Daag meiden, Ik dacht ik open een nieuw topic voor diegene onder ons waarbij de eerste stap gelukt is maar die toch een bepaalde angst of reserve kennen voordat de eerste 12 weken voorbij zijn. Ik vind het nog te vroeg om mezelf bij de walvisclub aan te melden, gezien de meeste meiden daar toch al een aardig eindje op weg zijn. En de laatste keer dat ik daar een bericht achterliet 2 weken later eindigde in een miskraam. Ik ben natuurlijk verschrikkelijk blij dat ik zwanger ben maar gezien vorige miskraam ben ik ook als de dood dat het weer mis zal gaan. Ik geniet dan ook van ieder kwaaltje als bewijs van zwangerschap. Aangezien het ook niet zo leuk is om hierover te leuteren op de wachtbank waar iedereen in eerste instantie bezig is zwanger te worden dacht ik, ik open dit topic waar we elkaar een hart onder de riem kunnen steken in het zwanger blijven. Dus voor alle zwangere meiden: Van harte gefeliciteerd! \/ Ik krijg morgen Moeders voor Moeders en donderdag moet ik weer voor een HCG test naar het ziekenhuis. Heerlijk, dan weet ik weer even hoe alles er voor staat. Liefs, Ciara
Hoi hoi, Ik ben hier wel in geintereseerd dus ik doe mee! Ik heb gisteren positief getest maar ik heb al sinds zondag bruin bloedverlies. Heel weinig maar toch, het is er wel.... Het is echt totaal niet helder ofzo, maar heb ook nog wel buikkrampen... Ik heb ook meteen gisterenavond mezelf aangemeld voor moeders voor moeders! Ik vind ook dat ik een beetje verplicht ben om daaraan mee te doen en ik doe het graag! Zeker omdat ik zelf van die medicijnen "genoten" heb. Liefs Houda
Hai Houda, Nog van harte gefeliciteerd! Dat bloedverlies is hoogst waarschijnlijk nog van de punctie. Bruin bloed is oud bloed dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Ik vind ook dat ik moreel verplicht ben om mee te doen aan Moeders voor Moeders. Morgen komen ze langs, ben benieuwd. Heb je ook al rare eetgewoontes? Ik lust ineens drop! sterker nog, ik heb drop nodig terwijl ik dat normaal helemaal niet lekker vind. Heb uberhaubt de hele dag honger. Geniet er van! Liefs, Ciara
Hee meiden, ik sluit me hier ook graag aan. Vandaag de officiele bloedtest gehad en ik ben na de 1e ICSI dus echt gewoon zwanger! Vandaag exact 4 wkn en ik ben wel heel erg blij maar ik vind het toch ook wel eng hoor... Ik ben blij als die 12 a 16 weken voorbij zijn Ik heb nog geen klachten maar het is natuurlijk ook allemaal erg pril... Moet zeggen dat ik al wel vanavond even heb gekeken op wat websites (waaronder quinny, maxicosi, prenatal etc. etc.)... hahaha Kon het toch niet laten! Ik ga denk ik al wel met manlief binnenkort de logeerkamer leegruimen aangezien dat de babykamer gaat worden Is meer vanuit praktisch oogpunt hoor, nu kan ik nog helpen sjouwen (licht sjouwwerk, dat wel) Hebben jullie al klachten trouwens?
Hoi meiden, Allebei nog gefeliciteerd trouwens! Het voelt nog steeds zo onwerkelijk he? Heb net de gyn gebeld en wij mogen 9 april voor een eerste echo komen. Ik zou dan ongeveer 8 weken zijn, wat kan je dan al zien? Ik heb ook heel weinig klachten, alleen een beetje buikpijn en hoofdpijn... Maar dat is ook alles... Oja en ook pijn aan het puntje van mijn tepels. Ben ook blij wanneer de eerste fase voorbij is! Ik vind het wel heel moeilijk om niets te zeggen tegen mijn omgeving. De mensen die heel dicht bij mij staan die weten het wel zoals 2 beste vriendinnen, mijn zusje en ouders. Maar bij ons weet iedereen dat we met de mmm bezig zijn en vragen er vaak naar... Ik heb maar gezegt dat het hetzelfde gaat als altijd.. Voelt een beetje als liegen (is het eigenlijk ook hahah) Hoe doen jullie dat? Liefs Houda
Oja vergeten: het bruinverlies is gestopt en moeders voor moeders komen morgen al langs! Snel he? Er stond op de site dat het beste is zo snel mogelijk dus! Hahaha...
Houda, dit is best een leuke site: http://www.prenatal.nl/SpecialInterest/ ... 8#week%201 Ik heb het toch nu aan best veel mensen verteld maar ik sport ook veel (volleybal en hockey) en het is wel handig als die mensen het ook weten aangezien ik het wel rustiger aan ga doen. Zeg er uiteraard wel bij dat ze door moeten blijven duimen want 1 op de 6 gaat alsnog mis! Ik heb me gisteren ook aangemeld voor moeders voor moeders. Die zullen dus wel snel contact met me opnemen... Heb ons trouwens ook al aangemeld voor een kinderdagverblijf om ons op de wachtlijst te plaatsen. Je kan er wat dat betreft niet vroeg genoeg bij zijn! (moet natuurlijk wel geregeld zijn)
He Suus, Van harte gefeliciteerd! Spannend he! @All: Ik vind het ook een dillema om het wel of niet te vertellen. Ten slotte weten best veel mensen dat we in 'het traject' zitten en ik heb vorige keer natuurlijk gemerkt dat het ook mis kan gaan. Dus ik zeg nu maar een beetje vaag dat stap 1 is gezet en dat we nu maar moeten afwachten. MvM is vanochtend langs geweest en een knalpositieve test hoor, was geen twijfel meer over mogelijk. Vlg week worden de flessen bezord. (heb de foto in mijn album gezet). Mijn kwaaltjes zijn tot nu toe: -overstimulatie (daarom wist ik ook dat het raak was) -gevoelige borsten met opgezette tepels; -veel plassen -moe Maar ik klaag niet, vind de kwaaltjes HEERLIJK, een bevestiging van mn zwangerschap. @ Houda, succes morgen met MvM, je mag ook een cadeautje uitkiezen . Ik heb gekozen voor het Dick Bruna serviesje, aaaaaahhh. Ik durf nog steeds geen banner aan te maken. Morgen zit ik op 5 weken maar ik wacht nog even het hartje af. Meiden geniet er van! Liefs, Ciara
Hallo meiden, Alhoewel dit topic het verlengde wachtbankje is ,en ik hier (nog) niet bij hoor. Wil ik jullie toch heel veel succes en toch ook sterkte wensen met de verlengde wachtweken. Ik hoop voor jullie allemaal dat het echt goed mag blijven gaan.! Dit wilde ik gewoon even zeggen Lfs LiAnn
He goedemorgen dames! Ik kwam er net achter dat er een nieuwe topic is geopend. Leuk gedaan hoor Ciara! Tja...ik durf mijzelf ook nog niet aan te melden bij de walvisclub Vind het nog even te snel... Ik geniet ook erg van de zwangerschapskwaaltjes. Ben vooral heel erg moe Sinds gisteravond zijn mijn boobs niet meer gespannen en gevoelig, ik wordt gek! Is dat normaal? Of is dat een kans op een.... Ik maak mezelf helemaal gek Oja...Ciara, ik heb gelezen dat je drop beter kan laten. Er zit namelijk in drop zoethoutwortelextract en dat is niet goed voor het kindje. Ik begon net als jij flink aan de drop terwijl ik ook niet zo'n dropeter ben haha. Maar nu heb ik het toch maar weggegooid. Ik zit nu aan de banaantjes hihi @all; ik ga vandaag weer 2 huizen bekijken. 1 daarvan is heel erg groot, wel 180 vierkantemeter! daar passen wel 100 kinderen erin hahaha We zullen het wel zien. Vind het sowieso leuk om huizen van binnen te bekijken. Fijne dag allemaal! Ik probeer vanavond weer langs te komen op ZP
Waterlelie, wat ontzettend leuk is dat he, huizen bekijken! Ik vind het ook altijd enorm leuk om te doen! 180 m2 dat is wel echt groot zeg! Ik woon nu in een 150m2 in Amstelveen en daar passen idd genoeg kinderen in Wat betreft die borsten, geen idee of dat normaal is! Bij mij zijn ze niet bijzonder gevoelig, gewoon iets meer dan normaal zeg maar. Ik heb een boek gekocht over zwanger zijn en daar staat dat je in week 5,6,7 de meeste kans hebt op een miskraam. Als je al een hartje hebt horen en zien kloppen dan gaat het niet zo vaak meer mis... Hopelijk stelt dit je nu gerust? Ciara, in datzelfde boek staat idd ook iets over drop vermeld. Ik zou het niet eten als ik jou was... Weet niet meer waarom en het boek ligt nu op 1 hoog (ik zit op begane grond) dus kan het niet zo snel opzoeken. Hier gaat alles nog oke. Gisteravond wel enorme ruzie gemaakt met mn mannetje terwijl het de 1e keer was dat we elkaar zagen nadat de uitslag bekend was. Dat was dus best vervelend want we zaten toch tegen elkaar te schreeuwen! Was meteen bang dat dat niet goed was voor mn emmy dus ben toen maar even met de hond gaan lopen. Later in bed 'voorzichtige sex' gehad als goedmakertje (hoewel hij daar niet naar binnen mocht, ben als de dood dat hij wat beschadigt, ook al zeggen ze dat dat kan) Oh nog een vraagje, misschien weten jullie dat. Voor mijn bruiloft van 2 mei wil ik nog mn haar laten verven. Kan dat tijdens de zwangerschap? Heb nl in mn boek gelezen dat bepaalde chemicalien niet goed zijn voor je, net als de kattenbakkorrels bijv)... Ik ga ff snel douchen, tot ltr!
Even snel antwoord op je vraag susan: je mag je haar wel verven alleen op waterbasis dacht ik. Ik moet nu gauw naar de acupunctuur en daarna hop naar de huisjes
Ciara, ik heb het gevonden: Drop verhoogt de bloeddruk. Het bevat niet alleen zout maar ook een bloeddrukverhogende stof. Dit geldt voor alle soorten, ook zoete. Ook niet zoveel kaneelhoudende produkten (heeft nadelig effect), niet teveel koffie (max 4 per dag, anders onrustig kind), net als lever en leverprodukten (komt door vit A, mag niet teveel want is giftig voor het ongeboren kind), produkten die met rauwe melk zijn bereid en (half)rauw vlees zoals biefstuk, rosbief, fricandeau, tartaar, filet americain en ossenworst (ivm toxoplasmose). Oh ja, en uiteraard ook geen alcohol, roken en drugs Ook niet langer dan 10min in bad of een te lange hete douche, geen sauna's, ook zonnebank is af te raden. Dit geeft hogere lichaamstemp en er zijn aanwijzingen dat het tot aangeboren afwijkingen kan leiden. Bloeddruk tijdens zwangerschap is belangrijk. Van zonnebank kan je duizelig worden... Nou, dit lijkt me wel even voldoende! Waterlelie, bedankt voor je antwoord! Zal ns overleggen met de kapper welke verfprodukten ze gebruiken. Desnoods een spoeling?
Meiden, gefeliciteerd! Ik weet hoe spannend die eerste weken (maanden) zijn, en ik kan me goed voorstellen dat jullie de walvisclub nog een stapje te ver vinden. Ik duim voor jullie. Toen ik na mijn miskraam weer zwanger was vroegen ook veel mensen hoe het er nou voor stond. Veel mensen wisten wel dat we met KID bezig waren. Ik vond de belangstelling wel lief, maar ik durfde het ook niet gelijk te vertellen, dus ik antwoordde altijd maar diplomatiek: "We wachten af." Dan hoefde ik niet te liegen en ook niet iets te zeggen wat ik nog niet kwijt wilde. Liefs, Belle.
Hee meiden, Welkom Waterlelie... ik zie dat je al een echo hebt gehad. Gefeliciteerd met het kloppend hartje! Wanneer was de echo precies? Hoeveel weken was je toen? Ik heb namelijk 9 april mijn eerste echo en ben dan 8 weken. Kan ik dan ook al een hartje zien kloppen? En wat kunnen ze nog meer zien met 8 weken? Leuk hoor huizen kijken, helemaal nu dat je weet dat je zwanger bent, haha.. Susan, vevelend dat je ruzie had met je mannetje, gelukkig wel weer goed gemaakt! Misschien toch al de stemmingswisselingen en hormonen die opspelen? Ik ben ook bang voor sex in dit vroege stadium. Heb dus ook nog geen sex gehad. Hoe zit dat met de andere meiden? Heb gekeken op die site en heb het in mijn favorieten gezet! Leuk hoor, al die sites. Ik keek er eerder nooit op omdat dat te moeilijk was amar nu doe ik dat wel! Volgens mij mag je je haar wel verfen met alle soorten haarverf. Ik las alleen dat je een iets andere kleur kan krijgen door de hormonen. Ik zou het wel even navragen aan de huisarts ofzo... Liann, echt super lief je berichtje! Bedankt! Hopen dat jij je ook snel hier kan aansluiten! Ik heb nog bijna geen kwaaltjes, word er wel onzeker van ook al weet ik dat sommige bijna geen kwaaltjes hebben... Ik ben bijvoorbeeld ook helemaal niet moe, eigenlijk het tegenovergestelde... Maar ja misschien komt dat nog? Moeders voor moeders is vandaa geweest. Weer een positieve test! Jippieeeee Ik heb gekozen voor het boek. Ik heb de flessen al en mag meteen beginnen. Volgende week vrijdag komen ze voor het eerst de flessen halen... Liefs Houda
Hoi Belle, Nog gefeliciteerd met je zwangerschap.... (beetje laat maar ja haha) Bedankt voor de tip! Ik ga die zeker gebruiken op mijn werk!
He, wat leuk, het wordt hier nog echt gezellig ! @liann: Bedankt voor je superlieve berichtje. Ik hoop dat je je snel bij ons aan komt sluiten. Ik weet hoe het voelde als het bij mij weer eens niet gelukt was, het voelt heel dubbel. Aan een kant geeft het je hoop en aan de andere kant denk je waarom ik niet? @Belle: hebben wij een deal dat als ik de 1e echo heb gehad we een (alco vrij) drankje gaan doen op het terras? Heb trouwens best lekkere alcoholvrije witte wijn bij de G&G ontdekt hahahaha, die kunnen we ook lekker aan het water soldaat maken. @waterlelie: Getver! Banaantjes , hahahaha wat zit het lichaam toch raar in elkaar . Ik zit ook al flink rond te snuffelen op Funda maar vind er momenteel eigenlijk helemaal geen droomhuizen op staan. (en dan bedoel ik niet 200 m2 met zwembad ) Maak je geen zorgen over je borsten, dat schijnt bij vlagen toe en af te nemen. Bovendien als je een hartje hebt zien kloppen is de kans zo klein dat het nog misgaat. Ik heb dit traject overigens ook met behulp van accupunctuur gedaan maar had deze week mijn laatste keer, mijn lichaam moest het nu zelf doen volgens hem. Hou ons op de hoogte van de huisjes! @Susan: Geen ruzie maken nu hoor! Alleen maar lief voor elkaar zijn! Gefeliciteerd met je trouwen! De meningen over haarverven zijn verdeeld, ik zou alleen wel kiezen voor verf op waterbasis. Maar volgens mij is jezelf verwennen alleen maar goed voor je! Ik zie dat we overigens bijna allemaal omgeving Amsterdam wonen.... @Houda: He, wat leuk. We hebben allebei onze 1e echo op 9 april. Als het goed is moet je dan een hartje kunnen horen kloppen via de inwendige echo. Ik zou er heerlijk van genieten dat je je zo energiek voelt. Ik ben om 21:00 echt een natte krant en moet 's ochtend opstarten als een oude diesel. Tja sex..... bij mij is het daaronder momenteel eigenlijk verboden terrein. Er is de laatste tijd zoveel in geprikt, gepoerd etc...laat het maar ff met rust. Bovendien moet ik nog die vieze witte (K) bolletjes inbrengen en dat is voor vriendje ook een goeie luststopper. Ach de zin komt strx wel weer. Ik zal me verder inhouden met de drop Oh ja, werd net door het ZH gebeld. Mijn HCG is mooi gestegen naar 2400. Dat is wel netjes toch voor 5 weken zwanger? En er zijn maar liefst 8 cryo's ingevroren! \/ Weet iemand van jullie of het eigenlijk kwaad kan om je te laten masseren? Tot later spreeks! Liefs, Ciara
Hey meiden, mag ik me hier ook komen melden? Ben nu ruim 8 weken zwanger van de eerste (na bijna 2 jaar proberen) en ben, nadat we bij de gyn terecht zijn gekomen, toch nog betrekkelijk snel zwanger geworden (3e ronde Clomid bij PCO). We hebben afgelopen dinsdag de eerste echo gehad en een kloppend hartje gezien. Zo bijzonder om te zien.