@ Brabantse, succes op het wachtbankje! Het was dus helemaal schoon 18 dec? @ Weetjewel, dankje! @ All, hier luister ik elke dag even naar het hartje van ons dondersteentje. Het gaat allemaal goed. Het is altijd maar even vlug want zwemmen is nu al zijn/haar grootste hobby, haha.
nou vandaag terug gegaan voor een echo, cyste was weg gelukkig. en er waren een paar folokels maar die waren nog te klein. volgende week maandag terug komen.
Vandaag in ondertrouw geweest En van het weekend een auto'tje gekocht.. Zal wel snel ongi worden, want heb weer steekjes in m'n buik, gevoelige borsten en een ow zo geweldig humeur... Wie mag er testen rond de kerstdagen ?
Einad, gefeliciteerd met de ondertrouw en jullie nieuwe autootje! Nu op naar de grote dag. Nog iets leuks gedaan voor de ondertrouw?
@einad, hier ook nog even gefeliciteerd met jullie ondertrouw!! @all, heb niet veel te melden, zit op het bankje, en heb nog nergens last van, wat ik normaal na mijn ei wel meteen heb....en dit ondanks 4 ruipe eitjes...
@ luukske, ja dank je wel Duim voor je mee hoor! @ marsim, dank je! was fijn om in ondertrouw te gaan kan niet wachten tot de grote dag! helaas duurt dat nog 8 maanden.. @ all, voel me niet zo fit, beetje zeurderig en last van m'n keel.. verder veel klachtjes die ik ook heb als ik ongi moet worden..
hier ook aan de clomid via de huisarts heb op dag 5 tot 9 50gm geslikt 2bb1c4 Ovulation Charts heb verder geen controles
Hoi meiden, Waarschijnlijk hele achterhaalde reacties hieronder, maar ben al een tijdje niet meer online geweest.. @ juulz, had net een heel verhaal getypt over de misgelopen klusweek voor januari, maar dat is gelukkig niet meer nodig! Dus snel op backspace Fijn dat hij toch precies na de klusweek weg gaat! Wat houdt Kinderwens precies in? Doen zij iets anders dan bij de gyn/fa? @ bieb, ik ben hartstikke druk dus vermaak me op zich wel zonder hem. Maar ik mis hem wel vreselijk hoor @ brabantse, ik vind het knap hoe je omgaat met je mk. Dat je niet in het negatieve blijft maar positief uitkijkt naar een volgende ronde. Ik hoop voor je dat het gauw weer raak is en dat het goed mag gaan! @ luukske, zo zeg wat een hoop follikels had jij opeens! Wel apart dat je dan net had geklust voor de samenlevingstest en die ochtend nog het advies voor geheelonthouding krijgt. Dat lijkt me zo'n raar gevoel, heb je een kans en dan mag je niks doen! Balen dat je nu toch moet gaan spuiten. Maar hopelijk werkt dat beter dan clomid en ben je gauw zwanger. Ik duim voor je! Ik lees nu dat je het onthoudingsadvies in de wind hebt geslagen, groot gelijk! Wat heftig over die aanrijding en dat die persoon bij jullie thuis kwam zeg! Is alles okee met hub? @ schattigkindje, balen dat je ongesteld bent geworden. Maar het geeft je gelukkig wel weer zekerheid en nu hopen dat de volgende ronde iets leukers in petto heeft meid! @ lima, ook voor jou vind ik het heel jammer dat je toch weer ongesteld bent geworden meid! Ik duim voor je dat 2010 je veel vruchtbaarheid geeft @ ruby, gatsie wat balen dat je een grote cyste had zeg. Heb je iets van duphaston oid gekregen daarvoor? @ marsim, fijn dat de kleine het zo goed doet zeg!!! @ einad, gefeliciteerd met jullie ondertrouw!! Hoop dat je niet ziek wordt meid! @ all, drukke weken achter de rug. Nu nog 2.5 dag werken en dan lekker 1.5 week vrij. Heerlijk! Ben er zo aan toe. We hebben al sinds woensdagavond enorme sneeuw hier. Dit weekend boven lekkage gehad en vanmorgen was het beneden nat. Dus als het winterweer voorbij is, moeten we het dak goed nakijken en moet er in de woonkamer misschien een nieuw plafond komen. Baal als een stekker!! Verder is vriendlief nu buiten het kamp tot oud&nieuw dus zijn spannende dagen. Het klinkt stom, maar ik hoop dat de feestdagen gauw voorbij zijn. Zonder mn schat is het lang niet zo leuk. En als het 2010 is, zijn we bijna op de helft Kan niet wachten tot hij thuis komt! Verder zit ik even in een loopbaancrisis. Ik heb tijdens mijn huidige studie een uitstap gemaakt naar hbo verpleegkunde, maar heb dat niet afgemaakt. Nu ik mijn stage loop in het ziekenhuis (P&O) mis ik de zorg steeds meer. Ik heb maanden terug al eens een brochure aangevraagd voor de opleiding tot verloskundige, maar toen toch weer weg gedaan. Nu heb ik die weer opnieuw aangevraagd. Ik twijfel heel erg wat ik moet doen en wat ik wil. Ik kan 1) gaan werken als personeelsadviseur, straks weer beginnen met clomid en een gezin stichten of 2) nog vier jaar de opleiding tot verloskundige volgen (als ik wordt ingeloot) en werk doen wat dichterbij bij mijn hart ligt. Het is zo moeilijk! Ik kan niet zomaar mijn kinderwens opzij zetten, maar ik weet ook niet of ik wel gelukkig wordt als ik mn hele leven werk als P&O'er. En als ik nu de stap niet neem om door te studeren, doe ik het straks zeker weten niet meer.. Wie raad heeft, het is heel erg welkom!!! Liefs, Nen
Sja, moeilijk Sjan. Maar als je een kinderwens hebt, zou ik er zeker voor gaan. Je kunt altijd deeltijd gaan studeren, waar een wil is is een weg toch? En je leven houdt niet op met een kind hoor, het wordt alleen anders, maar laat het alsjeblieft niet je dromen afpakken. Denk er goed over na en zet alle voors en tegens tegenover elkaar, en kijk dan of en hoe je de tegens kan oplossen. Succes meid. Enne...ja alles gaat goed hier, we wachten braaf, ben blij dat mn lichaam alles netjes opgelost heeft en zo snel. xxxxxxxxxxxx
@ Brabantse, meissie ik hoop dat alles goed met je gaat. Nu weer op het wachtbankje, dus ik duim hier dubbel . @ Marsim, wat ontzettend gaaf dat je zo een mooi hartje hoort. Lijkt me echt machtig mooi! Geniet van je zwangerschap hoor , voor je het weet is de kleine er hihi. @ Ruby, joehoeeee volgens mij zit je nu CD10 toch? Meestal zijn de follikels inderdaad klein. Ik duim onwijs hard voor je dat er een paar GOED doorgroeien . @ Luuske, WAUW wat een oogst hihi. Zal je zien heeft manlief al voor de waarschuwing tot onthouding raak geschoten . @ Nen, dat is inderdaad een moeilijke keuze, maar denk dat je bij jezelf moet nagaan waar jouw hart het meeste ligt. Je moet natuurlijk dagelijks met plezier naar je werk gaan . All, Woensdag 16 december ging ik terug (CD3) en had niet mijn eigen gynaecoloog en ook niet mijn voormalige gynaecoloog, maar de beruchte vervelende vrouwelijke gynaecoloog, die me met de eerste keer Clomid niet voor meer FM's liet komen! Zit ik daar... Wat kan ik voor u doen (het staat notabene in me dossier, maar goed). Ik leg uit dat ik voor een uitgangsecho kom om te kijken of mijn cystes weg zijn. Nou zo gezegd zo gedaan, me eierstokken zagen er keurig uit, geen cystes te zien en me slijmvlies was nog dunner (logisch bij een menstruatie). Vervolgens leg ik uit dat ik met mijn gyn een HSG onder narcose had afgesproken (stond in mijn dossier) eigen gyn is met vakantie, dus het viel niet na te vragen. Nou dit was onmogelijk volgens deze gyn en ik moest maar tot de volgende cyclus wachten, want dan was mijn eigen gyn er weer en kreeg ik IUI. Vervolgens over mijn slijmvlies, dat ik medicatie mee zou krijgen (ook dat stond in mijn dossier). Dat was totaal niet nodig, zij werkte niet zo, ook met een slijmvlies van 3 mm kan je zwanger raken! En ook dit verschilt per cyclus (slijmvlies). Nou was zoooo over de zeik! Gelukkig zat de vaste assistente er en had gelijk voor de maandag erop een bel afspraak met mijn eigen gyn gemaakt, want ze zegt het staat immers in je dossier. Na een officiële klacht te hebben ingediend heeft de assistente mijn voormalige gynaecoloog gebeld. Die heeft me gelijk medicatie meegegeven om mijn slijmvlies te laten groeien. PFOE dat was 1 probleem minder en nu maar hopen dat het gewoon groeit . Gisteren ben ik gebeld door mijn eigen gynaecoloog. Ze is echt woest op die andere gynaecoloog, ze zei: die gynaecoloog hoort mijn beleid te volgen en niet daartegenin te gaan. Waar het op neer komt is het volgende: Ik krijg geen HSG onderzoek aankomende cyclus. Ze heeft gelijk een opnameformulier aan het ingevuld voor me. Ik krijg dan een laparoscopie, zie onderstaande... In die maand moet ik herstellen van de operatie en krijg ik geheel onthouding qua seks. Die ronde is dan helaas verloren.. Damn, hoeveel moet een mens doorstaan!! Laparoscopie (kijkoperatie) Deze ingreep wordt onder volledige narcose en in dagbehandeling ('s morgens nuchter komen en 's middags weer naar huis) uitgevoerd. Er worden twee sneetjes gemaakt in de buik, één bij de navel en één boven het schaambeen. Door deze sneetjes kan de laparoscoop (kijkbuis) naar binnen worden gebracht, waarmee de arts in de buik kan kijken. Om het zicht te verbeteren wordt tijdens de behandeling koolzuurgas via een naald in de buik geblazen, waardoor er ruimte ontstaat tussen buikwand en darmen. Dit gas kan later pijn in de linkerschouder veroorzaken. Verder heeft men over het algemeen weinig last van dit onderzoek. Het doel van de laparoscopie is informatie te krijgen over de grootte en vorm van de baarmoeder; vorm, kaliber, beweeglijkheid en lengte van de eileiders; kwaliteit van de fimbriae (vangarmpjes van de eileider); grootte, vorm en beweeglijkheid van de eierstok; aan- of afwezigheid van verklevingen; aan- of afwezigheid van endometriose; toestand van de blinde darm; aan- of afwezigheid van verklevingen bij de lever. Tevens wordt een gekleurde vloeistof via de baarmoedermond ingespoten om (opnieuw) de doorgankelijkheid van de eileiders te controleren.
@ babii, gelukkig viel die laparoscopie bij mij erg mee. Heel veel succes! En wat een mooi éénduidig beleid zeg NOT. Gelukkig is het opgelost.
Nou dat kan je wel stellen he Marsim! Mijn voormalige gyn wilde mij altijd op zijn spreekuur hebben. Helaas gaat die met de VUT en heb ik een lieve vrouwelijke gyn gekregen. Maar goed, die wil ook lekekr genieten van vakantie . Dus dan krijg je een vervanger. En even naar je status kijken is uit den boze! Ach waar heb je die dan voor he . Nee even zonder gekheid, dat mens heeft me de 1e keer met Clomid keihard in me gezicht gezegd: je krijgt geen meer FM's.... En dat moest van me eigen gyn. Ze vindt me te jong voor een kind zegt ze. Ook hier heb ik een aanklacht voor ingediend, want wie is zij te bepalen dat ik te jong ben?
@babii, wat een beleid van die vervanger...zou ook meteen een klacht hebben ingediend, want elke ronde die je moet wachten maakt het er niet makkelijker op, want je wilt gewoon snel zwanger raken.... mag ik vragen welke meds je hebt gekregen om het slijm te laten groeien? zal daar ook aan moeten geloven, dus wil even kijken wat dat is....
Ik heb Progynova gekregen . 2 maal daags een pilletje. Schijtn goed te werken, helaas lees ik alleen dat het werkt bij vrouwen die 5 pillen krijgen. Maar we zien het donderdag haha.
@ brabantse, verloskunde kun je alleen voltijd studeren. Dan is het niet te doen naast een kleine. Zeker als je 24uurs diensten gaat lopen.. Maarja, ik zal het er nog eens goed over hebben met mijn lover! @ babii, jakkes zeg wat een waardeloze vervangende gyn!!! Gelukkig heeft de assistente wel je eigen gyn gebeld daarna. Ik mocht van mijn gyn beginnen met clomid, toen ik dat kwam aanvragen had ik opeens een vervangster (in opleiding volgens mij) en die wilde me die clomid niet geven! MOest ik maar naar de fertiliteitsarts omdat ik daar beter in de gaten gehouden zou worden. Eigenlijk dikke onzin, want ik krijg niet eens fm's!!! Was voor haar gewoon tijdrekkerij want volgens mij vond ze ons veel te jong..
Meiden, de feestdagen staan weer voor de deur. Ik wil iedereen hele fijne dagen wensen. Heel veel geluk, liefde, gezondheid en natuurlijk heel veel vruchtbaarheid voor 2010!
Bedankt Marsim!! Ook vanuit hier voor iedereen een heel gelukkig, gezond en vruchtbaar nieuwjaar! Hoop dat jullie gezellige feestdagen hebben met misschien ook nog wel een leuk cadeautje (als in posi test...) Liefs
dames sorry dat ik effe niks heb laten weten maar heb het zo druk en kom de laatste tijd wat slaap te kort... Nu zit ik op de 2e dag puregon en hoop dinsdag dat ik pregnyl mag zetten.. Alvast hele fijne kerstdagen en een vruchtbaar 2010!!!!