Hallo dames, Hier gaat het niet zo goed, ik heb vorige week een nekplooimeting gehad en bloed laten prikken. Vandaag telefoontje gekregen de nekplooi meting kwam uit op 1 uit 370 en het bloed gaf aan 1 uit 78, een verhoogd risico dus. Heb gelijk een afspraak laten maken voor een NIPT die heb ik donderdag in Amsterdam. Kan het allemaal nog maar moeilijk bevatten, maar probeer positief te blijven.
Hey Leco, Ze hadden mij gezegd dat bij een verhoogde risico ze tegenwoordig een bloedtest kunnen doen. Schijnt heel acuraat te zijn. Kost wel 800 of zoiets, want ze moeten die naar Amerika versturen. Ik weet zo niet hoe ze die test noemen, maar zou ik wel verder uitzoeken. Blijft toch een kans, en grote kans dat het toch wel een mooi gezond kindje is. Hou ons op de hoogte!! dikke knuffel!
Leco, jeetje wat naar allemaal! Wanneer krijg je dan de uitslag van de NIPT? Sterkte met alle onzekere dagen. Ga voor je duimen dat de NIPT goed is.
Ik ga morgen bellen met het amc om te vragen wat het onderzoek precies inhoud en wanneer je de uitslag te horen krijgt. Heb wel ergens gelezen dat het een week of 2 duurt, maar vraag het voor de zekerheid nog even na.
Jeetje wat een onzekerheid Leco. Ik hoop voor je dat die uitslag sneller komt dan 2 weken. Ik duim voor je dat het allemaal goed komt.
Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes. Op het moment ben ik erg onzeker en verdrietig, hoop dat alles goed is met ons kindje. Ik heb vandaag het amc gebeld om te vragen wat het onderzoek precies inhoud, ik krijg eerst een uitgebreide echo en een gesprek waarin ze alles gaan uitleggen. Als we dan besluiten om de NIPT te gaan doen wordt er bloed afgenomen. Ben alleen vergeten te vragen hoe lang het duurt voor we de uitslag krijgen, maar morgen vraag ik het even na.
@Leco, Laat ons weten! Blijf positief. Ik lees van heel veel dames dat ze toch met een hoge kans een goede afloop hadden. Dikke knuffel meid!
Hoi dames, Mag ik me ook aansluiten bij dit topic. Wij waren 2 jaar bezig en het is ons gelukt na 1 ronde clomid om zwanger te worden. Mijn uitgerekende datum is 21 november. @Leco: dat is schrikken zeg! Heel veel sterkte toegewenst
Welkom Chantal! Vandaag naar het amc geweest voor NIPT onderzoek, uiteindelijk alleen een heel uitgebreide echo gehad. Alles opgemeten en bekeken wat het down syndroom kan betekenen en alles is goed. Omdat de mvr uitlegde dat NIPT nog in de studiefase zit en de echo betrouwbaarder was dan NIPT besloten om het hierbij te laten. Heel blij en opgelucht. je bent een jongen!!!
Leco, wat een super goed nieuws!! Ben zo blij voor jullie. Wat moet het een enorme opluchting zijn voor jullie. En jullie verwachten een jongen,....wat leuk! Uit eigen ervaring kan ik je zeggen,.....knulletjes zijn zooo leuk! Vier het goede nieuws samen met een alcohol vrije champagne. ; )
Hoi Chantal, leuk dat je ook mee komt kletsen! Welkom!! Wat fijn dat t gelukt is na 1 keer. Hoeveel weken ben je nu? En ben je al bij de VK geweest? Leco wat een super goed nieuws!! Wat een opluchting, heel blij voor je meid. Geniet er van, en een jongen wat geweldig!! Gefeliciteerd
Dames, Hier helaas minder goed nieuws. Mijn vader is deze week opgenomen in het ziekenhuis. Zijn nieren zijn aan het opgeven. Zoals het er nu naar uitziet zal het om enkele weken gaan. Hij gaat de geboorte van zn eerste kleinkind dus niet meer meemaken. Voor mij is het heel erg dubbel. Het is moeilijk nu te genieten van de zwangerschap. Ik zal de komende tijd wat minder aanwezig zijn hier gezien de hectishe periode die er aan komt. Hopelijk kan ik later weer aanhaken en met jullie meekletsen. Geniet allemaal van de zwangerschap en ik hopelijk spreek ik jullie in de toekomst weer, veel liefs
Lisz, meid wat heftig voor jou en je familie. Ik hoop dat je ondanks alles een klein beetje kan genieten van je zwangerschap. Hopelijk spreken we je over een tijdje weer. Dikke knuffel. Heel veel sterkte de komende tijd.
@Leco: Wat een goed nieuws meid!! Nu kan je echt gaan genieten! @Lizs: Wat heftig voor jou en jou familie! heel veel sterkte! Kan echt goed voorstellen dat het erg dubbel is. Je kan altijd even meek letsen als je tussendoor behoefte aan heb meid! @chantal: Welkom!! Hoe gaat het verder met je zwangerschap?? al echo's gehad?
@Lizs: sterkte toegewenst! Vreselijk dat je dolgelukkig bent dat je zwanger bent en dat er nu een donkere wolk boven hangt met dit nieuws van je vader. Ik ben nu 9 weken en 5 dagen zwanger. Ik heb op 2 april mijn eerste echo gehad en het hartje klopte mooi en ik heb op 8 april mijn intake gehad bij de VK. Morgen termijnecho om 16:15, ik ben best wel een beetje zenuwachtig. Dit is allemaal zo nieuw.... maar ik voel me verder prima! Geen misselijkheid, alleen heel erg snel vermoeid en een aantal puberpukkeltjes op mijn kin.
Dank je wel. Echo was helemaal goed, hoofdje, 2 armpjes, 2 beentjes, ruggengraatje gezien... zo gaaf! Ik ben dolgelukkig. De onzekere periode zijn we nu ver voorbij, nu (proberen) te genieten. Ik ben overigens een aantal dagen bijgesteld. Ik was eigenlijk op 21 november uitgerekend, maar nu ben ik bijgesteld naar 18 november.
@Chantal: Super!! Wat een fijn gevoel heh! Nu kan je echt van genieten! Geen onzekerheid meer! Ik mag volgende week woensdag weer langs de VK. Denk dat ik daarna wel 4 weken moet gaan wachten voor de 20 weken echo.
Ik hoor van een paar dames om me heen dat ze al heel vroeg het geslacht weten. eentje al met 14 weken, kan dat?? @myuna, wellicht te vroeg maar weet jij zo of je wel of geen ruggeprik gaat nemen?? ik lees toch best veel risico's. Heb jij ervaring hiermee?? Groetjes