Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Indian, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pluisje79

pluisje79 Lid

Jul 1, 2007
    58
    0
    0
    @Indian, dank je. Ik lees dat jij morgen voor je fm mag, hopen maar dat er een mooi groot ei klaarligt voor jullie!

2. Natasja1981

Jul 22, 2008
    40
    0
    0
    Hoi hoi! Ik ben vorige keer begonnen met 25 mg. Dat zijn 50mg pillen, maar daar zit al zo'n streepje op om door te breken. Ik slik straks dus 1,5 pil. Ik had nu wel nieuwe en die waren helemaal wit en daar zit niet zo'n breekstreepje op. Niet dus handig dus. Die wel makkelijk breken zijn groenig.
    Dus vandaar dus ook 75 mg. Als dat niet aanslaat ga ik naar de 100 mg, maar dat was bij de vorige zwangerschap niet nodig. 75 mg was echt genoeg!

3. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    *breek in*

Hallo allemaal! Wil jullie een succesverhaaltje niet onthouden: heb in mei voor het eerst 50 mg clomid gehad. Er waren toen 2 eitjes te zien van verschillend formaat ( op zijn grootst 26 en 18 geloof ik, ze groeien dus vaak ook langer door dan in normale situatie) en beide eitjes zijn toen ook gesprongen......en jawel hoor ZWANGER! Op de eerste echo met 7 weken was er 1 embryootje te zien! En hij/zij is erg goed blijven zitten, dus ik denk dat de kans op een miskraam niet veel groter is dan normaal!

Ik heb zelf in het begin van de MMM in de rats gezeten omdat ik verwachtte dat het bij ons niet zou gaan lukken en IVF en ICSI spookten door mijn hoofd, zelfs al adoptie........zo zie je maar dat het ook heel anders kan lopen en ik hoop dus voor iedereen dat het heel snel mag gaan lukken!

Dikke knuffel en veel succes! ( ondanks alle kwaaltjes van die kl*te tabletten)

*breekt uit*

4. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hier met 50 mg elke keer een eisprong (4 rondes gehad nu) helaas nog niet zwanger.
    Nu ff een maandje pauze, ik heb even geen zin in opvliegers.

5. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Dat is echt leuk nieuws Kelly! Proficiat!

Pluisje, dankje. Ja ik hoop ook op doorgegroeid of op springen staand ei-tje!

Natasja, hoe oud is je eerste kindje?
    Wij hebben een zoon van bijna 2,5.

Vervelend Wup. Hoop dat je na je maandje rust meteen een goede positieve maand hebt!

Nou, ik houd jullie op de hoogte. Tot morgen!
    Oh voor ik het vergeet, wij zijn donderdag op vakantie, dus ben dan even 1,5 week afwezig.

6. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik ben gelukkig klaar met de Clomid! Moet zeggen dat ik het niet heel positief ervaren heb, opvliegers, duizelingen, chago/verdrietig.. En nu heb ik weer ontzettende pijn op de plek waar ze laatst een cyste gevonden hadden.. Ben een beetje bang dus nu! :( Morgen toch maar ff de gyn bellen of ik voor een echo langs mag komen, want ik vertrouw het niet zo..

Kan het zijn dat mijn eitje al aan het groeien is? Zo snel na de Clomid?

@Kelly; Thanks voor het posi verhaal! Dat geeft moed! :D

7. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    whaaaaa ja hij was weer gegroeid! Nu 22mm.
    De gyn denkt dat hij vandaag of morgen springt.
    Mag woe weer terug!
    Spannend, hoop zo dat hij springt.

Mocht ik deze ronde niet zw raken dan krijg ik de volgende ronde waarschijnlijk geen 100mg maar 75mg clomid. Omdat ik anders teveel eitjes ga krijgen. In het begin waren het er namelijk veel, waarvan er nu maar 1tje groeid.

8. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Was gister weer geweest voor een meting.. Niet goed.. Ze waren allemaal nog onder de 10 mm..
    Moeten nu vrijdag weer heen om te kijken en anders maar weer aan de primolut.. Weet niet of we nog een keer de 150 mg Clomid mogen proberen? Ze vinden het raar dat he tniet aanslaat omdat het de vorige keer zo mooi ging? Iemand ervaringen ermee?

9. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Nee sorrie Anneke, voor mij is het de eerste keer dat ik clomid gebruik. En heb 50mg gehad.
    Maar wat bij wel was, dat de eitjes die er vrij snel te zien waren ook niet groeide, max was 14mm. Maar een nieuwer eitje wat later groeide, is nu gegroeid tot 22mm.

Succes. Hoop dat het alsnog aanslaat.

10. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Jippie, ei was nu 25mm. Ze denkt dat hij vandaag of morgen springt. Maarja dat dachten ze maandag ook, hahahahaha.
    Als ikover 3 weken niet ongesteld ben dan eerst testen en dan beginnen met provera. En als ik wel ongesteld ben, moet ik terug.

11. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Gefeliciteerd Indian! Nu maar duimen! :)

12. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Dankje Anneke, NU maar hopen dat het ei-tje ook echt springt, en dat die toevallig ook een zaadje tegen komt.
    (nu laten wij dat laatste niet aan het toeval over, haha)

Ga op vakantie nu, kom 1 september weer terug! (misschien 31aug al)

Doei, en veel succes allemaal!
    Hoop veel positiefs te lezen als ik terug kom!

13. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Nou ik heb me toch een gezellige vent. Ik denk, maken we het gisteravond even gezellig om onze vakantie te vieren, slaapt meneer. (beneden in de stoel al, dus die loopt met een slaapkop naar bed om 22:30u en tukt daar verder.) En vanmorgen.....staat hij vroeg op, om naar de auto te gaan en nu staat hij te douche.
    Lol. Kunnen we eindelijk een keer samen uitslapen, gaat hij uit bed.
    Maarja, hebben nog18dagen om samen uit te slapen. hahahaha

Maar ben ook licht geirriteerd. Nu hebben we gvd een kans dat het eitje springt, slaapt hij. En als ik erover begin zegt hij: als het zo moet, dan hoeft het van mij niet meer.
    Nee oke, ik ben ook geen voorstander van op commando sex hebben. Maar IK ben degene die al die rotzooi moet slikken. IK ben degene die elke keer naar het ZH moet. Dat snapt hij wel zegt hij. Maar goed.
    Ga nu lekker vakante vieren, strakjes vertrekken we, en dan zie ik jullie na onze vakantie weer.

Sorrie meiden, moest even mij "ei" kwijt.
    Denk dat jullie dit wel beter begrijpen als manlief.

Tot gauw, en sorrie voor mijn gezeur!

14. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Dat snap ik helemaal Indian! Heb je een kans en dan laat ie em onbenut.. Niet echt leuk natuurlijk maar zaad kan lang leven dus misschien zit er nog wat in van van de week? :)
    Niet druk maken! Lekker op vakantie gaan en veel plezier! Waar gaat de reis heen? Ik ga 3 september naar turkije! Nu al zin in!
    Goeie vakantie toegewenst!

15. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Hey Anneke, wens jou ook alvast een fijne vakantie.
    Wij komen net binnen, zijn naar Belgie geweest. En morgen gaan we nog een weekendje weg.
    Ik mag morgen als ik tijd en zin heb naar het ZH om bloed te prikken om te kijken of mijn ei gesprongen is. Ik heb een vermoeden van net. Heb vorige week 2 dagen nergens last van gehad en toenw eer af en toe pijn/gerommel in mijn buik. Had dat voor die 2 dagen ook. Ik zou woe of doenderdga ongesteld meoten gaan worden. Ben benieuwd.

Denk dat ik wel ff bloed ga prikken, ben wel erg nieuwsgierig.

De anderen meiden nog goed nieuws?

Tot maandag!

16. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

Dec 12, 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Wat spannend Indian! Het kan alle kanten op dan... Duimen dat je wel een ei hebt gehad! Ik moet over 3 weken weer heen en dan krijg ik een recept voor provera en we gaan nog 1 keer clomid 150 mg proberen omdat het toch 1 keer is aangeslagen. Als het de volgende keer weer niks doet dan moet ik ook spuiten.. Ik kijk daar wel wat tegenop, maar je weerlegd telkens je grenzen en het gaat toch om het resultaat wat er hopelijk ooit gaat komen..
    Maar eerst na deze tegenslagen op vakantie dinsdag! Even het batterijtje opladen en even 3 weekjes geen ziekenhuisbezoekjes..

17. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Ik ben nu op mijn 4de dag met Clomid, en heb naar ik weet en merk nergens last van.
    Weet ook niet wát ik zou moeten merken/last van zou moeten hebben. Heb nl de bijwerkingen niet gelezen.

Op 8 sept heb ik de eerste FM.
    Hier dus geen IUI maar een IVF-cryobehandeling.

18. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Hoi Lina,
    Mag ik vragen wat dat is, een ivf-cryobehandeling?

Anneke, alvast een hele fijne vakantie gewenst!
    Ik hoop dat de laatste ronde clomid bij je aan slaat! Ik ga alvast duimen.

Als ik woe of do mijn ei heb gehad, toen ik bij het ZH was geweest zou ik nu woe of do ongesteld moeten worden. (liever niet natuurlijk :) )
    Heeft iemand van jullie dit wel een gehad: had vandaag was licht rose/rood afscheiding. Hele dag eigenlijk een beetje. Gister wel gevreeen dus zou ook iets geraakt kunnen hebben of zou ik een vroege menstruatie krijgen. Kan toch eigenlijk niet? Is toch altijd 14dgn na de ei-sprong. En een innesteling kan het ook niet zijn, want dat is dan weer te laat, toch?
    Het zal het eerste wel zijn wat ik schreef.

Was vrijdag nog wle bij het ZH geweest om te prikken. Moet nu nog even een bel afspraak maken voor vrijdag of de maandag erna.

Nou ik ga weer, we zijn vandaag terug gekomen van weekendje weg, rond 19u thuis en net de hele caravan nog leeg gehaald. pfff!

19. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    @Indian; Misschien is het wel een innestelingsbloeding! Ik hoop het voor je meid! :D

Ik ben vandaag weer bloed wezen prikken en krijg woensdag de uitslag of ik een eisprong heb gehad! Ik hoop het zooooo! :)

Succes iedereen!

20. Indian

Indian Actief lid

Dec 23, 2007
    204
    0
    0
    Huh Linda, weten ze dat bij jou woe al? Bij ons zeiden ze dat die uitslag een week duurt. Ik mag pas vrijdag bellen.
    Een innesteling lijkt mij stug omdat ik vogens het ZH de 21 of de 22ste mij ei-sprong gehad zou moeten hebben. Maar lijkt mij ook stug dat ik nu al lijk te gaan menstrueren terwijl dat dit pas woe,do of vrijdag zou moeten zijn. Laten we het hopen dat het een innesteling is!

Hoe is het met de andere meiden?

Share This Page