Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Indian, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Sorry voor de late rea, maar ben op vakantie geweest.

Wij hebben dus al een punctie gehad in 2005, het embryo wat toen (zonder invriezen) is terug geplaatst, is een vroege mk geworden. Toen 2 maanden rust en eind januari 2006 is er een cryo (bevroren embryo) teruggeplaatst. Het resultaat daarvan zie je in mijn onderschrift. :) (5 weken te vroeg, maar alles kwam goed)

Omdat we nog cryo's over hebben, hoeven wij geen punctie te doen en gaan we verder met IVF. Dus dan weer een 'eskimootje' terug plaatsen.
    Bij ons zh gaat het er anders aan toe dan bij de meeste ziekenhuizen. Ik moet vanaf dag cd 11 3x daags urine opvangen en op cd 13 komen voor FM, bloed en urine inleveren. Aan de hand van die waardes word gekeken of ik een eisprong heb, eitjes goed groeien en het baarmoederslijm dik genoeg is.

Aangezien mijn lichaam niet goed zijn werk doet, is er deze maand besloten Clomid te slikken en Pregnyl te gaan zetten voor een eisprong. Met dat eitje word niets gedaan. Als de eisprong geweest is, word er na (naar ik meen) 4 dagen een cryo ontdooit en teruggeplaatst.

Klinkt wat warrig als ik het zo terug lees, maar is ff het beste wat ik kan met uitleggen.

2. Indian

Indian Actief lid

23 dec 2007
    204
    0
    0
    Hoi Lina, nee is wel duidelijk hoor!
    Dankje.
    Gaat het verder goed met jullie? Wanneer mag je weer voor een terugplaatsing?

3. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Heb morgen eerst een FM, dan 's middags telefoonwacht om te horen hoe of wat. Ik denk/hoop zo rond 14 sept mijn TP te hebben. (rekenwerk van een leek ;) )

En met jou? Is je ongi doorgezet?
    Hoeveel Clomid heb jij geslikt?

4. Indian

Indian Actief lid

23 dec 2007
    204
    0
    0
    Nee Lina, nog steeds niet.
    Ik heb nu een week heel af en toe rosig/rood slijm meer niet. (zo,ma,do,za) 4x dus.
    Ik heb 50mg clomid gesllikt.

Ik hoop voor je op goed nieuws maandag!

5. Indian

Indian Actief lid

23 dec 2007
    204
    0
    0
    nou Lina, ik hoop dat je goed nieuws krijgt vandaag!

Linda, hoe is het bij jou?

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi allemaal ik zou graag met jullie mee schrijven dit is mijn eerste ronde met clomid en weet totaal niet wat te verwachten. Gisteren ben ik bij de gyn geweest omdat ik ineens tussen de 10 en 13 dagen ongesteld werd nu snap hij ook niet helemaal waar dit vandaan komt omdat ik voor die tijd wel onregelmatig was maar altijd een goede eisprong heb gehad en nu dus ineens niet meer. Ik heb ook clomid 50mg gehad en gisteren de eerste ingenomen nu moet ik volgende week maandag voor de eerste fm hopelijk slaat het aan en groeien mijn folikels weer

voor iedereen heel veel succes

7. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Me is happy me is happy!
    Heb een eitje van 22mm en bms is 7! Waarschijnlijk vanavond al Pregnyl! (en op Glenn zijn verjaardag de tp als het zo doorgaat)
    De Clomid heeft zijn werk dus prima gedaan!

Minimuis, welkom hier. En hoop dat een lange weg in de MMM je bespaard mag blijven.

8. Indian

Indian Actief lid

23 dec 2007
    204
    0
    0
    Minimuis welkom!

Lina dat is goed nieuws!

ZH belde net...de utislag is er nog niet! grrrrr. :evil:
    Moet nu een bel afspraak maken voor vrijdag en vrijdag met provera beginnen als ik dan nog niet ongesteld of zw ben. Nou lol dus hier!
    Maar komt allemaal goed! :D

Ben dus nog steeds niet ongesteld.

9. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    He gadsie Indian. Had gehoopt dat jij ook beter nieuws te vertellen had.

Heb jij ook een abbonement op zwangerschapstesten? Heb mijn ongi nu al 3x moeten opwekken en dus eerst meoten testen.
    Omdat mijn cuclus dus écht te lang werd, deed ik elke week wel een test. Reken maar uit hoevaak ik dus eigenlijk al getest heb.
    De online zwangerschapstesten-sites zijn rijk oa door mij. :)
    Ben van plan om nu niet eerder te gaan testen en me dus echt te laten overdonderen/verrassen door de bloedtest.
    (kijken of ik dat volhoud)

10. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Lina goed nieuws zeg

Indian heb je wel een eisprong gehad sorry ja ik heb de verhalen wel een beetje zitten lezen maar kan niet alles onthouden :oops:

Alleen als ik jullie verhalen lees worden jullie niet ongesteld en ik om de 11dagen ongeveer en het zwanger worden was ook geen probleem alleen het zwanger blijven is bij ons moeilijk want dat is tot op heden nog niet gelukt. Ik hoop dat die clomid aansla maar ik ga ervan uit dat het help

11. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hi girls!

@Indian; Nog steeds geen uitslag meid?! En is je ongi helemaal doorgezet? Gelukkig ben je positief, de medicijnen hebben z'n werk gedaan! :)

Ik heb nog steeds pijn aan de linkerkant van mijn onderrug, kan het gewoon niet plaatsen.. Vandaag weer bloed wezen prikken en woensdag bellen voor de uitslag.. Volgens mij doe ik dit echt allemaal voor niets :( En ze deed het vanmorgen helemaal niet goed, AUWWWW! Heb een hele blauwe plek..

Sorry voor mijn geklaag! Ik probeer positief te blijven, maar dat gaat nog weleens wat moeilijk :(

12. Indian

Indian Actief lid

23 dec 2007
    204
    0
    0
    Geeft niks Linda, soms moet je gewoon ff klagen. Dat lucht op!

Minimuis, ik weet nog niet of ik een ei-sprong heb gehad. Was 20aug in het ZH (25juli begonnen met provera, 3dgn later met clomid) en had dus 20aug eindelijk een ei ter grootte van 25mm. Ze verwachtte dat die zou gaan springen op de 21-22-23ste augustus. Maar omdat ik op vakantie ging pas bloed kunnen prikken op de 29ste augustus. Dus de uitslag is niet helemaal betrouwbaar zei ze.
    Wij hebben al een zoon, spontane zw, nooit problemen gehad. Eerste keer raak. En vanaf de zw is mijn cyclus een zooitje. Wordt zelden ongesteld.

Lina, ja die worden echt rijk van ons! Probeer ook altijd om zolang mogelijk te wachten met testen maar je wilt het oh zo graag weten.
    Denk dat de kans 0,001% is dat ik zw ben. Mijn lijf zal wel weer niet werken!
    Ik baal wel een beetje omdat, als het nu wel zou lukken zou ik in mei 2009 uitgerekend zijn. Moet ik vrijdag met provera beginnen en het zou dan lukken dan zouden we zo ie zo al in juli uitkomen. Slaan we gewoon weer een hele maand over.

Minimuis, wordt jij elke 11 dagen ongesteld? Maar dan kun je toch ook geen gewone cyclus hebben? Of snap ik het nu even niet?

Nou tot straks!

13. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Laatste update:

Heb zelf een eisprong gehad! Hoef dus geen Pregnyl te zetten vanavond. Ze hebben nu de rest van de urine ingestuurd om te kijken of ik gister mijn LH-piek had of vandaag.
    Aan de hand van die uitslag is de tp vrijdagmorgen of vrijdagmiddag Maar iig dus VRIJDAG! Me is happy!

Linda, beter klagen dan opkroppen. We zijn hier ook elkaars uitlaatklep hoor! Knuffie.

Indian, waar bestel jij ze altijd?

14. Indian

Indian Actief lid

23 dec 2007
    204
    0
    0
    Joehoe Lina da's goed nieuws!
    Ik heb ze 2x besteld via, uhm ff denken.... premom.nl
    www ervoor natuurlijk!

Je hebt dus vrijdag je TP (is dat terugplaatsing?)

15. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    TP is idd een terugplaatsing. Sorry voor de afkortingen.

Ik bestelde ze daar ook. Dan gelijk een stuk of 12.

16. Indian

Indian Actief lid

23 dec 2007
    204
    0
    0
    Ja had dat al wel gegokt.
    Ben niet helemaal thuis is alle afkortingen. Maar dat komt wel!
    na de TP, moet je 2 weken wachten en dan testen? TP is dat hetzelfde als een innesteling, moet het eitje met zaadje dan nog nestelen. Is het dan al bevrucht? Sorrie voor alle vragen, als je neit wilt beantwoorden begrijp ik dat!

17. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik kan na 10 dagen al testen. Het duurt normaalgesproken ook 4 dagen eer de eicel bevrucht word/is en dan zich in de baarmoeder kan nestelen.

Bij de TP word dus al een bevruchte eicel (embryo) teruggeplaatst en moet zich dan in gaan nestelen.

En géén SORRY voor de vragen! Vragen staat vrij.
    Dus......vragen bij verdere vragen. :)

18. Indian

Indian Actief lid

23 dec 2007
    204
    0
    0
    Oke dankje Lina. Ook bedankt voor de uitleg. Fijn dan nog maar 10dgn. (die ook lang duren) Hoop voor je dat het meteen goed gaat! En dat je over 10dgn positief test!

Tja verder weinig nieuws hier!

19. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Indian, de 10 dagen gaan in ná de terugplaatsing. Dus vanaf vrijdag.

Zou willen dat er hier meer goed nieuws kwam. :oops:

20. Indian

Indian Actief lid

23 dec 2007
    204
    0
    0
    ja bedoelde ook na vrijdag! Vrijdag en dan nog 10dgn. DIe ook erg lang duren!

Ik kan soms wel ff janken, mijn lijf doet gewoon niks. Ik word nog steeds neit ongesteld. En daar baal ik enorm van. Dat zou betekenen dat ik vrijdag weer aan de provera moet, en dan zijn we weer een hele tijd verder.
    Toen ik met provera begon dacht de gyn, dat als ik zw zou zijn dat het ongeveer 5mei zou worden. (uitgerekend) Dat werd al langzamerhand begin en eind mei. En nu gaan we juni gewoon overslaan. Da's niet leuk!

Maar komt goed!

Deel Deze Pagina