Ik heb vanuit net onder de navel,trekkend naar rechts en links en een gespannen gevoel in mijn buik. Ik had daarstraks het afdak geveegd,toen trok het richting mijn lies.Ook vanuit mijn borsten een trekkend gevoel naar mijn oksels.Ik had hoop,maar soms ben ik bang dat het iets met de darmen is.
Hallo! Ik slik sinds woensdag ook clomid. We willen voor een 2e kindje gaan, maar heb dus nog altijd geen cyclus na mijn zwangerschap! December 2006 was ik voor het laatst ongesteld. Toen was ik zwanger van mijn zoontje, bevallen in september 2007. 1 jaar BV gegeven t/m september 2008. Sinds ik gestopt ben met de bv had ik verwacht wel ongesteld te worden....Niet dus... Nu 5 maand later, heb ik een bloedonderzoek gehad bij de gyn. en daar kwam uit dat er ook nog geen eisprong aan zit te komen. Vorig weekend ben ik trouwens wél ongesteld geworden voor het eerst (maar dus geen ei)! Vandaar dat ik clomid heb gekregen, eindelijk gebeurd er iets! Ik heb al mijn hoop gevestigd op die medicatie... Ik lees/ schrijf hier af en toe mee, als jullie het goed vinden! liefs!
Marsab welkom hier bij ons! Ik ben blij voor je dat je in iedergeval 1 kindje hebt. Je bent in ieder geval zeker dat je vruchtbaar bent. Groet schattigkindje
Marsab welkom hier, natuurlijk niet leuk, maar wel fijn om je hart te kunnen luchten. Mercedes, voor jou ook spannend! klinkt wel hoopvol moet ik zeggen @all, hier vanmorgen een testje gedaan, kon het niet laten, maar negatief. Maar goed, zit nog voor mijn nod en met mijn dochter kwam ik er pas met 7 weken achter. Temp is nog steeds hoog en gisteravond was ik verschrikkelijk moe en had steekjes in mijn buik wat doortrok naar mijn lies. Nu nog steeds gespannen borsten en wat maagzuur. Ach ja geen bloed geeft moed toch?
@ Weetjewel. Jeetje nou is het wel spannend zeg dan! Wanneer kan je het beste zo'n test doen? Na hoeveel dagen overtijd?
@mercedes.....ik heb last van mijn rug en gister af en toe steekjes onder in de buik maar goed (gister zou de dag van innesteling zijn...) ...ik werd vanmorgen wakker met alleen een zere rug. Dus ik weet het echt niet....ik durf ook niet teveel te hopen. Ik hoop het zo voor je @marsab...helaas welkom hier @weetjewel...geen bloed geeft moed....dus nog even volhouden meid @all...hier weinig nieuws....alleen ik heb zo weinig geduld...en voel mijnrug.....goed teken?
Ik ga zondag nog een keer testen als ik niet ongi ben geworden.. En mocht daar nou niks uitkomen ga ik gewoon de gyn even bellen
@marsab, helaas welkom hier..... @schattig kindje, omdat marsab (ik trouwens ook) al een kindje hebben, wil dit niet zeggen dat je vruchtbaar vruchtbaar bent/blijft. hier op het forum zijn veel meiden die al een kindje hebben(spontaal en ook door hormoonbehandeling), en waarbij een 2e kindje gewoon niet lukt. Ik weet dat je blij mag zijn met 1 gezond kindje, maar dat geeft je echt geen garantie voor een nieuwe zwangerschap! @einad, hoe is het nu bij jou? @weetjewel, ik heb goeie hoop voor je meid! @lima, nog even geduld....wachten duurt lang....helaas @rel, een zwangerschapstest kun je echt het beste op de NOD of daarna doen, er zijn meiden bij die voor NOD een pos test hadden, en 1-2 dagen erna toch ongi werden.....helaas.... @mercedes, bij jou heb ik ook goeie hoop, weet niet waarom..... @all, ik verwacht weer mensen op roze deze ronde
@ luukske, je hebt mooie verwachtingen hoop dat ze uit gaan komen! @ weetjewel, jammer van je nega test, ik duim voor je hoor! @ marsab, ik hoop dat de clomid goed bij je aan gaat slaan! @ all, ik word een beetje heel erg gek van mijn lichaam nu twee dagen bruin verlies minimaal, wel een paar sliertjes ook. En nu is alles weer gestopt... Ik wacht het maar even af. Kan het ook een innesteling zijn ? heb je dan ook sliertjes ?
hey meiden, probeer beetje met jullie mee te lezen en schrijven, als jullie dat goed vinden. Ben net als marsab in september 07 moeder geworden maar voor mij was de uitkomst heel anders als die van jou, helaas. Na 15 maanden proberen eindelijk serieus genomen (werd elke keer naar huis gestuurd met: 'je bent nog zo jong') en november eerste keer clomid geslikt, dat een vmk is geworden. Ik zit nu in mijn tweede clomidronde en mijn nod is over 3 á 4 dagen. Mijn vraag is: wat zijn jullie klachten na de eisprong? Hoeveel aan een gesloten clomidrondes mag je eigenlijk hebben? En hoe gaan jullie ermee om? Liefs Rach
Het lijkt me idd heel frustrerend als je iedere keer weer naar huis wordt gestuurd met de woorden 'je bent nog zo jong.' Dat is dan weer het tegenovergestelde wat ze vaak tegen mij zeggen; 'je bent al te oud' Van beiden kanten uitermate frustrerend maar geen reden om niet serieus genomen te worden, toch? :x Ik kan je niet echt een helder antwoord geven op je vragen Rachje. Mijn kalchten na de eisprong zijn minimaal (lees weinig tot geen klachten). Wel heb ik vaak na vrij kort na mijn eisprong last van mijn borsten. Alhoewel ik dat nu juist dat ik Clomid gebruik helemaal niet heb gehad, heel vreemd... Hoeveel rondes Clomid weet ik eigenlijk ook niet. Ik stop er na deze cylcus mee omdat ik overstap op Puregon. (injecties hormonen). Ik wens je alle succes. (Wat een mooi kindje trouwens, heel lief) Lola2
aaaah daar word je ook niet goed van: 'je bent te oud'. Idd allebei is net zo frustrerend. Ik vind ook dat we net zo serieus genomen mogen worden als een ander. Moet zeggen op de poli behandelen ze me als een koninginnetje haha ook eens fijn voor de verandering. hm hormonen geen peil op te trekken, had ik al wel verwacht. Mag ik vragen waarom je overstapt? Ik wens jou ook alle succes. Soms snap ik echt niet waarom het soms zo moeilijk gaat, zo oneerlijk soms. Ja mooi kind he? Vind zelf ook wel goed gelukt. Ze is boven ook vast het mooiste vlinderkind wat ze ooit hebben gezien
Ha Rachje, Wat grappig om te lezen dat ze je op de poli als een koninginnetje behandelen! Goed zo, zo hoort het ook... Ik stap over omdat ik gehoord had dat Puregon iets 'agressiever' zou werken. Dat heb ik gehoord van een gyn in een ander ziekenhuis, toen wij een intake hadden voor een evt. IVF traject. Ik vertelde haar dat we aan het IUI-en waren met Clomid in het ziekenhuis waar we nu in behandeling zijn waarop zij zei dat hun dat altijd met Puregon deden omdat dat iets agressiever zou werken (lees meer eitjes?). En omdat ik soms helemaal in paniek kan schieten, want tja, ik ben zo oud heb ik dat verhaal aan mijn eigen gyn verteld en die is niet de flauwste en stelde me dus voor om over te stappen op die Puregon dus. (ik denk eerlijk gezegd dat het allemaal niet zo veel uitmaakt maar ja een wensmoeder moet toch wat, he?0 Jouw kindje is vast en zeker het mooiste en liefste vlinderkindje wat men ooit daar heeft gezien, daar heb je helemaal gelijk in! Ben er maar heel trots op, want dat is jouw mooie kindje! Liefs Lola2
welkom Rachje en je hebt inderdaad een mooi kindje Luukske ik bedoel dat je eigenlijk wel blij mag zijn met in ieder geval 1 kindje altans ik zou er blij mee zijn als ik in ieder geval eentje had. Nu heb ik nog helemaal niets en zou echt zo een klein wondertje in mijn armen willen Ik bedoelde er niks slechts mee Groet en jij ook veel sterkte met de 2e hoop dat het toch gaat lukken.
@ schattig kindje, ik wil ook wel even reageren op dat sommige meiden al een kindje hebben. Ik denk dat het niet uit maakt of je al meerdere kindjes hebt. Snap wel dat je denkt wees blij dat je er al een hebt, maar het verlangen word er daardoor niet minder om.
@lola, wat vervelend zeg dat de artsen je oud vinden, vroeger kregen veel vrouwen nog rond hun 45e jaar kindjes.....dus ja.....alleen is het cru dat je zelf in de mmm zit om dit wonder te laten gebeuren.... mijn moeder was zelf 36 toen ze mij kregen, en mijn vader was 45, en als het was gelukt was er na mij nog wel een kindje gekomen..... @rachje, heel verdrietig kan ik zijn over wat ook jij hebt meegemaakt. ons zoontje is zelf van een 2ling waarbij ik een mk heb gehad van het andere kindje. door die MK is mijn hele zwangerschap een beetje vervelend verlopen, heb er echt niet van kunnen genieten, en heb dan ook een prematuur manneke gekregen door alle stress etc.... jouw meisje is idd een super mooi vlinderkindje, en ik hoop dat jullie ook binnenkort een mooie nieuwe zwangerschap mogen meemaken, met een mooi gezond kindje! wat betreft de klachten na de eisprong, in mijn geval was dat voornamelijk gevoelige borsten en af en toe steekjes in mijn liezen....verder heb ik weinig last van de Clomid. Sommige artsen schrijven max 6 rondes Clomid voor, andere veel langer, omdat de vrouwen dat wel goed reageren qua eisprong.....
@schatigkindje, idd zoals einad al zei het gevoel kan heeeeel erg sterk zijn....ik ben zeker blij dat ik een kindje heb(is niet vanzelf gegaan, en was absoluut niet makkelijk) en ik ben me er gewoon heeel bewust van dat zwanger raken niks vanzelfsprekends is, bij een 1e, 2e of zelfs 3e zwangerschap.....