Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Indian, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ luukske en miracles, hebben jullie een leuke dag gehad ? Zijn er meer meiden die straks carnaval gaan vieren ? Wij doen dat hier nie :(

@weetjewel, fijn dat je werk nog zo goed bevalt! Ja je hoort iedereen een beetje over de kredietcrisis he ? Ik kan je geen antwoord geven op je temp :s

@lima, ik denk dat je optijd begint hoor, hoop dat je een goede cyclus hebt!

2. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Ik heb ook geen idee.. Ik zie het allemaal wel ;)

Ik denk dat ik na deze ronde mijn lichaam wat rust ga geven. Even geen hormonen, want ik merk dat ik er zo gigantisch moe van word. En dat begint nu een beetje op te breken. Ik heb verschrikkelijk veel moeite om in slaap te komen, maar als ik slaap dan het liefst heel lang! En dan ben ik er 's morgens ook niet uit te branden.

3. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    hallo dames,

Waar kan je goedkope ovu test kopen? ik was vandaag bij de apotheek en daar kostte ze 30 euro, ik weet niet meer precies hoeveel test daarin zaten. Wat zijn die krengen duur?

4. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @mamavyas...ja ze zijn ontzettend duur maar ik heb ze de laatste keer besteld bij sensitest...ik dacht 24 stuks voor 26 euro...

@weetjewel...als je er niet lekker van bent dan kun je het beste een ronde rust nemen...

@ einad...ja ik begin dag 13 en ben dan mooi op tijd...hopen inderdaad op een mooie cyclus en bovendien dat het dan ook nog enig resultaat heeft
    en hier gaan we ook lekker carnaval vieren...heb vorige week mn pak afgemaakt en loop volgende week zondag mee in de optocht...zo'n beetje drie uur lopen.... en komende zaterdag nog een galaavond van de carnaval... ik wordt dit jaar overal wat meer bij betrokken want mn peet-oom is een van de hoogheden :)

5. Rel84

Rel84 Actief lid

22 jan 2009
    103
    0
    0
    Hai allemaal.

Ik wil graag als 'nieuwe' mee praten op dit forum.
    Sinds vorig jaar mei zijn mijn vriend en ik aan het proberen om een kindje te krijgen. Sinds vorig jaar mei ben ik ook geen één keer meer ongesteld geworden.
    Sinds een aantal weken loop ik bij de gynaecoloog. Ik heb nu vorige week vrijdag pillen mee gekregen om een bloeding te krijgen. Deze moet ik 10 dagen slikken. En dan op de derde dag van mijn bloeding moet ik beginnen met Clomid en daarna dan terugkomen voor een echo.
    Ik vind het fijn om te lezen dat er meer lotgenoten zijn.

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @mamavyas, ik heb ze 4 rondes van babyboomshop gebruikt. 30 stuks en een paar zwangerschapstesten voor iets van 23,99.....
    ben er super tevreden over.
    had dus afgelopen ronde ook sensitest erbij gedaan, waren een paar cent duurder, maar gaven bij mij veel positieve testen, en dus ook vals positief. heb met de Clearblue digi toen erbij getest, en toen kwam babyboom er toch echt het beste vanaf.

@weetjewel, ja ondanks dat het "maar" tabletjes zijn, vraagt het toch echt wel wat van je lichamelijk....

@lima, idd fijn op tijd beginnen met de ovutestjes, mis je hem ook niet.....enne rond die tijd dat hij zo goed als pos. is evt 2 x daags een testje, heb zelf daardoor mijn ei altijd goed kunnen vinden.

@einad, jij ook een mooie ronde binnenkort
    hebben trouwens gisteren flink geld uitgegeven met een super mooi carnavalspakje te kopen!

@rel94, helaas welkom hier.....
    balen meid dat je al bijna 1 jaar geen ongi hebt gehad....ik kan er over meepraten.....helaas....

heb je al iets van onderzoeken gehad, of heeft de gyn gezegd waar hij/zij aan denkt?

ik hoop voor je dat je iets hebt aan dat gebabbel hier op het forum, heb je vragen stel ze gerust.....en natuurlijk hopen we allemaal op een mooie test in 2009!

7. Rel84

Rel84 Actief lid

22 jan 2009
    103
    0
    0
    Ik heb geprobeerd jullie verhaaltjes van de afgelopen dagen een beetje te volgen.
    Ik heb een aantal weken geleden een aantal onderzoeken bij de gynaecoloog gehad. Bloed prikken, uitstrijkje en echo.
    Daaruit blijkt dus inderdaad dat ik genoeg eitjes heb, maar dat er geen eentje zich afzondert om uit te groeien tot een vruchtbaar eitje.
    Voor de rest was wel alles goed. Dus qua hormoonwaarden enzo.
    Dus ik ben heel erg benieuwd naar de werking van clomid bij mij.
    Het enige waar ik een beetje angstig voor ben, zijn de bijwerkingen. Ik heb de afgelopen maanden niet helemaal lekker in mijn vel gezeten en ik ben een beetje bang dat ik dus wat last zal krijgen van depressie klachten.
    Maarja, ik moet er maar niet teveel over nadenken.
    Moeten jullie ook op regelmatige basis terug voor zo'n echo?

8. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @rel84,

Clomid geeft niet bij alle vrouwen echt hele sterke bijwerking in hun gemoedstoestand, eerder bij Provera en andere menstruatie opwekkers.

ik merk er (volgens mij) niet zo heel veel van, maar meer van de Provera.

ik hoop dat je binnenkort gewoon super eitjes hebt die staan te popelen om te springen!

ik hoef nu trouwens niet regelmatig terug voor onderzoeken, 150 mg slaat bij mij goed aan.
    bij mijn 1e zwangerschap heb ik wel maandelijkse controles gehad

9. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @rel84...ik heb ook geen echte klachten van de clomid...voel me er wel normaal onder...maak je niet teveel zorgen.

@all...alles gaat zn gangetje...vandaag laatste dag clomid van deze ronde....en jopen op een vruchtbare maand....

@ luukske...hoe is het met je....ga je nog carnaval vieren?

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @lima, idd we gaan voor een vruchtbare maand....ik heb mijn ei ook pas deze maand gehad....

wij gaan idd komende week carnaval vieren, hier in de buurt is komende zondag kinderoptocht, is altijd super gezellig, en daar gaan we dus naartoe.

as. donderdag is "auwt wiever" bal, oude wijven bal....alle dames gaan verkleed als oud wijf, of iets in een thema.....

en dan is het weekend tot en met woensdag elke dag wel een stapdag, maar ik ga niet elke dag met mijn hubbie.....

11. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Gezellig Luukske, we doen hier niet echt aan carnaval. Ben 2 jaar geleden wel naar Den Bosch gegaan :) Was erg gezellig!

Hier is mijn temp voor mijn doen extreem hoog 37.1, van de week natuurlijk ook al 36.8. Ik heb net een testje gedaan voor de zekerheid omdat ik natuurlijk toch de clomid heb geslikt de afgelopen dagen, maar negatief.
    En het lijkt mij sterk dat ik mijn ei al heb gehad? Nou goed, ik wacht wel tot dag 23 dan ga ik bloed laten prikken en zien wel wat daaruit komt :)

12. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Ik heb ff mijn temp doorlaten lopen in 1 cyclus dus daar ff niet op letten. Maar dit is toch raar? http://www.fertilityfriend.com/home/237551
    Ik heb dan niet elke dag getempt omdat het niet meer hoefde, maar goed ik was nieuwsgierig hoe hoog mijn temp was.

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    das idd een raar kaartje, weetjewel.....zou dat evt aan gyn laten zien, als je controle hebt.....

hoe gaat het verder met de meiden?

hier begint de pijn aan mijn borsten nu pas wat toe te nemen, terwijl ik mijn NOD over een dag of 5-6 heb, normaal al na mijn ei pijn aan de borsten.....
    zegt wrs al genoeg, dat de eisprong niet echt goed was, vlgs mij, anders heb ik er veel meer last van....

14. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Lima, idd lekker op tijd beginnen met je ovu-testen meid.
    Hoop dat je snel je eitje vind. Ik werd er spaans benauwd van, van die
    dingen vooral omdat ik dacht dat mijn eisprong eerder was.

@ Luukske, moed houden hoor. Je heb misschien klachten maar
    misschien is het wel een goed teken. De echte negatieve berichten zijn
    er pas als je menstruatie doorbreekt.

@ Rel84, heel vervelend maar welkom op dit forum ik hoop dat je er wat
    aan hebt. Succes met het starten van je eerste ronde clomid.

@ all, hier nog geen rode duiveltjes. Het begint nu echt super spannend
    te worden. Begin weer wat meer last van mijn borsten te krijgen en
    blijf die rare krampjes in mijn buik houden. Ik wacht maar af. Hopen
    dat het deze maand voor ons raak is na 1 jaar clomid. Ik hou jullie
    op de hoogte meiden!

15. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

hier wordt het pijn aan de borsten alleen maar meer :oops: .....en heb donderdag/vrijdag mijn NOD ;)

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hoi allemaal

Ik zit inmiddels in mijn 3e ronde Clomid, 50 en 100 mg hebben niks uitgehaald, geen ei. Zit nu aan de 150 mg, maar ik word gek van kwaaltjes!
    Denk dat het bijwerkingen zijn van de Clomid, herkennen jullie het?
    Heeeeel veel jeuk van onderen en afscheiding, niet te zuinig. En zooo vies.. sorry hoor!
    Het brand ontieglijk dus klussen is ook geen pretje...
    Word er echt stapelgek van, morgen anders toch de huisarts maar eens bellen..

17. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Vliegje: klinkt niet echt als bijwerkingen van de Clomid, meer als een schimmelinfectie. Zou idd ff naar de huisarts gaan.

18. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    @vliegje....idd lijkt niet echt op iets van de Clomid....

19. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    @vliegje, klinkt ook meer als een schimmel (geen ervaring mee) maar komt niet van de Clomid.

@all, ik wacht het gewoon lekker af tot dag 23 en ik bloed heb moeten prikken. Ik heb zoiets van, ik zie het wel. Ik heb gister een homeopaat gemaild, kijken of die wat voor me kan betekenen.

20. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    vliegje....het lijkt mij ook geen bijwerking van clomid....ik zou even langs de huisarts gaan...

weetjewel...wel een raar kaartje...ik zal inderdaad even wachten tot dag 23...

luukske....dat klinkt als een druk carnaval....gezellig....ik had gisteravond gala/avond van de carnaval....het was half vier voordat ik weer thuis was....errug gezellig...vandaag zijn de dansmarietjes aan de beurt....en volgend weekend barst het los...heb mijn pak vorige week afgemaakt en loop zondag mee in de optocht...

all.....verder geen nieuws....zit op dag 9...zal nog een kleine 2 weken geduld moeten hebben voor mijn eisprong...en tot die tijd doen we het lekker rustig aan

Deel Deze Pagina