@nen, ik heb gistermiddag flink roze slijm gehad, en daarna donker....mag dit volgens mijn fert arts gewoon als cd1 zien, ik heb door de Clomid zowieso een andere "samenstelling" van mijn ongi gekregen....heel anders dan met de pil. ben dus echt weer flinke "klodders"aan het verliezen....het enige dat ik wel "fijn" vind, ondanks dat ik me even slecht voel, is dat dit alles maar een dag of 3 duurt, vroeger had ik altijd menstruaties van rond de 7 dagen, en dan ook super heftig, was er echt super ziek van.....tja en toen ruim10 jaar de pil geslikt, en daarna geen ongi's meer op natuurlijke wijze, alleen met provera of Clomid.
Hey meiden, Ik had 2 dagen geleden de Ovitrelle spuit gezet om me eitje(s) te laten springen, maar wij hebben niet geklust. Aangezien het toch geen nut heeft te klussen hebben we dat "moetje" onszelf bespaard! Wij gaan vol goede moed aan IUI beginnen (en ik met knikkende benen ). Me mannetje is iemand die altijd snel een uitleg moet hebben (kort- en krachtig). Gisteravond kwam hij naar boven, even lekker knuffelen. Ja lief, wat is IUI precies. Kim wil weer een lang verhaal gaan ophouden, maar hij moest het even kort horen haha. Dus snel uitgelegd... Ahhh zo zegt ie.. Nou het enige waar ik mee zit is dat jij straks weer pijn moet lijden! Arme jongen.... Gisteravond ging ie sinterklaasliedjes tegen mijn honden zingen . Ja ben even oefenen zegt ie... (ehm... right ) (ja ik weet het, we zijn een raar stel ). @ Nen87, mijn bm gaat eruit omdat er baarmoederkanker en borstkanker heerst in de familie. Ik heb zelf op me 18e het GEN laten onderzoeken van mezelf en daaruit kwam dat ik geen GEN draagster ben. De arts adviseerde wel om mijn bm eruit te halen voor me 25e, omdat bij me mams dit ook pas na de 25e kwam. Als ik GEN draagster was geweest, was ik niet aan een kindje begonnen, want de kans dat je het op je meisje overdraagt is dan aanwezig. Het is dus puur preventief, maar ik wil niet dat mijn kindje(s) gaan meemaken wat wij hebben meegemaakt (geen moeder). Ik ben overigens 21, maar in januari wordt ik al 22 . Ben blij dat we er al zo vroeg mee begonnen zijn, want stel je voor ik was op me 24e gestopt met alle anticonceptie en had dit.. Jeetje zeg... Dat zou echt erg zijn @ Skatjuh, ik ken je natuurlijk al, maar welkom meissie! @ Ruby, jij ook welkom (liever niet natuurlijk). @ Luuske, he gatsiedarie! Die verdomde duivels ook!!! Kom op he de volgende ronde wordt jouw ronde! @ Marsim, wat gaaf dat je buikje al lekker aan het groeien is! Heb je ook een beebiesite? Ja ik ben niet nieuwsgierig hoor .
@ luukske, zo zie je maar weer dat toch elke fa het weer anders doet! Ik mag het pas meetellen als dag 1 als ik voor 12 uur 's morgens echt bloed verlies en dus geen rozig of bruinige afscheiding. Mijn ongi is ook erg veranderd door clomid. Voorheen heeeeeel veel stolsels (iieuuwwlll) en ook een week lang (soms wel 9 dagen!) en tegenwoordig heb je het met 3 dagen wel gehad, maar dan verlies ik ook 2 dagen ontzettend veel bloed (geen stolsels). Er is haast niet tegenop de 'tamponnen'. Vorig jaar gebruikte ik nog geen clomid, maar wel duphaston. Toen werd ik na mijn eerste duphastonkuur zoveel ongesteld (9 dagen bloeden, 7 dagen niks, week bloeden, week niks etc.) en dat duurde vier maanden. Uiteindelijk had ik in augustus bloedarmoede door het vele bloedverlies. Ik hoop echt voor je dat het niet tot spuiten hoeft te komen! @ babii, poe meid wat heb jij een heftige jeugd gehad zeg! Het is wel fijn dat je idd al kunt beginnen met de behandelingen om te proberen zwanger te worden. Mijn situatie is (nog) lang niet zo heftig, maar ik ben ook blij dat ik al 'jong' besloten heb graag kinderen te willen. Er zijn mensen die denken/zeggen 'we nemen een kindje' maar het is me inmiddels pijnlijk duidelijk dat je blij mag zijn als het lukt om zwanger te worden! Maar wat nu als je bijv. op je 23e/24e een kindje krijgt maar je wil graag een tweede, kan dat dan nog? Of willen ze perse op je 25e je bm eruit halen? Hoe streng zijn ze daarin?
@ Nen, het is natuurlijk altijd mijn eigen keuze om hem weg te laten halen of niet. Maar ik ben allang blij als ik 1 kindje kan verwelkommen in ons leven. En als ik er 1 heb en ik wil een tweede en het moet weer via de MMM, kunnen we ook denken aan een pleegkindje. Als het maar lukt om 1 kindje van ons samen te krijgen . Jouw mannetje zit in Afghanistan? Is hij in dienst?
@ babii, kan me voorstellen dat je iig heel graag een kindje van jullie samen wil. Ik hoop écht dat het gauw gaat lukken meid! En dat je niet teveel behandelingen hoeft te ondergaan.. Ja mijn manneke zit in Afghanistan. Hij is twee weken + 1 dag geleden vertrokken en we hebben nog wel even voor de boeg. Zolang als we samen zijn zit hij al in het leger, dus ik ben het inmiddels ook wel een beetje gewend. Dit is onze derde uitzending. Maar het blijft een lastig punt. Zeker nu we onze kinderwens bijna een half jaar op pauze moeten zetten.
@ Nen, mijn vriendin haar mannetje is exact dezelfde dag vertrokken als jouw mannetje. En inderdaad, ook naar Afghanistan voor 19 weken! Kan me voorstellen dat het wel heel moeilijk is. Lijkt me ook erg lastig te combineren. Slik je wel de Clomid door als hij weg is of neem jij dan lekker je rust (stomme vraag misschien).
wow babii heftig hoor, hoop dat het zwanger raken snel lukt. ik ga maximaal 3 rondes clomid gebruiken.lukt het dan niet dan stop ik ermee. ik heb 3 gezonde knappe zoons. mijn zus kan niet zwanger raken en heeft het hele traject doorlopen en dat wil ik niet.heb haar veel zien lijden (fanny en olof van babyboom) de man van mijn nichtje is nu ook naar afghanistan geloof dat hij 11 november vertrokken is.
ik heb me een buikpijn trouwens van de orgametril,echt zo'n ongie pijn met hele scherpe steken. had vanmiddag het ziekenhuis gebeld en ze zeiden dat het dan goed op gang aan het komen is. hoop ook echt dat die cyste weg gaat.
Hey Ruby! Jeetje, dat ik vergeet wie jij bent SCHANDALIG ZEG! Hoe is het met jou? En met je zus? Hoop dat ze inmiddels al zwanger is, want dit is echt heftig. Hier is het ook heftig, een dubbel gevoel hoor. Had 3 mooie eitjes, maar helaas het heeft geen nut. Wij hebben ook niet geklust, lekker even rust. Hopen dat IUI lukt. Liefs
En Ruby, Orgametril heb ik vroeger ook gehad . Dat helpt echt super goed! Als je inderdaad buikpijn krijgt is het lekker aan het rommelen daar binnenin haha.
nou ik heb geen contact meer met mijn zus, maar hoorde vorige week via haar man dat er waarschijnlijk een tumor zit in haar baarmoeder en dat hij misschien eruit moet. en dan is het echt helemaal afgelopen,ze hebben nog 1 ivf te goed. dus we hopen dat de baarmoeder mag blijven zitten. en adopteren zit er ook niet meer in omdat mijn schoonbroer 40 is.
He verdorie zeg! Dat gun je niemand ongewenste kinderloosheid. Gatsiedarie meid. Wat is eigenlijk de reden ook alweer dat IVF bij hun niet slaagt.. Wat naar dat je geen contact hebt met je zus. Heb je het daar niet moeilijk mee? Ik hoop van harte dat jij wel snel zwanger bent meid. 3x is beebsrecht he .
Spannend Ruby, bijna aan Clomid beginnen. Hoop dat het je net zo goed helpt als het bij mij heeft gedaan. xxxxxxxxxxxx
@ Ruby, Endometriose misschien? Ehm je vroeg net wanneer is hij terug, maar mijn hubbie is niet weg hoor (had dat over een vriendin van me hihi dat die naar Afghanistan was). Zelf is het IUI lab in december gesloten, vandaar pas in januari. @ Brabantse, hoe voel jij je?
@ Ruby, ik gebruik alleen maar hormonen, want zonder hormonen krijg ik geen eitje. Ook dat mist aan mijn lichaam. Ik ben onvruchtbaar doordat ik niet menstrueer, geen zelf groeiende eitjes heb en me slijmvlies is naar de **. Ik spuit dus inderdaad net zoals afgelopen 2 rondes Gonal F en indien ze groot genoeg zijn de Ovitrelle en dn de IUI. Maar wordt nu rond de kerst pas ongesteld . Volgens mij 18 of 19 december.
@MAriska, pffff lastig zeg. Het klinkt wel als je menstruatie... Zo niet, toch een innesteling misschien? Geen idee wanneer je anders ongie zou moeten worden. Als je weet wanneer je ei was, zou je 14 dg later ongie moeten worden... Sterkte! Hoop dat het een innestelling was hoor ! @Kimonootje, lief dat je nog meeleest! Fijn dat je buikje mooi groeit ! Goed zo!!!! @Nen, lief dat je voor me duimt!!! Hier branden de kaarsjes weer volop Kan me goed voorstellen dat je hem super mist en als je dan ook nog de ene keer dat je 'm kunt spreken mist.... Balen! Juist in deze fase, waarbij je je mannetje gewoon dichtbij je wil hebben. Maar 2010 wordt gewoon jullie jaar, deal ! Knuf voor jou! @RUby, welkom meid! Hopelijk ben je gauw zwanger en komt er misschien wel een zusje voor je boys! We leven hier allemaal met elkaar mee, dus duim bij deze ook voor jou! Mag ik trouwens vragen waarom jij en je zus geen contact meer hebben? Wel heftig als ze ziek is om dan de afstand te behouden... Maar, er is ongetwijfeld een rede voor! Sterkte meid, met alles! @Luukske, Bah...... Wat onwijs balen kanjer... know the feeling (and it sucks).... Jij mag nu dus 2 Clomid en dan spuiten... Dan gaan we een zelfde (hopelijk dus niet!) traject in... Ik moet na deze ronde waarschijnlijk nog 3 x clomid (heb dan 12 rondes clomid geslikt...)... Maar ja, hoop gewoon dat het supersnel raak is voor ons... Hoe jij je ongie omschrijft herken ik wel, heb op dag 1 meestal roze, en wordt dan einde van de dag rood (en dat is bij mij ook cd 1 Nen...!!! Dus waar jouw fa die wijsheid vandaan heeft? Kennelijk bekijkt iedere gyn dat anders...). Dan is dag 2 en 3 wel heftig en dag 4 heel veel minder en dag 5 'een vleugje'. Voor ik aan de clomid ging werd ik niet veel ongesteld, omdat ik geen echt gesprongen eitje had (bmslijm bouwde wel een beetje op, maar ei sprong niet, mijn ongie was dus zwaar onregelmatig). Maar nu springt er gelukkig wel een ei. Hoop dat het zaadje 'm misschien deze maand al wel gevonden heeft ! Anyway! Dikke knuffel Luukske! *Thinking of you* @Skatjuh, ook welkom! Hopelijk werkt de clomid snel bij je en heb je gauw een mooi bol buikje! Ook een kaarsje voor jou, houd ons op de hoogte meid!xxx @Babii, wel fijn (ook al is het eng, begrijp ik hoor!!!) dat er duidelijkheid is en dat je in jan met IUI mag beginnen! 2010 wordt gewoon ook jouw jaar, oké ! Nog even volhouden tot januari en wie weet, volgend jaar kerst wel met een wondertje....(in de buik of er reeds uit !). Positive and hopefull thinking! xxxxxtra dikke knuffel! xxx @Einad, jij alweer begonnen aan de clomid? @Schattigkindje, hoe gaat het daar? @Yvy, Mars, alles goed ? @Egootje... pompiedompiedom.... zit nog steeds op het wachtbankje.... Vandaag had ik wel een beetje last van mijn rug en een beetje van die ongiekrampen. Gister en vandaag geen witverlies of wat dan ook. Maar voel verder niet echt iets ofzo. Temp blijft redelijk constant 36,9 alweer 2 dagen. Dus tja, blijft afwachten... (en heb daar zo'n hekel aan!!!). Dinsdag, dag 28, weer naar de gyn voor de bespreking van deze en de volgende ronde... Kaarsjes branden Mijn vriend is echt superlief voor me en hij is zo optimistisch... Heeft er een goed gevoel bij en we merken echt dat vorige maand erover praten en ons weekendje weg ons heel goed heeft gedaan! Laat de Liefde leven... Laat de Liefde Leven geven.... Lieverds, hele dikke knuffel voor jullie! Hoopvolle glimlach en veel kaarslichtpuntjes, Juulz