Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Indian, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @nen, meid ik moest er niet aan denken dat hubbie zo lang van huis zou zijn.....petje af voor jou!!
    balen dat jullie niet "romantisch"afscheid hebben kunnen nemen, maar dan zal de passie er wel goed inzitten als hij terug is van zijn missie!!

2. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    @ luukske, dank je :) Haha de vorige keer zat de passie er inderdaad goed in toen hij thuis kwam :p We zaten die avond namelijk nog bij de dokterswacht omdat hij opeens enooorrrmmeeee pijn had aan zijn zaakje. Bleek hij een acute bijbalontsteking te hebben.. Overbelast? hahahahaha. Ik lach nu wel, maar het was toen wel sneu! Ik was even bang voor torsio testis (gedraaide bal, kan de bal van afsterven)...

3. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    @ Nen, meid een hele dikke knuffel voor jou. Het is niet niks om zolang zonder je mannetje te moeten doen! Kom lekker hier praten als je wilt hier heb je altijd een luisterend oor.

@ Luukske, fijn dat het goed gesprongen is. Nu prog waarde nog afwachten en natuurlijk het zaad van je mannetje. Hopen dat je de laatste keer 150 mg hebt geslikt! Ik duim voor je!

4. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Hey meiden,

Even snel een ego berichtje.. Moet donderdag 26 november een HSG onderzoek (weer een eendenbek BAH)...

@ Nen, ik heb seksueel misbruikt meegemaakt en ik poep die eendenbek er zo weer uit van angst. Ik krijg een soort spierverslapper van de gyn en me mannetje gaat mee.

Balen dat je ongesteld bent geworden :(... Het is wel eens tijd voor positieve berichten hier ;).

Liefs

5. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo allemaal!

Eindelijk heb ik nog eens tijd en puf! om te komen reageren. Een druk (werk)schema en moeheid is geen goede combinatie, maar ach, alles voor het goede doel.
    Maandag j.l. de intake bij de verloskundige gehad, en meteen ook weer een echo gemaakt. De kleine was met de uitwendige echo al goed te zien, ligt met groeien mooi op schema, en we hebben het hartje zien en horen kloppen. Hij/zij bewoog zelfs wat. Zo mooi!
    Nu op naar de 12 weken echo op 7 december. Ben wel weer wat angstig geworden door het bericht van een mede-juni-mama dat het hartje bij 10 weken was gestopt met kloppen, slik...

@Nen87: sterkte! Lijkt me vreselijk om je wederhelft zo lang niet bij je te hebben...
    @Babii: alvast sterkte met de HSG, zo te lezen krijg je een roesje, werkt meestal heel goed.
    @Bossie: welkom!
    @Luukske: mooi, eitjes gesprongen! Nu maar hopen dat de progesteronwaarde en de zwemmers van hubbie ook goed zijn.

6. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @all, volgens FF (zie kaartje)heb ik trouwens woensdag mijn ei gehad, en de gyn, meende maandag/dinsdag, en nu moet ik dus 7 dagen na de eisprong mijn progestron laten prikken, wat zeggen jullie?
    de gyn heeft op de aanvraag 23 nov (maandag) gezet, zou ik een dag later gaan?
    het is nu trouwens pas de 1e ronde dat ik eens temp, en we hebben een waterbed dat vrij hoog staat, dus moet ik dan wel tempen?

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Dag lieverds, reageer binnenkort weer op jullie, nu even snel een berichtje aan Luukske;

Ben geen expert, maar temperatuur nu al bijna een jaar... Denk, als ik naar je kaartje kijk, dat de gyn gelijk heeft, dat je ma of di je ei hebt gehad. Het duurt meestal een dag of 2/3 voor de temp stijgt bij clomid. Die stijging van je temp komt dus door de progesteron die dan wordt aangemaakt. Ik zou dinsdagmiddag bloed gaan prikken als ik jou was. Enne, als je temp mooi hoog blijft.... :) :) :) ! Goede hoop!!! Voor wat betreft het waterbed en de hoge temp, ik ben ook een koukleum en slaap alweer een hele tijd met een electr.dekentje (doe ik 'snachts uit, maar lekker als ik erin kruip) enne, heeft geen invloed. Mits je het natuurlijk je hele cyclus hetzelfde doet. Je lichaam reguleert de temp. vanzelf.

Dusse, ik denk dat het wel goed is gegaan met die eisprong van je!!! Sterkte meid, duimerdeduim!

Enne, voor de rest, reageer gauw weer uitgebreid, nu nog even snel boodschapjes doen!!!!

xxxx Juulz

8. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,328
    57
    48
    Female
    Noord-Brabant
    @hier: Eerste ronde clomid 50mg heeft goed aangeslagen. 20-11 FM gehad en een eitje van 18mm!!!!!! Nu maar hopen dat we over een paar weken positief kunnen testen.

9. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @juulzon, bedankt voor je lieve mail....heb zelf idd ook het idee dat mijn ei rond maandag/dinsdag is geweest....
    het is voor mij de eerste maand met tempen, en kreeg vandaag pas het kruis, dus wist niet of ons bed invloed zou hebben....want tempen doe ik elke ochtend rond hetzelfde tijdstip.

meid ik hoop dat het snel voor ons raak mag zijn!!

dikke knuffel

10. @ Babii, veel succes donderdag, hoop dat het een beetje gaat!

@ nicky, fijn dat de clomid goed heeft aangeslagen!

@ luukske, denk dat het waterbed geen invloed moet hebben hoor. hoop dat je een mooie waarde gaat prikken!

@all, hier weinig bijzonders, ga zo voor een auto'tje kijken.

11. auto'tje was niks helaas...

12. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @einad, balen meid dat de auto niks is geworden...wat was het voor iets?

13. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Fijne werkweek dames!
    xxxx

14. @ luukske, ik wilde graag een seat arosa, maar een andere kleine auto is ook wel overwegen. Maar die arosa was niet helemaal goed, helaas.

@ al, wat een slecht weertje he...

15. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    @yvy, als het hartje eenmaal klopt is de kans dat het mis gaat klein. Als het dan nog mis gaat, zijn er vaak eerder in de zangerschap complicaties geweest. (Dit vertelde ze me in het mei2010- topic toen ik ook zo onzeker was!) Dus als je nog geen complicaties hebt gehad zou ik me geen zorgen maken, maar lekker fantaseren over het beebje,kinderkamer, enz!

Pff, het is weer lekker herfstig he.. Ben het nu alweer beu, laat die zon maar weer terug komen!!
    Liefs Kimonootje

16. Marsim

Marsim Fanatiek lid

Jan 29, 2009
    2,646
    0
    0
    De kans is inderdaad nog iets van 5% dat het evt mis gaat als het hartje goed klopt. Dat was het eerste wat ik vroeg bij de gyn, haha.
    Hier ook nog wel onzeker hoor!

17. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Hey meiden,

Even een inbraak ;). Heb de gyn gesproken inzake de IUI. Hij geeft het volgende aan:

- Ten eerste, Kim maak je nu eens niet zo druk ik heb ervoor geleerd (oké dokter)
    - Ten tweede, Als je de prik in je bilspier injecteert heb je binnen 24 uur je eisprong en moet je er binnen 20 tot 24 uur voor een IUI zijn.
    - Ten derde, Als je de prik in je buik injecteert zal je eisrpong er met Ovitrelle binnen 36 tot 40 uur zijn.

Bij de derde optie moet je dus rond de 36 á 40 uur voor de inseminatie aanwezig zijn.

We wachten weer af, eerst donderdag het HSG onderzoek :(.

Liefs!

18. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Tjonge, nu al van de clomid af? Zijn jullie meteen met clomid begonnen? Mag je nu kiezen waar je die spuit zet of hoe werkt dat? Succes voor donderdag, hoop dat het meevalt.
    xxxxxxxxxxx

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    @Nen: Fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden, al kan ik me heel goed voorstellen dat je er flink van baalde dat de timing nu net zo was... Logisch dat vorige week er behoorlijk in is gehakt... En weinig slaap, weten dat je elkaar zo'n tijd niet gaat zien, dan ook nog eens ongesteld en zo vroeg op.... Een laatste kus, een laatste knuffel. Ik ben voor mijn werk ook eens een behoorlijke tijd weg geweest (was voor ontwikkelingswerk in Soedan, ook niet geheel risicovrij) en ik merkte toen ook dat het voor het thuisfront soms gewoon moeilijker is dan het voor jou als 'vertrekkende' is. Dan ben je met je hoofd al in het land en er zijn genoeg andere dingen waar je aan moet wennen, maar waardoor de tijd relatief sneller gaat. Voor de thuisblijvers is het heel anders: alles gaat 'gewoon' door, alleen met het aanwezige gemis van die ene Geliefde.... Maar gelukkig weet je wanneer hij terugkomt. Heeft jouw lichaam de tijd voor een goede reset na die clomid. En, je weet maar nooit of er zomaar een eitje zal gaan springen. You never know... En anders over drie maandjes weer naar de gyn. Oh ja, het zou kunnen dat je eitje niet (goed) gesprongen is. Ik temp dus en kan het daaraan zien. Als een eitje te groot groeit (kan ook) dan kan-ie of weer kleiner worden ('verschrompelen') en zul je toch ongie worden, omdat het lichaam dan toch dat opgebouwde baarmoederslijm gaat loslaten. Ze zetten soms Pregnyl om een goede eisprong te laten plaatsvinden. Vraag hier anders eens na. Wellicht kun je op een dusdanig tijdstip weer aan de clomid gaan dat je vruchtbare dagen precies rond de terugkeer van manlief vallen ;) ! Zou mooi zijn... Je zult het zien lieve Nen, de tijd zal snel gaan! Blijf vooral lekker meekletsen! En van je af schrijven, dat helpt ;)! Nou kanjer, zet 'm op! Hele, hele dikke knuffel enne, emo-buien horen nu eenmaal bij Ons Vrouwelijke Wezens! Dat maakt ons zo 'di-na-ni-mensisch' (nieuw woord!). xxxx
    @Babii: op zich niet leuk, een HSG, maar ook wel weer 'fijn', zodat je weer kan uitsluiten waar het aan kan liggen (verstopte eileiders oid). Goed ook dat je spierverslappers zal krijgen. Bij deze alvast heel veel sterkte... Enne, ze zeggen dat je tot 3 mnd daarna meer kans hebt... ;) (bij mij helaas niet zo gewerkt, maar goed! Positive thinking! Ga aan je denken meid!
    @Yvy: 7 december weer een echo, spannend! Kan me ook wel weer voorstellen dat je het liefst SUPERblij wil zijn, maar dat je je toch weer een beetje indekt voor die 12 weken... Maar, heb er een goed gevoel bij! Heel spannend meis, hou ons op de hoogte enne... Doe wel rustig aan hé!! xxx
    @Nicky: goed dat de clomid 50mg aanslaat! Nu maar hopen dat het raak is! Succes met wachten!!!
    @Einad: succes met autootje zoeken ;). Inderdaad, die herfstige buien zijn 3x nix! Bah!

@All: ik zit deze week in de zogenoemde 'klsuweek'. Grappig toeval is dat mijn vriend deze week echt vrij heeft genomen om te klussen ;) ;) Eeeeh, in ons nieuwe (oude) huis dus... Helaas zit ik deze week drukdruk, doordat ik veel van vorige week (toen ik op reis was) moet uitwerken. Heb deze cyclus dus geen metingen, dus moet maar even afwachten wanneer mijn eitje zal springen... Normaal dus op dag 16-17... We hebben vanavond vroeg in ieder geval heel goed ons huiswerk gedaan ;). Maar, als het dag 17 is, zal dat vrijdag zijn. Dus woe en donderdag maar weer fijn oefenen ;)

xxxxxxxxx Juulz

20. brabantse1982

Feb 26, 2009
    2,137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Hier weer tempdaling en ongipijnen, ronde 2 met clomid is voor mij vandaag of morgen voorbij. Vanmiddag ZH bellen voor hhrecepten clomid.
    xxxxxxxxxxx

Share This Page