Hoop heb ik inderdaad stiekem toch. Mar als ik al last heb van de inwendige echo, mag het best even wachten voor mij! Hopen dat het dan volgende maand aanslaat. Maar ja hoop stiekem ook dat die bloeding na de operatie, dat me lichaam dus dacht heee die is ongesteld, maak alles maar weer schoon. De gyn denkt dat end at het daarom langer duurt. Even afwachten!
@babii, wat een gedoe zeg...ben je aan het spuiten en dan is de groei niet helemaal volgens schema. het kan natuurlijk zijn dat je lichaam op de narcose reageert, dit was bij mij ook het geval.... ik hoop dat morgen gewoon iets van een mooi eitje te zien is....ik duim voor je! @all, mijn temp is alweer vroeg aan het zakken, heb het gevoel dat mijn ei er vroeg aankomt, dus vanavond maar weer goed klussen.....
@babi...wat een gedoe....ik duim voor je dat er morgen een mooi eitje te zien zal zijn. @luukske.....Veel klus plezier @all...vanmorgen mijn 2de FM gehad en er was zowaar een eitje te zien.....En dat al op dag 12. Het eitje zit links en is 12 x 13 mm. Mijn slijmvlies is 8 mm dik. Voor mijn doen erg vroeg...... Normaal heb ik mijn eisprong zo rond dag 21 maar als het nu door groeit dan kan dat nog wel eens eerder worden. Vrijdag moet ik er weer heen en dan zullen we het wel zien
Dames ik ben nog niet ongie het moet morgen komen en anders een paar dagen erna voel wel mn borsten die heel gevoelig zijn bij aanraken en nog steeds emotioneel en boeren de hele tijd en een raar gevoelin mn buik heel raar, net alsof het menstruatie is maar ook weer niet......groetjes
@mamleonie....Dank!! @schattigkindje....Ik vind het heel hoopvol klinken .... Helaas kan ik niet pendelen
@ babii, hoe gaat het nu met je wondjes meis? En heb je nog veel last van je onderbuik?? Vervelend dat je lichaam zo van slag is zeg. Kan me goed voorstellen dat de moed je soms echt even in de schoenen zakt... Hopelijk heb je gauw duidelijkheid hoe je nu precies zit qua cyclus! @ brabantse, fijn dat je met je familie goed hebt kunnen praten over de mk. Dat helpt denk ik ook wel in de verwerking! Wisten ze dat jullie graag zwanger willen worden? Ik vind het knap hoe positief je er in staat @ einad, oohhh spannend! Het is nu echt weer de kwaaltjes-periode in je cyclus he.. Zou zo fijn zijn als er nu een klein wondertje aan het groeien is die je je spierpijn bezorgt! @ schattigkindje, ook voor jou hoop ik dat het raak is! Weet je niet zeker wanneer je ei is geweest omdat je twijfelt over je nod? Ik hoop dat de duivels helemaal uit blijven! Ik kan niet pendelen dus kan je daar niet mee helpen.. Wanneer wil je een testje wagen? @ juulz, goed dat je zondag ff lekker tijd voor jezelf hebt genomen!! Dat is soms ook belangrijk en dan moeten de "verplichtingen" maar even wijken! Op zich zijn die zwangertijdschriften wel confronterend, maar aan de andere kant heb ik zoiets van: op een dag komt het er ook voor ons! En door erover te lezen vind ik het minder als een 'ver van mn bed show' voelen. Vrijdag zijn we op de helft van de uitzending ja! Dan hoeven we alleen het bergje (nouja, bergJE??) nog maar af.. Mijn vriend heeft al heel lang aangegeven dat hij met me wil trouwen. Maar hij heeft nog een schuld (als het goed is na de uitzending helemaal afbetaald) en daardoor wilde ik het nog niet. Want ik wilde niet mede-verantwoordelijk zijn daarvoor. En hij heeft hier en daar wel eens wat hints laten vallen Dus eigenlijk is het niet meer denken, maar zeker weten haha. Ik ben nu aan het afstuderen voor P&O'er. Loop mijn afstudeerstage in het ziekenhuis. Echt superleuk! Zo langzamerhand moet ik alleen wel met mijn scriptie beginnen.. Bah! Hoe was je IUI intake? Ik hoop voor je dat het gauw raak is. Dat de zaadjes 'gewoon' blij naar je ei zwemmen @ jorietje, balen zeg van die nega test!!!! Toen ik soortgelijke klachten had vorig jaar oktober, bleek ik een cyste te hebben.. :S @ lima, vervelend dat er nog niet echt een dominant eitje te zien was op je fm.. Hopelijk vandaag beter! Oh ik lees dat er al een mooi eitje te zien was! En je bmsv is ook mooie dikte! Nu lekker klussen de komende dagen! @ ingrid, wat spannend meid! Te vroeg getest zou kunnen aangezien 14dec je laatste ongi was. Hoe lang duurt je cyclus met clomid? Hopelijk heb je voor maandag een mooie posi test in handen! @ marsim, gefeliciteerd dat jullie een kleine meid krijgen!!!! Super dat ze het goed doet! @ luukske, ik hoop voor je dat de komende ronde je een posi test geeft Idd lekker veel klussen en dan gaan wij kaarsjes voor jullie branden!! @ all, hier eigenlijk geen nieuws. Behalve dan dat ik niet kan wachten tot mn mannetje weer thuis is en we er weer voor kunnen gaan! Maar dat is oud nieuws haha. Ik ga nu eerst maar eens een bakkie koffie pakken. Anders kom ik de middag niet door...
@marsim, zwangerschap gaat hier goed. De kleine begint steeds meer de feesten van binnen! @puk & mamavyas, allebei van harte gefeliciteerd met jullie meisje!! Jeetje, wat is dat hard gegaan zeg!! @babii, hier had ik er niet zoveel last van. De volgende dag mocht ik de pleister eraf halen, en lauw douchen. Wel oppassen dat er geen sop in kwam, dus voorzichtig alleen mn armen en benen ingesopt. Het is trouwens normaal dat je lichaam van slag is. Een narcose is natuurlijk geen natuurlijk middel, en dat gepor in je buik is ook niet echt natuurlijk. Geef je lichaam even de tijd om weer te 'resetten' en te herstellen. Binnen nu en 3 maanden heb je de grootste kans!!! Kans is ook dat je nog even moet 'bijcorrigeren' Althans, dat was bij mij zo, ik moest er nog 2 rondes clomid bij slikken. Ik duim voor je!! @juulz, ik hoop dat het spuiten zn vruchten zal afwerpen!! (of moet ik zeggen: zn bevruchting zal afwerpen) Iemand enig idee hoever Melek nou is? En of ze nog wel eens meeleest? @all, hier effe zwaar weekend gehad. Afgelopen vrijdag is mijn opa vrij onverwachts overleden, gister gecremeerd. Was zo erg dubbel, een condoleance en felicitatie in 1 zin... Van de roze wolk toch weer even met beide benen op de grond gezet, dat er ook nog een andere kant is. Dat het leven echt komen en gaan is... Had zo gehoopt dat hij de geboorte nog had mogen meemaken.. Hoop nu dat hij het meemaakt van de andere kant.. Wel heeft hij gezegt dat hij terug zou komen in de familie... Wie weet... Liefs Kimonootje
@ kimonootje, jeetje meid wat een vervelend nieuws zeg! Gecondoleerd met het verlies. Geloof je in het hiernamaals? Nu waakt je opa van bovenaf over jullie kleine. Veel sterkte meid! *dikke knuff*
@kimonootje, gecondoleerd!! je opa waakt nu van boven over jou en je beeb.... @nen, kan me voorstellen dat je hubbie's thuiskomst niet snel genoeg kan zijn.... @lima, mooi zeg, duim duim duim dt vrijdag een super ei te zien is, en dan een super eisprong met bevruchting, dan komt mijn pendel uit,haha... @all, vandaag wezen shoppen....nieuwe lingerie, rok en broeken oor Luka....die verslijt behoorlijk wat....dadelijk werken, en dan 4 daagjes vrij!
@ Kimonootje, meid gecondoleerd! Wat een dubbele gevoelens dan. Ik spreek vaker met een paragnost en die zei tegen mij dat de oma van mijn man ook terug zou komen in ons kindje. Ze kon ook vertellen dat we als eerste een meisje zouden krijgen. Toch wel apart en bijzonder als dat echt zo zal zijn. Zeker weten doen we dat natuurlijk nooit.
Hallo allemaal! Hier nog eens een keer een kort levensteken van mij. Omdat ik momenteel fulltime werk, heb ik helaas weinig tijd om hier te reageren. Ik probeer wel regelmatig bij te lezen. Wilde Kimonootje even condoleren met het verlies van haar opa. Is dan inderdaad heel dubbel: een leven wat eindigt, en een nieuw leven wat in je buik groeit. @hier: weinig nieuws te melden, alles gaat zijn gangetje.
@ kimonootje, geconcoleerd met je opa! @ all, heb even bijgelezen maar ben erg moe al drie dagen, ga zo weer mijn bedje opzoeken, vandaag nog een brief gehad van de gyn dat 18 feb de afspraak niet doorgaat, maar op de 17 staat, misschien ga ik morgen wel bellen of die niet nog eerder kan..
einad een goed teken dat je moe bent misschien is het raak!!! Kimoontje meid gecondoleerd. Hier nog niks te zien en steeds een raar gevoel nog ik wacht tot volgende week met testen dan heb ik ook iets meer hoop....want vorige keer kwam het na 18 dagen dus het kan alle kanten op.
Hé hoi! Pfff, weer een lekker druk weekje hier! Maar vanavond weer even bijgelezen en zal natuurlijk weer even een updeetje geven ! @Babii: Hoe gaat het nu met je? Fijn dat de buikpijn in elk geval over is. Heb je de wond al kunnen wassen en ben je al van eh... de stank... verlost? Hoop van wel, anders heb je echt het idee dat je jezelf de hele tijd zo ruikt...Las de recente ontwikkelingen en kan me goed voorstellen dat je flink baalt... Hebben ze er een verklaring voor? Hoop dat je morgen een betere echo hebt!!! Duim voor je! @Schattigkindje: Dank alvast voor het duimen... Hopelijk gaat het helpen... Hoe is het nu verder met jou? Ga ook nog efkes heel hard voor jou duimen meid! Wie weet wie weet! Ik denk gewoon heel positief ! Vind je laatste updeet ook heel positief klinken, heb een goed gevoel bij je deze maand!! xxx @Jorietje: Wat vervelend dat je wel overtijd bent maar niet zwanger . En balen dat de clomid waarschijnlijk niet geholpen heeft... Hopelijk volgende ronde meer suc6... @luukske: Heb dit weekend ook een klusweekend ! Nou ja, zondag of maandag verwacht ik mijn eisprong... Oh, jij wellicht al vanavond of morgen, spannend!!! We gaan redelijk gelijk op volgens mij...Wanneer verwacht jij je NOD? En ga je dan vanaf dag 3 ook spuiten? Wie weet gaan we dan wel samen de volgende ronde in... Ik verwacht 7 februari mijn NOD (al hoop ik van niet natuurlijk!)... Wil je trouwens ook eens pendelen voor mij? @Lima: balen dat er in eerste instantie geen eitjes te zien waren Een heleboel kleine willen we niet zien natuurlijk, maar 1 of twee mooie grote... Oh en lees nu net dat er een mooi ei was! SUPER! En je BMslijm ook mooi dik! Kijk, dat geeft goede moed! Duim hard voor je! @ingrid: 'helaas' welkom! Herken je verhaal niet, maar mij lijkt dat er 3 opties zijn: 1. Je bent zwanger en test laat negatief.... 2. Je ei is zomaar ineens later gesprongen en dus is de NOD later of 3. De clomid heeft niet gewerkt en je bent resistent geworden. Als je nog lang negatief test en niet ongie wordt zou ik de gyn efkes bellen! Suc6!!! @MArsim: Een meisje! Wow! Wat heerlijk! Gefeliciteerd! Bijzonder verhaal van de paragnost, tja, je weet het niet met die dingen... er is zoveel waar we nog geen wetenschappelijk bewezen weet van hebben.. Wel een mooie gedachte! @Brabantse: fijn dat je weer vol goede moed deze ronde in gaat! Wie weet wel weer snel raak! Hoop het voor je! @Nen: Wat spannend en fijn, ben heel benieuwd hoe hij je strx zal gaan vragen... Wel verstandig om idd eerst even die schuld af te lossen. Maar goed, een klein voordeel van een uitzending (wat overigens NIETS is als je kijkt welke risico's je mannetje loopt!) is dat hij een lekkere toelage krijgt... (om schuld af te lossen en om zijn meisje strx ten huwelijk te kunnen vragen !). FIjn dat je kunt gaan aftellen hoor... Is het ook wel tijd voor aan het woorden. Waar gaat je scriptie over? Kijk je er tegenop? In theorie klinkt het zo makkelijk hé... een goede onderzoeksvraag opstellen en vandaaruit aan de hand van een 'kapstok' de deelvragen maken en beantwoorden. Maar, heb er alle vertrouwen in dat het je gaat lukken. Volgens mij schrijf jij wel lekker en nauwkeurig ben je ook: je reageert ook altijd zo persoonlijk en uitgebreid op iedereen! Suc6!!!! @Kimonootje: mooie woordspeling ! Hoop het ook, maar hoop heel stiekum dat het deze ronde misschien nog op de valreep raak mag zijn... Wat erg van je opa.... Had je een speciale band met hem? Misschien kun je de kleine wel een béétje vernoemen, in afgeleide vorm, 2e naam ofzo... Dikke knuffel! @Einad: dank nog voor je PB'tje! Bericht je vh weekend even terug met bijlage ! De moeheid klinkt toch wel een beetje positief... Nog 8 dagen tot je NOD toch? Duim hard voor je!!! @Updeetje hier: Tijdens het startgesprek kregen we nogmaals, aan de hand van een kaart met baarmoeder, eileiders en eierstokken in beeld, te horen hoe de IUI in zijn werking zal gaan. Ik ga Puregon spuiten, in eerste instantie 50 ml (laagste hoeveelheid). Aan de hand daarvan kijken ze hoe de follikels groeien. Ze willen eigenlijk proberen om de hoeveelheid evt iets op te hogen, zodat er 2 follikels gaan groeien, maar dat is lastig in te schatten. Spuiten dus vanaf dag 3 en vanaf dag 8 controles: FM's. Aan de hand daarvan wordt bepaald wanneer ik de Pregnylspuit moet zetten om het eitje te doen springen. Die spuit laat ik mooi door mijn moeder (verpleegkundige) of mijn vriend zetten, want ik heb weinig vet op mijn buik, dus die moet id bil! Bovendien moeten we daar zelf ampullen voor mengen enzo en daar ben ik helemal niet handig in!!! Als de pregnyl gezet is moeten we anderhalve dag later komen voor de IUI... Dan worden de beste zwemmers van mijn mannetjes 'superzaad' klaargemaakt voor de Grote Zoektocht naar Mijn Ei(tjes).. Dat duurt ongeveer 2 uur en dan mag ik komen en zal de IUI plaatsvinden. Mag daarna ongeveer 10 minuutjes blijven liggen en dan is het afwachten... Spannend dus... Daarna de spuitinstructie en kregen we te horen hoe de puregonpen werkt en hoe dat pregnyl mengen moet enzo. Omdat ik dus niet zo heel veel vetjes op mijn buik heb (voor de spuit moet je een 'buikkwabje' tussen je vingers nemen), mocht ik even oefenen. Nou ben ik normaal echt wel heel stoer en dapper , maar ik werd echt even dizzy toen ik mezelf moest prikken. Niet dat het pijn deed, was echt puur psychisch... TOch een beetje de spanning denk ik.. vriendjelief was heel lief en zei: anders doe ik het wel hoor lieverd... Ging terug met de pregnylpen en een recept en nog wat formulieren die we moeten invullen als ik ongie word en aan de IUI-ronde ga beginnen. Heb maandag 1-2 een uitgangsecho (zit dan op dag 23) om te kijken hoe het er dan uit ziet. Zijn er geen cystes of...??? Ze verwachten van niet, maar het moet gewoon even. Uiteraard gaan we heel fijn klussen de komende dagen met de volle hoop dat het spuiten misschien niet meer hoeft....!!! Nou lieverds, van het weekend klets ik weer verder, nu mijn bedje opzoeken!! Dikke knufs voor iedereen!!!! xxx Juulz
@kimonootje....gecondoleerd @brabantse...Hoe gaat het bij jou? @juulz....Ik hoop voor je dat spuiten niet nodig is en dat je 7 februari positief test. Ga van het weekend lekker klussen en kom ons later het goede nieuws vertellen. Maar mocht je toch gaan spuiten dan wil ik je vast succes wensen. Als je eenmaal over die drempel heen bent valt het allemaal reuze mee. Ik "ram" nu elke dag die spuit erin zonder enige moeite. @yvy...Fijn dat alles zijn gangetje gaat @einad...inderdaad gewoon even bellen en vragen of de afspraak wat naar voren gezet kan worden. Vaak kan dat wel @nen.....Kan mij goed voorstellen dat je haast niet kunt wachten tot je mannetje weer thuis is. En met voor een nieuws hij thuis komt @babi....Hoe is het met je meid? @luukske.....Ik hoop dat je gelijk hebt en dat je pendel uitkomt. Hoe is het bij jou? Is je eitje al in aantocht? @all....Ben vandaag wel gaan werken maar voel me totaal niet lekker. Hoofdpijn en verschrikkelijk moe. Maar dat gaat vast wel weer over. Verder ben ik erg benieuwd naar de FM morgen. Ben benieuwd of er nog 1 extra zit (dubbel zoveel kans) of dat het ene eitje mooi is door gegroeid....
@Kimoontje: gecondoleerd en veel sterkte! Hier nog steeds geen verandering, gister nog een keer negatief getest en toen maar het ziekenhuis gebeld, die vinden het toch een beetje vreemd en ik mag maandag even langskomen voor een echo en nog wat onderzoekjes, dus dan weten we meer...