Ach moest je bloedprikken met die kleine... Wat zielig is t goed gegaan? Wanneer krijg je de uitslag, hopelijk niks aan de hand! Fijn dat het met de grote broer ook beter gaat! Is ook even wennen voor zo'n ventje ineens zn papa en zn mama delen, snal best dat hij dat lastig vond ih begin. Ik ben BV aan het afbouwen, in eerste instantie omdat ik niet wilde kolven op t werk en t toch wel 8 tot 10 weken duurt om af te bouwen, maar nu merk ik dat bij flesvoeding Jessa helemaal niet teruggeeft en ze lijkt ook rustiger. Ik heb t vermoeden dat t bij de BV te snel gaat en ze daarom elke keer zoveel teruggeeft, ook heb ik t idee dat mn voeding al aan t teruglopen is dus ik ga vaart zetten achter de fles, heb een veel blijere baby dan! De darmkrampjes is echt even drama, tot 6 weken wordt t erger en dat merken we nu ook. Soms is t na elke voeding een uur huilen voor ze weer een beetje rustig wordt. Zo zielig om te zien en voor ons ook erg uitputtend. Maar ja, volhouden is weinig aan te doen helaas. Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe doen jullie t met slapen? Overdag en snachts? Ik leg haar nu 2 keer per dag in dr ledikantje en dat gaat vrij goed, snachts afhankelijk vd pijn slaapt ze in dr wiegje of op t voedingskussen tussen ons in. Zit een beetje jn twijfel om dr nu al elke keer in dr ledikantje te leggen overdag of oom af en toe nog tegen me aan te laten liggen als ze slaapt, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen Julia gefeliciteerd met je zwangerschap! En veel succes met de laatste loodjes!!
Julia, Wat leuk dat je even mee kletst! Lekker verlof straks! Hou ons op de hoogte! Weet je al wat het gaat worden?? Hier is de borstontsteking wel voorbij. Ik ben wel nog 50% BV aan het geven en 50% flesvoeding. Ik ben ook aan het afbouwen vanwege mij werk. De kleine spuugt sinds vorige week ook wel soms maar komt omdat hij te snel drinkt. Ik probeer wel pauzes tussendoor te houden. Gelukkig zijn alleen maar kleine hoeveelheden. Afgelopen week is zijn navel ook behandeld. Hij had nog een stukje wildvlees en is met een zilvernitraat behandeld bij de CB. Zag er wel eng uit. Hij heeft wel weinig last van gehad, maar toch, zag er wel alsof die verbrand was. Gelukkig was het na een dag of 2 wel hersteld. @myuna: wel minder dat de Riff van de HA een bloedtest moest doen. Je kan best onrustig van worden als de HA zoiets zegt. Nja, hij/zij zal beter weten. Voorkomen is beter dan genezen zou ik maar zeggen. Hopelijk was het dus niks. Ik merk bij onze kleine dat bij slapen hij ook echt bleek uitziet. Schijnt wel heel normaal te zijn bij de kleintjes. Als hij wakker is krijgt hij weer een normale kleur. @Lizs: Jeetje wat minder voor de kleine! Darmkrampjes is idd wel minder! Helpt de medicijnen wel een beetje? Bij ons slaapt de kleine overdag in de box en s'avonds in de ledikantje die ook in onze slaapkamer bevindt. Zodra hij straks door kan slapen zetten we de ledikantje in zijn slaapkamer. Iig is hij dan aan de ledikantje gewend. In het begin hadden wij hem gewoon in een wiegje. Tja, je hebt soms van die nachten dat hij niet goed doorslaapt, dan zet ik hem ook vaak tegen mij aan of tussen ons in. Gisteren hebben we trwns voor het eerst een slaapzak geprobeerd. Het ging echt super!
Gaat je zo aan je hart he als die kleintjes iets hebben en je kunt niks doen! Fijn dat het weer beter gaat na die behandeling. Ik word af en toe helemaal gek van die krampjes. Die kleine is superlief en heel rustig, inslapen is ook geen probleem maar ben soms heel de dag met dr aan t lopen omdat ze zo'n pijn heeft en als ze doen gepoept heeft of een paar flinke poeppies heeft gelaten is t voorbij. T is voor haar heel zielig en dus ook moeilijk om aan te zien als ze zo huilt, maar kan zelf soms ook geen kant op omdat ze dus zo veel huilt en pijn heeft. Ligt ze net 5 min te slapen, komt er weer zo'n rotkramp, overstuur huilen en dus weer helemaal wakker, kleine is overdag gesloopt van moeheid. CB zegt hoort er gewoon bij, maar kan toch niet goed zijn dit
Julia, wat leuk dat je even komt buurten. Jeetje jij schiet ook al aardig op. Spannend! En een zoon! Leuk hoor! Geniet van je verlof. Voor je het weet is de kleine man er al. Knuffel, wat fijn dat het met jou weer goed gaan na die borstontsteking. Gelukkig heeft de kleine man geen last gehad van het naveltje. Wil je qua borstvoeding helemaal stoppen voordat je weer gaat werken? Lijkt me best een gedoe,....of valt het mee? Lizs, wat onwijs zielig voor jullie kleine meid. Heb je weleens aan een draagdoek gedacht ivm darmkrampjes? Ik draag ook en Riff wordt rustiger van het dragen. Hij heeft niet veel last van krampjes, maar als hij onrustig is werkt het wel. Wat fijn dat ze het goed doet op flesvoeding. Gewoon doen,...onze jongens worden er ook gezond groot mee ; ) Ik hoop dat je meisje snel minder last heeft,...zo zielig voor zo'n kleintje. Ik ben met Riff naar de ka geweest. Voor de zekerheid bloed geprikt. Ging erg goed,...stoere man. Vanmorgen ben ik eerder dan de afspraak gebeld, hij heeft geen bloedarmoede maar zijn bloedplaatjes waren aan de lage kant. Morgen moet ik weer met hem prikken. Verder doet hij het goed. Spuugt nog wel,....de ene keer meer dan de andere keer. Slapen wisselt hier. Als hij na de fles inslaapt zonder speen van slaapt hij vaak goed. Tenzij hij wakker wordt van het spugen of een poepbroek. Dan wil hij een speen, die 100x uitvalt en wij er dus ook 100x uit kunnen. Nu slaapt hij dan bij ons tussen in op een verschoningskussen tot de volgende fles. Overdag slaapt hij meestal in de box en in de avond/nacht in zijn ledikant.
Ik heb idd een draagdoek besteld vorige week en ze vindt t erg fijn. Dus zodra ze nu krampjes krijgt gaat ze in de doek. Geeft mij ook iets bewegingsvrijheid. Alleen nu nog verzinnen hoe ik sochtends even kan douchen 😜 Ach wat zielig die kleine gup en dan al bloedprikken. Hebben ze er iets over gezegd waar dat aan kan liggen die bloedplaatjes? Hopelijk bij volgende keer prikken dat het goed is. Jessa slaapt nu snachts redelijk goed in dr wiegje. Ze heeft erg veel behoefte aan zuigen dus ik laat haar op mn pink zuigen dan kan ik ook doorslapen (hand door de spijlen vh wiegje). Dat gaat nu vrij goed. Overdag probeer ik dr in dr ledikantje te leggen maar elke keer als ze in slaap valt komen die krampjes na een aantal minuten en is ze weer wakker. Als t goed is nog even 2 weken doorzetten en daarna gaat t minder worden. Fingers Crossed...
Je hebt draagdoeken waar je mee kan douchen. Haha!! En als je haar in de wipstoel zet in de badkamer? Echt sneu voor haar dat ze iedere keer wakker wordt door de krampjes. Ik duim voor jullie dat het snel minder wordt. De lage aantal bloedplaatjes kan verschillende oorzaken hebben. Maar ook door het knijpen in zijn hieltje om genoeg bloed op te vangen. Maandag weten we het zeker.
Haha serieus? Wie weet als t zo blijft misschien wel een optie. O dat is ook een idee, de wipstoel! Die heb ik sowieso nog niet gebruikt! Ok, nou even afwachten dan, hoop voor jullie dat t meevalt.
Vannacht weer max 2 uur geslapen, kleine kapot, ik kapot. Gaan zo naar de huisarts. Darmkrampjes ok... Maar ze is van rustige baby over gegaan in 24/7 huilbaby kan niet goed zijn.
Jeetje wat naar voor jullie, Lizs! Ben je al bij de huisarts geweest? Hoop dat er iets is voor Jessa.
Ja dr buikje was helemaal hard en opgezet. Hebben laxeermiddel gekregen. Morgenochtend mee beginnen en vanavond paracetamol zodat ze geen pijn heeft en kan uitrusten vannacht. Gevoel klopte dus toch dat er iets niet lekker zat. Kleine zit aardig verstopt en daar heeft ze flink pijn van. Hopelijk gaat t snel helpen! :'(
Lizs, Je moedergevoel had gelijk. Gelukkig heeft Jessa iets gekregen voor haar buikje. Gaat het inmiddels al iets beter?
Nog geen verbetering helaas Ik ga morgen de huisarts weer bellen en wil naar een osteopaat met dr. Zit iets niet goed in dat buikje. Meisje heeft zo veel pijn heel de dag door en alleen maar windjes laten dus erg veel lucht. Hoe is t met je 2 mannen?
Ach arme Jessa, dat schiet niet op zo! Heb je de huisarts al gesproken? Hier gaat het wel goed. Fender is lekker verkouden en is aan het hoesten. Hopelijk krijgt Riff er geen last van. Vandaag uitslag van het bloedprikken gekregen. Zijn bloedplaatjes zijn nu goed,....maar nu is zijn hb waarde weer gezakt. 10dec moet ik weer bloed laten prikken en opnieuw bij de kinderarts langs. Echt balen. Maar ze houden hem iig in de gaten. Ik hoop dat je Jessa doorverwezen is door je huisarts. Sterkte met je kleine meisje!
Wat vervelend dat zn bloed elke keer niet goed is... Geven ze aan waar t aan kan liggen? Idd wel fijn dat ze m goed id gaten houden. Hopelijk volgende keer alle waarden goed! Hoe is t met die andere kleine? Al opgeknapt? Heerst echt he nu, hoor zoveel mensen verkouden en grieperig. Ik ben vanochtend met Jessa naar een osteopaat geweest. Beste beslissing tot nu toe! Ze heeft reflux vandaar dus ook de pijn. Hij heeft haar behandeld en ze is nu al zo'n stuk rustiger... Weer die tevreden baby van de eerste weken. Ben zo blij voor dr dat ze even geen pijn heeft. Door de reflux kwam de melk ook niet goed id darmpjes waardoor ze dus krampjes kreeg. Gaan t deze week even aankijken, wordt t nou niet beter krijgt ze maagzuurremmers. Maar ben zo blij dat we nu weten wat t is. Arme kleine hummel, hopelijk gaat t vanaf nu de goede kant op!
Hoi, Duurde ff dat ik reageerde, Fender had mij ook aangestoken. Gelukkig allebei weer een stuk beter. Het hb van Riff kan iets laag zijn doordat baby's tussen de 2 en 3maanden tijdelijk dippen. Normaal geen probleem,...maar Riff zat nu al laag bij 6wkn. Daarom nu extra controlemoment. Wat goed dat je al zo snel bij de osteopaat terecht kon met Jessa en dat je nu weet wat er was en het al iets beter gaat. Hoe gaat het nu met haar?
Ok nou alleen maar fijn dat ze m goed id gaten houden dan! Bleh balen dat je ook ziek was, zou dr nu ff niet aan moeten denken.. Al druk genoeg Gisternacht is t zo slecht gegaan. Huilen, gillen vd pijn vond t zo erg voor dr en kon niks doen anders dan te troosten. Heb gisterochtend met de huisarts gebeld en mocht meteen komen, hij heeft daarna t ziekenhuis gebeld zodat we meteen naar een kinderarts konden want ze wou sochtends ook niet meer drinken, was echt id stress. Kleine gup zoveel pijn en niet drinken. Kinderarts vermoedt koemelk allergie. Door t vele spugen was ze ook helemaal hees geworden en waarschijnlijk wondjes aan dr maag en slokdarm. Hij zei meteen we gaan hard inzetten zodat ze zsm geholpen is. Dus dieetvoeding, indikken en maagbeschermers 2 keer per dag. Smiddags heb ik dr dmv finger feeding een hele fles in gekregen en savonds begon ze weer te drinken. Was ik zo blij om want de arts zek dat ze anders moest worden opgenomen zou ze sondevoeding krijgen. sinds gisteravond gaat t zoveel beter met dr!! Ze spuugt niet meer, is weer rustig aan t slapen en begon vanochtend weer te lachen. Hadden we al paar dagen niet meer gezien. Ben zo blij dat t nu beter gaat met dr. Had zo te doen met die kleine. Hopen dat t nu zo blijft!
Jeetje wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat je erg ongerust was. Gelukkig pakt de kinderarts nu wel gelijk alles aan. Hopelijk blijft ze het op deze voeding nu goed doen. Arm meisje! Zal voor je duimen dat ze snel weer de oude is. Succes en sterkte met je kleine meisje.
Dankjewel, lief! Hoop t ook.. Klein guppie, maar zoals ik t nu zie. Ze. Krijgt weer glans op dr geizichtje en ze had btje rode vlekjes dat trekt helemaal weg, dus heb dr goed gevoel bij!
Hey dames, Hoe is t bij jullie? Al leuke plannen met de kerst als nieuwe gezinnetjes? Hier is alles weer rustig en goed! Gaan woe weer naar de kinderarts ter controle, maar die kleine doet t super goed!!! 👍👍