Hoi meiden! Ik weet, er zijn al talloze topics geopend over luieruitslag en wat te doen, maar ik weet het echt niet meer! Mijn dochtertje heeft nu al een ruime 2 weken last van kapotte schaamlippen/billen. Niets hielp ertegen! Geen talkpoeder, Bepanthen, Sudocreme echt niks! Ik ben toen naar de dokter geweest met haar en heb toen een schimmelzalfje meegekregen (Miconazol). Dit moest ik 2x daags smeren en inderdaad..na een paar dagen ging het beter. Maar....nu heeft ze van de week weer lekkere dunne zure poep gehad en weer die billen helemaal kapot! Ik was er snel bij, maar het lijkt wel of zodra de poep haar huid raakt, deze meteen kapot gaat! Dus nu zit ze weer onder de kapotte plekken Ik weet echt niet meer wat ik ertegen kan doen. Ik laat haar af en toe in haar blote bips kruipen, maar ook dat werkt niet heel veel... Dusss...heeft iemand nog tips? Een ander middeltje of een of ander oma's recept?? Alles is welkom!
misschien toch nog een keer dat zalfje vragen en iets langer doorsmeren nadat het weg LIJKT te zijn! misschien was het toch nog niet helemaal weg en is het dus teruggekomen.... mijn huisarts zei dat ik zo'n 3 dagen moest nasmeren, maar de apotheek zei 10 dagen....
Bedankt voor je reactie! Was ik vergeten te melden, maar ik was nog bezig met dat schimmelzalfje toen ze opnieuw die erge uitslag kreeg. Ze had net een dunne zure poepbroek gehad en het zat er weer op! Terwijl ik dus nog met die schimmelcreme bezig was! Was er nog niet mee gestopt
ik 'moet' van de huisarts eerst die zalf opsmeren en daaroverheen zinkolie, zo krijgt de zlaf meer tijd om te werken! misschien een tipje.
Ik smeer Sudocrem heel dun er op, dat werkt. Eerder deed ik ook olie (gewone babyolie) en daar overheen maïzena strooien. De olie maakte een beschermlaagje op de huid, zodat die nare zure poep niet zo in haar huid beet. De maïzena droogt uit, dus maakt die vochtige open plekken gauw droog en dicht. Dit werkte bij ons goed, maar ik weet niet of het met zo'n schimmelinfectie het zelfde werkt...
ik vind de zinkzalf van zwitsal geweldig! werkt hier als een trein... maar dat is dan wel tegen luieruitslag... schimmelinfectie weet ik niet
Hmmm maïzena zou ik echt niet doen hoor, het schijnt juist geen zuurstof meer door te laten, wat ook weer niet goed is voor het huidje. Ik heb de zalf Orabase, kun je bij de huisarts krijgen op recept of bestellen bij de apotheek. Mijn kleine vent had in het ziekenhuis hele erge kapotte billen en uitslag. Deze zalf smeerde ze er daar samen met bepanthen op, binnen 2 dagen was het over! En zijn billen waren dan ook echt kapot he, heel zielig, maar na de orabase zalf nooit geen problemen meer gehad.
Eosine!! Hier precies hetzelfde gehad na 1x smeren was het al bijna weg. Het is heel moeilijk te krijgen maar wij hebben het in frankrijk zonder recept kunnen kopen. Mocht je het nergens kunnen krijgen stuur me dan een pb oke? sterkte!
ok we hebben precies hetzelfde gehad. ik heb mijn zoontjes billen steeds gewassen na poepen. en zonder luier op een laken steeds. dat helpt echt. en maizena heel veel van elke keer als je haar verschoont. laat haar ook niet met plas luier zitten. je moet anti schimmel blijven gebruiken en geen sudocreme maar zink olie. maar t beste is maizena. en grotere luiers kopen, veel luchten...sterkte!het is zo pijnlijk vr ze. en gewassen worden vinden ze ook niet leuk maar het helpt.
hier nog iemand die zou kiezen voor de maizena... en dan in combinatie met de schimmelcreme, voor als het een schimmel zou zijn... Maar het klinkt nu meer als tandjes poep .
Hier ook een kindje met een zeer gevoelig huidje. Ze heeft pas 5 dagen diarree gehad en haar billen waren echt helemaal stuk. Zo ontzettend zielig om te zien Ook weer een combi met schimmeltje. Telkens als haar pampertje uitging zei ze "mama adje (handje)" en bracht mijn hand naar de grootste plek om daar te krabben. Van de ha heb ik de vorige keer een zalf gekregen Miconazol gemengd met zinkolie. Dat werkt hier echt perfect.
Erg vervelend ik herken het probleem. Mijn dochtertje heeft vanaf het begin erg veel last van luieruitslag. Ook wij hebben miconazol gebruikt. Het wordt inderdaad minder, maar de huid kan niets hebben of het gaat weer stuk. Bij de natuurwinkel raadde ze ons weleda billetjescreme aan. Hier zitten stoffen in die de huid minder rood maakt en sneller heelt. Naast de miconazol hebben we dit gebruikt. Wat ook erg goed helpt is vaker per dag de luier wisselen. Succes ermee!
mijn dochter had toen ze 4 maanden jong was bijna anderhalve maand achter elkaar diarree en zeer open billetjes... Ik zweer nu bij weleda billenbalsem! Maar schimmelkuur altijd afmaken!