@ Yvy, met mij gaat het op dit moment eigenlijk wel goed. Ik heb afgelopen donderdag mijn 5e iui gehad en nu breken voor ons de 2 wachtweken aan. Het is dus maar weer afwachten en hopen op iets heel moois. En met jou heb je verder klachten?? Al tegen mensen verteld? Hoelang zijn jullie nu in totaal bezig geweest? Ben echt super blij voor je! Geniet er maar lekker van.
Maartje; heel, heel veel succ6 morgen!! Erg spannend hoor, waar lezen we je verslag???? @de rest: dank jullie wel voor jullie lieve reacties!!! Doen me echt goed. Ik reageer morgen even uitgebreid op jullie wel en wee! Nog één keertje even een ego-berichtje: Mijn dag blijft gewoon echt niet mijn dag... Net een smsje van mijn schoonmoeder, die het echt goed bedoeld, maar het viel zo verkeerd: Hoi Lieverd, begreep van Luuk dat je vandaag niet zo'n fijne dag hebt gehad, vervelend hoor. (oké, dit is superlief!!!) Maar meisje, hoe moeilijk het ook is, je bent wel hlml gezond, dat is toch ht blngrijkste! Zou het beste zijn als je je nu alleen op jul. huisje zou richten en dan komt het kindje vanzelf denkt dr. Astrid! Klinkt maklkl, dat weet ik, maar tis wel zo. Tot gauw, lfs, As,xxx Het teruggesmst dat als dat zo was, ik geen medische begeleiding nodig zou hebben (in een lieve versie dan).... Maar was ondertussen pissig; A. omdat vriendlief 'mij' kennelijk uitgebreid besproken had met zijn moeder en B. omdat ze het gewoon niet begrijpt... Ik bedoel; ik vond het gewoon kwetsend! Als je je alleen maar op 'verhuizen' moet concentreren, dan zou er immers een geboortegolf onder verhuizers moeten zijn. Dan kunnen fert.klinieken sluiten en moet je gewoon verhuizen als je een baby'tje wil... (oké, ik overdrijf, maar jullie snappen me !). Vervolgens boos op vriendlief, die weer baalde, omdat hij juist had gezegd: sms Juul maar even, pept ze vast van op... Gedoe hé... Hopelijk morgen een fijnere dag ! Ga morgen weer even op jullie reageren. Again: thnx for listening... Weet dat ik een beetje veel van me af heb geschreven hier en vind het super dat jullie meeleven! Ik met jullie ook hoor, al waren dit even veel ego-berichtjes.... Dankbare glimlach@all en weltrusten! Juulz
Jeetje Juul zulke reacties kan je echt wel missen! Ik krijg ook zulke antwoorden van tantes van me die vragen dan "jullie zijn al anderhalf jaar getrouwd en nog steeds geen kindjes? dat begrijp ik niet! wil je er geen?" "nee zo zit het niet, we oefenen volop" zeg ik dan om niet in de details te treden die weten alleen m'n zus en ouders "och denk er maar niet aan! je bent gezond! denk maar aan je hondje, dat is ook al mooi en dan komt de rest vanzelf" Ja wat??? Dus als ik gezond ben en met m'n hondje mama en papa speel word ik wel vanzelf zwanger, dan worden m'n eierstokken actief en verdwijnt m'n bmslijm en dan wordt m'n mans zaad superzaad! Zo eenvoudig was het dus! dat ik daar niet aan gedacht had! Och, ik probeer zulke opmerkingen zo goed mogelijk te negeren en bedenk bij mezelf dat ze het allemaal goed bedoelen... Al vind ik het nog altijd vervelend dat er ELKE week meermaals aan me gevraagd wordt waarom ik nog geen kindjes heb, ik ben 26, gelukkig getrouwd, ik zou zulk een lieve mama zijn, ik werk met kinderen en zou een moord begaan voor m'n metekindjes en ik wil ze toch? JAja ze moesten eens weten... Sterkte Juul, lucht je hart hier maar uit! Hopelijk helpt dat een beetje
Hoi dames, juulzon begrijp je verhaal heel goed, ik snap wat je bedoeld. Sterkte!!! Heb gister de pregnylspuit gespoten en daarna geklust, en vandaag de samenlevingstest, en deze was hartstikke positief!!gelukkig. Ik mocht zelf ook door de microscoop kijken was zo een mooi gezicht om die cellen te zien zwemmen. De gyn raadde mij aan om vandaag en morgen ook nog te vrijen en dan hopen dat het raak is deze maand. Hij vertelde dat de iui voor mij juist geen optie is omdat de eileiders dan worden overgeslagen en volgens hem heb je juist minder kans omdat het al direct in je baarmoeder word geplaats. Als ik toch weer ongie word deze maand dan gaan we voor die HSG Test pffffff wil niettttttttttt!!!!!
Oh ja en hij zei dat als het blijkt te zijn dat mijn eileiders verstopt zitten we misschien wel beter voor de ivf moeten gaan.
hallokes iedereen , ben in vierde ronde clomid en pregnyl . heb vorige week woensdag mijn pregnyl spuit gehad en heb donderdag mijn eisprong gehad. nu voel ik al vanaf vrijdag heel de tijd krampen en steken in mijn buik. dacht eerst dat het nog van mijn eisprong zou zijn maar nu heb ik het nog met momenten . ben zelfs maandag nacht ervan wakker geworden van de krampen en de steken. zou het kunnen dat dit een bijwerking is van de pregnyl ofzo? wel het ik deze keer ook nog geen zere borsten wat ik normaal na men ei onmiddelijk heb. pff maak me waarschijnlijk weer gek maar na 2 jaar en 2 maanden zakt de moed me soms toch wel eens in de schoenen. lieve groetjes aan iedereen hier!!
@Schattigkindje: En, ben je moe vandaag ? Na je korte nacht met klussen? Hopelijk is het raak meid!Spannend...!!! Lees net je bericht en wat SUPER dat de samenlevingstest goed was!!! Dus eh, nog even veel fun vandaag en morgen . Dat geeft weer even een goede boost hé, zo'n positief bezoek!!! Ik ben wat dat betreft die tweede helft van de maand altijd weer even heel blij en vrolijk, gewoon met het idee dat... Wie weet is het wel raak, dat door mijn lijf gonst... Ik hoop het zo voor je, de juiste ingredienten zijn er en ik stuur je bij deze een dosis GELUK! En stél dat het niet raak is, dan moet je gewoon denken: dan een HSG en men zegt dat je drie (tot 6) keer na de HSG grotere kans hebt omdat de eileiders dan 'schoner' zijn... En, je weet dan zeker dat er nix met je eileiders is, wat ook weer positieve boost geeft! Maaaaaaar, wie weet is dat wel lekker helemaal niet nodig en is het deze maand raak! Duim voor je! @Maartje: Hoe was het bij de IVF intake????? Ben heel benieuwd hoe de komende maand eruit komt te zien! @Ineke & Einad & Melek: Thnx voor de lieve woorden girls! Doen me goed!! Jullie ook sterkte! @Kimonootje: Dank voor je reactie lieverd! Zou willen dat ik ook een hogere dosering mocht proberen, want mijn hoogste progesteron is tot nu toe 34 geweest en als ik jou zo lees, hoe hoger de progesteron, hoe beter... Daarbij, als ze de dosering verhogen, heb je ook het idee dat je weer een 'nieuwe, grotere kans' hebt... Maar goed, zal deze ronde weer braaf de 50 mg slikken... @Tante Mars: Ja, dat heb ik dus ook ergens gelezen, staat zelfs id bijsluiter meen ik... Mijn gyn zegt daarop dat zolang het zijn werking doet, er geen probleem is... ?! En dat de kans op zwangerschap 70% is binnen 12 mnd en 90% binnen 24 mnd... Maar goed, ik vind zulke kansberekeingsfactoren in 'onze gevallen' maar weer relatief...Kennelijk is het iig niet landelijk vastgesteld :/... Fijn trouwens dat jouw zwangerschap goed verloopt! Vandaag weer een echo gehad? Alles in orde? Geniet ervan!!! @Yvy: Die fostimon ga ik onthouden als ik uitge'clooi-mid' ben Heeft dus zijn werking goed gedaan Hoe voel je je verder? Knuf terug! @Marsim: hoe gaat wachten bij jou??? Spannend hoor... Give you a big hug back!!! @Babii: know the feeling, maar, je hebt nog twee dagen afwachten toch...? Wat nu verder? Weer clomid? *Knuf* @Ineke83: Typisch hé, zulke reacties... Ongetwijfeld uit een goed hart, maar ook vol onwetendheid. Wan veel mensen wéten gewoon niet hoe moeilijk het is... Maartje heeft een ander topic geopend waar nog meer van zulke reacties staan, wordt erg goed gelezen, staan die van jou er al bij? Jij zit nu in je wachtweken toch?? Heel veel sterkte meid! Dikke knuf voor jou (en voor je hondje ). @Melanietje: Heb geen pregnylervaring, dus geen idee. Hopelijk voel je je weer helemaal goed nu! Suc6 ook voor jou!!! Egootje: Ik heb vandaag een beetje een leeg, energieloosgevoel. Merk dat gisteren echt een emotionele dag en avond is geweest. Mijn oogjes zijn nog dik en de tranen komen nog makkelijk. Mijn moeder is gelukkig echt een schat en vol begrip. Kwam ze net zomaar even met mijn vader langs (heb een thuiswerkdag vandaag, gelukkig, want ik zie er niet uit!!!) en hadden ze mijn favoriete lekkers mee: multivlaai-banaan ! Zo'n lief gebaar! Dat doet me weer heel erg goed, net als al die lieve berichten van jullie. We worden nog bijna een clomid-knuffel-forum... Als knuffels nu eens voor vruchtbaarheid konden zorgen, dan waren we allang zwanger met zijn allen ! Ga zo even een stukje hardlopen in het bos. Even frisse lucht opsnuiven. Maar doe lekker rustig aan, want heb echt enorme last van mijn buik (en darmen)... Meiden: jullie zijn allemaal echte lieverds! Dat wilde ik even kwijt! Kaarsje voor ons allemaal vanavond! Liefz, Juulz
He lieve Juulz, Wat fijn dat je ouders je goed begrijpen en dat je met je verdriet bij hun terecht kan. Bij ons gaat het precies zo. Mijn ouders zijn erg begripvol en mijn schoonouders en dan voornamelijk mijn schoonmoeder die heeft idd ook wel eens van die mooie tips waar je HELEMAAL NIKS MEE KAN. Meid gooi het er maar lekker uit en neem de tijd voor jezelf. Dikke knuffel van mij! En hier is eigenlijk alles rustig. Ik voel helemaal niks en ben echt tot nu toe heel erg rustig. Het is dus afwachten. Lieve juulz je hebt hier heel veel schouders om op uit te huilen so if you need us we are here!
Heey Juulz, daar zijn we voor he. Steunen en blij voor elkaar zijn, helaas is het niet altijd het laatste, maar dat komt wel hoor. En ja, mensen bedoelen het niet verkeerd, ze snappen het zelf niet, omdat ze er niet midden in zitten. In mijn geval weet niemand het, alleen mn partner en een vriendinnetje, meer niet. Dus niemand vraagt hoe t gaat en wij kunnen t gewoon samen doen, ik vind het prima zo. Ik ben overigens vanmiddag in het ZH geweest. 1 ei was 52 mm, en dus een cyste met vocht, maar dat was niet ernstig zei hij. T had namelijk bij 20-22 al moeten springen en aangezien ik op dag 12 cyclus zit, is dat niet aannemelijk. Er zat ook een ei van nu 10 mm, en mn bmslijm was voldoende dik. Dat ei van 10 mm is klein, maar maandag gaat ie kijken of het verder gegroeid is. Heb ook weer bloed moeten prikken om te kijken wat de clomid met mn hormonen heeft gedaan. Mn vorige bloed was prima. Verder had mn vriend miljoenen zaadcellen meer dan normaal, dus de arts vond dat helemaal te wauw, mn vriend natuurlijk ook Verder ook erg actief, dus daar ligt t niet aan. Duzzz....dat is de stand van zaken nu. Ik weet maandag weer meer. Allemaal heel veel dikke zoenen van mij!! xxxxxxxxxxxxx
Hallo allemaal! @Babii: zie dat je mag gaan spuiten, het valt allemaal ontzettend mee, weet je al wat je moet gaan spuiten? @marsim: veel succes in je wachtweken! Tja, dat genieten lukt pas denk ik voor 100% als de eerste echo goed is en ik de eerste 12 weken ben doorgekomen, blijf toch nog wat voorzichtig nu. Op wat misselijkheid in vlagen na, nog niet echt veel kwaaltjes. We hebben het mijn schoonouders, mijn vader en zijn vriendin en mijn schoonbroer wel al verteld. Gisteren heb ik een collega ingelicht, en morgen en overmorgen volgen twee andere collega's, die ook op de hoogte waren van de hele MMM. De rest volgt dan pas als de eerste 12 weken veilig doorstaan zijn. @Juulzon en Ineke: nou leuk, zo'n reacties, NOT! dat kun je dus inderdaad missen als kiespijn. Alsof het allemaal zo eenvoudig werkt... @schattigkindje: leuk he, om die zwemmertjes zo actief bewegend te zien? Hopelijk kun je de HSG en IVF vermijden. Schrok je niet toen het woord IVF viel? @Juulzon: fijn, dat je zo'n lieve, begripvolle ouders hebt. En plaats rustig al je ego-berichtjes hier, daarvoor zijn wij er ook! @Brabantse: gelukkig dat de zwemmers van je vriend zo actief waren, nu maar hopen dat je ei ook zo actief doorgroeit...
Hoi dames, Juulzon fijn dat je zo bij iedereen reageert. Yvy tuurlijk schrok ik van het woord ivf (dan denk ik meteen aan de punctie pfff) hopen dat het niet nodig is en deze maand gewoon raak is. Heb net een ovulatietest gedaan en die was hartstikke positief dus echt de streep was dikker als de controle streep geweldig dus straks effe klussen en morgen ook eventueel.Oh meiden ik hoop het zo erg....en ook voor iedereen,,
Hoi Meiden, Graag zou ik hier mee gaan schrijven, hopelijk hebben jullie nog een plekje voor me over. Ik zal maar beginnen zo beknopt mogelijk even ons verhaal te vertellen. Wij zijn december vorig jaar begonnen, tenminste dat was de bedoeling maar mijn cyclus komt niet op gang en ja zonder eisprongen is het moeilijk zwanger worden. Gelukkig werd ik na ruim een half jaar doorgestuurd naar de gynaecoloog en nu zitten we dan in de eerste ronde clomid 50 mg. Maandag ben ik op cd10 naar het zh geweest voor een follikelmeting met gelijk positief nieuws, er groeien maar liefst 2 follikels in mijn rechtereierstok die al behoorlijk waren gegroeid en nog een kleinere in mijn linkereierstok. De gyn denkt dat die twee grotere beiden gaan springen bij de komende ovulatie, dus we krijgen gelijk dubbel kans!!! Morgen (cd 13) moet ik terugkomen in het zh voor een follikelmeting en dan wordt er gelijk ook een samenlevingstest gedaan. Dus dat wordt morgenochtend vroeg nog klussen om 5 uur haha, want manlief heeft vroege dienst. Uiteraard laat ik weten hoe het is gegaan morgen! Vanaf nu zal ik proberen jullie verhalen op te pakken. Als jullie nog vragen hebben, stel ze gerust! Greetz! Charpi
hey meiden, hier heb ik echt maar heeeeel kort gepost maar wilde toch even zeggen dat nou ja look at my banner!!! kan het nog nauwelijks geloven!! meiden er is zeker wel hoop hoor. daar ben ik nu wel achter. ik ga voor jullie allemaal duimen!! liefs suus
@ juulz, bedankt voor je uitgebreide reactie meid Mijn NOD is inmiddels geweest en nog geen bloed.. Gisterochtend wel een nega test dus ik ga er vanuit dat mijn cyclus inderdaad in de war is. Ik zou het echt balen vinden als ik idd resistent wordt voor de clomid. Maar over 5 weken gaat mijn vriend weg naar Afghanistan dus dan kan ik ook weer 5 maanden zonder evt. Van mijn fertiliteitsarts mag ik het wel door blijven slikken, maar als dat inhoudt dat ik straks 100mg of meer moet gaan slikken voor een goede eisprong, dan heb ik denk ik liever even een 'clomidpauze'. De FA is geen voorstander van follikelmetingen omdat hij vindt dat het teveel impact heeft op je privé leven. En ik ben zelf ook niet in de gelegenheid om regelmatig naar het ziekenhuis te gaan daarvoor ivm mijn werk. Dus volgende ronde maar weer even trouw tempen! De FA wilde trouwens na 6mnd clomid een HSG doen, maar dat zou precies komende maand zijn. Ik wil het persoonlijk liever na de uitzending nog even zelf proberen en dan kan het na een poging of 2 a 3 alsnog wel. Ben eerlijk gezegd als de dood voor dat onderzoek. Samenlevingstest hebben we niet gehad. Jullie zijn ook al lang bezig zeg.. Echt naar dat het niet lukt! Ik hoop dat het jullie gauw gegund is Lees nu je gesprek met de assistente, wat een trut zeg!!! Dat is er zeker zoeen die je maar aan hoeft te kijken en dat ze al zwanger is.. Mensen met zulk onbegrip zouden niet in dat beroep mogen zitten van mij! *knuff* @ marsim, ik krijg geen FM. Had wel het idee dat er deze maand in beide eierstokken een eitje 'bezig' was dus misschien duurt het daarom wel langer! @ yvy, gefeliciteerd met je zwangerschap!! @ schattigkindje, wat fijn dat de samenlevingstest positief is! Hopelijk is het deze maand raak meid! @ suus, gefeliciteerd meid!!!! Wat super in de eerste ronde met Clomid! Geniet ervan
@Schattigkindje: Hopelijk hebben jullie een fijne avond gehad (je ligt vast al bed nu ik dit schrijf !). Hopen dat het raak is!!! @Charpi: "welkom" en meepraten: tuurlijk! Je echo ziet er goed uit hoor, twee mooie eitjes... Suc6! Hopelijk volg jij Suus, die met haar 1e ronde clomid zwanger is!!! @Suus: gefeliciteerd meis!!! Inderdaad, zo zie je maar, het kan....! Geniet ervan!!! @Nen: Ben je nog steeds overtijd? Is je ongie al doorgekomen? Wanneer ga je weer naar de gyn? Zou anders even overleggen met hem, want ik kan me heel goed voorstellen als je vriend weer 5 maanden op uitzending gaat - over 5 weken al - je gewoon nog wel een kans wil hebben!!! Zou in die tussenliggende periode idd geen hormonen slikken, maar het weer oppakken voor je vriend terugkomt. Voor wat betreft die metingen, tja... het heeft wel een impact op je agenda, maar ik vind dat geen belemmering - het kan zo met mijn werk, kan iedere keer vroeg in de ochtend terecht (iedere keer is 3 x, dus het valt mee!) om 08u en kan direct doorrijden... En zo'n fm is zo gepiept. Ik heb er wel houvast aan, maar goed, dat verschilt ook gewoon per persoon...! En temperaturen kan ook gewoon!!! Die HSG moet in ieder geval na je menstruatie gebeuren, wie weet valt die ook te plannen net voor vriendlief terugkomt, zodat je kansen optimaal zijn bij jullie weerzien Maaaaaaar, heel misschien... ziet hij je over 5 maanden met een mooi buikje (Wishfull thinking !). Wat gaat hij trwns doen in Afghanistan? Landmacht/luchtmacht? Marechaussee of Marine? @Brabantse: fijn dat het zaadonderzoek in orde was! Hopelijk groeit je eitje mooi... @Marsim: fijn hé zulke lieve goedbedoelende schoonouders... Ze zijn schatten hoor, maar als ik tips wil, dan vráág ik het liever dan ze spontaan per sms te krijgen ... . Fijn dat je die rust over je hebt. Die had ik de vóóórige ronde ook, deze ook, alleen die laatste dagen... terrifying...!!! Trusten allemaal! xxxxx Juulz
@ Suusje, gefeliciteerd SUPER!!! @ Yvy, waarschijnlijk wordt het Puregon en Pregnyl... Horen het morgen. Hier aan het wachten op de menstruatie .
@ Yvy, wat zie ik nou lieve meid, ben je zwanger!!!! WAUWWWIEEEEEE Van harte gefeliciiteerd JOEHOEEEE
@yvy, ja gaat lekker, al ben ik wel veel moe, met vlagen misselijk. Gelukkig nog geen hechte band met de wc pot Hoe is het met jou? Begn je al wat kwaaltjes te krijgen? @babi, succes met spuiten! @schattigkindje, gelukkig een posi samenlevingstst!! veel plcr met klussen Hopelijk is het nu raak!! @brabantse, echt goed dat je vriend 'superzaad' heeft! @charpi, helaas welkom hier.. Hopelijk is het wel snel raak, vooral als je dubbele kans hebt! @suusje, heerlijk zeg, gefeliciteerd!!! @nen, balen zeg dat je vriend naar Afghanistan moet! Landmacht ofzo? Ik zou idd ook een 'clomidpauze' doen, in die 5mnd dat hij weg is heb je toch geen kans op zwangerschap.. De maand van zijn terugkomst weer beginnen met Clomid, en wie weet komt er dan een mooi 'welkomterugskado' Liefss Kimonootje