgen is dan erg belangrijk. Maar tegen die tijd zul je alle informatie wel krijgen. Ik heb in elk geval een gesprek erover volgende week dinsdag
@ djaar.. ok ik weet ook niet wat ik moet verwachten.. maar word jij gewoon ongesteld??ik niet moet ook altijd nog 10 dagen pillen slikken
Met clomid 10mg krijg ik keurig een eisprong (vaak een dubbele) en wordt dan ook 14 dagen later goed ongesteld (zo'n 3 dagen). Je moet een eisprong hebben om ongi te worden en heb je dus geen eisprong dan wordt het met provera opgewekt. Dat zal dan ook voor jou de reden zijn om te gaan spuiten vermoed ik (dus omdat je niet reageert op clomid). Vragen mag je me altijd stellen en als ik kan zal ik ze beantwoorden. Ik ga misschien overstappen op puregon omdat de bijwerkingen van clomid voor mij wat te veel worden.
@ Juulz, helaas meid maar een prog-waarde van 1,6 is echt te laag. Ik heb altijd begrepen dat je waarde boven de 30 moet zitten voor een goede eisprong. De laatste keer en dat was vorige maand was hij bij mij 65. Tijd om de gyn te bellen denk ik! Succes meid en balen dat hij zo laag is.
Hey meiden, Tsjonge...1,6 dat is idd heel weinig...hier geen eisprong met 2maal waardes van 2 en 2.3...dus vermoed ook geen eisprong dan bij jouw hoor... Hoe is het verder met iedereen? Groetjes, Miranda
@ djaar ja dat klopt helemaal ik heb nu orgamitrel dat is wat anders dan provera of duhpaston van dat laaste had ik heel veel bij werkingen en inderdaad ik heb erg last van de clomid... ik weet nieet wat de volgende stappen zijn dan alleen spuiten maar wat voor medicijnen niet want elke gyn heeft weer zijn eigen methode..
hey meiden progesteronwaardes: je moet minstens een waarde van 10 hebben voor een goede eisprong is het lager dan 10 heb je geen goede eisprong gehad
Ja, ik vreesde het al. Het was wel op de dag voor ik echt ongie werd, maar dan nog... Baal flink... En vraag me af hoe het dan kan dat er wel zo'n groot ei (27mm) te zien was en na het weekend niet meer.. Is het dan gewoon verschrompeld? En waarom was de temp dan wel zo hoog? Voel me echt verdrietig... Mijn eigen gyn is op vakantie... Ga nu gewoon bellen naar het ziekenhuis... Wil er gewoon over praten... desnoods met de vervanger. Hoor ik toch recht op te hebben??? Kan toch niet dat ik zomaar 2 weken zinloos moet zitten wachten??? Zucht... xxx juulz
zeker bellen hoor ik had ook een groot ei en progesteron was laag het ei was dus te groot voor een goede eisprong ei springt dan wel maar niet goed genoeg om met succes te kunnen worden bevrucht en zeker bellen , die onzekerheid is ook niets
... En eindelijk had de assistente het door.... Mag maandagmiddag langskomen, al is het dan niet op het officiele fertiliteitsspreekuur.... Snapt iemand waarom mijn temp hoog was? Er een ei te zien was van 27mm? Dat ook weer weg was (volgens gyn wel eisprong)? En ik nu een tempdaling heb??? Soms zo frustrerend, niet weten waar je aan toe bent (sorry voor al deze ego-berichtjes hoor) xxx Juulz
Hé Zuurtje, nog even een vraagje.. toen jij dat had, wat hebben ze toen gedaan? Wat was bij jou de volgende stap? xxxx
@Juulzon; ten eerste fijn dat je dan nu maandag al mag komen. Zet al je vragen op papier!! Ik heb telkens follikels van 27-29, en die kunnen van de een op andere dag gesprongen zijn. Mijn progesteronwaarde was 65 en 84 dus erg hoog. Wat ik wil zeggen is dat een groot follikel niet hoeft te zeggen dat het geen goede eisprong is. Wel kan het een follikel zijn waar geen eicel in zit denk ik en dan is het gewoon een bolletje vocht wat wel springt maar dus geen progestron stimuleerd. Progesteron is datgene wat je temperatuur doet stijgen (na eisprong komt progesteron vrij en stijgt je temp, zo kunnen wij met de thermometer eigenlijk al achterhalen of je een goede eisprong hebt gehad. Vandaag dat de gyn altijd op zoek is naar een templijstje om de voor en na ei temp te zien) Ik hoop dat ik hiermee een goede basis voor je vragen heb kunnen leggen. Suc6
Wat jij mogelijk hebt gehad...is wat ze soms een windei noemen.. Wel een eisprong met alle gevolgen van dien voor je lichaam maar geen intern lichaam dat vrijkomt...een leeg eitje... Daarom is je progesteron ook laag vermoed ik... Maar pin me er niet op vast, ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen..... Groetjes, Mkiranda
hopelijk hebben we gelijk en heeft Juulz er wat aan (qua gemoedsrust). Nu ben ik benieuwd of we gelijk hebben. Helaas wordt je na 6 maanden mmm wel een beetje een expert vrees is. Maar het helpt helaas niet veel.
de fa wilde me progesteron zetpillen (bolletjes) voorschrijven de volgende keer maar hij ging op verlof dus de 31ste hoor ik meer hij wilde me ook weer aan de clomid hebben maar ik weiger ook deze keer (was 2de keer dat hij dat zei en dat ik erover moest nadenken maar mijn antwoord blijft hetzelfde)