Clomidbaby's Okt-Nov 2014

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by knuffell83, Mar 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knuffell83

knuffell83 Actief lid

Oct 5, 2013
    167
    0
    0
    Overijssel
    Dat is ook mooi idd!! ipv waslijn. Pff ik hoop niet dat ik belangrijke zaken vergeet. Heb zoveel lijstjes online gezien :p
    Morgenochtend heb ik de geboorteplan gesprek met de VK.
    Ik ben afgelopen dinsdag ook bij het ziekenhuis geweest voor een rondleiding. We hoorden net een pasgeboren baby in 1 van de kamers. Echt bijzonder!

2. myuna

myuna Bekend lid

Mar 10, 2011
    715
    0
    16
    Knuffell, was alles goed bij de vk? Wat bijzonder dat je op de verloskamers mocht kijken. Bij ons kan dat niet. Ze hwbben hier 2x per jaar een open dag met foro's van de kamers.

Lizs, Je verlof is begonnen, toch?
    Alles verder goed met jullie?

Vandaag 37 weken zwanger! Wat een mijlpaal!
    Maandag weer naar de vk voor controle.

3. Lizs

Lizs Actief lid

Jan 2, 2014
    167
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik heb ook een rondleiding gehad ih ziekenhuis. Bij ons hebben ze kraamsuites, echt geweldig mooi!

Jaaa!! Verlof is gestart, wat heerlijk zeg! Lekker in huis tutten en laatste spulletjes kopen. Begin zo nieuwsgierig te worden naar de kleine dame. Jullie nog speciale plannen op t programma? Ik woe naar de gyn.

4. knuffell83

knuffell83 Actief lid

Oct 5, 2013
    167
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook de mijlpaal bereikt. Wordt nu wel echt spannend!!!
    Afgelopen vrijdag bij de vk geweest! de kleine lag op dat moment vrij laag. Sinds gisteren voel ik hem wel weer hoger. Ik kan niet heel veel eten, hij drukt de hele tijd tegen mijn maag. Geen fijn gevoel!
    Aanstaande donderdag mag ik weer langs de vk. Ben benieuwd wat de kleine dan gaat doen :p

@Lizs: Heerlijk genieten van je verlof!! Ik heb de eerste dagen flink geshopt, altijd leuk!! Hoe voel je je verder??

Ik heb nu net mijn EHBO cursus online voor kinderen gevolgd. Echt een aanrader! Je leert echt zoveel! Ik zal eind november nog een praktijksessie volgen. Gelukkig kon mijn hersenen in deze stadium van de zwangerschap het nog net aan :p

@Myuna, ik heb de geboorteplan besproken. Ik ga toch eerst proberen om thuis te bevallen. Kan het nogsteeds niet voorstellen dat ik die keuze heb gemaakt ;). Volgens de vk heb tot nu toe geen complicaties dus denk dat ik het gewoon moet gaan proberen. Het is hier ook wat rustiger. Alleen mijn man en de vk en daarna de kraamhulp. Hopelijk kan ik de yogatechnieken dan makkelijk toepassen. In het ziekenhuis is toch anders. Mocht er toch complicaties zijn dan gaan we toch naar het ziekenhuis.

Hoe voel je je verder?? volgens mij is de kans groter bij de tweede dat ie eerder komt toch? En bij de eerste echt rond 40 weken. Spannende tijden meiden!

5. Lizs

Lizs Actief lid

Jan 2, 2014
    167
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lekker he verlof en shoppen! Ik ben dinsdag ook gegaan maar houd t niet lang vol hoor. Alles wordt toch wel btje zwaarder nu! Ga vd week ook weer. Verder lekker bezig in huis alles opruimen, schoonmaken. Heerlijk!! Bij mij ligt ze ook al heel laag. Vandaag bij gyn geweest en alles was helemaal goed. Volgende week naar klinisch VK in t ziekenhuis dan gaan we alles bespreken.

Wat goed die EHBO cursus! Zit ik ook al hele tijd over te denken.

Spannende tijd idd!! Nog even genieten vd rust en dan lekker knuffelen met onze kleintjes 😍😍

6. knuffell83

knuffell83 Actief lid

Oct 5, 2013
    167
    0
    0
    Overijssel
    Ik zag trouwens dat een aantal van de zorgverzekeringen de EHBO cursussen deels vergoeden. altijd handig om te weten!

Op naar de VK vanmiddag :)

7. Lizs

Lizs Actief lid

Jan 2, 2014
    167
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is zeker goed om te weten! Ik ga t morgen meteen even bekijken! Hoe was t bij de VK?

8. myuna

myuna Bekend lid

Mar 10, 2011
    715
    0
    16
    Hoi dames,

Lisz, wat fijn dat alles goed was bij de gynaecoloog. Spannend dat je volgende week alles met de klinisch verloskundige gaat bespreken. Wordt je dan ook ingeleid? Of wachten ze gewoon de bevalling af? Fijn he, verlof! Geniet er van!

Knuffell, hoe was het bij de vk? Wat goed dat je de ehbo cursus hebt gevolgd. Altijd goed om te weten wat je evt moet doen. Ik ben zelf doktersassistente, dus ik heb een ehbo diploma. Gaat het al wat beter met je maagklachten? Balen joh!

Hier gaat het wel goed. Heb wel last van mn schaambeen en liezen. Waardoor lang lopen en slapen niet meer zo fijn is. Vannacht ook heel slecht geslapen. Maar genoeg geklaagd. Het zijn de allerlaatste loodjes! Maandag weer naar de vk en het weekend lekker uitrusten. Knuffell, of de baby bij een tweede eerder komt, dat kon de vk niet zeggen. Sommige lopen bij 41 wkn nog. De baby was afgelopen maandag nog niet ingedaald, maar dat schijnt ook weer niets te zeggen. Het blijft 'geduldig' afwachten. Haha!

9. knuffell83

knuffell83 Actief lid

Oct 5, 2013
    167
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Dames!

Ja ging goed bij de VK. Hartje klopt mooi regelmatig en mijn bloeddruk was ook prima. De kleine is wel van links naar rechts gedraaid maar wel nog steeds met het hoofdje naar beneden. Gisteren ook slecht geslapen. Krijg heel veel last van beenkrampen, heel irritant. Nu voel ik me ook een beetje misselijk.

Ik hoop dat de volgende nachten wel beter gaat, maar lees wel van anderen dat de nachten alleen maar korter zullen worden. Dit allemaal ter voorbereiden van de slapeloze nachten :p. nja ik kan eerlijk gezegd niet wachten! Wil zo graag de kleine bewonderen!

10. Lizs

Lizs Actief lid

Jan 2, 2014
    167
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Nee t wordt gewoon afwachten en als t dan begint meteen naar t ziekenhuis en preventief ad prednison.

Herkenbaar hoor, allebei, ik draai soms 100 x van links naar rechts vanwege pijn in mn bekken o schaambeen en idd ik kan me geen nacht meer herinneren dat ik 6 uur achter elkaar door heb geslapen. Maar ja daar hebben we ook verlof voor toch.. Om lekker tussendoor bij te slapen als t moet!

Ik probeer vooral te genieten van die klein draaikont in mn buik. Elke schopje, elke draaiing.. Zo bijzonder en t gaat heel hard nu. Ben benieuwd wanneer ze komt, ik heb laatste tijd t idee dat ze eerder komt. Jullie een gevoel erbij? Zegt natuurlijk niks... Maar toch zo'n vermoeden.

11. myuna

myuna Bekend lid

Mar 10, 2011
    715
    0
    16
    Idd daar hebben we verlof voor.
    Ben zo blij dat ik af en toe ons zoontje naar de creche of opa en oma kan brengen. Kan ik ook gewoon even niets doen of een middagslaapje als ik echt slecht heb geslapen.

Knuffell, fijn dat je controles weer goed waren.

Lizs, fijn dat je de bevalling mag afwachten. Inleiden schijnt ook niet alles te zijn.

12. Lizs

Lizs Actief lid

Jan 2, 2014
    167
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan ik me goed voorstellen Myunua, als die kleine van m'n vriend er is (bijna 4) is t ook errrug druk in huis :)

Ik heb sinds een aantal dagen erg veel last van m'n voeten en handen. Kan m'n handen niet meer tot vuisten maken, soort verkrampte pijn. Ik denk dat het vocht is tussen m'n gewrichten. Ook bijna geen kracht in m'n handen en snachts als ik voor de 400ste keer moet plassen is t soms pijnlijk om te lopen. Herkennen jullie dit?

13. myuna

myuna Bekend lid

Mar 10, 2011
    715
    0
    16
    Lizs, wat vervelend van je handen en voeten. Ik herken het niet, maar heb er wel over gehoord. Je bloeddruk was deze week goed toch? Zou lekker met je voeten omhoog zitten en met slapen iets onder je matras leggen, zodat je voeten wat hoger liggen. Misschien dat het helpt?

Morgen weer naar de vk. Ben benieuwd of de kleine man nu is ingedaald.

14. Lizs

Lizs Actief lid

Jan 2, 2014
    167
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mn bloeddruk was elke keer 110/60 bij de VK nu bij de gyn 120/74 dus is wel gestegen in 2 weken, maar ze zeiden daar dat t goed was. Ga t donderdag wel navragen bij de kl VK. Heb er zelf ook btje twijfels over. Soms is t zo pijnlijk dat ik mn vingers niet kan buigen. Leg idd voeten elke hoger, maar pijn blijft.

Ben benieuwd! Al kan indalen ook tijdens de bevalling nog gebeuren heb ik gelezen, zeker bij een tweede. Spannend morgen, laat je t nog even weten?

15. myuna

myuna Bekend lid

Mar 10, 2011
    715
    0
    16
    Op zich is je bloeddruk wel goed toch? Wel fijn dat je donderdag weer een controle hebt. Wel erg vervelend dat je zoveel last hebt.
    Bij een tweede kan indalen idd pas tijdens bevalling gebeuren.
    Laat het morgen zeker weten!

16. Lizs

Lizs Actief lid

Jan 2, 2014
    167
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, alleen had wel begrepen dat als bloeddruk altijd zo laag is t bij lichte stijging al foute boel kan zijn. Houd t gewoon goed id gaten hoe ik me voel en doe rustig aan... Zal wel goedkomen alleen die pijn is echt niet fijn :s maar ja ff doorzetten nog!

Ben wel erg benieuwd hoor of hij nu ingedaald is, heb je er zelf geen idee bij? Ik merkte t aan mn buik en mn blaas toen ze ging zakken. Mn moeder zag t ook aan mn buik dat die lager werd. Hoor t morgen :) succes!!

17. myuna

myuna Bekend lid

Mar 10, 2011
    715
    0
    16
    Hoi!

Vanmorgen bij de verloskundige geweest. Bloeddruk is iets gestegen, normaal is m'n bloeddruk rond de 110/60 en vandaag 120/75. Kan te maken hebben met de naderende bevalling en was geen probleem.
    Baby is nog niet volledig ingedaald. Kan bij een tweede pas tijdens de bevalling zijn,....dus alleen als vliezen breken moet ik direct bellen. Vorige keer moesten ze bij 8cm ontsluiting breken,..maak me er geen zorgen over.
    Voor m'n bekkenpijn wat tips gekregen. Volgende week weer terug voor controle!

18. Lizs

Lizs Actief lid

Jan 2, 2014
    167
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ligt hij ook nog steeds goed, met hoofdje naar beneden? Fijn dat het verder goed gaat! Spannend hoor, zou elk moment dus kunnen gebeuren! Grappig je bloeddruk is precies zelfde als bij mij, ben benieuwd wat de VK er donderdag tegen mij over zegt.

19. knuffell83

knuffell83 Actief lid

Oct 5, 2013
    167
    0
    0
    Overijssel
    @Lizs, hoe gaat het verder met de handen en voeten?? Ik heb zelf s'nachts last van beenkrampen. Ik moet een aantal oefeningen doen van de yoga. Helpt wel. Komt wel vaak voor, helaas niet zoveel aan te doen.
    @myuna & lizs, hopelijk blijft bloeddruk stabiel!

Wel fijn dat we in de laatste fase wel wekelijks langs de VK mogen. ik heb morgenmiddag weer een afspraak. pff wat vliegen de weken voorbij zeg!

20. myuna

myuna Bekend lid

Mar 10, 2011
    715
    0
    16
    Hoi dames,

Afgelopen maandag zijn wij de trotste ouders en broer van Riff geworden. Om 19.00uur braken plots mn vliezen en moest dus op de grond vanwege het niet indalen. de vk kwam gelijk kijken,....het was afwachten wat er zou gaan gebeuren. Ze was nog niet weg of de eerste weeën begonnen. Om 20.30uur werden ze heviger, langer en kwamen steeds maar sneller, waardoor ik in een weeenstorm terecht kwam. Om 22.30uur waren we in het ziekenhuis en om 23.01uur is Riff geboren. Het is allemaal heel hevig en snel gegaan. Alles gelukkig goed. We genieten onwijs!
    ben benieuwd wie en wanneer de volgende bevalt!

Knuffell, succes morgen bij je controle! Balen van de beenkrampen joh! Hopelijk helpen de yoga oefeningen.

Lizs, Hoe was het in het zkh? Ben benieuwd hoe het is met je handen/voeten en je bloeddruk.

Share This Page