Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Indian, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Luukske, poe dat is inderdaad een slordige fout. Vindt dat niet zo netjes hoor :(. Inderdaad, veel vrouwen reageren al goed op het spuiten :). Helaas reageert mijn lichaam dus niet op die injecties :(.

Kom er btw achter dat ik al die tijd jouw naam verkeerd schreef :p. Screef altijd *LUUSKE* i.p.v. Luukske :|

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    PS. soms raakt een eitje bevrucht, maar kan het om een of andere reden niet innestelen. Gebeurd ook weleens :(.

Over dat slijmvlies, ik heb geen idee. Misschien weet iemand anders dat? Lees net via Luukske dat 15 mm het max. is, dus bij jou is het perfect :D.

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lima, mijn fert arts wist mij net te vertellen dat boven de 15 mm je geen goeie innesteling krijgt....
    wat betreft de rust....gaat haar meer om mijn gewicht.....
    enne ik heb al maanden in mijn hoofd dat ik in maart zwanger raak, dus wie weet....

@babii, die progynova hoe lang en wanneer moet je die nemen, en heb je 1 of 2 MG?
    ga haar toch even bellen, of ik het niet mag gebruiken deze ronde...mits ik niet te laat ben....

4. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @luukske...Nog 3 kg....Ik hoop voor je dat het er makkelijk af gaat!!! En dat je maart zwanger mag zijn en blijven!!!
    Oke dus 15 mm is max.....dan zou mijn slijmvlies dus goed moeten zijn... Ik hoop dat 1 van mijn pendels ook uit mag komen ;)

@babi....dat zou inderdaad ook kunnen. Misschien is er wel eens bevruchting geweest maar dat weet ik dan niet. Ik ga er gewoon vanuit dat het nu 3x scheepsrecht is ;) en dat mijn pendels dus uitkomen :)

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Luukske, ik moest die dingen slikken vanaf CD3 t/m 10 DPO. Als je zwanger bent mag je die niet meer slikken, dus vandaar dat ik dan over moet op Utrogestan (bolletjes).

Overigens op CD10 zat er al een slijmvlies van 7 mm :). Ik had overigens de 2 MG, dus 4 MG per dag.

Kan jij btw pendelen? Dat wist ik niet :).

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @babii, doe het ook nog maar heel zelden, dat pendelen...maar als je wilt, wil ik wel een keer voor je pendelen, moet je me een pb sturen met naam en geboortedatum, en je evt vragen(wanneer zwanger, j/m, etc...)

je moet dus de progynova 2x daags innemen, of gewoon 2 tabletjes in 1 keer?

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Progynova moet je tweemaal daags innemen en bij voorkeur tijdens het eten :). Maar Babii was zo eigenwijs dat ze gewoonweg 2 pillen achter mekaar innam :p.

Het zijn net zulke kleine pilletjes als de pil. Dacht in eerst instantie dat ze me de pil voorschreven :p.

Zal je even PBen (thanks).

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Hier ben ik weer een keertje, ik moet het echt weer even kwijt, ik heb gewoon weer clomid gebruikt en ben nu een week overtijd, maar ik durf niet te testen, bang dat t negatief is, en als ik dan ook nog ns niet ongesteld wordt, zijn dit dus echt "verloren dagen". We kunnen dan nog niet uitkijken naar een nieuwe ronde, met nieuwe kansen.. Snappen jullie wat ik bedoel?
    En testen heeft volgens mij echt geen zin, ik ben dan wel overtijd, maar een paar maanden geleden had ik ook zomaar ineens een cyclus van 44 dagen. Maar goed, ik voel dus echt niks, het lijkt mij dat als je (ook al is het maar net) zwanger bent, je toch iets moet voelen, óf in je buik óf evt m'n (.)(.), of misschien moe of misselijk, maar ik merk niks van dat alles, vandaar dat ik er van overtuigd ben dat ik niet zwanger ben. Je voelt toch altijd wel iets, als je net zwanger bent?? Vorige week kon ik er goed mee om gaan, maar sinds gister heb ik er echt moeite mee om er mee om te gaan.
    Als ik nu test en hij is negatief, dan voel ik met tot aan de dag dat ik ongi ben, zo vreselijk rot en wie weet hoe lang dat nog duurt..

(en sorry heb echt geen tijd om op iedereen persoonlijk te reageren, zit nu even illegaal op t forum op m'n werk)

9. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @jorietjes.....ik zeg toch testen!!

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @jorietje, ik zou gekker worden van het niet testen, je kunt toch veel beter duidelijkheid hebben, tenminste dat ervaar ik zo....voor NOD test ik niet meer, maar na NOD....wat let je!

@babii, heb progynova gekregen, 2xdgs 1 tablet van 2 mg.
    is het proberen waard, want anders is dit ook weer zo'n verloren ronde....dit liever dan over 2 weken moeten starten met 10 dgn provera....daar heb ik pas bijwerkingen van, niet normaal, dus die laat ik liever buiten de deur....

heb deze maand dus geen FM's, en meld me gewoon op cd 1 van de nieuwe ronde....of misschien wel niet....duim duim duim...

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wat goed Luukske! Ben blij voorje meissie. Goed zo :D. Tot wanneer moet je het doorslikken?

Hier de buikpijn weer toegeslagen :(. Hoelang houdt dat nog aan :(?

Had je overigens een PB versturud (ontvangen) *schaam schaam*?

@ Jorietje, ik zeg ook testen :D!!

12. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @babii, moet idd ook tot 7-10 dagen na ei de progynova slikken....
    wat betreft die buikpijn, bij mij heeft het ook ruim 5-6 dagen geduurd, maar die pijn bij de vruchtjes verliezen was het heftigst, lichamelijk en emotioneel....

heb je PB ontvangen, zal deze week eens voor je pendelen....

@all, hier alleen nog een beetje bruinverlies, verder niks meer, tja een leeg gevoel.....

13. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ja een leeg gevoel he? Bah....echt rot hoor voor je.
    Sterkte meis!
    xxxxxxxxx

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Luukske, ik moest het zelf slikken vanaf CD5 (dus wanneer me ongi weg was) t/m 10 DPO :). Daarna moest ik ermee stoppen.

Morgen wordt ik door de gyn gebeld hoe of wat. Wil een paar dingen weten:

- Is het nuttig nu te gaan spuiten terwijl 25 januari me operatie is?
    - Kan ik nu bijv. 3 pilletjes Progynova slikken in de hoop dat het slijmvlies nog dikker wordt?
    - Wat kan de oorzaak zijn van iedere keer een bevruchting, een posi test en vervolgens een heftige bloeding? Oke de eerste rondes was het me slijmvlies, maar dit keer toch niet?

Etc. etc. Heb dus een hele vragenlijst.

Zo ik had zaterdag echte persdrang :(. Zelfs giga pijn in me onderrug. De gyn zegt dat je dan een soort van persweeen krijgt. Mijn man moest echt over me onderrug wrijven. En toen die bloeding uiteindelijk doorzette, deed me rug nog pijn.

Nu nog steeds giga krampen en heel veel bloed :(.

15. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    hallo mag ik met jullie meepraten...
    wij zijn vanaf dec 08 gestopt met de pil, hoogstens 2 tot 3 keer ongesteld geweest daarna nikx dus nu zitten we dan jammer genoeg in de mmm vandaag naar het ziekenhuis geweest en nu provera en clomid 50 mg meegekregen ik ben benieuwd afwachten dus

oja ik wens voor iedereen een vruchtbaar 2010:)

16. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Spannend Leentjuh, bij mij was de 2e ronde clomid meteen raak, helaas miskraam, maar het kan dus wel. Ik ben wel 8x in een jaar ongi geweest (nov 2008 gestopt) , maar hele lange cyclussen en geen eisprong.
    Succes meid, ik hoop dat t snel lukt!

17. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    @brabanste82 ja het is idd spannend gaan jullie nu aan tweede ronde clomid beginnen??

18. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @leentjuh, succes meis...

@babii, idd ze voelen als weeen, had ik dus ook, echt niet normaal....en had al geregeld paracetamol genomen voor de pijn...
    van alles vind ik het vloeien nog het meest confronterend....heb nu alleen nog wat bruinverlies, dus einde zit eraan te komen.....

welke ok krijg je ook alweer? HSG of LEO?

@all, vandaag dus weer begonnen met afvallen, hoef er nog maar 3, maar wil er zelf 5 vanaf, en dan moet het goed zijn

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Luukske, nog maar 3! Snel eraf met die kilos hihi. Ik krijg een LEO!

Mijn man die moest zelfs over me achterrug (onderrug) wrijven. Heb gejankt joh (werd gelijk geconfronteerd met me eerste mk met 7 wkn en 4 dgn toen ik door me pil zwanger raakte).

@ Leentjuh, heel veel succes met het slikken van de CLomid, met hopelijk een mooi resultaat. Natuurlijk mag je meekletsen.

20. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @babii, het is en blijft gewoon die vervelende confrontatie....pijn, bloed, etc....

fijn dat je een leo krijgt, heb ik voor mijn zoon ook gehad, dus heeft wel vaker effect, lees ik hier ook van anderen.

vloeien is gestopt, dus nu kunnen we vol frisse moed verder....

oh ja, zit nu op nog 2 kilo!!

Deel Deze Pagina