@Einad, is inderdaad een lange cyclus deze keer, maar dat komt neem ik aan door de curettage... En afvallen is makkelijker gezegd dan gedaan... Waarom gebruik je de clomid, geen eisprong als je het niet gebruikt? Vind t wel erg cru, dat je gyn na zoveel tijd nog steeds zegt, afvallen, dan lukt t wel! Zijn er geen andere opties?
@einad....wat verschrikkeloijk cru dat ze dat gezegd heeft....en dat na 40 rondes....aleen afvallen is niet altijd genoeg en dat moet zij weten....ik weeg ook over de 100 kilo maar ze heeft tegen mij nog niks gezegd over afvallen.... @all....ik heb afgelopen vrijdag en zaterdag geklust....ik hoop dat dit voldoende is aangezien zaterdag mijn ei was.....nu maar weer afwachten
Einad@ bah wat een opmerking van je gyn. Helaas ken ik die opmerkingen ook over het afvallen. Mijn gyn zei dat mijn BMI te hoog was en dat ik er maar eens iets aan moest doen. Ik heb PCOS en me overgewicht is daar de reden van. Ik zei dat het allemaal wel meevalt, ze zei daarop meteen van NEE HET VALT NIET MEE, DOE ER WAT AAN! Na allerlei dieeten en methodes is mij niet gelukt om af te vallen en ik word daar zo depri van. Meid als het je niet bevalt bij deze gyn vraag je gewoon een ander.
@ all, dank je wel voor de lieve berichtjes hoor! Mijn BMI is 30. Ik heb al sinds ik ongesteld ben maar heel weinig een eisprong, soms uitschieters van 1 keer in de zes maanden... Met de clomid (100 mg) kreeg ik mooie eitjes en een nette cyclus maar omdat ik nu na 5 rondes clomid nog niet zwanger ben, ligt het aan mijn gewicht. Ik mag het nu voorlopig niet gebruiken. Als ik niet afval vind de gyn het zonde om te gebruiken omdat het na een aantal keer toch niet meer werkt. Alleen wat hij vergeet is dat daarvoor mijn vriend zn zaad slecht was en dat is nu redelijk. Nu waren we laatst bij de uroloog van mijn vriend en die zei probeer het nog maar een JAARTJE en als het dan nog niet gelukt is moet je naar een Fertiliteitskliniek. Eigenlijk hoop ik iedereen gewoon heel snel te laten zien van kijk eens jullie hebben het mis, ik ben gewoon zwanger! @ Lima, je hebt goed geklutst hoor, hoop dat het iets heel moois voortbrengt!
Nou dat verhaaltje van overgewicht heb ik ook gehad. Nota bene van een hele dikke gyn haha. Ik weet zelf ook dat ik te zwaar ben maar ik heb dan altijd zoiets van nou meiden die dikker zijn dan ik kunnen ook zwanger worden dus ja. Ik ben toen wel een aantal kilo's afgevallen maar mocht bij het eerste bezoek ook niet gelijk beginnen met clomid. Moest nog een paar maanden wachten. Weet iemand eigenlijk of dat pco erfelijk is want mijn oma en mijn moeder hebben ook altijd een heel moeilijk cyclus gehad en daar is niet pco vastgesteld want zover is het nooit gekomen. Iemand enig idee? En mijn moeder en oma zijn trouwens helemaal niet dik dus tja. Het is trouwens sowieso algemeen bekend dat wanneer je wat dikker bent je vruchtbaarheid minder kan worden dus tja in combinatie met de pco. Nou ik weet het ook allemaal niet. Ik weet alleen dat ik er altijd depri van werd wanneer ze het zeiden maar toch in mijn achterhoofd zoiets had, het kan een factor zijn maar denk niet dat dat het grootste probleem is. Nou einad, ik hoop dat je gewoon weer snel mag beginnen met de clomid. Snap eigenlijk niet waarom je niet naar 150 mg bent gegaan. De 50 en de 100 deden ook niets bij mij en de 150 slaat wel heel goed aan. Die uroloog en de gyn is dat trouwens in hetzelfde ziekenhuis? Ik zal dat anders toch eens met de uroloog bespreken en het gewoon eens voorleggen. Misschien kan hij jullie gyn wel overtuigen om weer te starten met clomid! Succes ermee.
Nou vanmorgen weer een ovu-testje gedaan. Hij begint al donkerder te worden dus denk dat ik idd op woensdag of donderdag een positieve test zal hebben en dan maar weer flink klussen en hopen op iets moois! Ik ga zo lekker naar mijn bed. Iedereen een hele fijne dag!
@marsim....ik hoop dat je een mooie ovu-test in handen krijgt en dat wij je over een tijdje kunnen feliciteren @all...hier gaat alles zijn gangetje....we hebben nu even rust...is ook wel even lekker. Nu maar afwachten... ...duurt voor je gevoel zolang Voor diegene die al eens zwanger zijn gweest....ik ben even benieuwd wat jullie eerste symptomen waren ?
Goedemorgen meiden, Hier ben ik weer na een rust weekend. Het verhaal over het afvallen klopt niet want ken een boel vrouwen die over de 100 wegen en toch zwanger zijn geworden je moet gewoon niet opgeven Marsim hoop voor je dat je ovulatie streep goed is en kan beginnen Sterkte! Ik zit momenteel op cyclusdag 12 en moet de 14e dag naar het ziekenhuis om mn eitjes op te meten, Ik heb zoiezo altijd al een eisprong dus heb een gevoel dat er heel veel eitjes groeien en enorm veel steekjes en menstruatiepijn heb ik...Ik ben benieuwd wat er van komt? Groet en allemaal heel veel succes
Ik ben nu 2 x zwanger geweest, beide keren had ik rond 10 DPO met vlagen al last van misselijkheid, ook produceerden mn borsten wat witte afscheiding en had ik meer slijm verlies. De eerste keer heb ik juist helemaal niks gevoeld van krampjes, steekjes of wat dan ook en de tweede keer heb ik juist heel gemene krampen gehad, zo erg zelfs dat ik t gewoon niet leuk meer vond! Ook zag ik dat mn temp hoger bleef dan normaal!
@miracles.....ik ben erg benieuwd wat het bij mij zal worden deze maand....we hebben op tijd geklust en heb afgelopen zaterdag mijn ei gehad....maar bij de vorige ronde had ik na mijn eisprong direct last van harde tepels en zeer gevoelig....deze ronde voel ik totaal niks....alleen bij de eisprong wat krampen maar vanaf zaterdag lijkt het alsof er niks aan de hand is....
Ow ja, dat had ik inderdaad ook, ontzettend gevoelige/pijnlijke tepels! Nog maar ff wachten dan, je kan volgens mij ook pas echte kwaaltjes/symptoompjes krijgen na de innesteling, dus nog effetjes geduld! Spannend die wachtdagen he!
@ marsim, ik durf niks te zeggen of pco erfelijk is of niet. zie dat je bijna je eisprong hebt, ik hoop voor je op een mooie ronde! @ lima 84, ik vind het heel moeilijk om te zeggen wat voor symptonen ik precies had want veel beelde ik me misschien ook wel in en heb bijna altijd dezelfde symptomen ook als ik ongesteld moet worden, maar ik had wel pijnlijke tepels, veel plassen, duizelingen en misselijkheid. Ik duim voor je hoor! @ schattigkindje, ik hoop dat je mooie eitjes hebt. En over het overgewicht soms heb ik gewoon het idee dat alles daar door komt als je naar de dokter zou gaan voor pijn in je grote teen dan zeggen ze dat je eerst maar wat moet afvallen! @ miracles, nog een weekje! @ luukske, hoe was je weekendje zeeland ? Hoop dat het lekker ontspannend was! @ all, ik denk toch dat ik heel snel ongi ga worden, wat lichte krampjes, pijnlijke tepels en behoorlijk humeurig!
einad: Je moet altijd postitief denken en het komt nog wel hoor, weet dat het moeilijk is want ik voel zeker met je mee maar hoop dat het gewoon raak is deze maand voor je! Sterkte!
hallo meiden, ik kom hier even een vraagje stellen. Ik ben dus ook begonnen met clomid 50 mg en heb vanmorgen (cd7) de laatste genomen en mag donderdag weer voor de echo gaan. Wanneer kan ik nu eigenlijk een goed follikel/ei verwachten? Ik ben al even op de site aan het zoeken maar er staat zoveel overal maar ik kan het helaas niet gevonden krijgen. O ja ik heb van provera en clomid weinig bij werken gehad. Wel van de clomid vage hoofdpijn en een beetje misselijk/duizelig (laatste 2 dagen)
@djaar 77. Mijn laatste dag met Clomid was vorige week dinsdag (24 febr). Afgelopen vrijdag (27 febr) moest ik voor een echo, en toen was er al een dominant eitje aanwezig. Gisteren weer voor echo geweest en hij was nog verder gegroeid. Vandaag pijn in mijn onderbuik en nu echt hele erge pijn in mijn onderrug, dus verwacht een beetje dat ik nu mijn eisprong heb. Dus ongeveer een week na mijn laatste Clomid. Maar het heeft natuurlijk alles te maken met hoe lang je cyclus is.
@ Lima, nou spannend hoor dat afwachten. Je hebt in ieder geval goed geklust dus dat is al een plusje. Nu maar afwachten en hopen op iets heel moois voor jou deze ronde. Ik zal voor je duimen! @ Schattigkindje, succes overmorgen bij de gyn en hopen op een goed resultaat. Meer eitjes meer kansen hoop dat je gevoel goed is. @ Einad, positief blijven hoor! Misschien is het wel een goed teken. Hoop voor je dat de dondersteentjes wegblijven. @ Luukske, en een lekker weekend gehad? Lekker even ergens anders aan kunnen denken? @ Djaar, ik slik op clomid van dag 3 tm 7. Bij dag 12 moest ik vaak voor de 1e keer terug komen en was er al wel een dominant eitje te zien of meer natuurlijk. Meestal zo rond dag 14 of 15 zeiden ze bij mij dat we de die dag en de dag erna moesten gaan klussen. Dan rond dag 16 of 17 idd mijn eisprong. Bij mij groeid het ongeveer door tot 25 mm en ze zeggen dat hij boven de 20 mm moet zijn en dat dan je eisprong eraan zit te komen. Maar goed dat is het over het algemeen het is bij iedereen weer anders. Idd ook afhankelijk hoelang je cyclus is zoals rel84 zegt, zit zelf op ongeveer 30 dagen. Bij sommige springt hij bij 15 mm al. Nou zal voor je duimen.
@Djaar, zonder Clomid had ik meestal rond dag 22 mn eisprong. Met 50 mg Clomid had ik op dag 24 mn ei (zelfs later dus als ik van mn eigen zou hebben...) en met 100 mg Clomid op dag 16! En zoals rel84 al zei, het hangt inderdaad van je cyclus af!
bedankt voor jullie reacties. grappig dat ik juist clomid heb gekregen om mijn cyclussen korter te maken (dus niet pas een redelijk ei op dag >30) en jullie reactie vooral gebaseerd is op de cyclusduur. Daarom ben ik dus ook zo benieuwd/verward. Ik ga gewoon hopen dat er ergens op dag 14-17 een eisprong gaat zijn. Ik heb nu al 3 dagen echt overmatig creamy slijm (met ietwat bruinig/roze) is dat een nawee van de door provera opgewekte ongi of hoort dat volgens jullie weer meer bij de clomid? Wij zijn vanaf zaterdag gewoon weer begonnen met klussen en gaan vrolijk om de dag verder tot ..........
Nou meiden ik ga donderdag naar de homeopaat, maar dan ga ik ook een testje er tegenaan gooien. Ik ben 's avonds na het eten zo verschrikkelijk misselijk nu alweer 3 dagen. Ik heb ook last van troebele urine en "vlokjes" erin :S Nooit last van gehad. Het is iig geen blaasontsteking. Ik ga even mijn dochter douchen en naar bed brengen, ik kom straks even terug lezen en reageren op jullie.