Hoi meiden Ik heb deze ronde voor het eerst clomid 50mg geslikt omdat mijn eitjes niet goed blijken te rijpen. Nu heb ik gehoord dat wanneer je clomid slikt je cyclus dan ook langer is, ik heb normaal een cyclus van rond de 26 dagen waar kan ik dan nu ongeveer op rekenen??? Ik zit vandaag op dag 12 en zag vanmiddag op mijn ovutest dat het lijntje toch echt donkerder word. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Hé Kimonootje, Tja... overstappen op een andere gyn... Ga deze ronde nog even afwachten (2e ronde na de HSG, dus wie weet...) en ga dan wel even met mijn huidige gyn overleggen hoor.... Thanx! Woez, 'helaas' welkom! De cyclus kan idd langer zijn, maar dat gaat niet bij iedereen op hoor! Mijn cyclus is met 50 mg (en dus al 6 rondes achter elkaar) iedere keer 28 (soms 29) dagen. Mijn eitje springt meestal rond dag 16-17. Ik zou als ik jou was, als je ovu-test echt donkerder is - gewoon maar lekker gaan klussen de komende dagen! Succes meid! Voor de rest: zondagse knuffel!! xxxxxxxxxxxx Juulz
Hey Juulz Bedankt voor je antwoord. Over het klussen gesproken wij moeten opletten hoevaak we klussen, hebben een samenlevingstest gehad en daar was geen levend zaad op te zien, waarschijnlijk omdat we heel eigenwijs 3 dagen achter elkaar hebben "geklust" en dat dus niet helemaal goed blijkt te zijn. Bij een eerder zaad onderzoek waren de waardes gewoon goed dus we gaan er vanuit dat het dus daar aan ligt. Maar goed het eitje tussen dag 16/17 gaat springen ben ik dus mooi optijd met testen Meiden fijne zondag nog
@woez, helaas welkom hier.. Maakt het dan zoveel uit voor het zaad hoevaak je klutst? Wij deden het gewoon elke dag! (soms2x hihi) Dat begint nu trouwens wel midr te worden, aangezien ik zoveel moe ben.. en die krampjes zijn ook niet bepaald lustopwekkend... Maarja, we weten hoe het komt
Hé Woez, Omdat het voor jou nu de eerste keer met Clomid is, weet je nog niet wanneer jouw eitje gaat springen. Je zou ook (just in case) om de dag kunnen gaan klussen! Zou zeker nu al beginnen hoor, voor het geval dat... Krijg je verder nog controles? Follikelmetingen? Bloedonderzoek? Moet je je temp bijhouden? Ik moet dat dus nog steeds... Enerzijds lastig, maar je went er wel aan. En je ziet bij mijn temp echt altijd een mooie tempstijging na de eisprong (komt dus door de progesteron). Overigens, mijn probleem was ook een te laag progesteron en de clomid doet wel een eitje springen... Maar nu moeten we nog zwanger nog worden.... Hopelijk snel! Succes meid! Kimonootje, kan me ook voorstellen dat het anders is om nu te vrijen, of niet? Mij lijkt dat je ergens (puur psychisch) ook bang bent dat er misschien ergens tegenaan wordt gestoten ofzo. Hoe ervaar jij (en de anderen zwangeren) dat eigenlijk? xxxx Juulz
Hey dames, Juulzon fijn weer wat te horen van je en hou vol met die rondes je doet het voor een goed doel. Kimoontje spannend hoor je bent in ieder geval zwanger.. en alle anderen succes en sterkte... Hier gaat het beter ik weet niet hoe die buikpijn komt maar het kan van alles zijn heb 3 cystes dus dat zou het ook kunnen. Ze hebben een test gedaan maar was op dag 22 van mijn cyclus dus dat was te vroeg. Hoop dat het deze maand raak is..heb alleen last van zere tepels bij het aanraken en rare afscheiding, moe moe maar het zal wel met de ongie te maken hebben...
@ Juulz, ik heb in totaal meer dan een jaar clomid gebruikt. Het is dus overal anders hoor. Hopen dat je deze maand wat voordeel kan halen uit de hsg. @ Woez, helaas welkom meid. Een zaaduitslag zegt nog niet erg veel over een samenlevingstest. Misschien is die wel negatief geweest omdat je wat vijandig slijm hebt. Hebben ze de ph gemeten?? @ Kimonootje, vind het nog steeds helemaal geweldig voor je meid. Snap best dat je nu wat minder met je hoofd bezig bent met vrijen. Zolang je klachten hebt dan weet je in ieder geval zeker dat het nog goed zit en heb je in bepaalde dingen geen zin dan lekker laten hoor!
Dank je wel Kimonoontje voor je uitleg . Ik dacht zelf dus dat ze gaatjes prikken in je eileiders voor een goede doorbloeding en dat ze zo verstoppingen verhelpen. Maar Laproscopie krijg je toch na een HSG onderzoek? En als daar afwijkingen et zien zijn krijg je Laproscopie? @ Woez, welkom hier in dit topic. Het klopt dat je cyclus langer is met Clomid. Kan je helaas niet zeggen hoelang, want bij mij heeft tot nu toe niks gewerkt. Maar zou just for sure goed klussen. Wat raadt jouw gyn dan aan om te klussen? Die van mij zegt om de dag omdat dit het zaad bevordert. 3x klussen achter elkaar is dus niet goed blijkbaar
@schattigkindje, het zijn wel verschijnselen... Maarja, hiervoor heb ik ook een aantal verschijnsels gehad, en elke keer als ik een test deed wastie nega.. Laatste keer was ik ook extreem moe, en had verharding in mijn borst. Ben zelfs nog naar de huisarts gegaan ivm die verharding. Om geen risico te nemen, had ze me gelijk doorgestuurd naar het zh om uit te sluiten dat het geen borstkanker zou zijn. Ze dacht een ontsteking. Uiteindelijk bleek dat het borstweefsel compacter was geworden. Waarschijnlijk dus door de zwangerschap, wat ik toen nog niet wist. Ook was ik erg moe. Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik duim wel voor je dat het goed zit!! @vrijen.. ik wil wel, maar ik heb de puf er niet voor... Laatste paar keren dan gewoon lekker in de ochtend, dan heb ik nog een beetje energie. Ook zo frusti: enorme bult strijkwas ondertussen... Ik wil het zo graag wegwerken, maar geen puf... dus word ik soms beetje sjaggie.. Lig ik op de bank/bed, wil ik slapen, maar tegelijkertijd spookt het door mn hoofd: strijken! stofzuigen! dweilen! poetsen! Dan lig ik toch niet lekker... Gelukkig had ik vandaag een beetje energie, dus eindelijk een beetje strijkwas weg kunnen wegwerken, gedweild, wc+badkamer gepoetst. Nu koken, ik ben gebroken, maar in mn hoofd is het weer iets rustiger En mn lief heeft de kattenbak+konijnenhok gedaan. Iets wat ik niet meer mag! Liefs Kimonootje
Maar is die LEO alleen als je afwijkingen hebt zitten vanbinnen? Dus bijv. cyctes of kunnen ze die ook geven zonder dat... Weet niet of het helpt bij mij, maar wie niet waagt die niet wint. En mijn gyn adviseert dat ook.
Als je gyn het aanraad: DOEN! Ik was eerst ook aan het twijfelen of ik het wel of niet moest doen. Ook zag ik er erg tegenop. En zoals ik al eerder zei, het is mij toen wel tegen gevallen. 1ste &2de dag heb ik vooral veel plat gelegen, daarna nam het wel af. Het is even afzien, maar wat denk je van de bevalling Uiteindelijk vergroot je wel de kans op zwangerschap. Ik zou het iedereen die het nodig heeft echt aanraden!!
@schattigkindje, een kijk ok waarbij ze je baarmoeder en eierstokken "schoonmaken" zodat de boel van binnen schoon is, en de eierstokken goed doorgankelijk. ik heb het zelf voor mijn 1e zwangerschap gehad, had ontzettend veel "kralenkrans" en daarna was ik binnen 1 jaar zwanger (heb wel een rustpauze van 6 maanden gehad). toen was ik in de 4e ronde Clomid zwanger(100mg). @all, ik lees hier wel meiden, maar heb niet zoveel te vermelden, alleen dat ik nu al 2 rondes LH pieken heb van 3-4 dagen, dus het lijkt alsof mijn eitjes traag zijn met springen. heb wel een redelijk netje cyclus, zie mijn onderschrift. verder ben ik 19 kilo afgevallen, in de hoop dat dit een mogelijke zwangerschap wat makkelijker maakt. @kimonootje, jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hallo dames! Na een ruime week afwezigheid, kan ik me eindelijk ook weer hier melden. De hele vorige week geen Internet, en jemig, dan merk je pas hoe veel je via Internet doet. Heb ook niet meer teruggelezen, maar hoop vanaf nu weer wat vaker te kunnen reageren hier. @hier: Vorige week was een week van uitersten. Zat ik maandag nog in de put omdat de follikel niet was doorgegroeid, en mocht ik gaan bloedprikken, woensdag bleek het oestradiol toch gestegen, en ik mocht de dag daarop voor een echo komen. En wat ik daar zag.... Een follikel van 12 mm, bmslv 8 mm.... Inderdaad mooi om te zien. Dus vandaag mocht ik terug komen voor een echo en een samenlevingstest (vind dat toch minder hoor, zo niet spontaan klussen). Al te veel verwachtte ik er toch nog niet van, maar wat schetst mijn verbazing..... Een mooi follikel van 18 mm, baarmoederslijmvlies van 8,4 mm, en de samenlevingstest was ook hartstikke positief. Leuk om te zien trouwens, die zwemmende zaadjes. Dus ik mag de Pregnyl uit de ijskast halen, en straks spuiten. Het wordt nog spannend dus.... Al blijf ik erg voorzichtig nog, het wil nu natuurlijk niet zeggen dat het meteen raak is. Volgende week woensdag mag ik bloed laten prikken voor het progesteron, en de maandag daarop op HCG. Dus die testen laat ik nog even in de la liggen. Krijgt mijn buik ook weer even rust, want afgelopen zaterdag heb ik de eerste flinke blauwe plek opgelopen.
Hé Yvy, goed dat je weer terug bent!Wat fijn dat alle waardes én de samenlevingstest zo goed waren joh! SUPER! Dat moet voor deze ronde heel veel positieve energie geven en dat fijne gevoel van hoop en 'wie weet'. Alle ingredienten zijn aanwezig... Nu maar hopen op veel 'succesvol geluk'. Ben heel benieuwd hoor! @Luukske: Wow!!! Respect meid! Super dat het dieten zo volhoudt, mét resultaat! 19 kilo's! Doe je goed. Ben trots op je ! Nu maar hopen dat je gauw zwanger wordt....! toitoitoi... @all: dikke knuf, Juulz
Tja, ik ben ook heel benieuwd, maar blijf nog een beetje voorzichtig. Had eerst gehoopt op een positieve test als verjaardagscadeau, maar ik ben hier ook al heel blij mee om te beginnen, na alle negatieve bloedtesten en echo's. Hoe gaat het me jou trouwens?
hey meiden, ik heb net mijn 5 pilletjes clomid 50 mg gehad. vandaag mn 1e FM. ik zit op cyclusdag 8 en heb al een ei van 11 mm. is dat goed?? ben het namelijk helemaal vergeten te vragen. hihi. donderdag mag ik terug om te kijken of ie verder groeit. liefs suus
Ja dat is goed hoor Suusje Ik had zelfs op CD10 nog niks zitten maar bij mij slaat het ook neit echt aan. Super meid!!! @ Yvy, WAUWWWWW wat goed zeg en dat is dmv spuiten ???? KLUSSER DE KLUS hoor je de uitslag van de samenlevingstest gelijk?
ppppffff gelukkig want zit me er toch wel een beetje druk om te maken. miep dat ik ben haha. ik hoop nu wel dat ie doorgroeit! thanx voor je antwoord. liefs suus