@juulzon: Succes meid! Hopelijk is het gelukt! @luukske: jammer dat het niet gelukt is de afgelopen ronde,hopelijk nu meer geluk!! @hier alles prima! Heb net de geboorte kaartjes zelfs al besteld...(beetje lullig om hier te komen melden) Al dat zwangere geswets hihi hopelijk komt voor jullie die tijd er ook aan!! en snel een beetje!! Moeten binnenkort verhuizen krijgen over 10 dgn de sleutel en moete flink klussen zit dus op hete kolen!!! moeten de babykamer het eerst doen als alles gestuct is en dan moet het een paar weken drogen...HELLUP en dan pas schilderen! Moet nog tot 4 december werken en dan lekker met verlof....hoop zo dat het kleintje lekker blijft zitten anders hebben we een enorm probleem!! XXX
Hoi hoi, Puk; wat gaat het snel joh! Nog 2 maandjes ongeveer, spannend! Pffff herinner me gewoon nog dat je net positief had getest ! Wow! Leuk, dat je de kaartjes hebt uitgekozen. Jullie weten toch al wat het gaat worden? Heel spannend!!! DOe maar rustig aan met verhuizen hé! En maak er een mooie baby kamer van! Brabantse; ik ben ook altijd in de war met die waardes hoor! Maar fijn dat het goed was. Ik hoor mijn waarde maandagmiddag of dinsdag (mijn NOD dag 29, hoewel ik woensdag als NOD dag 30 neem - was vorige maand nl dag 30, voor het eerst...) Vandaag had ik echt weer One Of Those Days... vertelde gisteren toch al dat ik me niet zozo voelde, nou, vriendlief en ik reden vandaag naar mijn broertje en schoonzusje om hun kleine manneke weer een knuf te brengen. Druk op de weg. Voegt er ineens super vlakbij ons, haast tegen ons aan, een grote vrachtwagen in! En ik schrok zo, dat ik in tranen uitbarstte! Ik, stoere Juulz! Heb dat echt nog niet eerder gehad. Schrok er gewoon van en mijn lieve vriendje ook, maar hij moest ook een beetje lachen, ik ook, maar was echt emotioneel. Heel vaag. Merk gewoon dat ik uit mijn doen ben. Wellicht dat mijn hormonen gewoon door de iets verhoogde dosering vd clomid (deze maand dus 75mg) van slag zijn. Of een soort piek hebben bereikt, vier dagen voor mijn NOD. Raar, raar lichaam. En raar, rare hormonen.. (of zal het de Volmanige Week zijn ?!) Dikke knuff, Juulz
ahh, das toch niet erg. Ik heb zon moment nog niet gehad, wij allebei trouwens niet. Maar kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment toch een keer komt, hormonen helpen natuurlijk wel een handje mee. Gewoon lekker huilen, dan kun je er weer eventjes tegen. knuf xxxxxxxx
Hey meiden, Ik heb donderdag bloed laten prikken voor mijn Progesteron waarde en er kwam uit 53,8. Hoop dat dit goed is. Van mijn temperatuurkaartje snap ik niks meer... En droom alleen maar over IUI. Mijn gyn heeft ook geadviseerd voor IUI te gaan als het in December niet gelukt is. Niet omdat mijn man slechte zwemmers heeft, want dat is niet zo, hij heeft goede zwemmers. Maar omdat ik van de prikpil kom en waarschijnlijk daardoor mijn baarmoederslijmvlies aangetast is en het zaad niet meer door het slijmvlies heen komt. En bij IUI gaat het er rechtsstreeks doorheen volgens mij. Ben als de dood want zo een eendenbek krijgt niemadn in bij me en dat moet bij IUI! Heeft te maken met mijn verleden, wordt helemaal krampachtig Fijne dag meiden! En Luuske, ik duim voor je meid
Ik snap er nix meer van. Mn gyn zei dat 28 heel hoog was en nu lees ik dat jij 53 hebt....dan is die van mij niet zo hoog toch? Schiet mij maar lek xxxxxxxxxxx
dit staat er over Progestoron, heb het van Freya. De zogenaamde ovulatietesten die u in de apotheek koopt, testen niet de ovulatie, maar de LH piek. Deze gaat aan de eisprong vooraf. Zonder LH piek is er geen ovulatie, maar een LH piek wil niet altijd zeggen dat er een goede eisprong volgt. De progesteron bepaling zegt iets over de kwaliteit van het gele lichaam, en daarmee wat daaraan vooraf gegaan is, maar dat kan de volgende maand weer anders zijn. Met echografie kan worden vastgesteld of er een follikel groeit en vervolgens 'implodeert', maar deze techniek is arbeidsintensief, en u zou dan bij herhaling voor een echo moeten komen. Bovendien zegt dit nog niets over de hormoonwerking, en of het eitje echt is losgelaten. De screeningstest middels de progesteronbepaling in de tweede cyclushelft Meestal wordt in het ziekenhuis een bloedonderzoek verricht om te kijken naar de hoogte van het hormoon progesteron. Dit onderzoek moet halverwege in de tweede cyclushelft plaatsvinden, dus ongeveer zeven dagen na de eisprong. Als de hoogte daarvan voldoende is kan men gevoeglijk zeggen dat alles wat daaraan vooraf gegaan is in die cyclus ook goed geweest is. De waarde moet ten minste ongeveer 32 nmol/l bedragen. Als de waarde tussen de 16 en 32 nmol/l bedraagt is er wel sprake van luteinisatie, maar hoeft er niet noodzakelijkerwijs sprake geweest te zijn van een goede ovulatie. Omgekeerd is een waarde tussen 16 en 32 nmol/l meestal het gevolg van het feit dat het onderzoek op het verkeerde moment in de cyclus is verricht, zodat je het niet met zekerheid kunt zeggen. De helaas veel te vroeg overleden Michael Hull heeft een onderzoek gedaan bij 212 cycli in 113 vrouwen met een onvruchtbaarheidsprobleem waar alle andere factoren normaal waren (zoals het zaad en de eileiders) waar hij gekeken heeft naar de kans op zwangerschap in relatie tot een goed getimede progesteron spiegel halverwege de tweede cyclushelft. Bij een waarde onder de 27 nmol/l zag hij geen enkele zwangerschap. Hij houdt als ondergrens 30 nmol/l aan1. De Nederlandse gynaecoloog Carl Hamilton heeft in het kader van het onderzoek voor zijn proefschrift gekeken naar de kans op een goede eisprong in relatie tot de progesteronspiegel, en vond een afwezige eisprong in 71 % van alle cycli waar de progesteron waarde onder de 32 nmol/l bedroeg, een z.g.n. 'luteinized unruptured follicle' cyclus2. Over de werkelijke betekenis daarvan volgt elders nadere informatie
hey meiden, Late reactie van mijn kant, want ik was afgelopen week vrij om wat leuke dingen met mijn vriend te kunnen doen. @ lima, hij komt naar verwachting eind maart/begin april 2010 thuis... @ juulz, ik ga nu niet meer beginnen met clomid, want het heeft deze ronde toch geen zin meer. Ik heb mijn ei altijd op dag 17 gehad dus dat gaan we lang en breed niet meer redden... Ik ga vanavond mijn huis vol zetten met kaarsjes voor jou dat het deze maand raak is! @ alle andere meiden, voor jullie ook allemaal kaarsjes! @ levi, klinkt een beetje als mijn situatie van de afgelopen maand en ik heb nu een cyste... Maar ik hoop dat jij wel een eisprong hebt gehad en het gewoon niet zo goed hebt gevoeld! Temp je ook? @ marsim, niet weggaan hoor!! @ kimonootje, jij ook lekker mee blijven kletsen! @ luukske, van harte gefeliciteerd met je zoontje! @ brabantse, super dat er alweer een eitje klaar staat! @ babii, die progesteron is goed. Ik hoop voor je dat je niet aan IUI hoeft te beginnen meid. @ all, hier verder geen nieuws. Zit op dag 5 van de duphaston en hoop snel ongi te worden. Liefst nog voordat de kuur is afgelopen. Maar aan de andere kant geeft dit in ieder geval wel de gelegenheid om nog wat Q-time te hebben met mijn mannetje Liefs, Nen
@luukske, gefeliciteerd met je zoontje! Hoe is het verder me je? @juulz, toch weer spannend dat wachten.. Duimen draaien!! En ja, van een vrachtwagen win je meestal niet met een personenauto... Snap dat de schrik er goed in zat!! @puk, lekker dat je al bijna met verlof mag! Wat gaat dat snel zeg! @babii, hopen dat die IUI niet nodig is. Je prog.waarde werkt in ek geval wel goed mee, mooie score!! @brabantse, de ene gyn zegt een minimale score van 20, de ander minimaal 30. Er zijn vrouwen die zwanger zijn geworden met een waarde van 20. Maar wat babii ook al zei, kan zijn dat het net naast de piek is geprikt. @melek, hoe is het met jou? Jij bent ondertussen toch ook al aardig onderweg? @all, afgelopen vrijdag weer naar de vk geweest. Was eigenlijk best bang... Wat als het hartje gestopt was...? Maar die angst werd snel weggenomen, we mochten als eerst naar het hartje luisteren! Was erg goed!! Ben nu echt weer gerust gesteld 23december heb ik de 20weken echo! Liefs Kimonootje
@ Juulz, meid ik heb zo'n gevoel dat je je in deze mag voegen bij de juli 2010 mama's. Wanneer wil je gaan testen?? Ik duim voor je meid! @ All, met mij gaat het verder prima. Ik reageer binnenkort weer even op iedereen. Heb een druk weekend gehad en ben echt kapot nu. Misselijkheid begint te komen s'ochtends. Boobs doen ook lekker pijn en groeien, pfff. Verder ben ik erg benieuwd naar de echo donderdag. Ik hoop echt dat het allemaal goed zit. Woensdag ben ik alweer 7 weken gaat toch ook wel snel. Al met al mag ik niet klagen en ben natuurlijk heel erg blij. Zit nog steeds op een wolk. Dikke knuffel voor iedereen. Ik denk de laatste tijd vaak aan jullie want ik hoop gewoon dat jullie me snel mogen volgen. Het is jullie allemaal ontzettend gegund!!
Hoi dames, ik kom effe zwaaien.. en natuurlijk wil ik zeggen dat ik voor jullie duim! kimonootje, met mij gaat alles prima, ja klopt word deze week 26 weken!! hoe is het met jouw? ik zie dat je de eerste trimester voorbij ben! hoe voel je je? liefs Melek
Gezellig, weer even jullie berichtjes te lezen ! Vandaag was het hier de hele dag mistig en vrij koud. Ben wel even naar buiten geweest om met mijn paps een stukje te hardlopen. Vriendlief was niet thuis en mijn mams moest werken, dus heb lekker voor mijn vader gekookt. Was erg gezellig. Nu branden de ('onze') kaarsjes hier nog gezellig en mijn vriendje kan ieder moment thuiskomen. En morgen, morgen begint de werkweek weer, een volle week en de week waarin mijn NOD valt... @Luukske,leuke verjaardag gehad? Is de Birthday Boy verwend? @Babii, wow wat een mooie progesteronwaarde joh! Klinkt positief, toitoitoi!Nog 9 daagjes wachten zegt je banner.... Succes! En dáárna ga je EVENTUEEL gewoon pas aan IUI denken! Want wie weet... @Branbantse, sluit me aan bij wat Kimonootje zegt. Wie weet is het voor jou gewoon voldoende! Maar ik snap je gevoel wel hoor. Wellicht kun je het de volgende ronde eens aan de gyn vragen (ga ik ook doen als ik morgen hoor dat mijn progesteronwaarde onder de 30 blijkt te zijn. Gewoon, om te checken... Sterkte meid! Ik hoop dat het (voor ons) goed gaat zijn!!! Wanneer mag jij testen?? @Nen, lieverd ! Hopelijk helpen onze kaarsjes ! Fijn dat jullie nog even een fijn weekje samen hebben gehad, vriendlief en jij! Wanneer ga je hem uitzwaaien? Geniet nog even van de laatste daagjes samen... Hopelijk vliegt de tijd tot jullie elkaar weer met een wondermooi gevoel en vol hoop en liefde in elkanders armen mogen sluiten! Kaarsje voor jou wordt in de tussentijd dan even een kaartje voor je vriend, dat alles goed mag gaan en hij weer veilig thuis komt! @Kimonootje: wat fijn en mooi dat het hartje goed klopte! Je bent nu in ieder geval ver voorbij de 'cruciale' weken toch? Al kan ik me zo goed voorstellen dat het heel moeilijk is soms om erop te vertrouwen dat het goed is. Wanneer zou je je kleine eigenlijk horen te voelen bewegen? Nog even geduld tot 23 december! Wel leuk, zo voor de kerst! Geniet ervan kanjer! @Marsim: Brede glimlach van Juulz Ik hoop het ook... Probeer er dit keer echt rekening mee te houden dat het 'm weer niet gaat zijn, om teleurstelling (die er toch wel weer gaat zijn) te voorkomen (kom ik hier weer uithuilen). Vandaag, zondag dag 27. Meestal was mijn ongie op dag 28 of 29. Vorige ronde dus pas dag 30... Dus wil dit keer wachten tot donderdag met testen... De vorige keren wist ik ook al dat mijn ongie eraan kwam omdat mijn temp dan echt al lager was 's ochtends. Vanmorgen vroeg (1e keer wakker) was-ie nog keurig 37,1. En de 2e keer, na weer 2 uurtjes zelfs 37,4 (want ik was gewoon nog erg moe en ben weer gaan slapen!).Maar goed, ik reken die 2e keer niet mee . Jouw goede moed doet mij weer even fijne hoop koesteren . Hoop zó dat je gevoel waar is!!! Alleen al bij de gedachten voel ik fladderende vlindertjes in mijn buik! Jij donderdag de echo dus! Spannend hoor! Hou ons op de hoogte!!! Dikke knuff! @Melek: wow, jij gaat ook snel! Al bijna 26 weken!! Pfff! Hoe voel je je? Groeit je buikje mooi? En hoe wordt de babykamer? Spannend! Lief dat je (en de rest) nog zo trouw meeleest! Dikke knuffel en hoopvolle glimlach voor jullie allemaal! Ik hoop hier binnenkort positief nieuws te mogen brengen... En anders heb ik jullie lieve woorden weer even hard nodig... We'll see.... Inshallah... xxx Juulz
Hoi dames, Ik laat weer na een wat lange tijd iets van me horen. Juulz: Spannend hoor duim heel hard voor je. Melek dat gaat snel zeg 26 weken goed om te horen!! Puk jij ook veel sterkte en geniet er lekker van. Iedereen heel veel; succes en hoop binnenkort weer goed nieuws te morgen lezen. Morgen heb ik die HSG oei wat ben ik zenuwachtig!! mn mammie gaat mee mn mannetje moet gaan werken hoop dat het meevalt, ga gewoon wat extra pijnstillers meenemen... D
goeiemorgen meiden, hier een druk weekend achter de rug, verjaardag van zoonlief!! het lijkt hier nu wel een speelgoedwinkel, echt niet normaal.... dadelijk naar het ziekenhuis voor het gesprek met de neonatoloog, hoop dat die ons niet teveel afschrikt, en dat we gewoon door kunnen gaan...want we zijn er echt klaar voor!
@juulzon: ik houd je in de gaten hoor,ben zooo benieuwd of het gelukt is! @marsim; hoe gaat het met jou? kun je lekker genieten van je zwangerschap? spannend allemaal,wanneer heb je een echo? xxx
@schattigkindje. heel veel succes met je hsg morgen hoop dat het 100% meevalt! En dan maar hopen dat het werkt!! XXX
@melek, ja de cruciale periode heb ik achter de rug. Ik durf nu steeds meer te genieten (al ben ik soms niet te genieten door die moeheid) @juulz, al wat bekend van je prog waarde?? @schattigkindje, heel veel succes morgen! @luukske, wat is een neonatoloog..? succes in elk geval!! Liefs Kimonootje
@luukske...nog gefeliciteerd!!!! Hoe was het gesprek met de neonatoloog? @schattigkindje.....veel succes morgen!!!! @juulzon.....Het wordt spannend!!!! Wanneer ben je van plan om te gaan testen? @puk.....30 weken alweer.... @all....vandaag een uitgangsecho gehad ivm de overstimulatie.....die was goed!!! Zodra ik ongesteld ben mag ik op dag 3 weer beginnen met Puregon. Nu alleen nog 2 dagen Duphaston en dan laat het maar komen .... Schouders eronder en vol goede moed een nieuwe ronde starten!!!