Een late zwoele zomeravond... En dan na een avondje van het mooie weer genieten, na een lange dag werken, heb je zomaar een beetje een vakantieavondgevoel... Even een ego-updeetje omdat ik met jullie vragen geen ervaring heb Thamar en Sylvia... Sorry! Vandaag dus dag 17 en voor controle naar de gyn... Als het eitje niet gesprongen zou zijn, pregnylspuit... Was dus best zenuwachtig... Gisteravond nog heerlijk met vriendlief ge ... en toen we net bezig waren, voelde ik plots een steekje in mijn linkerzij. Best een flinke en ik zei hardop 'Au!'. Dus mijn lief schrok, hij dacht dat hij me pijn deed, maar het kwam echt van mijn linker zij, onder... Ik denk dus dat het mijn eisprong was!!! Ik had het aan de gyb verteld en toen zijn we eerst mijn temp.kaart weer even gaan doornemen:mijn temp was vanmorgen nog laag. Dat zou kunnen, als ik idd afgelopen nacht een eisprong heb gehad, zou mijn temp morgenochtend of overmorgenochtend hoger moeten zijn... En toen dus de echo: Geen zwart gat meer! Dus ei was gesprongen!!! Het baarmoederslijm zag er mooi dik uit en had ook die 'drie lagen' die ze benoemde. Ze was super tevreden!!!! Nu weer afwachten dus... Mag na dag 31 gaan testen, maar meestal word ik al op dag 27 / 28 / 29 ongie.. Superspannend dus weer... Wel moet ik volgende week weer progesteron testen, om te kijken of dat wel hoog genoeg is.... Ook weer spannend dus. Als het nu niet raak is, volgende ronde de baarmoederfoto en afh. van het progesterongehalte zal ze daar ook iets voor geven (wat dan???? Wie heeft ervaring?). Maar, de Clomid lijkt deze ronde dus wel te werken! Weer wachten dus.... Maar, we hebben lekker veel gevreeen dus het zou zou zou zou weer kunnen! Ik ga gewoon maar even de komende week positieve hoop hebben!!! Is wel zo'n lekker gevoel namelijk. En tja, wie weet teleurstelling volgende maand... Maar daar wil ik nu lekker niet aan denken . Nou lieverds, ik ga iedere dag weer een kaarsje aansteken! En ook een voor jullie allemaal: voor.... de zwangeren onder ons, dat het maar allemaal goed mag gaan, voor iedereen die zo goed ah afvallen is en voor alle Wanna-be-a-mom's... dat het maar gauw weer voor een van ons gaat lukken!!! Trusten, Dus, dikke kus, Juulz
hey meiden, heb al een weekje niks laten horen, mijn vader is afgelopen zaterdag overleden, en gisteren hadden we de crematie, dus mijn hoofd stond er niet echt naar.... heb afgelopen maandag de uitslag van het progestron gekregen, was 46,1 dus eigenlijk heel goed....helaas hadden we dus niet goed geklust....maar nieuwe ronde nieuwe kansen.... heb de volgende ronde op CD3 een onderzoek in het ziekenhuis, dus ben eens benieuwd!!
Sterkte Luukske... Wat een vreselijk bericht meid. Was het onverwacht of was je vader al ziek? Heel, heel, heel, veel sterkte de komende tijd. Op ieder vlak.... Dikke knuf, Juulz
Hey meiden, Ook ik gebruik Clomid... Mijn lichaam maakt na een eenmalige shot prikpil geen eitjes meer aan . Vorige maand zijn we gestart met Clomid 50 MG, en op CD10 had ik een keurig eitje groeien van 12 mm... Hij zou volgens de gyn knappen in het weekend.... Helaas geen positieve ovulatietesten en geen eisprong te zien in mijn temperatuur curve... Op CD20 nog geen eisprong gehad, nu heb ik vernomen dat veel vrouwen die Clomid gebruiken een eisprong hebben tussen CD 17 en CD19. Maar helaas me eitje was maar 16 mm gebleven... Mijn menstruatie wordt nu weer opgewekt met de Primolut. Moet morgen nog 3 dagen die pillem slikken en dan wachten op een menstruatie. Dan start ik emt Clomid 100 MG. Laten we hopen dat dat aanslaat...!! Liefs, Kim PS wel handig om te weten, ben pas 21 maar wij hebben redelijk wat haast omdat mijn baarmoeder er voor me 25e uit moet (preventief), dus als ik wat te droevig reageer weten jullie hoe het komt hihi.
@ Luukske, wat erg voor je zeg! Gecondoleerd. Dan heb je zéker wel even wat anders aan je hoofd. Wel fijn dat de waardes goed waren,weet je tenminste wel dat het heeft gewerkt. @ Juul, wow wat een fantastisch nieuws!!! Beter dan verwacht toch?! @ Kimzaa wat erg zeg dat je eigenlijk nog maar zo "kort" de tijd hebt! Ik hoop dat het je snel zal lukken! Lijkt me verschikkelijk stressvol! Ik hoop dat het jullie lukt toch een klein beetje te chillen,want stress schijnt (hoe clicé ook) niet goed te zijn Hier totaal geen idee wat ik nou moet doen. Ik vind persoonlijk dat ik nog even moet afwachten (ik ben onder behandeling van de huisarts) maar de huisarts heeft alweer een nieuwe ronde met dezelfde dosering voorgeschreven. Ik wacht nog een paar dagen en dan begin ik opnieuw. Ik vermoed dat ik als dit geen effect heb naar de 100 mg clomid ga,maar ik vermoed dat mijn eisprong gewoon wat later is als wat de gynacoloog de huisarts heeft verteld. Immers; mijn lichaam maakt het vermoedelijk niet zelf aan dus misschien dat het pas op een latere dag gesprongen is. Ik voelde gister een steekje,en gelijk geklust vandaag,maar of het,het was? Geen idee... Ik vind het behoorlijk vroeg om al opnieuw te beginnen na cyclusdag 22 terwijl ik bij sommige meiden met clomid lees dat dit nou eenmaal weleens wat langer duurt voor de eisprong komt.... dus ik begin volgende week rond donderdag met mijn nieuwe cyclus na getest te hebben. Liefs en geniet van jullie weekend meiden! Nog wat leuks in het vooruitzicht?
luukske gecondoleerd meid!!logisch dat je andere dingen aan je hoofd hebt, is je goed recht!hoe gaat het nu met je?was het onverwachts, of was je vader al ziek?nou iig heel veel sterkte en een dikke knuffel!! wel fijn dat je waardes goed waren!! juulz:wow meid dat ziet er allemaal goed uit!!superrrrrrrrrrr, ga voor je duimen hoor!!!!! xxx
Hallo allemaal! Na weer een poosje niet hier te zijn geweest, meld ik me weer even. Heb wel proberen mee te lezen, maar ben zo druk aan het werk geweest, dat ik niet mee kon schrijven (en op mijn werk forummen vind ik nu ook zo wat). Tja, krijg je als veel collega''s op vakantie zijn en je overal en nergens moet invallen. Gelukkig wordt het na komende week weer iets rustiger, en dan hoop ik hier ook weer vaker te kunnen komen. @Sylvia: ik moest ook 's morgens meteen de hele dosering in een keer nemen, dus nu bv. 3 tabletten tegelijk. @anoniempjuh: hoe gaat het met jou? Zijn de kwaaltjes nog uit te houden? @Juulzon: dat noem ik nog eens goeie timing, dat het ei net springt terwijl jullie aan het klussen waren.. Ik duim voor je dat het raak is! @Luukske: heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van je vader.... Doe maar rustig aan, kan me voorstellen dat je hoofd nu wel ergens anders is. @Kimzaa: wat erg dat je nog maar zo kort de tijd hebt. Dan wordt het helemaal een race tegen de tijd voor jullie. @Katootje: zo heel vroeg vind ik het nog niet om na cyclusdag 22 de cyclus af te breken, werd bij mij in de vorige cyclus al op dag 18 gedaan. @Kimonootje: hoe is het met jou? Ik hoop niet dat je de duivels op bezoek hebt nu. Ksst, weg duivels! Even ego: hier inmiddels weer een ronde Clomid achter de rug. 150mg dit keer, en tjemig, wat een bijwerkingen! De opvliegers waren nog tot daaraan toe, maar ik was echt zo duf als een konijn, en had moeite me te concentreren op mijn werk. Niet echt handig. Het staat wel niet in de bijsluiter vermeld, maar ik vind het frappant dat ik na het stoppen van de Clomid me een stuk helderder in mijn hoofd voel. Vandaag weer bloed gaan prikken (CD10), en ik mag maandag voor een echo komen! Toch ben ik nog een beetje voorzichtig, want vorige keer was op de echo geen groeiend eitje te zien, dus ik durf nog niet te juichen.
Dag meiden, Ik dacht ik laat even wat weten. Ik was even helemaal gestopt met Clomid en de behandelingen, omdat ik na 8 rondes Clomid niet meer reageerde. Nu ben ik, jawel, spontaan zwanger van vakantie terug gekomen! Dus het werkt echt; ontspanning! Wel nog heel spannend allemaal, omdat ik twee keer eerder een miskraam heb gehad. Nu duimen dat het goed gaat! Liefs en ik hoop jullie binnenkort ook allemaal op roze te zien! Marijn
Hoi meiden, Hier dan eindelijk weer eens een berichtje van mij. Ben vandaag weer terug gekomen van vakantie. Helaas is het zo bij mij dat ik me kan ontspannen tot ik een ons weeg maar helaas werkt het niet zo dat als je met vakantie gaat dat je dan per definitie zwanger terug komt. Wie weet werkt dat wel als er geen medische oorzaak is voor het uitblijven van een zwangerschap, maar &*^%#$%^ ben ik vorige week vrijdag weer ongi geworden. Dat betekend dan ook dat mijn Clomid-avontuur afgelopen vrijdag is gestopt, toen ik ongi werd. Ik heb dinsdag 11 mei de prikinstructie voor Puregon en dan die week erop (woensdag de 19e) krijg ik van de gyn de exacte instructie van wanneer ik moet gaan starten. Mijn cyclus is zonder Clomid vaak tussen de 19 en 24 dagen, dus verwacht ik rond mijn afspraak bij de gyn mn ongi en zal dan dus mogen beginnen. Ik zwaai nu dan echt af in dit topic, waarschijnlijk blijf ik nog wel eens meelezen hier, maar zal niet meer - zoals een paar week terug - regelmatig reageren. Zwangeren: gefeliciteerd!! Niet zwangeren: Zet hem op en hoop dat ik jullie snel mag feliciteren en dat jullie mij dus niet achterna gaan komen in het topic van 'Na Clomid aan de Puregon' oid!! Veel liefs en een dikke knuffel!!!
@marijn.....GEFELICITEERD!!!!!! Super....en nu lekker gaan genieten. Ik zelf ben helaas niet zwanger teug gekomen van vakantie. Het was zelfs zo dat de clomid ook zijn werk niet deed. Maar ik moet zeggen...ik was wel heel ontspannen. @all.....even een ego-berichtje. Ben vandaag bij de fert. arts geweest. Ik krijg binnen 3 tot 6 weken een kijkoperatie. De exacte datum krijg ik maandag/dinsdag te horen......SPANNEND. Ze stonden eerst nog een twijfel on een LEO-operatie te doen (ivm mijn PCO) maar ze kiezen toch voor een kijkoperatie. Mocht alles doorgankelijk zijn dan ga ik over op hormoon-spuiten. En ben ik dus eindelijk verlost van die verschrikkelijke Clomid. (bijna een jaar gebruikt zonder enig resultaat). Ik houd jullie op de hoogte over het verloop.....
hey meiden, hier weer even een kort berichtje van mijn... @marijn, hier idd ook niet zwanger van vakantie gekomen, maar heb het idee dat het wel een keertje raak moet zijn.... jij iig gefeliciteerd!! @lima, spannend meid, hoop dat jullie snel geholpen worden met een positieve uitslag...namelijk een beebje @all, inmiddels alweer op cd11, deze ronde gaat vrij snel....eind komende week wrs mijn eisprong, dus deze week lekker klussen!!!
hoi dames, bEN NET TERUG Vn vakantie heb het heel leuk gehad maar jammer nog steeds niet zwanger heb wel veel ontspanning gehad. Marijn hartelijk gefeliciteerd ben trots op je..... ben nu nog moe ik kom nog wel terug dag dames en sterkte
@Luukske; gecondoleerd. @All; ik heb de HSG gehad en het is me echt meegevallen. Het was allemaal perfect dus daar is geen probleem. Als het deze maand niet lukt dan ga ik spuiten. Ga hier dan ook langzaam afbouwen en sluit me aan bij de puregon en IUI groepen
@djaar, fijn dat je niks bijzonders bij het HSG had, en hoop dat jullie binnenkort gewoon een positieve test in handen krijgen.... @schattigkindje, meid je bent nu goed uitgerust....kom op, jullie krijgen die pos test ook snel in handen.... @all, hier al wat eigroei te voelen, lijkt wel dat mijn ei iets eerder komt doordat ik 10,6 kilo (jaja) ben afgevallen in 5 weken tijd. afgelopen ronde mijn ei gemist, was al op cd 17, en had toen ook een LF van 15 dagen (dit had ik enkele jaren geleden ook, toen we probeerden zwanger te raken van onze zoon), dus wie weet.... ben van plan om nog zeker een kilo of 15-20 kwijt te raken....
Hello Girlz, @Luukske: wat goed meid! Dat bakkeren doet het goed zo te horen. Knap van je, you go girl!!! Wie weet... is het zomaar raak deze maand!!! (en laat de kilootjes in de vorm van een beebje er dan maar weer bijkomen toch!!!). @Djaar: Fijn dat de HSG meeviel. Ik krijg 'm vermoedelijk (tenzij....) komende maand. Vertel eens iets meer over je ervaring? Ik hoop zo dat net deze ronde dan raak gaat zijn! Ze zeggen wel eens dat het na een HSG een grote kans heeft toch... Duim voor je meid! Heel spannend! @Schattigkindje: meestal komen mensen juist heel ontspannen terug van vakantie en zijn ze niet meer moe (glimlachte Juulz met een vette knipoog, want die is ook altijd gaar als ze weer thuis is en juist heel moe, vooral van de gedachte dat de vakantie weer is afgelopen!!!). Succes weer deze ronde, hoe gaat het verder met je? Heb je het leuk gehad? Waar ben je geweest? @Marijn: WOW! Zwanger! En dat als een 'zomaar-zomervakantie-cadeautje'. Hoe fijn! Nu maar hopen dat het goed blijft gaan, we duimen voor je.... @Maartje:.... Het blijft toch wel balen hé, iedere keer weer teleurstelling . Geef je een hele dikke knuffel. Hopelijk heb je desondanks wel een fijne vakantie gehad. Hopelijk geeft deze nieuwe behandeling, met de injecties, heel snel het gewenste resultaat. Wie weet blijkt dit voor jou wel heel snel aan te slaan meid! Houd de hoop hoor! Ik ga je zeker een beetje volgen door mee te lezen op het andere forum... Succes morgen met de prikinstructie, ben benieuwd wanneer je echt gaat beginnen en hoe je het gaat ervaren. Denk aan je! xxx @Lima: Weet je al wanneer de kijkoperatie is? Ook erg spannend hoor... Ben benieuwd... Weekend zit er weer op ... Helaas... Was erg moe dit weekend (nog steeds) en had gisteren zo'n zeurend gevoel in mijn buik, alsof ik ongie moest worden (kan natuurlijk niet, heb immers afgelopen woe mijn ei gehad en volgende week maandag is mijn NOD...) en had meer witverlies dan normaal. Hebben jullie dat ook, de tweede helft vd cyclus? xxxx Juulz