puk, wat heb je allemaal meegemaakt meid! beterschap! DIKKE KNUFFEL! Gelukkig is alles ok met de baby.. Ja wij willen het ook graag weten en voor mij maakt het ook echt niet uit! ben blij dat ik dit meemaak Liefs Melek
@ Puk, jeetje meid dat is schrikken zeg. Gelukkig gaat alles goed met dat kleintje in je buik. Nu hopen dat de uitslag verder goed is. Konden ze de bloeding verklaren of hebben ze geen idee?? @ Luukske, weekend ontspannen?? Klussen bedoel je!! @ Juulz, meid misschien maak je wel laat hcg aan en heb je over een paar dagen een knal van een test in je handen. Ik duim voor je. @ Lima, meid wat ontzetten balen zeg dat je zolang moet wachten. Hopen dat het wachten snel beloond gaat worden!! @ All, nou meiden vanuit deze kant WEER slecht nieuws. Ik heb na mijn laparoscopie ongeveer 2,5 week wat bloedverlies en bruinverlies gehad. Op de dag van de laparoscopie was ik begonnen met de provera om mijn menstruatie weer op te wekken zodat ik door kan gaan met iui nummer 4. In mijn vakantie had ik ongesteld moeten worden. Dit bleef maar uit dus heb de poli gebeld. Mocht vandaag voor een echo terug komen. Ik voelde hem al aankomen en ik had gelijk. Nu zit er aan de rechter kant een cyste van meer dan 3 cm waar bloed in zit. Ze gaan daar nu niks aan doen. Ze denken dat hij van zichzelf zal krimpen. Nu maak ik me toch wel zorgen want mijn moeder is bijna overleden aan een gesprongen cyste in haar eierstok. Ook is het een enorme tegenvaller dat ik nog 2 weken moet wachten voordat ik de volgende provera weer kan nemen en dan moet wachten op mijn menstruatie. Al met al weer een maand weg en dus weer een maand geen kans. Ook heb ik de clomid besproken vandaag. Ik gebruik het nu langer dan een jaar en heb er eigenlijk weinig vertrouwen meer in. Daarom ga ik nu over op spuiten> puregon. Daar ben ik wel weer blij mee hopen dat ik wat meer eitjes krijg en hopen dat het snel raak mag zijn voor ons. We wachten nu al zo'n tijd. Hoorde vandaag ook weer dat weer 2 collega's zwanger zijn. Nu in totaal dus 4 pffffffffffffffffffff.
Dag lieve forum-vriendinnetjes, Vrijdagavond, een volle week zit er weer op. Was vanavond pas om 20.00 thuis, heb tot 18.50 doorgewerkt en was druk op de weg... Voor ik zelf verder schrijf, eerst even naar jullie: @Schattigkindje: dank voor je lieve woorden, doen me erg goed. Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt om de cystes. Hoop dat het meevalt met de pijn meis! Maar, wie weet wie weet wie weet is er een kansje... Denk aan je hoor! @Anoniempjuh: fijn dat de echo goed was joh! Nog 2 weekjes. Voor jullie wel extra spannend, gezien een vorige keer (banner). Doe maar rustig aan en zorg gewoon dat de tijd vliegt . @Pukje: Jeetje! Wat een schrik! Hoe voel je je nu? Gaat het weer? Logisch dat jullie onwijs geschrokken zijn... Pffff, dat is nogal wat. En dat met ruim 17 weken... Doe maar heel rustig aan de komende tijd! Extra kaarsje voor jou en je beebje. @Marsim: Hè, wat balen! Wat een vervelend nieuws... Moet je nog weer langer wachter... . Is de laparoscopie verder wel goed gegaan? Heb je dat verhaal van die cyste van je moeder ook aan de gyn verteld? Is dat eigenlijk erfelijk? Hopen dat de puregon beter aanslaat bij jou. Spannend hoor. En dan dat van die twee zwangere collega's: begrijp dat maar al te goed. Dan staat het huilen je - al gun je het ze echt wel - nader dat het lachen.... Sterkte lieverd! En dan nu weer even een ego-berichtje... Wij zijn inmiddels ook al zo'n tijd bezig... En de afgelopen periode redelijk veel onderzoeken. Zwevend tussen hoop, teleurstelling, goede moed, verlangen en verdriet. Zoveel emoties en ondertussen gaat alles maar gewoon door. En dat is ook heus goed natuurlijk. Maar nu... vriendlief is er vanavond niet en ik zit alleen op de bank. Belt mijn oudere broer... Hij wil mij als eerste iets vertellen... En ik raad het al: 'ze' zijn zwanger.... Mijn mond praat vrolijk en enthousiast en alle emoties slik ik weg. Mijn broer mag geen seconde merken dat de tranen over mijn wang biggelen. En heus, ik vind het oprecht fijn voor ze. 10 juni was haar laatste ongestelde dag... En dat had ik gezien, want de maandverbanden lagen toen we toen op vakantie waren in de prullebak (sorry voor dit detail, maar tja, ik kon er niet omheen). Dus dat betekent dat ze nu ongeveer 9 weken zwanger is. En - sorry - maar ik moet het even kwijt... We hadden eind juli haar verjaarsfeestje en toen hadden we het erover, ze weet dat wij al heel lang bezig zijn - en ik vroeg hoe het bij hun ging... 'Tja, blijft afwachten hé...', waarop ik nog naief naar haar cyclus ging vragen en tips ging geven en het spannend voor ze vond. Niks zei ze. Heus, snap ik ook wel weer, maar voel me wel dom achteraf. Ze waren ongeveer 4 maandjes met de pil gestopt... Tijdens heel het gesprek heeft mijn broer geen enkele keer naar mij geinformeerd... Na het delen van zijn blijdschap barstte ik echt in snikken uit. Heb mijn lief gebeld en hij reageerde zo lief. Moest zelfs even met me meehuilen en wilde zelfs naar me toekomen van zijn jaarlijkse vriendenweekendje. Wat uiteraard niet hoefde... Dus nu zit ik met twee zwangere schoonzusjes en wordt in oktober en maart tante... Enerzijds echt heel fijn en leuk, anderzijds... ik heb het er moeilijker mee dan ik wil. Verdorie. Wanneer mogen wij ons wondertje verwachten? Is het uberhaupt voor ons weggelegd? Sorry hoor, voor mijn ego-gedachten enzo, maar kan het verder gewoon nergens kwijt.... Ik durf niet eens te hopen voor deze maand... Om weer teleurstelling en weer verdriet te besparen.... Maar ach, hoef jullie nix uit te leggen... Lieve knuffel en kaarsje voor ons allemaal (heb net allemaal waxinelichtjes aangestoken! En ook voor mijn ongeboren neefjes/nichtjes hoor!). xxxxx Juulz
Puk had ze die cyste toen ze zwanger was ervoor of erna??? Marsim voel met je mee meid heb het deze week ook te horen gekregen alleen die van mij is met vocht sterkte meid...
lieve juulz meid kan me heel goed voorstellen hoe je je voeld hoor!!!je gunt het ze wel maar laten we eerlijk zijn je gunt het jezelf gewoon meer!!en das ook logisch het is iets wat je gewoon zooo graag wilt en je kunt het niet even kopen of bestellen nee je moet maar afwachten wanneer het je gegund is..... en als iemand zo dichtbij dan zwanger is is dat gewoon heel moelijk zeker omdat je er dan veel mee geconfronteerd word!! weet je broer dat jullie bezig zijn??? meid ik hoop echt dat dit wonder jou heel snel gegund is echt waar!!!!ga echt heeel hard voor je duimen!!! dikke knuffel!!!!! ja met mij alles goed, idd gezien vorige keer ben ik nog niet gerust, maar ben al een eind op de goeie weg gelukkig!! puk wat een verhaal zeg jeetje, kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent!!maar fijn dat alles goed is met de beeb. wel even spannend de uitlag van dat kweekje...nou meid doe het rustig aan!! marsim jeetje wat balen zeg, weeeer wachten.wat is dat wachten toch altijd vervelend he...weet er alles van helaas haha. maar heb je ook verteld van die cyste van je moeder???ik heb ook een keer een cyste gehad van 3cm, dat was 8weken na me curretage, kreeg toen een echo omdat ik niet ongie werd, dus even kijken en toen zat die cyste er, maar mocht wel gewoon beginnen met provera en daarna clomid. en de keer daarop was ie inderdaad al weg, dus hoop dat jouwe ook heel snel weer weg is!!! meiden slaap lekker xxx
Mijn ogen branden Mijn hart huilt zacht Zo gaat de avond over In weer een onrustige nacht Ik doe mijn best hoor Ik probeer het echt Er niet aan te denken Maar dat is makkelijker gezegd De wind van emoties Sleurt me grillig heen en weer Verdriet, hoop, tranen, verlangen Teleurstelling, keer op keer Mijn mond lacht vrolijk, ik praat volop Niemand die ziet wat er kan zijn Want ik kan het nog steeds verbergen Mijn hoop, verlangen en de maandelijkse pijn Oh wind der emoties Wanneer breng je me naar dat waar ik zo naar verlang Breng me naar die roze wolk Want het duurt nu al zo lang... Oh zee van gemixte gevoelens Je onstuimige golven geven me geen zicht Kabbel eens wat rustiger Laat me drijven, zo lekker licht... Oh bewolkte, sterrenloze nachten, Jullie zijn zo donker en duren nu al zo lang Al geef je me maar één sterretje, Dat is al waar ik naar verlang En gij, bewolkte hemel, Waar geen enkele weersvoorspelling mogelijk is, Breng me nu eens 9 maanden mooi weer Want die zon, dat is wat ik mis... Dan nu mijn lieve lichaam, Laten we slapen gaan Om vannacht van de zon en een ster te dromen Om morgen vol moed op te staan xxx Juulz
Hey lieve meiden! Weer terug van vakantie, heeft me wel goed gedaan! Ookal kennen we elkaar niet persoonlijk, toch heb ik jullie gemist! Toch verslavend dit forum Heb net alles weer bijgelezen, bedankt voor jullie lieve reacties vorige week! Sorry dat ik zo depri overkwam, maar zo voelde ik me toen even.. @Marijn, Gefeliciteerd! Echt een super-souvenier @Luukske, Gecondoleerd, wat vreselijk van je vader... Hopelijk kun je het een plekje geven.. Hoe is het nu met je? @Puk, Wat een schrik zeg! Is er bekend waarom je ineens bloedverlies had? @Juulz, Snap wat je bedoeld... Elke keer zo dichtbij... Maar net niet dichtbij genoeg... Hou de moed, en blijf hopen! Denk aan je *knuff* @all, Zal je net zien.. Steeds word je niet ongie.. Ga je op vakantie, en ja hoor... Op de heenreis werd ik ongie... Maandag begonnen met 100mg Clomid, maandag a.s. mag ik weer naar de gyn voor een fm. Ik zit er serieus over te denken om hierna even een 'mmm-pauze' te nemen. Ik ben zo klaar met al die hormonen, vooral emotioneel. Steeds weer die onzekerheid... Het breekt me echt op. Maar aan de andere kant.. Waarom zou ik stoppen en zet ik niet gewoon door? Want wat als de volgende ronde...? Ik wil me ook niet laten kennen, ik wil gewoon sterk kunnen zijn... Hoe doen jullie dit toch? Hoe blijven jullie zo sterk? Ik heb echt zoveel bewondering voor jullie! Heel veel liefs Kimonootje
@Juulz; zo begrijpelijk en zo mooi!!! Ik denk aan je. @Puk; even schrikken zeg, ik hoop dat het inderdaad allemaal loos alarm is. @All; ik geloof dat dit weekend toch ergens mijn ei zal springen. Mijn temp was duidelijk laag vanmorgen wat toch vaak een teken is dat het er aan zit te komen. Dus morgenvroeg maar een klusje plannen als het kan. De laatste drukke weken zitten er nu aan te komen voor mijn mannetje, vanaf 1/2 september wordt het rustiger en hebben we weer meer tijd voor elkaar.
Ze had die cyctes telkens ervoor elke keer werd ze maar niet ongie. en had ze mega buikpijn,waarop haar gyn vertelde dat ze maar beter kon stoppen met de pil omdat hij toch niet zou werken voor haar en misschien heel moeilijk zwanger kon raken...ze hebben toen besloten ook geen spiraaltje meer te nemen en waren gelijk zwanger! Ze had cystes zo groot als tennisballen haar moeder had het zelfde altijd en had uiteindelijk nog maar 1 eierstok...maar zo zie je maar alles is goed gekomen!~.... @marsim: wat balen zeg! is die scopie uiteindelijk wel gelukt? @juulzon: dankje voor je lieve berichtje! Ik had het ook dat mijn broer en zn vrouw vertelde dat ze zwanger waren was zo enorm geschrokken en begon ook te huilen...vond het super voor hun,maar wij zaten midden in alle hormonen onderzoeken enz...maar 7 weken later was ik dus zwanger! Ik hoop zo voor iedereen hier dat het gaat lukken!! @met mij gaat het nu weer prima! Wel nog iets bruinbverlies maar geen helder bloed meer gelukkig...dit bloed kwam uit mn baarmoedermond cellen waren naar buiten gegroeid en als je zwanger bent is alles heel goed doorbloed vandaar dat het ging bloeden spontaan...hopelijk is over 2 weken de uitslag ook goed...ze kijken naar baarmoederhalskanker e.d. zal wel niet hoor ik maak mij er miet druk om... Met ons beebje is allles goed! heb hem ook alweer gevoeld! XXXX
Die laparoscopie is heel goed gegaan. Het is allemaal heel erg mee gevallen. Zag er heel erg tegenop maar gelukkig was het snel voorbij. De uitslag was helemaal goed dus we hopen nu echt goede hoop. Alleen de cyste staat nu nog in de weg en dan gaan we er weer vol voor.
hoi dames, ik ga jullie verlaten ik ga maandag beginnen met spuiten puregon ben er blij mee en toch zie ik er ook tegenop..maar ik hoop dat het nu eindelijk eens goed komt.. lieve meiden .. heel erg bedankt voor alle lieve woorden gedichtjes enz ik heb echt heel veel aan jullie gehad. en ik hoop echt dat dit ons jaar word dikke kus thamar
Juulzon voel met je mee heb het ook heel erg!!! maar het komt goed meid! Heb vandaag na het vrijen hevige buikpijn gehad ik denk dat het door die cystes komt..... Puk bedankt voor je antwoord...
Meiden ook ik ga bij mijn volgende cyclus beginnen met puregon. Ik wil nog graag met jullie mee blijven praten als jullie het goed vinden. Toch alweer een tijdje dezelfde mensen en dat voelt beter dan wanneer ik weer in een ander onderwerp mee moet gaan praten.
ik ga na deze syclus ook over op puregon maar jullie horen van me....hoop dat het nu raak is ondanks de cyste...
Als we nu allemaal gewoon overgaan op puregon dan hoeven we alleen de naam van het onderwerp te veranderen, haha.
@ marsim, inderdaad ik moet morgen naar de gyn ben me toch zenuwachtig omdat ik niet weet wat te verwachten... groetjes
@meiden succes die met puregon beginnen,en tuurlijk je mag altijd hiermee blijven kletsen! doe ik ook...het is idd erg fijn met de mensen die je al een tijdje volgt...ben ook wel naar de januari 2010 mama's gegaan maar daar ratelen ze er wat af kan het niet bijbenen hihihi.... XXX
@schattigkindje, marsim, thamar & pukje (& de rest!!!): echt wel dat jullie gewoon maar af en toe (of vaker ) hier blijven mee lezen en meeschrijven... Zou jullie anders ook wel erg missen. Wat inderdaad wel apart is, want je kent elkaar niet echt, maar tegelijkertijd deel je zo dezelfde gevoelens. Ik heb er in ieder geval echt steun aan. Van je af schrijven, jullie verhalen lezen. Weet je wat het ook is, écht delen kan je dit gevoel niet. Wij zitten allemaal in een zelfde type situatie. Mijn schoonzusjes (mijn vriend heeft een hele close familie) hebben alletwee een dochtertje en weten van onze situatie af. Ze informeren soms ook en dat is hartstikke lief, maar als ze dan hoopgevend zeggen "jullie tijd komt ook nog wel. Heus. Als je het los laat komt het vanzelf, zul je zien", dan kan ik wel janken. Hoe lief het ook is bedoeld. Maar zeggen jullie het hier, dan weet ik dat het komt uit een herkenbare, net zo hoopvolle situatie... Jullie snappen vast wat ik bedoel. Hoe dan ook, heb steun aan dit forum, de herkenbaarheden en de hoop die we kunnen hebben. Die we hebben. Fijn. Bedenk me net dat ik IEDEREEN hier gewoon zomaar even wil bedanken. Voor het schrijven en vertrouwen. Voor het lezen en de adviezen. Voor het er zijn. Jullie zijn allemaal stuk voor stuk lieverds en ik weet zeker dat jullie allemaal net zulke lieve mama's gaan worden (of al zijn). Lijkt nu trouwens wel alsof ik ook afscheid neem, maar niets is minder waar... Ik denk namelijk dat morgen mijn ongie weer door zal breken . Waarom? Vanmorgen was mijn temp, net als de vorige daagjes, keurig hoog: 37gr. Maar na een heerlijke ochtendvrijpartij, had ik roze verlies. En dat heb ik eigenlijk altijd op dag 27 / 28 (vandaag 27) voor ik ongesteld moet worden... Dus denk dat het doorbreekt. Dan zou ik dus volgende week de HSG krijgen... Nou ja, we wachten even af.... Zou het wel superjammer vinden . Dan denk ik, waarom niet raak? Alle testen waren deze maand positief (bloed, samenlevingstest, goed ei) en we hebben op de juisten momenten gevreeen... Waarom dan niet....? Gelukkig nemen ze het serieus allemaal en gaan de onderzoeken gestaag verder dat is maar het blijft allemaal . @Marsim, fijn dat de laparoscopie verder goed is gegaan. Nu hopen dat die cyste gauw verdwijnt. @Djaar, naar dat je pijn had na het vrijen. kan het niet al je eisprong zijn geweest? Zou een mooie timing zijn... Fijn dat er een rustigere periode aan komt meid. Op sommige onder ons heeft dat een heel positief effect gehad... @Luukske: jij had dit weekend ook zo ongeveer je ei hé? Spannende tijd... &voor iedereen: fijne avond en werkse weer komende week... xxxx Juulz