@ Juul, mijn temp is met 0.26 vanaf gisteren omhoog geschoten en was al 2 dagen heel laag ervoor. Dus hij is wel gesprongen lijkt me. Ook omdat mijn ovu testen weer negatief zijn. Dus hij is wel gesprongen toch? Stond gisteren op met een mega strakke onderbuik (deed pijn). In de middag 2x een heftige steek gehad links en rechts. En daarna geen pijn meer. Mijn eitje is toch gesprongen?? Anders is me ovu test ook niet negatief + dat ik een injectie heb gehad om hem te laten springen . En door die injectie springt hij hoe dan ook...
@babii: jouw eitje is echt wel gesprongen hoor! Spannend!!! Ik duim voor je!! @Thamar: Lastig hé, dat ons lichaam zo ingewikkeld in elkaar zit... Hoe is je temp? Hoger/lager dan normaal? Als je twijfelt kun je naar de ha gaan, maar ik ben benieuwd wat hij kan doen... Sterkte lieverd! @Ineke: als je de vorige keer op dag 14 een cyste had, dan was-ie ineens heel snel gegroeid zeker? Dan zou dit zeker je eispong geweest kunnen zijn: direct klussen!!! Suc6!!! @Brabantse: tja, dat verswchilt bij iedereen. Bij mij is met clomid50mg mijn eisprong rond dag 16, maar bij een ander weer later en bij een ander weer eerder... Houd anders tussen dag 13 en dag 18 aan...? Of vraag of je een follikel meting kan krijgen, dan weet je hoe je eitje groeit.... Kun je best vragen volgens mij.... Succes ook! Fijne avond! xxxx
@thamar; heb je wel enig idee dat je temp normaal is? Als het nu aan de hoge kante is in vergelijking tot normaal zou dat dus positief kunnen zijn... Ander gewoon even ha bellen hoor! Ik heb de afgelopen twee dagen een soort van dunne, witte melkachtige afscheiding... Niet altijd, maar wel twee keer per dag ongeveer. En mijn tepels zijn megagevoelig... Hadden zwangeren onder ons dat ook, ongeveer 5 dagen na de eisprong...? nou ja, mijn ervaring weet inmiddels dat alles kan geloof ik . Nog een ruime week wachten... Fijne zondag nog! xxx Juulz
vandaag nog steeds bruin verlies ook doen mijn borsten af en toe flink pijn... durf dus echt geen test te doen maar als ik een afspraak maak met de ha dan weet ik zeker dat ik een test moet doen...
thamar spannend meid duim hard voor je schatje. Hier de ene laatste dag puregon en woensdag chekken of ik al kan beginnen met iui....dus alvast van te voren klussen!!!
@ Brabantse, 50 MG is niks haha. Dus denk dat je er niet veel last van krijgt. Ik kreeg pas bijwerkingen met 100 MG en met de 150 MG was het echt ernstig
Nou Babii, hier ben ik het dus echt niet mee eens! Met 50 MG kun je wel degelijk zware bijwerkingen ervaren. Bij de een werkt 50 MG al heel krachtig en heeft daardoor al vele bijwerkingen en bij een ander werkt 150 amper en heeft dan ook weinig bijwerkingen. Ik heb zelf alleen 3 maanden 50 MG gebruikt en ik had belachelijke opvliegers, was labiel, opvliegerig, had hoofdpijn, had last van slecht zien etc etc. Dus jouw verhaal gaat dus niet helemaal op
Babii, ik ben het wel met Maartje eens hoor Ik slik ook clomid 50mg en merk wel dat ik meer moody ben dan ik zonder clomid ben. Humeurig, emotioneler, ook opvliegers. Maaaaaar... als het werkt heb ik het er allemaal heeeel graag voor over hoor... Hoe is het verder met Melek? En schattigkindje, met jou dan? Spannend hoor! Succes met klussen ! xxxx Juulz
Maartje: hoop trouwens dat jij gauw duidelijkheid krijgt over hoe verder... Waarop wachten ze nu dan voor ze een definitieve beslissing nemen? Waarvan is dat afhankelijk. Duim voor je meid! xxx Juulz
Ik spreek ook uit me eigen ervaring en niet over anderen hun ervaring . Het is hoe ik dat ervaren heb met de 50 MG. Bij de 100 MG begon ik pas bijwerkingen te krijgen en bij de 150 MG helemaal en dat was zeker geen pretje... Voor manlief was het ook geen pretje
Net klaar met de Clomid kuur. van 5 dagen, pffff is het zo dat je gelijk bijwerkingen krijgt? ik las dat je door overstimulatie van de eierstokken trombose en zo kon krijgen maar pas na de eisprong. geld dat met al die bijwerkingen? Ik moet donderdag weer naar de gyn, voor een echo krijg je dan ook een advies waneer je sex moet gaan hebben? het is dan de 10e cd. ik krijg dan weer een echo ik heb geen idee wat hij gaat bekijken denk de eitjes ... ? Pfff wat een vragen Groetjes Wilma
Die bijwerkingen - met hoeveel mg je ze ook krijgt - blijven idd ***! Kreeg vanmorgen weer van die opmerkingen van iemand (zelf een kindje en 'spontaan' zwanger van de 2e) die weet dat we er mee bezig zijn (ze ging maar door): - Je moet er ook niet zo mee bezig zijn, dan lukt het ook niet (yeah, right...) - Ah joh, maar jullie gaan nu toch verhuizen, ben je er ook niet zo mee bezig... (uh huh...?!) - Bovendien: je wordt toch 2x tante, kun je eerst kijken of je het wel echt wil en oefenen met baby's (aaaaahhhh!!!). En lukt het niet, heb je altijd nog je neefjes/nichtjes... - Je hebt het toch super naar je zin op je werk en een gave baan? Als het niet lukt, heb je dat altijd nog (Zucht....). Zoveel onbegrip!!! Voel me best even *** op dit moment... xxx Juulz
Hee Juulzon! Balen dat jij idd ook die bijwerkingen ervaart! Maar jah je hebt gelijk, we doen alles voor onze wens!! Ik heb een overstimulatie gehad (6 super rijpe eitjes van ruim 30 MM, waarbij er dus vocht mijn buikholte in druppelde ). Ik moest stoppen met de Puregon (het stimulerende middel) maar doorgaan met de Lucrin (het platleggende middel) om zo de eitjes te laten verdwijnen. Na anderhalf week bleek er 4 verdwenen te zijn en werd de overstimulatie minder link. Toch nog een week Lucrin gespoten. Helaas zwakte toen die resterende 2 (ik dacht 30 en 40 MM) cystes niet verder af. Ik heb toen bloed moeten laten prikken en aan de hand daarvan besloot de arts dat ik moest stoppen met de Lucrin en moest starten met de Decapeptyl (is eigenlijk hetzelfde als Lucrin, maar Decapeptyl is net wat krachtiger). Helaas werkte dit ook niet krachtig genoeg bij mij en moest ik naast de Decapeptyl Primolut gaan gebruiken (maannnnn heb dit nu voor het eerst gebruikt en wat is dat een hel zeg!! Had al hoofdpijn van de Decapeptyl, maar de Primolut heeft dit heeeel erg versterkt en nu, 3 dagen na de Primolut stop ik spuit nog steeds Decapeptyl - is de hoofdpijn nog steeds in volle aanwezigheid. Ik moet nu donderdag weer op controle. Dokter hoopt dat nu de 2 cystes en het resterend baarmoederslijm (wat ik ondanks 3 week ongi te zijn geweest nog steeds had) weg zal zijn. Ze zei dat ze er geen vertrouwen in had, maar ze wilde mij eerst die Primolut nog geven voordat ze me openhaald. Dus vandaar Sorry, tis een heel verhaal geworden maar zo is het wat completer Lieve meid, wat ontzettende kutopmerkingen!! Ik weet zo goed wat je doormaakt en hoe het voelt ((knuffel)) Jij die altijd zo lief op iedereen hier reageert (ik lees nog altijd sneaky mee . Moet zulke gemene opmerkingen incasseren Zou je trouwens deze opmerkingen ook in het iedereen graag lezen topic bij zwanger worden willen plaatsen?? Dat topic wordt nog steeds regelmatig gelezen en wie weet leest er toevallig iemand die op het punt staat om een soortgelijke opmerking naar een andere meid te maken en kan op die manier dan nu voorkomen worden dat deze opmerkingen door in iedergeval mensen die dat topic lezen, voorkomen gaan worden. Nogmaals, een hele dikke knuffel voor lieve Juulzon!! Babii, ik snap je bedoelingen en begrijp dat je het dus alleen over je eigen ervaringen hebt, maar als je schrijft dat 50 MG niets is, komt dat toch meer in het algemeen over en niet specifiek over hoe jij op 50 MG reageert. No hard feelings, maar wil dat toch ff zeggen. Toch ben ik blij om te lezen dat ik de 100 MG en de 150 mg bespaard ben gebleven, al vind ik de Decapeptyl ook vreselijk. Wilma, heb eigenlijk nog nooit van eierstokken trombose gehoord. Wel weet ik dat je van bepaalde hormonen (Puregon, Lucrin en Decapeptyl bijv.) een verhoogde kans op trombose hebt. Daarom moest ik toen mijn gips van mijn been ging en ik al die tijd deze middelen had gespoten nog enkele dagen doorgaan met de anti-trombose spuiten. Zonder de Lucrin etc. had ik met het verwijderen van het gips mogen stoppen met de anti-trombose middelen, maar ik heb nog een kleine week moeten doorgaan dus. Overstimultie krijg je meestal niet van Clomid, maar goed anderzijds je behoort het ook niet te krijgen van Puregon 25 MG, maar ik had het dus wel. Echt overstimulatie (en daar bedoel ik dus niet gewoon 1 eitje extra mee) is heel erg rot en eng, maar de meesten hoeven niet bang te zijn dat je dat krijgt van Clomid. Wanneer je seks moet gaan hebben verschilt heel erg per persoon. Want bij de een groeit het sneller dan bij de ander. Gemiddeld genomen zal een eitje springen tussen de 20 en 25 MM.
Super bedankt voor je gerustellende reaktie, ik gebruik het voor het eerst. en weet niet van hoe of wat lees alleen maar veel in bijsluiter en op google. dankjewel
Haha nee het was totaal niet zo bedoeld Maartje . Bij de 150 MG zag ik zelfs lichtflikkeringen en viell van me rijdende scooter . Me been is er nog blauw van . Had ook met de 100 en 150 MG ontzettend veel stemmingswisselingen, emotionele buien, bah zeg . Wat is Decapeptyl? Is dat spuiten? Ik hoop dat jij snel zwanger ebnt hoor en niet nog een keer overstimulatie krijgt. Liefs
even over bijwerking Clomid: ik had bij 50 mg gigalast van bijwerking en 8 (!!!!) giga follikels ontwikkeld op CD 9. Die cyclus werd dus met Provera afgebroken. Daarna 2 cycly 25 (half tabletje) gebruikt. Daarna gaan spuiten omdat de bijwerking mij echt te veel belemmerde (opvliegers, veeeeeeel hoofdpijn, moodswings.......) Zo maar effe ter info; zo zie je maar, ieder lijf reageert weer anders....