Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Indian, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb net mijn gesprek gehad telefonisch met de gyn. Hij zegt dat het deze ronde gewoon zijn werk niet heeft gedaan en als de cyclus al zo lang duurt ik ook geen eisprong hebt gehad denkt hij..
    ik wilde graag een inwendige echo maar daar is toch niks op te zien vertelde hij...
    Ik mocht deze week nog wel langs komen omdat hij dan medicatie gaat vorschrijven om mijn menstruatie op te wekken. Dus nu heb ik vrijdag een afspraak, ik heb er niet zo'n best gevoel bij, wil gewoon zekerheid dat ik echt niet zwanger ben, dus ga nog wel vragen voor een bloedtest voor de zekerheid, dat mag toch ?

Hoe gaat het verder bij jullie ?

2. miek78

miek78 Actief lid

7 jan 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    ik ben deze maand ook voor het eerst bezig met clomid heb afgelopen maandag mijn bloed af laten nemen , heb net gebeld voor de uitslag was 6,2 dus geen eisprong :cry: zit nu te janken......
    ik baal zo van dit lijf hebben jullie dat ook soms?

3. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    heb ik soms ook hoor! dan vraag je je echt af waarom het nou bij jou niet wil en bij een ander wel! heel frustrerend soms!

4. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Wat vervelend... Wat heeft je gyn nu afgesproken dan, moet je wachten totdat je vanzelf ongi word?

En janken is niet erg hoor, heb ik de afgelopen week ook genoeg gedaan, t moet er toch een keertje uit!

X Miracles

5. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @miek78: kan het gewoon niet zijn dat je je ei nog niet hebt gehad, en dus later krijgt? :(

volgens je ondertekst heb je niet zo'n hele constante cyclussen.....

lindaS van dit topic, was uiteindelijk zwanger....dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;) .

@all: succes deze ronde, en we gaan er van uit dat we allemaal "2009-mama's" worden ;)

6. adi

adi Niet meer actief

Hallo meiden,
    ik ben nieuw hier dus zal mezelf even voorstellen.

Ik ben bezig met mijn derde ronde Clomid. Eerste maand had ik 50mg, sloeg niet aan, had geen goede eisprong. Tweede maand slikte ik 100mg, dit was teveel en ik kreeg een 8voudige eisprong. Was veel te gevaarlijk om te klussen.
    Deze maand heb ik 75mg geslikt, en dat sloeg goed aan! Vorige week donderdag heb ik mijn eisprong gehad (denk ik) en nu zit ik in de vervelende, spannende wachtweken.

Hoe maken jullie zo'n balkje onder je bericht?

7. s1986

s1986 Niet meer actief

Hey welkom veel lees en typ plezier. Helemaal links staat cyclus banners dat je moet je invullen tenminste als je dat bedoel ;)

Slapen jullie snachts ook zoooo slecht? Echt heb ik elke ker bloed heet ben dan helemaal doorweekt. Echt elk half uur word ik wakker. Maarja is voor een goed doel he :)

8. adi

adi Niet meer actief

hahaha, ik wou niet in mijn allereerste comment uitweiden over de rare symptomen die ik deze maand heb, maar dat is er een van!

Ik ben afgelopen nacht om 2 uur wakker geworden, helemaal bezweet en klaarwakker! Had het zo ongelooflijk warm, heb mijn hemd uitgetrokken en sliep pas 1,5uur later, om om 6 uur weer wakker te worden :rolleyes:

Wel fijn dat dit herkenbaar is...

Daarnaast heb ik sinds 2 dagen nog meer rare symptomen waar ik eerder nooit last van heb gehad:
    - dagen 4 en 5 na eisprong rare steken in de buik, en erg rommelende buik;
    - bij vlagen erg gevoelige borsten en tepels;
    - af en toe erg misselijk (dit kan mezelf natuurlijk ook inbeelden);
    - duizeligheid.

Ik begin hierdoor wel goede hoop te krijgen, maar kan ook niks te betekenen natuurlijk. Afgelopen 2 maanden met Clomid had ik hier helemaal geen last van...
    Herkennen jullie deze symptomen in de wachtweken?

9. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik kan het je niet vertellen is mn eerste keer moet vrijdag weer voor een folikelecho weet alleen dat ik erg goed zweet ervan pffffff :(

10. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Ik had ook hele erge zweetaanvallen en ook voornamelijk 's nachts. Werd ook voortdurend wakker. Ben er ook één dag ziek thuis van geweest. Maar zodra ik geen clomid meer hoefde te slikken was het ook gelijk over :(
    En nu maar wachten he.... ook altijd zo fijn :(

11. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb vorige week woensdag de laatste op het lijkt wel dat het steeds erger word :(

12. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Ja bij iedereen werkt het weer heel anders he.. Er is echt geen touw aan vast te knopen :(

13. s1986

s1986 Niet meer actief

Ja je doet er niks aan ga maar vroeg naar bed dan zien we het wel. Wel gek eigenlijk he dat iedereen zo verschillend kan reageren. Groetjes tot morgen

14. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Trusten alvast en als je wakker wordt is er weer een dag voorbij! :D

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @all, goeiemorgen!

@adi, allereerst welkom :D
    die klachten heb ik afgelopen maand ook gehad, alleen was bij mij de innseteling niet goed gegaan.....
    heb 4 jaar geleden ook clomid gebruikt, en toen helemaal nooit ergens last van gehad, ook niet toen ik zwanger bleek te zijn....dus afgelopen maand was helemaal nieuw voor me....

hopelijk komt bij jou de innesteling goed, en mag je alvast door naar de juli/augustus mama's van 2009 ;)

en wij gaan er natuurlijk ook allemaal naar toe, misschien een andere maand, maar maakt niet uit!

16. adi

adi Niet meer actief

Thnx Luukske!

Voel je ook iets als de innestelling niet goed gaat, of mag ik daarvan uitgaan als ik toch ongesteld word? Het is ook elke maand en bij elke vrouw anders hoor!

Ik loop me kapot te hopen dat het lukt, ben zelf een juli kindje, dus zou mooi zijn ;)

Jij (en alle anderen natuurlijk!) ook heel veel succes deze ronde!

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi dames,

@adi: hier niks gevoeld dat het misgegaan was met de innesteling, alleen waren de klachten, zoals misselijkheid/duizeligheid/vergeetachtigheid, weg na de mislukte innesteling.
    Als alles goed gaat wordt je gewoon ongesteld, echter dat was bij mij niet het geval, en ik heb dus een kuur provera genomen, omdat anders mijn cyclus te lang werd, en ik natuurlijk door wilde naar een volgende ronde ;) .

@all: hoe gaat het :(:

ik heb vandaag mijn 2e dosis Clomid, heb weinig tot geen last, tot nu toe :D

18. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Hallo!

Morgen mijn eerste follikel meting, ben benieuwd, vind t wel spannend!

Heb me trouwens wel voorgenomen om te vragen wanneer mn arts van plan is mn progesteron gehalte te controleren, want ben niet van plan om weer evt een vmk te riskeren als blijkt dat dit te laag is...

En die van die zweetaanvallen heb ik helaas ook last van en ook behoorlijke stemmingswisselingen!

19. tibisai

tibisai Actief lid

Hoi dames, ik heb een vraag..
    in het begin van dit forum vermeld natasja1981 dat ze clomid voorgeschreven kreeg door haar HA.

Leek me ook raar in de eerste opzicht.

Tot dat ik een verwijs brief kreeg van mijn gyn dat ik mijn clomid briefjes gewoon bij mn HA voortaan kon afhalen

20. adi

adi Niet meer actief

krijg je dan geen begeleiding van de gyn (echo's/ bloedonderzoek e.d.)? Of moet je zelf maar aan de gang?

Nadat bij mij PCO was vastgesteld was ik in eerste instantie door de gyn teruggestuurd naar de AH. Deze heeft toen tegen mij gezegd dat ik het beste door de gyn begeleid kon worden, en heeft toen de verwijsbrief voor geschreven.
    Volgens mij mag de gyn dat niet zelf beslissen zonder het verzoek van de AH. Je kunt dus even aan je AH vragen of je door de gyn begeleid kunt worden, want dan krijg je veel meer inzicht op de werking van Clomid en op je cyclus.

Deel Deze Pagina