Club-3 II

Discussion in 'De mama's' started by AMS, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    oh ja, waar heb je dat artikel gelezen? ben er wel benieuwd naar..

2. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    Hoe werkt zindelijkheidstraining? - LeerWiki.nl

dames ik heb ook wat gelezen op internet. ik zag nergens 18 maanden oud als t begin van zindelijkheidstraining.overal lijsten van tekenen voor of je kind klaar is om te beginnen. tim voldoet nog niet aan de voorwaarden om te beginnen.je kunt wel eerst beginnen om met woorden te leren die nodig zijn om het allemaal uit te kunnen leggen. een van de tekenen is bijvoorbeeld tenminste 2 uur lang droge luier hebben, nou dat is hier helemaal niet t geval. sinds heel lang zet ik tim na t eten in bed om te poepen en hij doet t binnen 5 mn of zo. ik begon hiermee omdat hij vroeger erg verstopt raakte.

3. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    o ja; je leert hem aangeven door luier uit te doen zodat hij voelt dat hij nat is. of een doekje in de luier zodat hij weet dat hij gepalst heeft. met pampers van nu is t ni zo makkelijk om dat te voelen.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Dat soort artikelen met de signalen etc. Heb ik idd ook gelezen, maar laatst kreeg ik commentaar van iemand dat hij allang zindelijk kon zijn als ik rond de 9 maanden was begonnen, dus ben wel benieuwd naar de motieven in het artikel van boordevol..

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,183
    4,325
    113
    Ams, het was een kort artikel waarin Canadees onderzoek wordt aangehaald:

Laat zindelijk zorgt vaker voor ‘ongelukjes’ - Vrouw | Altijd op de hoogte van het laatste nieuws met Telegraaf.nl/vrouw [Actueel]

Helaas is hij niet uitgebreider maar dit zette me wel even aan het denken.

Ik weet ook totaal niet hoe te beginnen en hij heeft er ook geen benamingen voor maar ik ga me er deze week eens in verdiepen en dan kijken wanneer ik ga beginnen. Of het uberhaupt lukt. Lijkt het nergens op dan stoppen we wel weer.

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    boord:nou ja, tim is goed met de taal maar hij weet echt niet wat nat is en wat droog. ik lees wel dat je dus met begrippen zoals deze begint...

ams:tja mijn moeder vond ook dat ik met 6 maanden oud bewust moest maken etc van plas en poep.. en met 1 jaar oud moest tim al half zindelijk zijn.ook omdat hij best veel begreep met de taal en handelingen etc. mijn moeder vindt dus nu echt veel te laat om daarmee te beginnen en denkt dat tim qua zindelijkheid echt verpest is...
    maar de andere kant; mijn moeder wilde dat tim slofjes aan moest hebben en heel vroeg. met 9 maanden oud moest hij ook babyschoentjes aan, omdat hij later echt niks aan zijn voeten zou willen en dat t erg lastig vr mij zou worden om schoentjes aan te trekken etc etc.
    binnen n week snapte tim waar t om ging met de schoentjes(2,5 maand nadat hij los liep)en bracht zelf zijn schoentjes om die aan te trekken.
    als ze ergens klaar voor zijn dan weet je het denk ik.

7. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik heb van die setjes onderbroekjes van vorig jaar in maat 86-92.die passen nog, zeker zonder luier. ik zal morgen tim onder zijn luier zo een onderbroek aan trekken zodat hij voelt dat hij nat is. en met de luier eromheen hoef ik ni meteen erg schoonmaken. ik vind dat zo een goed idee van mezelf!hahahah

8. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

Mar 27, 2008
    1,000
    0
    36
    Ik zet Finn af en toe wel eens op het potje, maar meer ook niet. Vind het er nog te vroeg voor om er echt mee te beginnen. Doe het wel als hij het echt snapt. Met Sem is het ook goedgekomen :D

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    "ärtikel gelezen"

Ben benieuwd hoe oud ik zelf was met zindelijk worden. Geen idee dus... en ik heb nooit last van blaasontsteking e.d. en eigenlijk nooit ongelukjes gehad ook dat ik mij kan herinneren.
    Mijn moeder zegt hier dus ook nog helemaal niets daarover, dus ik denk dat ik ook ouder was.

Zal eens gaan verdiepen in potjes / wc verkleiners etc etc
    Tot nu toe wordt het hier gezien als leuke emmertjes en de wcpot als een soort badje waar ze het liefste met haar hele lijf induikt en met het water speelt. En de wc-borstel... dat kan je toch eten? Dat lijkt me nog niet echt een goed begin van de zindelijkheidstraining ;)

10. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    heb met cb gesproken, ze vinden t echt veel te vroeg op deze leeftijd!je kunt met de woordjes beginnen, mee nemen naar wc als je zelf moet gaan, wanneer ze mee willen etc...

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,183
    4,325
    113
    kind - peuter - kleuter - zindelijk worden - zindelijkheidstraining - tips - Kinderinfo.nl

Hier nog een link die ik in mijn mail tegen kwam.

Belize: nu vinden ze het allemaal vroeg. Vroeger was het wel heel gewoon dat een kind met anderhalf jaar al zindelijk was (overdag). Is denk ik echt een soort verandering die heeft plaatsgevonden in de afgelopen jaren waardoor er nu heel anders tegenaan gekeken wordt.

Ik heb vroeger weleens blaasontsteking gehad en ook veel ongelukjes :) maar zal eens vragen wanneer ik zindelijk was.

12. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    vroeger wisten ze (CB mederwerker)niet dat de kringspier en andere spieren niet sterk genoeg zijn op deze leeftijd om plas en poep te op te kunnen houden.tja, dat t kind nattigheid voelt weet wel dat hij naar wc moest, maar t lukt vanaf 2,5 jaar om die tijd te kunnen maken tot aan de wc en broek te kunnen late zakken etc.

ik weet niet welke leeftijd kindjes gingen lopen vroeger. ik weet wel waarom mijn moeder zo denkt met de leeftijd want voor haar was t normaal dat n kind voordt hij 1 jaar oud is al loopt.(zo is het in turkije, ze vinden het raar als n kindje met 14-15 maanden nog niet gewoon los loopt)kunnen rennen stond op de amerikanse lijst om te kunnen beginnen met de training.

13. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik kon goed praten met cb medewerker die tim's problemen wist met verstopingen en hypotonie, in zijn geval zou t misschien langer duren totdat hij er klaar vr is.

en ik vroeg vandaag in zo een kinderkamers winkel wanneer je hoofdkussen gebruikt in bed. ze zei dat t kindje t zelf aan geeft op een gegeven moment door dingen onder zijn te stoppen bi t liggen. tot die tijd heeft hoofdkussen geen zin. kind zou t weg gooien uit t bedje. en als hij er aan toe is merk je t vanzelf.leuk he? in eens gaan ze met n hoofdkussen slapen onder gewone dekens!en wij dan weer in de nacht de dekens weer goed leggen.

14. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik ook, zal het ook eens vragen.

En ik denk dat het erg per kind verschilt wanneer het klaar is voor zindelijkheidstraining, maar als je kind echt aangeeft dat het moet poepen en je soms dan ook echt meetrekt om naar de wc te gaan, lijkt het mij toch dat hij het controleerd..

Ik denk echt dat de meningen (ook hoe er in verschillende landen over gedacht word) erover verdeeld zijn. De KA van wie ik commentaar kreeg dat hij nog niet zindelijk was komt uit kroatie en daar is het normaal om te beginnen zodra een kind goed kan zitten en zijn zo ongeveer alle kinderen voor de eerste verjaardag uit de luiers.. Op de creche bij mijn zoontje zat ook een boliviaans jongetje, die kwam toen hij begon (met 14 maanden) ook zonder luier naar de creche. Weet niet of hij 's nachts ook geen luier droeg, maar het kan dus wel op jonge leeftijd goed gaan.

Als ik hier moet wachten tot 2,5 jaar bijv. zoals op het cb van belize gezegd word heb ik denk ik wel een probleem, want volgend jaar september moet hij toch echt zindelijk zijn om naar school te gaan;)..Ach we zien wel hoe het gaat..

15. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Mee eens!!!
    En dan is het vaak ook zo gebeurt, Lisa was eigenlijk binnen 2 dagen compleet zindelijk!

16. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Nou ik zie J. nog niet zindelijk worden binnenkort. Hij zegt wel poepen als hij gepoept heeft of als hij de wc ziet.

Denk dat ik wel een potje ga kopen. Gewoon zodat hij kan zien wat het is en misschien er een beetje mee kan spelen.

Ik denk inderdaad dat het ook aan de cultuur ligt. Ik sprak laatst iemand en die deed de 'Afrikaanse' manier. Haar kind was met 9 maanden al zindelijk. Ze zette het kind gerust een uur boven het potje totdat het wat gedaan had. En uiteindelijk waren er vaste tijden dat het kindje boven het potje hing.

Nou 1. heb ik daar geen tijd en zin in. En 2 vind ik het zielig om een kind een uur boven een potje te houden.

Dus ik zie het wel. Hier hebben we gelukkig tot 4 jaar de tijd. ;)

Ik was volgens mijn moeder 2. Maar mijn moeder werkte ook niet en de luiers waren in die tijd niet zo goed. Nu voelen ze amper dat ze geplast hebben.

Ohja Diddl: Wat ontzettend knap van Lot. Wat een kanjer!

17. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Thx!!
    Ik vind het wel heel lief hoe enthousiast jullie allemaal over Lot zijn, terwijl jullie kindjes dat natuurlijk al heeeeeel lang kunnen :)

18. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    diddle:we zien allemaal lot op die prachtige foto!ze kijkt ook zo trots en blij.hoe kun je anders reageren op zo een meid!

19. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    hier is tim na zijn 20 maande sprong!hij eet als n monster afgelopen 2 dagen. ontbijt vandaag 3,5 boterham met thee! hij zegt nu echt ik,ja, ook... en vraagt 'waar?'. het ging weer goed op t kdv gister. alleen het weer is zo slecht vandaag om buiten te kunne spelen.

20. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    diddl, sommige dingen als lopen doen die van ons misschien al wel, maar als ik zie (tenmiste op foto's) hoe lang Lot al zo precies kan spelen loopt ze op ons mannetje een heel stuk voor. Volgensmij is ze erg ver ontwikkeld in haar fijne motoriek.. Enne iedereen doet alles op z'n eigen tempo en daarbij is het natuurlijk super na alle onderzoeken die ze heeft gehad (hoe is het daar eigenlijk mee?) dat ze nu met zulke sprongen vooruit gaat..

Share This Page