"puber" oppas voor een 2jarige

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by BabeBabe, Apr 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Dames,

mijn man sport op dinsdags, en ik ben begonnen met 'maak kennis met tennis' en vind het superleuk, alleen zijn de tennislessen ook op dinsdags....

Mijn smoeder past 2 dagen per week op Jelmar en mijn moeder 1 dag, dus ik wil hen niet ook vragen voor een avond.... en ik wil Jelmar ook niet elke dinsdag uit logeren hebben bij de oma's... dus optie word een oppas zoeken...

Hoe hebben jullie dat gedaan? of gezocht?
    ik heb nu via www.oudermatch.nl 2 mogelijkheden in de buurt gevonden, maar dat zijn dus meisjes van 14 jaar en 1 van 19 jaar...

In principe ligt JElmar al in bed als ik weg ga dinsdagavonds (hij ligt half acht en ik moet kwart voor acht weg) en hij word eigenlijk nooit wakker.

Nou, ik hoor graag ervaringen en tips :)

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Een buurmeisje vind ik ideaal (ook haar ouders zijn dan op korte afstand) Ik paste zelf, toen ik 14 was, op 3 kinderen waarvan de jongste 1 jaar was. Dat ging prima hoor!

Op de website van het Nibud kun je kijken wat een redelijke verdienste is voor de oppas.

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

mijn middelste dochter is 14 jaar en past geregeld op haar zusje van 2 jaar. ze doet alles,eten geven verschonen enz. dus volgens mij is het helemaal geen probleem als je kind dan al in bed ligt!

4. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Toen onze dochter 2 was hadden we ook een meisje van 14 voor heel af en toe. Ging prima, ze kon goed met kinderen omgaan en woont bij ons om de hoek. Ik ben toen wel gaan kennismaken met haar ouders, wilde wel weten 'wat voor vlees ik in de kuip had'. Het gaat wel om ons eigen kind dat wordt toevertrouwd aan een 'vreemde'. Maar toen ik ook daar een goed gevoel bij had, is ze regelmatig geweest (nu niet meer, ze doet een intensieve opleiding inmiddels naast haar reguliere school).

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Nog even een toevoeging:

Je zegt dat je zoon dan al slaapt en de kans dat hij wakker wordt klein is. Ik zou aan de oppas vragen of ze een keertje wilt mee eten en dat jullie hem samen in bed leggen. Als je kindje er moeite mee heeft kun je een fototje printen en op de kamer zetten. Zo wordt het gezicht bekender en komt ze af en toe ter sprake. Ik zou dus niet het risico nemen dat hij wel een keer wakker wordt en niet weet dat de oppas er is ipv jullie.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als het meisje van 14 héél dicht bij woont, zodat haar ouders eventueel 'standby' zijn, zou dat prima kunnen denk ik.

En iemand van 19 kan sowieso denk ik. Het hangt natuurlijk altijd van de persoon af (die van 14 kan natuurlijk zelfs geschikter zijn dan die van 19) maar even kennismaken dus en vragen naar ervaringen en eventueel informeren bij de ouders waar ze zeggen al opgepast te hebben.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ons oppasmeisje is 16 en past af en toe een avond op N & N. Wel behulpzame buurvrouwen waar ze direct heen kan als er iets dringends is en wij niet binnen 5 minuten thuis kunnen zijn. Ouders wonen 300 meter verderop.
    Echt een hele leuke meid.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij hebben ook buren waar we altijd bij terecht kunnen, achterburen zijn zelfs goede vrienden, dus denk dat we misschien dat meisje van 14 wel gaan vragen kennis te maken e.d.
    en inderdaad, is het misschien wel handig dat ze dan van 19.0o tot 2100 oppas, dat Jelmar haar ook ziet als hij naar bed gaat, en een eerste kennismaking uiteraard.

Onze eigen buurmeisjes zijn 11... dus net 2 jaar te jong om tot 21.00 uur op te mogen blijven op doordeweekseavond , en ook te jong om ECHT op te passen, want dat had wel echt ideaal geweest!

Share This Page