Laparascopie is zeker aan te raden.. T na ergeren is ff doorzetten maar zeker de moeite waard. Ik had 3 sneetjes maar die waren zo dicht . Succces
24-12-09 Miskraam 13-12-09 Na heel wat tijd Kwam je dan toch Een lief kleintje Danste in mijn buik Ik was gelukkig En toch ook niet Omdat ik wist Dat iets niet goed liep Symptomen vervagen Gevoel is dubieus Mensen geloven me niet Dat is hun keus Ik durf niks te kopen En niet te hopen Tot op de dag Dat het gebeurd Ik ga je verliezen Ik heb moeten kiezen Voor verdriet of hoop Ik kan niet beslissen Ik zal je moeten missen Mijn lieve kleine schat Ik heb je zo veel lief gehad Misschien is het mijn fout Dat ik niet heb durven geloven Dat jij er zou komen Misschien is het de natuur Die voor mij heeft gekozen Ik weet het niet kleintje Ik ben heel stoer geweest Maar heel eerlijk gezegd Mis ik je heel erg Ik voel me leeg Voel me bedrogen Dat jij geboren zou worden Heeft nooit zullen mogen Ik ben je kwijt En ik huil duizend tranen Ik mis je lief kleintje Je bent mijn liefste schat Ik wou dat ik je in mn armen had Lief kleintje Weet dat ik van je hou En ik je heel mijn leven Niet vergeten zou
Lieve, lieve Brabantse.... Ben er gewoon even stil van... Hoe prachtig verwoord.... Ik voel je verdriet hier, voel zelfs een traantje voor je... Ik vond je inderdaad al 'zo stoer' maar soms komt het verdriet wat later, als je het echte gemis beseft.... Lieverdje toch... Ik geef je bij deze een héle warme knuffel! En je schrijft echt prachtig.... !!! Voor het nieuwe jaar wens ik je alle geluk en een heel mooi buikje! Dat we met zijn allen maar zwanger mogen worden! Veel warmte en een kaarsje, Juulz
Dag lieve meiden! Zo, eindelijk vakantie! Door alle drukte heb ik compleet geen tijd gehad om even 'actief' mee te forummen. Heb jullie wel gevolgd hoor, maar na het lezen ging mijn laptop weer uit ! Wat een weer ook de afgelopen week! In geen tijden zoveel sneeuw gezien!!! Erg leuk en mooi - al ik het op de weg een stukje minder . Maar nu gelukkig geen last van, want we hebben holiday! @Lima: wat balen meid, dat je vorige week toch ongie bent geworden. Had echt wel goede hoop...misschien doen dat maandje rust wel even goed voor je lichaam en wordt je in januari lekker zwanger! Ik duim voor je! @Ruby: Pfffff een grote cyste en geen ei. Dat is gewoon NIET wat je wil horen....Gelukkig zijn ze inmiddels weg... Hebben ze nog iets over je kansen gezegd? Wanneer deze ongeveer gaat zijn? Hoop ook voor jou op een 2010-beebje! xxx @Mariska: Waarom moet je dan aan de pil? Vind dat toch wel raar als je probeert zwanger te worden hoor... maar kan ook aan mij liggen.... Veel sterkte in elk geval! Op naar een 2010-beebje! @Luukske: Deze maand echt een positief Kerstgevoel bij je!!! Je had ook zo'n mooi ei (eitjes!!!!). Hoop zo dat het raak is voor je! Hou ons op de hoogte hoor!!! Wat een verhaal van die aanrijding zeg! Moet niet gekker worden in NL...!!! Maar, duim weer hard voor je deze ronde!! Toitoitoi! @Marsim: oooh, wat fijn!!!! Dat alles goed is bedoel ik! Nu lekker genieten hé! Teken maar een kerstmutsje op je buik ! @Einad: Gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Bijzonder hoor! Superfijn! Zul je zien, net als je lekker met de bruiloft bezig bent komt het mooiste nieuws van de wereld!!! Althans, dat hoop ik voor je!!! Duim voor je hoor!!! Hoe gaat het verder deze maand? Dikke kerstknuffel! @Weetjewel: Lief van je!!!! @Nen: Zul je altijd zien dat dat soort stomme huis-dingen altijd gebeurt als je mannetje er niet is . Hopelijk valt de schade mee. Je studie verhaal enigszins herkenbaar. Maar, als ik je zo lees heb je tóch je keuze al gemaakt: wat je gevoel en je diepst wens zegt, dat moet je doen. Je kunt beter spijt hebben van dingen die je gedaan (geprobeerd) hebt, dan achteraf te moeten zeggen "Had ik maar...". Bovendien; wie zegt dat het een (studie verloskunde) het ander (een kleintje) uitsluit? Voor alles is een oplossing... Ook tegen die tijd. En tuurlijk zijn er veel voors en na's, maar als je hart hier ligt, moet je ervoor gaan ('Listen to your heart... there's nothing else you can do... !) Lastig om te zeggen of je 'gelukkig' wordt van werken als P&O'er... tuurlijk kan dat ook leuk zijn, als je je uitdaging erin hebt en fijne collega's... Maar als je toch het liefst verloskundige wil worden, wat let je dan echt om daarvoor te gaan? De kosten? 'De onzekerheidsfactor'? Latig hoor, dat je dit niet even 'live' met je vriendje kan bespreken. Heel veel sterkte met de lastige beslissing! xxxxx @Babii: wat een nare gyn zeg!!! Echt té erg voor woorden... Zo'n reactie geef je toch niet?! Heel kwetsend... Toch ook wel fijn dat je nu (direct) een laparoscopie krijgt, al moet je dan idd een maand wachten en 'niets' doen... Dan is het wel gelijk helemaal goed gecheckt daarbinnen plus 'schoongespoeld'. Weet je in ieder geval dat dat dan in orde is!Wel erg spannend hoor meid! Ook extra kaarsje voor jou! Op naar een 2010-beebje @Schattigkindje: Ken dat drukke gevoel ! Op naar een nieuwe ronde deze maand! Laten we met zijn allen in januari zwanger worden ! Kerstknuffel voor jou! @Brabantse: Nóg een knuffel, je gedichtje is zo treffend! Je bent een kanjer, weet dat! @Updeetje hier: Volgeboekte Kerstdagen, jullie kennen het wel... Nog even kertscadeautjes kopen, boodschappen doen... morgenavond naar schoonfamilie, 1e Kerstdag ook, 2e Kerstdag bij mijn ouders met broers en schoonzussen (onder wie een zwangere...) en klein baby-neefje... Enerzijds wel een beetje confronterend, anderzijds... wij mogen komende dagen weer gaan klussen, dus we koesteren weer wat illustere hoop... het idee dat we 5 jan naar Leiderdorp gaan, dat scheelt een boel voor mijn gevoel... Afin, 3e kerstdag vieren we ook dit jaar, met nog meer familie. Leuk allemaal, maar wel druk! Na de kerst: aan de slag in ons huis (momenteel een bouwput!)... en dan alweer oud&nieuw... tijd gaat SNEL... soms te snel (wordt alleen maar ouder ! Vakantie, duurt altijd te kort ) en soms te langzaam (zwanger worden, wanneer het huis af is, wanneer het weer zomer is... van die dingen ....). Nu dus tijd om mijn warme bedje weer op te zoeken. Alvast hele fijne, gezellige Kerstdagen voor allemaal en hoop dat we in 2010 met zijn allen een mooi buikje mogen krijgen! Ik brand er kaarsjes op!!! Dikke kerstknuffel en veel winterwarmte voor allemaal! Juulz
@all, meiden een super mooi en natuurlijk super vruchtbaar 2010 gewenst voor mijn forumvriendinnetjes!!! @all, heb sinds gisteren last van mijn borsten, is voor mijn doen laat...normaal meteen na eisprong....
Hoi Meiden, Even vluchtig gelezen.. Ga zo voor 5 dagen naar de Veluwe, heb er zin in! @ babii, wat een verhaal zeg! sommige gyns.. echt ongelovelijk! @ brabantse, wat heb je dat mooi geschreven zeg, echt een traantje weggepinkt! @ schattigkindje, veel succes dinsdag! @ juulz, veel klusplezier de komende dagen, ik duim voor je! @ luukske, ik moet zeggen dat ik deze ronde echt een goed gevoel bij je hebt! Lukt het met de laatste vijf kilo's ? @all, hele fijne kerstdagen en hoop op een vruchtbaar 2010!!
Hey meiden, Sorry voor de late reactie . Ik moest om 09.50 uur bij de gyn zijn , maar moest nog zoveel doen dat ik vergeten ben @ forum te komen... Nou goed nieuws! Ik heb een eitje van 17 mm zitten en een slijmvlies van JAWEL 7 mm ! Moet zaterdagavond me spuit zetten voor de eisprong en dan klussen . Deze maand is dus niet weggegooit, maar we maken eindelijk kans! Moet mijn pillen Progynova wel blijven slikken, ze bevorderen ook de innesteling! @ Brabantse, ontzettend mooi gedicht heb je gemaakt. Bij mij kwam het verdriet ook iets later. Neem je tijd, rust goed uit want ook jij raakt hartstikke zwanger straks. @ Juulzon, jeetje meid, ben je zo druk . Lekker vakantie vieren en goed klussen . Voor degene die ik niet meer spreek. Alvast hele fijne feestdagen en geniet van elkaar!
Hallo allemaal! Hier even snel illegaal tussen het werk door... Wilde jullie toch nog even fijne Kerstdagen en een vruchtbaar en gezond 2010 wensen. Hier gaat alles zijn gangetje, gelukkig dadelijk met de Kerst vrij. Hoef voorlopig gelukkig ook geen nachtdiensten meer te draaien, had afgelopen maandag op dinsdag er nog een, was blij dat ik naar huis kon... Kreeg die middag wel een mooie uitslag van de combinatietest: kans op Down-syndroom minder dan 1 op 5000! Even nog speciaal voor Brabantse: ik vind dat je je gevoelens heel mooi verwoord hebt, neem de tijd voor je verdriet, tenslotte ben je verloren waar je zo lang op hebt gewacht... Verder alles goed met iedereen? Tot gauw!
Via deze weg wil ik iedereen hele fijne dagen toe wensen en op naar een vruchtbaar nieuwjaar!!!!! Voor alle zwangeren : dit zal jullie allerlaatste kerst alleen zijn dus geniet er nog even !!! Voor de niet zwangeren onder ons: meiden, 2010 wordt ons jaar !!!!
@einad, ik moet nu nog 4 kilo, dus voor cd1 nieuwe ronde zal het niet meer lukken, dus wordt 1 februari als ik ga starten met de spuitjes.... @babii, super meis zo'n dikte van het slijm....mijn arts wilde het me ook gegeven afgelopen ronde, echter heeft toch besloten om eerst te kijken hoe ik reageer op de spuiten.... @all, meiden we zijn sterk en gaan vol goeie moed een pracht jaar tegemoet....
Jaaa meiden, dat lijkt me een deal!! Allemaal zwanger worden in 2010!! Knuffel voor jullie en geniet nog even van tweede kerstdag... Wij gaan vanavond en morgen proberen ons wondertje te verwekken . Vanavond de Ovitrelle spuit, maandag ochtend me eisprong .
Lief dat je duimt meissie . Alleen is het klussen voor ons echt geen pleziertje. Door alle medicatie ben ik zo down als wat . Ik heb al weken geen zin in seks, heb meer de behoefte om te knuffelen. Nou daar komt geen kindje mee hihi . Arme man van me. En als je dan "moet" klussen is het nog net een tikje erger. Nou daar weten veel meiden hier alles vanaf. Het is wel gelukt hoor , maar het moeten erachter is niks .
Nee, dat gevoel herken ik wel, alleen wist ik niet dat je door de medicatie nog moeilijker hebt. xxxxxxxxxxxxx
@ brabantse, ik word helemaal stil van je gedichtje. Wat heb je dat mooi verwoord zeg! Echt heel knap... @ juulz, bedankt voor je lieve woorden over mijn carrièredilemma! Ik heb mijn beslissing inmiddels gemaakt en die is dat ik eerst voor het gezin wil gaan samen met mijn mannetje. We hebben tot nu toe 15 maanden gedaan over 10 rondes en dat zonder resultaat. Wie weet hoe lang het nog gaat duren en wat voor behandelingen we nog zullen krijgen. Als ik dan nu nog 4 jaar ga studeren, ben ik 27 tegen de tijd dat we onze gezinswens weer op kunnen pakken. Want een kleintje tijdens de studie is geen optie. En mijn kinderwens is sterker dan de wens tot studeren. Als ik later nog steeds die drang heb om vk te worden, kan ik er dan altijd nog voor kiezen. Voor nu weet ik zeker dat ik veel gelukkiger zou worden van een gezin. En ook al zou mn vriend me overal in steunen, ik weet zeker dat hij ook het liefst een gezinnetje zou stichten. Duss we gaan er weer voor als hij thuis komt volgend jaar! En daarnaast is een 9 tot 5 baan en een gezin ook wat makkelijker te combineren dan beide zulk onregelmatig werk.. Dan moet je wel mazzel hebben om flexibele oppas te vinden! @ babii, meid wat fijn dat je zo'n goed eitje had en mooi bm slijmvlies!! Ik ga keihard voor je duimen, kaarsen branden, hopen en bidden dat het raak mag zijn voor jullie! Een klein nieuwjaarswonder! Balen dat je zo down bent door de medicatie. Het "moeten" klussen is inderdaad niet altijd even fijn.. @ yvy, mooie uitslag van de combinatietest Wat voor werk doe je dat je nachtdiensten hebt? @ all, hoop dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad! Ik heb het gezellig gehad bij mijn ouders. Van mij mogen de feestdagen gauw voorbij zijn, dan is het 2010 en in dat jaar komt mn mannetje weer thuis Hier spoort mn cyclus ook voor geen meter. Half nov. laatste keer ongesteld geweest. Voor mijn gevoel weer een cyste gekregen dus weer duphaston begonnen. Maar had nog maar een halve strip (in het begin werd ik altijd heel ziek van duphaston dus stopte ik na een halve strip en dan werd ik ook wel ongi) maar nu al 1.5 week later en nog steeds geen ongi. Alleen veel steekjes in mn onderbuik en zowat elke dag hoofdpijn. Begint nu wat erger te worden, dus hopelijk morgen ongesteld (heb altijd migraine de dag voordat ik ongesteld word). En morgen maar even de nieuwe duphaston ophalen bij de apotheek zodat ik evt nog een kuur kan slikken. Ik duim voor ons allemaal dat hier begin 2010 een heuse positieve-testen-boom zal zijn!!!!
Hoi dames, Brabantste wat een mooi gedicht echt wauw... Hier vandaag de laatste dag puregon en dinsdag kijken of ik al een mooi ei heb om mijn pregnyl te zetten, we hebben nu echt de hele cyclus om de dag geklust dus hopen dat het dit keer raak is...
@Luukske: Hoe voel je je? Durf je al een 'vroege' test te wagen....??? @Babii: jij hebt je ei als het goed is vanmorgen gehad! Hopelijk is het klussen gelukt meid! Duim voor je! @Brabantse: hoe gaat het nu met je? xtra knuf voor jou! @Nen: fijn dat je een keuze hebt gemaakt, geeft je vast meer rust. Sterkte nog even met de jaarwisseling zonder vriendlief... Hoop dat je gauw echt ongie wordt en je cyclus weer enigszins op gang komt... Dit is zo ook nix hé... Knuf! @ Schattigkindje: spannend, hoop dat je morgen een mooi eitje hebt! @Updeetje hier: Nou, ik weet eerlij gezegd niet of ik nu wel of niet mijn ei heb gehad... Mijn temp doet deze maand anders dan anders. Was in de eerste helft van de cyclus echt een aantal keer met uitschieter naar boven (verkoudheidje?!) en is nog niet omhoog geschoten. Hoop echt dat-ie morgen piekt, want mijn vriendlief is sinds gisteravond weer voor een paar daagjes naar het buitenland, komt di avond weer terug... Denk dat mijn ei gisteren of eergisteren was: had veel spanning in mijn buik (of was dat het kerstdiner?!) en heb een steekje gevoeld en sinds gisteren was de spanning weg... Als mijn temp morgen onhoog geschoten is, dan geloof ik het pas... Ben een klein beetje bang dat mijn ei zomaar ineens vandaag is ofzo en dan missen we hem... We hebben in iedergeval van dag 14 (kerstavond) tm dag 17 (was wel id ochtend) iedere dag gevreeen ! Heb deze cyclus heel bewust geen ovu-testjes gedaan en het vrijen ging echt spontaan (vriendlief nam initiatief!), voelde geen echte 'druk' omdat er een eisprong was ofzo.... Anyway... Nu maar weer duimen dus.... Al durf ik haast niet te hopen, ik hoop zo dat het misschien wel raak is. Het zal waarschijnlijk onze laatste ronde clomid worden. Begin jan 2010 hebben we intake in Leiderdorp en het schijnt dat ze daar geen voorstanders van Clomid zijn. Ben benieuwd of we eerst weer alle onderzoeken opnieuw moeten doen of dat we 'direct' op andere hormonen over kunnen gaan. Mijn huidige gyn heeft mijn dossier in elk geval al doorgestuurd. Spannende tijden dus... En ik hoop dat we januari gelijk weer (INDIEN NODIG !) onze kans kunnen pakken... Ik duim maar heel hard!!! Nou lieve forumvriendinnetjes, hoop voor ons allemaal dat 2010 HET jaar wordt! Dikke knuffel en liefs, Juulz
hallo dames. ik heb misschien een gekke domme vraag; maar heb een zeer onregelmatige cylcus.. en lees nu jullie verhalen over clomid. Maakt dat je cyclus regelmatig? moet je dan echt een paar keer per week naar het ziekenhuis? want ivm werk zou dat niet lukken.. hebben jullie misschien wat meer info enz? alvast bedankt!! Liefs xxx
Volgens mij krijg je niet zomaar Clomid. Clomid is voor meiden met Endometriose, Ovulatie Inductie of PCO. Of meiden die heelmaal geen eisprong hebben. Je moet inderdaad om de dag voor een follikelmeting naar de gynaecoloog. Je krijgt dan een inwendige echo. Clomid schrijven ze echt niet zomaar voor! @ Juulz ik duim zo onwijs hard voor jou meis! Het wordt weleens tijd dat het raak is he meis . Klussen is gelukt hoor . We hebben zaterdag avond (avond dat ik de Ovitrelle zette) geklust, laten we niet zeggen hoe... broertje was hier en was naar buiten met vrienden. Vervolgens belt meneer dood leuk aan terwijl we aan het klussen zijn. Ik open doen, vervolgens loopt ie me slaapkamer in! Dus weer onderbroken en de 3e keer is manlief maar snel gekomen zeg maar, want dit was geen doen! En vannacht om 02.30 uur, dus ben benieuwd of dat op tijd was . Knuffel voor jullie lieverds!