Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Indian, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    haai meiden

2. Katootje22

Katootje22 Actief lid

Jul 14, 2006
    308
    0
    0
    #4362 Katootje22, Aug 4, 2009
    Last edited: Aug 4, 2009
    hoi zuurtje en juulz,

Ik zit nu bij de huisarts (heeft het in overleg met gyn gedaan) die mij voorlopig kan begeleiden (en ik anders veel moet afvallen eer ze mij eens een pilletje geven...) echt belachelijk.... ik moet maatje 38 hebben willen ze me helpen en dat heb ik nou net niet :-S maar voorlopig gaat het zo . Ik was inderdaad wat verkouden afgelopen dagen,maar de moeheid en misselijkheid voelen toch anders. Ik heb nog nooit zo boven de pot gehangen. Ik vind het vreemd want dat hoort niet bij de heersende zomergriep die ik heb gezien de afgelopen weken (overigens wel het snotteren en niesen,maar dat is eigenlijk wel zo goed als over)

Mijn provera pillen werkte de vorige keer wel (5) maar ik had eigenlijk maar een hele lichte bloeding. Eerst wat dieper gelegen en daarna brak het lichtelijk door,maar niet heel erg. Ik moest gewoon beginnen met de clomid en het leek ook allemaal wel te werken. Ik koos er bewust voor niet te tempen omdat ik me dan zo "verplicht" voel in het kinderen krijgen en ik wel heel erg het gevoel heb dat als ik me daar aan toegeef het al snel een dagelijkse kleine "obsessie""gaat worden,dus koos ik voor van die ovulatietesten... tsja 0,0 natuurlijk blijkbaar. Ik had op dag 14/15 een lichte streep maar die verdween weer... blijkbaar was dat dus niet mijn eisprong.....

Vandaag moest ik ook prikken en deze waardes waren van de prik van gisteren. Ik zat me net namelijk ook te bedenken he.... Ik las ergens dat je met Clomid vaak pas op dag 17 een eisprong hebt. Wat kan duiden op afgelopen donderdag. dat is dus pas vier dagen geleden. Is het dan niet mogelijk dat die waardes nog helemaal niet zo snel gestegen zijn? Ik wacht zeker op mijn bloeding alleen zorgen die provera pillen dan ook weer voor een nieuwe bloeding,dus we bloeden wat af hihihi hoe gaat het met jou zuurtje en juul ik ben heel benieuwd of het gaat lukken deze maand joh.

Groetjes!!!

3. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    katootje, hier voorlopig uitbehandeld

de fa wil eerst dat ik 10 kg vermager vooraleer ik verder mag met spuiten
    volgens hem zou mijn ziekenfonds het niet vergoeden als ik niet vermager
    nu heb ik navraag gedaan bij mijn ziekenfonds en daar is helemaal niets van aan
    morgen nog even naar de apothekeres van het zh bellen over de kostprijs indien ik niet genoeg zou hebben met het aantal ampullen die mijn ziekenfonds vergoed
    ook het aantal per cyclus moet ik vragen (die wel vergoed worden)
    maar dat kan pas morgen want de persoon die ik moest hebben was al naar huis

zodra ik dat weet kan ik nagaan of het financieel allemaal haalbaar is of dat we eerst moeten verder sparen

4. Katootje22

Katootje22 Actief lid

Jul 14, 2006
    308
    0
    0
    oooo wat erg he zuurtje!! Ik vind het vreselijk om te horen voor je. Wat een teleurstelling!! Ik vind het zooo discriminerend!! Er zijn zoveel mensen die abortus plegen en wij,die zo hun best doen om een kindje te krijgen moeten eerst naar hun maatstaven leven. uiteraard vind ik best dat je voorwaardes mag stellen,maar dat is bij mij ook; ik rook niet,ik drink niet,ik gebruik geen drugs,ik ben alleen te zwaar en dan moet je opeens afvallen,maar als iemand fix aan de drugs is zal het ze een zorg zijn want dat is immers nauwelijks meetbaar.........zucht :( heel rot!!!! hopelijk heb je morgen beter nieuws!!!!

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    thanx katootje
    ja het leen is soms oneerlijk
    bij mijn zus ging het als vanzelf en bij mij en vele anderen is het zo moeilijk

6. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    @lima, wat balen dat je waardes zo laag zijn! Wel goed dat de arts gelijk verdere aktie onderneemt dmv een operatie. (in tegenstelling tot sommige andere artsen...) Hopelijk ben je snel aan de beurt, des te sneller het achter de rug is. (en des te sneller je zwanger bent!;))
    @juulz, thx voor die link maar ik snapte er niet veel van...:)
    Bij Puk was het na die spuit wel gelijk raak. Helaas weet ik er verder niet veel van dus weet ik ook niet of dit normaal of uitzonderlijk is..Sorry!
    @katootje, jmmer dat je geen eispong heb gehad! Wordt je wel van jezelf ongie? Laatste keer moest ik met de Clomid beginnen toen ik niet ongie was en hb mn ei toen wel gehad. (nu nog in afwachting....) En over die 'obsessie'.. Volgens mij wordt het (onderbewust) toch een beetje een obsessie. Ik zei eerst ook dat het geen obsessie mocht worden, maar ik heb toch de 'symptomen' van een obsessie. Omdat je er toch veel mee bezig bent in je hoofd, 'Zou het wel of niet raak zijn?' "Dat steekje in mijn buik, zal dat iets betekenen?' 'Zal ik dat glaasje wijn maar laten staan, voor het geval dat..' Tenminste... zo ervaar ik dat, weet niet hoe de andere meiden daar over denken..?
    @zuurtje, wat stom dat de arts zei dat je moest afvallen omdat het anders niet vergoed wordt! Stap je over naar een andere arst of blijf je bij deze?
    @all, weinig nieuws hier.. Behalve dan dat de testen die in mijn kast liggen me lijken te roepen om gebruikt te worden...K moet nog even geduld hebben tot donderdag..;)
    Liefs Kimonootje

7. Katootje22

Katootje22 Actief lid

Jul 14, 2006
    308
    0
    0
    hoi kimonootje,ik weet dat de "obsessie" eigenlijk bijna onvermijdelijk is,maar wil hem graag zo lang mogelijk uitstellen hihi. De teleurstelling is nu al zo groot terwijl het pas mn eerste ronde clomid is. Ik wordt niet van mezelf ongesteld en moest beginnen met 5 mg 5 dagen provera. Toen werd ik ongesteld en daarna op dag drie beginnen met clomid. Maar ik denk dat ik de fout al heb ontdekt... Ik dacht dat ik van dag 4 t/m 8 moest slikken maar ik lees dat het vaak standaard is van dag 3 t/m 7 dus ik had het verkeerd begrepen denk ik. Zou dat ZÓ nauw luisteren denken jullie? Maar ok...Volgende ronde...weer dezelfde hoeveelheid,dus ik hoop dat mn lichaam dan nu een keer reageert :) Het is bijjjjjna donderdag kimonootje. ik zal voor je duimen meis!

LiefS!

8. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    hey katootje,
    Ik weet niet of dat echt zo nauw steekt als je het een dagje later slikt... Lijkt me niet, maar weet het niet zeker. Moet je anders even aan je gyn vragen! Als na de volgende ronde je lichaam niet reageerd, krijg je dan wat anders? Hogere dosering?
    Morgen ga ik testen als ik nog niet ongie ben! Ik voel nog niks.. Hopelijk kan ik morgen nog online komen anders zaterdag pas. Vrijdag een bruiloft, zaterdag op vakantie. We vertrekken pas zaterdaavond, dus denk dat ik nog wel effe langs kom:)
    Liefs Kimonootje

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

May 11, 2007
    19,073
    305
    83
    Female
    Limburg (B)
    kimonootje voorlopig blijf ik nog bij deze arts, is de enige fa in het zh

10. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    @ all

wat is er veeel geschreven..
    kan niet op iedreeen reageren maar zuurtje hier moet je niet mee instemmen kweet niet wat je er aan kan doen maar je moet alles in werk stellen..

@ all

mijn progestron was 1,6 dat wist ik natuurlijk al..
    ga straks ff medicijnen halen dan kan ik morgen meteen beginnen..
    heb nu ik ga prikken hele goede hoop.

groetjes

11. Joontje

Joontje Bekend lid

Mar 3, 2009
    523
    0
    0
    Kom er zomaar even tussen vallen, lees nog steeds met jullie mee.
    Zuurtje wat is je BMI???
    Weet dat ziekenhuizen hun eigen regels wat betreft BMI hanteren wat betreft IVF, in het UMCG zijn ze nu een onderzoek gestart wat betreft vruchtbaarheid en overgewicht Zie:
    http://www.parool.nl/parool/nl/224/Binnenland/article/detail/147661/2009/02/02/Onenigheid-Ivf-klinieken-over-behandeling-dikke-vrouwen.dhtml
    Bij mij in het ziekenhuis doen ze niet moeilijk over spuiten en IUI, ze raden het wel aan om af te vallen, maar dan rustig aan en geen crash dieet. Heb je nog een ander ziekenhuis in de buurt?
    Tis erg oneerlijk verdeeld, als je rookt of drinkt dan is dat geen probleem maar tja overgewicht zie je aan de buitenkant

Succes

12. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    Hier effe een ego-bericht...
    Ik durf zelden goede hoop te hebben, en nu weet ik weer waarom... Had ik goede hoop dat het deze ronde iets zou zijn, is dat zojuist met de grond gelijk gemaakt. Het is net alsof ik geen goede hoop mag hebben, aangezien het 9 van de 10 X wordt afgestraft...
    Voelde net weer steekjes... menstruatiesteekjes... Dus het zal morgen/overmorgen wel doorbreken.
    3dubbelbalen, weer voor niets geweest, vrijdag bruiloft, zaterdag op vakantie. Lekker als je ongie bent... Moet ik ook nog de Clomid meenemen op vakantie...
    Sorry van dit ego-bericht met m'n gezeik...
    K baal erg hard, moet steeds weer janken.. Moest het effe kwijt, sorry..
    Liefs Kimonootje

13. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    @ kimoonootje

je mag best boos en verdrietig zijn je moet nu weer wachten en weer clomid denk aan je en rustig aan....

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Lief Kimonootje... :( :(

Wat balen zeg... Snap zo goed wat je bedoelt. Die hoop, dat is zo'n fijn gevoel... Maar de teleurstelling lijkt iedere maand weer wat harder aan te komen. Dat went gewoon nooit.... De teleurstelling doet pijn... Je voelt je gewoon echt weer een tijdje heel miserabel en verdrietig. Uiteindelijk weet je de moed weer op te pakken en probeer je je weer te focussen op de fijne en positieve dingen om daar maar naar uit te kijken en er energie uit te putten... Maar op een verloren moment komt het verdrietige gevoel zomaar weer boven drijven...
    Probeer toch maar lekker te genieten van je vakantie. En die bruiloft... Tja, word je ook wel weer geconfronteerd met kindjes en wellicht zwangere gasten.... Ontkom je niet aan. Maar probeer de energie en blijdschap van de aanwezigen gewoon lekker op te zuigen. En tijdens de vakantie ga je je batterijtje weer opladen om vol energie en ontspannenheid de volgende ronde in te gaan! Ze zeggen wel, rust kán wonderen verrichten! En ik hoop echt dat het voor jou een wondertje gaat verrichten!
    Heel veel sterkte de komende daagjes!!!

Hele dikke knuffel,

Juulz

PS Ego-berichtjes mogen hier altijd (heb ik geleerd van iedereen hier!!! xxxx). Daar zijn we hier voor toch!!!

15. mila1985

mila1985 Actief lid

Mar 20, 2009
    223
    0
    0
    ik heb een vraag.. ik ben vandaag begonnen met clomid 100 mg.
    alleen ik heb ze alletwee tegelijk ingenomen en nu staat op de verpakking dat ik ze 2x daags 1 tablet moet innemen.
    nu heb ik de apotheek gebeld en die zegt dat ik dan vanaf morgen 2x daags 1 tablet moet nemen. Maar vandaag heb ik ze wel tegelijk ingenomen. Ik ben zo bang dat ik dan straks helemaal geen eisprong heb hierdoor..

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    sylvia je bedoeld 1 voor 1 maar wel achter elkaar of..????denk dat het niet veel uitmaakt hoor, 2tegelijk in je mond of met 10sec ertussen....
    maak je niet te druk

kimonootje kan me voorstellen dat je baald meid!!weet niet of je al ongie bent??maar die krampjes hoeven niks te zeggen he, had ik ook alle keren dat k zwanger was....nou duim toch nog voor je hoor!!

juulzon hoe gaat t met jou meid???

xxx

17. mila1985

mila1985 Actief lid

Mar 20, 2009
    223
    0
    0
    dank je wel voor je reactie.. maar ik bedoel eigenlijk dat ik ze vandaag naelkaar/tegelijk heb ingenomen en het moet eigenlijk om de 12 uur 1, dus bijvoorbeeld 1 om 7.00 uur en 1 om 19.00 uur.

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    ow das raar, ik moest mijn 100mg gewoon tegelijk innemen hoor!!!en dus geen tijd ertussen!

xxx

19. Katootje22

Katootje22 Actief lid

Jul 14, 2006
    308
    0
    0
    Hoi kimonootje,

Wat naar zeg. Wat is er nou precies uit de ego gekomen dan? en je mocht vandaag toch testen? Nog niks te zien? Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Ik snap precies wat je bedoeld hoor!! Dan hoop je eindelijk eens leuk nieuws te hebben en dan hoor je wéér dat het niks is..... Je mag altijd gewoon lekker je berichtjes schrijven hoor!!!

Liefs!!

20. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    @ sylvia

ik nam ze ook altijd tegelijk smorgens...
    dus maak je niet druk..

groetjes

@ all

nu al weer 3 tabletje primolut op en deze hoeft maar 5 dagen in plaats van 10 toch wel weer lekker..weet iemand hoe lang het duurt voordat je dan weer ongesteld word?
    en dan gaan spuiten ben toch een beetje bang maar heb er toch ook veel zin in omdat dit toch echt iets beter is dan clomid..

Share This Page