Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Indian, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    tegenwoordig is het zo dat het idd kan, dat je via de HA de clomid krijgt, 2 kennissen van mij zijn trotse mama's van meiden die ook met Clomid via de HA geholpen zijn ;) .
    Ha kan ook gewoon bloed onderzoeken aanvragen, alleen wat de gyn extra doet zijn de FM.

@miracles, zie je misschien morgenavond, ga misschien toch even, enne.....succes morgenvoeg....ik hoor het wel ;)

2. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Je hoort t wel morgenvroeg!

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Spanend hoelaat moet je? Ik mag morgen ook weer :rolleyes:

4. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    Dag meiden,
    Vandaag weer een echo gehad en mijn ei is nu dan eindelijk echt gesprongen. Dus pas op dag 24. Helaas is mijn lief dus in het buitenland en is deze kans voorbijgegaan. Nu dus wachten tot ik ongesteld word en dan volgende cyclus 100 mg slikken... Ben benieuwd hoe ik me dan zou voelen, maar vooral natuurlijk of het z'n werk gaat doen!
    Liefs,
    Marijn

5. s1986

s1986 Niet meer actief

Had je nu 50 mg dan? Doen ze dan 100 mg omdat het pas zolaat zn werk deed?

6. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    Ja ik heb nu 50 mg geslikt en deze dosis moet ik verdubbelen komende cyclus. In principe heeft de 50 mg dus wel een eisprong opgewekt, maar pas laat. Waarschijnlijk heb ik dus iets meer nodig.

7. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi dames,

@miracles, succes vandaag.... ;)

@einad, hoe gaat ie :(:

@marijn, jammer dat je man nu niet thuis was....volgende keer beter ;)

@all, vandaag 3e dosis Clomid, en nog steeds deze ronde weinig last van echte kwaaltjes :)

8. s1986

s1986 Niet meer actief

Nou er was niks veranderd genoeg kleine eitjes maarja daar heb je dus niks aan. Moet nu 3 weken wachten of ik ongi word zoniet testje doen. En dan overnieuw beginnen met een hogere dosis.

9. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @s1986, balen voor je meid, hopelijk in een volgende ronde betere kansen ;)

10. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

May 27, 2008
    475
    0
    0
    Hoi meiden,
    ik ben met mijn eerste ronde Clomid bezig, alleen niet na een ongesteldheid, ik heb namelijk wel provera gehad, maar dat werkte niet omdat ik geen rotzooi in mijn baarmoeder had. Dus tja dan wordt het ook lastig om ongesteld te worden ;), dus ik ben begonnen op een willekeurige dag, ik heb trouwens geen echo's en bloedtesten, ik hoef pas terug te komen bij de gyn als ik of ongesteld ben geworden binnen 40 dagen, of zwanger ben, of er weer helemaal niks gebeurd na die 40 dagen. Dus voor mij is het gewoon afwachten nu, ik zit nu op dag 9 als ik uitga van de eerste dag clomid slikken, ik heb werkelijk ook geen idee hoe ik moet rekenen, dus hou maar 30 dagen aan nu. Ik ben wel netjes aan het tempen. Gisteravond met klussen deed het gewoon pijn, het gevoel alsof mijn baarmoedermond een stuk gezakt is? Wie kent dit? Nu trekt het nog als spierpijn, heel apart!

Liefs Weetjewel.

11. Hier gaat het even k*t, heb net geen leuk bericht geen..
    De clomid heeft niet aangeslagen...
    Mijn man moet eerst geopereerd worden, ik moet nog vijf kilo zien kwijt te raken en dan gaan ze pas weer verder kijken..
    Mag dan pas met clomid beginnen..
    Had dit niet verwacht toen ik op gesprek ging..
    Een domper..

12. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @weetjewel, succes met klussen, en netjes tempen, dan kun je op zijn minst zien wanneer je een mogelijk ei hebt ;)
    heb je geen ongi gehad na pilstop, of iets anders :(:

@einad, kl*te zeg..... :(
    mag ik vragen waarvoor je man geopereerd moet worden :(:
    enne, wat betreft je gewicht, heb je veel overgewicht :(:
    wisten ze toch ook voordat je de clomid mocht gaan gebruiken..... :(
    ik had bij mijn 1e zwangerschap overgewicht, maar nu met een2e nog meer, omdat ik toen voor 2 heb gegeten, en dat eigenlijk niet hoefde.... ;)
    heb net zo goed weer een nieuwe start mogen maken ;)

13. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

May 27, 2008
    475
    0
    0
    Ik heb inderdaad geen ongi gehad na stoppen met de prikpil nu een jaar geleden, maar er is bij mij ook pco vastgesteld. Dus het zal een combi van beide zijn. Ik temp inderdaad netjes, maar zit nog niet echt verschil in tot nu toe. Ik begon na de eerste dag clomid op 37.1 en nu zit ik elke keer rond de 36.5. Maar ja als het goed is duurt het nog wel een week voordat ik een ei zou moeten hebben.

Mijn gyn zei ook dat het misschien handig is als ik een paar kilo zou afvallen, hij zegt wel, je hebt geen overgewicht (71 kilo bij 1.74m) maar het kan voor je eigen lichaam net teveel zijn.

14. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @weetjewel, hoop voor je dat je met de temp curve je ei vindt, en dat Clomid zijn werk doet om de groei goed te bevorderen van je eitjes!

15. @luukske, nou ik ongeveer 10-12 kilo overgewicht, ik was al wat kwijt maar ja de bijwerking van clomid is ook dat je weer aankomt :s
    mijn vriend word geopereerd aan een spatader die rond zijn bal zit, daardoor word zijn sperma verwarmd en is het niet vruchtbaar meer...
    opzich ben ik niet veel te zwaar maar die gyn zei, dat ik nu zelfs te zwaar ben voor een ivf behandling, die zouden ze dan weigeren, dit is heel hard aangekomen want ik vond opzich wel dat ik zwaar ben maar niet heel erg veel te zwaar..
    (ben 1.65 en weeg 76 kilo)

16. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @einad, vervelend zeg voor je mannetje...hoe lang is de wachtlijst voor die ingreep?

idd bij IVF moet je echt een slanke den zijn, nou dan zou ik het al helemaal niet mogen, haha...

ik ga er maar van uit dat het gewoon met Clomid gaat lukken!

17. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Vanmorgen heb ik mn eerste FM gehad!

Had twee blaasjes wat al wat groter waren, de grootste was nu 9,7 mm. dus ze moeten nog wat groeien! Heb ook nog bloed moeten laten prikken. maandag moet ik dit weer laten controleren en dan hoor ik weer wat er dan gaat gebeuren!

Ik heb sinds gisteren echt veel last van buikpijn onder in mn buik, ook met klussen zeg maar... :oops: net alsof ik daar een harde bal heb zitten, een bepaalde druk. Mn arts zei dat dit een goed teken was... :) :(:

18. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

May 27, 2008
    475
    0
    0
    @ Miracles ik heb precies hetzelfde gevoel als jij in je buik, alsof er spierpijn is, en het is een zwaar gevoel onderin je buik. Met klussen gister deed het gewoon zeer. Zelfs als ik ga zitten voel ik het :S

19. @ luukske, de wachtlijst weet ik niet, maar wel dat je een week van de voren word opgeroepen, niet echt fijn ivm plannen maja...
    ik heb even een middag flink zitten huilen, maar geef de moed niet op..

@all, hoe is het met jullie ?

20. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @all, hoe gaat ie?

hier morgen de laatste dosis clomid, en sinds gistermiddag af en toe gewoon flinke steken in mijn linker onderbuik/lies.

Share This Page