hey meiden, heb net de uitslag van het bloed binnen, en heb een HCG van 108, dus das mooi...duid iig niet op een 4 ling, haha.... enne heb na die test van vanochtend nogmaals getest, en die is weer gewoon donker!
super om te horen meid. En 4 was ook wel een beetje teveel van het goede he, haha. Goed om te horen dat alles goed is. Nu rustig aan gaan genieten he.
Yes Luuske!!! I know it!!! Ben blij voor je meis!!! Nu de andere lieve dames nog!!! Come on ladies! 2010 wordt ons jaar!
@luukske..SUPER!!!! Dat kon ook haast niet anders @babi....Ben het helemaal met je eens.....2010 wordt ons jaar. Ik vind dat wij met zijn allen ook eens aan de beurt zijn..... Heb vertrouwen. Het komt goed!!! @ marsim....Alles goed meid? Alweer bijna 15 weken....pfff wat gaat dat snel @schattigkindje....Woensdag/donderdah zul je zien dat je eitjes mooi gegroeid zijn @juulz...Hoe is het met je meid? @einad ...nog een paar daagjes geduld en dan mag je naar Rotterdam @all....Ik zit op mijn ongi te wachten zodat ik verder kan met spuiten. Ik heb een maand rust moeten houden ivm sluiting ziekenhuis tussen kerst en oud&nieuw. Morgen m laatste tablet duphaston en dan laat de duiveltjes maar komen. (wat kun je daar blij van worden ) en dan gaan we er weer tegenaan.
@ Lima, meid ik hoop dat je ongi snel komt zodat jullie verder kunnen. Het begint nu toch echt tijd te worden om ons te gaan volgen meid! @ All, hier gaat het eigenlijk wel goed. Ik doe rustig aan. Heb ook een mooie afspraak kunnen maken met mijn werk. Ga nu 3 dagen in de week 4 uurtjes werken. Lichamelijk geen zware dingen. Ben erg blij want nu heb ik er wel weer een positief gevoel over om ook echt weer wat te gaan doen. Was echt bang dat het anders veel te veel ging worden. De kleine doet het goed, moeders doet het goed. Op een hoge bloeddruk na, wat rugpijn en snelle harde buiken voel ik me eigenlijk prima. Ik geniet er elke dag van en ben ook echt meer aan het genieten.
@marsim....Wij doen ons best ....Maar dat is een fijne regeling op je werk. Fijn dat ze zo met je meedenken
hey meiden, heb net mijn baas toch al op de hoogte gesteld van onze zwangerschap. omdat we binnenkort weer clienten krijgen die chemokuren moeten ondergaan, en daar mag ik nu niet meer naartoe.... moet zeggen ze was heel enthousiast, feliciteerde me meteen, en zei meteen dat ik echt op tijd moet aangeven als het niet gaat(ivm de vroeggeboorte van Luka, en nu het iets verhoogde risico), ik draai nu vaste avonden, maar heb al aangegeven dat ik anders tijdelijk overdag wat uurtjes werk, als Luka op school is...ze mag voor mij dan tijdelijk iemand anders inhuren ivm zwangerschapsvervanging..... ze gaf ook aan dat ik maar moest kijken wat ik het liefste met mijn vakantie wil doen, voor of na het verlof, want we hadden eigenlijk in week 25 tot 29 naar Kraotie willen gaan, maarja, dan ben ik rond de 30 weken, denk dat de artsen dat niet toestaan voor 5 weken..... denk dat we dan in NL of belgie/duitsland wat gaan doen, en dat ik de rest van de vakantie na mijn verlof ga inplannen.... heb ook aangegeven dat ik nu gewoon moe, en weeig ben, dus ze gaf zelf aan dat ik niet teveel dagen achter elkaar moet gaan werken, mijn collega die de planning maakt is ook op de hoogte,ivm de samenstellingen van de zomervakanties(mensen die willen boeken). en zij heeft mijn dus zowieso uitgepland gedurende de hele zomer, of ik dan nog werk of niet....zal dan, als ik nog werk, toch alleen kantoor werk doen.... maarja, nu eerst maar eens volgende week afwachten, en dan aftellen tot de 13 weken....
Ow super Luukske, ook jij hebt gelukkig hele fijn meedenkende collega's en leidinggevende. Gewoon lekker rustig aandoen hoor. Alles om te voorkomen dat het weer een vroeggeboorte gaat worden. Jij en je kindje gaan nu even voor! Het scheelt een hoop stress en nadenken als ze zo fijn meedenken.
Schattigkindje, bedankt meid! ik duim ook voor jouw. Jouw en juulzon ben ik echt niet vergeten! Ik kom regelmatig lezen. Liefs Melek
Hey lieve meiden, Ik wil jullie nog even een HEEL GELUKKIG EN VRUCHTBAAR 2010 wensen!!! Ik hoop dat de zwangere meiden allemaal een goede zwangerschap zullen hebben en dat de niet-zwangeren gauw een vet positieve test in handen mogen hebben! Het is jullie allemaal zo ontzettend gegund! Ik heb wel bijgelezen, maar ben even te moe voor een uitgebreide reactie, dus vandaar alleen even deze nieuwjaarswens. Ik zal gauw reageren op iedereen. Liefs uit Friesland! xx
@Melek: kan niet over bevallingen meepraten, alleen van 'wat je hoort'... Maar als je strx je beebje in je armen houdt.... Daar doe je het voor! Maar, blijft spannend!!! Ga voor je duimen hoor!!! En ja, volgens mij zijn schattigkindje en ik ongeveer gelijk met jou begonnen op het forum... xxxx @Luukske: Pfff, kan me zo goed voorstellen dat je je toch zorgen maakte... Maar een streepje is een streepje hoor!!! Duim heel hard voor je dat alles goed blijft!!! Mijn gevoel zegt van wel!! Fijn in ieder geval dat de HCG mooi was! En super dat je leidinggevende begrip heeft! Fijn! xxxx @Babii: balen dat je nog geen progesteron kon prikken vandaag. En liefie, je zeurt NIET! Ook jouw twijfel en onzekerheid is niet meer dan logisch. Hoop dat het raak is wordt door het verstand tegengegaan om je voor een teleurstelling te behoeden. En dat rare lichaam van ons daar is soms geen touw aan vast te knopen... Hoop echt dat net als bij luukske allemaal symptomen zijn dat het lekker RAAK is!!! Het klinkt wel alsof het zomaar raak zou kunnen zijn meid!!! xxx @Schattigkindje: jij spuit nu toch? Hoop dat je eitjes nog mooi doorgroeien en dat je dan je pregnyl kunt zetten... Spannend ook hoor. Maar eitjes kunnen toch ook zomaar gaan groeien... dus hou hoop! Mag ik vragen waar je onder behandeling bent? (of anders pb je het even !). Veel sterkte meid, hoop dat ze mooi groeien!!! xxxx @Lima: zo'n maand rust kan je heel goed gedaan hebben... Nu idd lekker ongie worden en dan gaat het gewoon RAAK zijn!!! Ik stem voor ! xxx @Marsim: lekker hoor, dat je wat minder kunt gaan werken. Alles voor een gezond beebje toch!! xxx @Einad: Op naar donderdag!!!! suc6! xxx @updeetje hier: morgen dus voor een intake naar Leiderdorp... Vind het erg spannend moet ik zeggen.... Uiteraard hoop ik dat ik deze week niet meer ongie wordt en dat het bij een intake blijft . Maar zo niet, dan kunnen we van start met een nieuw traject en dat geeft ook weer moed... Mijn temp vanmorgen weer mooi hoog: 37,2. Moet zeggen dat mijn temp deze ronde de tweede helft wat hoger ligt dan normaal in de 2e helft. Hoop maar dat dat positief is . Kaarsjes branden hier weer volop (heel gezellig!). Veel warmte voor allemaal, Juulz
@all, gisteravond mijn 3e avonddienst op rij gehad, was echt tegen het misselijke aan, en ontzettend moe. nou vanochtend....ik werd gewoon moe wakker....heb nu echt het gevoel zwanger te zijn, want dit heb ik bij Luka ook gehad vanaf een week of 5-6 tot 13-14 weken. het moeilijke nu is dat ik Luka ook nog heb rondlopen, moet me echt bij elkaar rapen om hem naar school te brengen en te halen.....heb me voorgenomen om onder zijn schooltijd maar bij te slapen, weet niet hoe het anders moet...enne ik heb me voor vandaag ziekgemeld, heb 3 avonden gewerkt, maar trek het echt niet om nog 2 avonden rond te rijden....en dan tegen de mensen te doen alsof er niks aan de hand is @juulz, had ook een hogere temp de 2e helft...
@ Juulz, succes in Leiderdorp meid. Ik hoop dat het niet nodig zal zijn. @ Luukske, je hebt groot gelijk. Je moet nu aan 2 denken. Dan is 5 avonden echt teveel. Geniet er maar even lekker van en goed bijslapen he!! @ Nen, heb jij nog een beetje gezellige dagen gehad?? Snap best dat dat even moeilijk was zonder je mannetje bij je. Dikke knuffel. @ All, vanmorgen weer even naar de kleine geluisterd. Ik was dit keer heel vroeg wakker en voor het eerst lag de kleine nog lekker te slapen. Dus geen plonsend beebje gehoord maar een goed krachtig hartje.
@marsim, heb je een angelsound? vanaf wanneer ben je hem gaan gebruiken? ik zit eraan te denken ook zo'n ding aan te schaffen over een paar weekjes.... @all, mijn schoonouders halen zoonlief vanmiddag van school, dus ga zo even dutten tot 15 uur!!
@ Luukske, ik ben de angelsounds gaan gebruiken vanaf 12 weken en nadat ik dit heb besproken met de gyn. Nu moet ik er wel bij zeggen dat er veel verschillende verhalen te ronde gaan hierover. De gyn zei dat het geen probleem was om dit bv 1 keer per dag te gebruiken en de vk zegt nu dat ik dat ding beter niet kan gebruiken. Nu heb ik zelf zoiets nou als het echt slecht voor de kleine zou zijn dan zullen ze het ook vast niet verkopen. Ik gebruik het nu 1 keer per dag, soms sla ik een dagje over en dan niet langer dan een minuut. Ik vind het ook gewoon ontzettend fijn als bevestiging. Heb nu echt wel het idee dat het goed zit, mijn buikje komt nu ook al aardig maar het is toch fijn om de kleine ook maar heel even te horen. Daar komt bij dat ik het ook erg leuk vind dat mijn man ook kan luisteren, dan is het niet alleen mama die het idee heeft dat ze zwanger is en allerlei dingen voelt.
Dag lieve Forumvriendinnetjes! Even een ego-updeetje Pffff, afgelopen gewoon NIET geslapen.... Spanning? Vermoedelijk meer onderbewust dan ik denk.... Gelukkig was ik de rest vd dag vrij... Vanmorgen zijn we dus naar Leiderdorp geweest, waar Medisch Centrum Kinderwens zit. Hoe het gegaan is? We hadden een hele vriendelijke arts, een fertiliteitsarts. Mijn eigen leeftijd denk ik. Ze had het dossier reeds ontvangen, waardoor ze precies wist waar we momenteel staan. Haar reactie: "Het gaat kriebelen als ik jouw dossier zo lees". Ze liet ons eerst nogmaals het verhaal doen en vertelde toen dat er 2 opties zijn. Direct beginnen met IVF of met IUI. IUI kunnen we 3 mnd doen en dan overgaan op IVF of we kunnen het 6 mnd doen en dan overgaan op IVF. Of dus direct beginnen met IVF (maken we wel meer kans). Wij kiezen eerst voor de IUI-optie. In eerste instantie 3 maandjes en dan zien we weer verder. Misschien is het dan wel raak . Momenteel zit ik dus nog in de laatste week van mijn cyclus, natuurlijk hoop ik dat ik niet ongesteld word, maar anders zou ik dat donderdag / vrijdag of zaterdag worden. Als ik ongesteld word, ga ik de komende ronde GEEN clomid slikken, maar even nix... We hebben dan de 18e een startgesprek waarin we uitleg over de IUI krijgen en aanvullend een spuitinstructie. Vervolgens maken ze op 01-02 een uitgangsecho en aan de hand daarvan een telefonisch spreekuur, waarin ik de uitslag krijg. Er wordt dan bepaald of er een menstruatie opgewekt moet worden of dat ik met spuiten kan beginnen... Afhankelijk vd dikte vh BM-slijm op dat moment. Krijg dan echo's ter controle om te zien hoeveel de follikel groeit. Krijg dan ook te horen wanneer ik een pregnylspuit mag gaan zetten om de eisprong op te wekken... En dan dus ergens verderop in februari de IUI... Erg spannend dus! Moet zeggen dat het fijn is dat het zo voortvarend aangepakt wordt. Anderzijds ook wel een beetje dubbel; voel me ook wel een verdrietig dat het al zo lang duurt. We hopen zo dat het dit jaar gaat lukken! Een kindje zou zo welkom zijn! Gelukkig is vriendlief altijd positief en dat geeft echt kracht (bedenk me net dat ik dat wat vaker tegen 'm moet zeggen !). Tja, wellicht dat ik dus binnenkort maar van topic moet veranderen .. Hoewel, denk dat ik gewoon óók bij het IUI topic ga schrijven, zal jullie anders wel missen... (TENZIJ... het deze ronde alsnog bij mij raak is....) Tot zover... Nog maar even héééél hard duimen dat deze ronde raak is... Fijne avond enne, sorry dat ik dit keer alleen even ego-schrijf ! xxx Juulz
@juulz, wat fijn dat het gesprek zo goed is verlopen..... kan me voorstellen dat de stap naar IUI en IVF ook wel weer dubbel is, je hebt dan toch het idee dat je dichter naar het einde gaat.....maar ik duim en steek een kaarsje voor jullie aan dat het deze rond nog raak mag zijn, en anders bij de IUI!! spannend!!
@ Juulz, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Ik vond het ook erg confronterend om weer een stapje verder te gaan. Ik had ook de keuze 3 of 6 dat werd uiteindelijk 9. Ik vond dat uiteindelijk heel erg fijn want de overstap naar ivf leek mij heel erg moeilijk. Het was toch elke keer weer een kansje. Ik dacht na 3 keer dat het ook niet meer ging lukken. Uiteindelijk ben ik zwanger geworden door iui nummer 5, wie had dat ooit nog gedacht. Had jij trouwens al een laparoscopie gehad? Zo niet is daar ook helemaal niet over gesproken? Meid ik hoop dat je helemaal het volgende stapje niet nodig zal hebben en het deze maand gewoon raak is. Onze mannetjes hebben het idd ook niet makkelijk. Af en toe iets liefs kan geen kwaad, haha. Meid dikke knuffel en hopelijk kom je over een paar dagen met goed nieuws!
goeiemorgen meiden, hier lekker weer achter de laptop in bed, ben net met de kindjes van Luka's school naar de bieb geweest....dus nu even rusten....