Misschien een domme vraag maar wat is tosya rijst? Heb er nl nog nooit van gehoord. Helaas kan ik hier geen kerriepoeder krijgen, maar met currypoeder is het vaak wel een lekker alternatief..
zo heet het soort rijst denk ik. staat op de verpakking. maar je kunt ook een andere rijst maken hoor! tosya is mijn favoriet daarom... curry is t engelse woord voor kerrie ams!!!
huh, vind het toch heel anders smaken. Kerriepoeder vind ik niet pittig en currypoeder meestal wel, maar misschien ligt dat dan aan het merk.. Nou ja, zal het recept iig eens uitproberen (wel met quorn, want eet geen vlees, maar dat zal vast ook heerlijk zijn)..
klopt, in nederland heb je pittige kerriepoeder en milde versies. per merk heb je ook verschillen. o ja in goedkope kerriepoeder hebben zo vaak ook veel zout(netals andere kruiden)
vegetarisch ams?oo neeeee!ik wilde net vertellen dat je het ook met lamvlees kunt maken maar dan met langere kooktijd.
AMS: Je kan ook kijken of je kerrieplant ergens kan vinden. Of zaaien. Doet het wel goed in warme gebieden als het goed is. Ik gebruik ipv kerriepoeder vaak de bladeren. Ik zal zo af en toe een receptje delen. Later deze week volgt mijn recept van zoete puntpaprika/tomatensoep, maar ga hem eerst weer eens even maken voor zaterdag
Wat betreft die kleine trouwens... ze is momenteel erg van de mamahankelijk. Niet echt verlatingsangst ofzo, maar wel een beetje eenkennig. Krijg ook veel kusjes en knuffels. Hebben jullie kleintjes daar ook last (klinkt heel negatief, is het niet hoor... echt klagen doe ik niet ) van? Voor de rest zijn er echt hele verhalen die uit haar mondje komen. Kan ze niet verstaan hoor, tenminste een paar woorden en zinnen lukt me nog wel, maar dat is maar 5 tot 10% van de tijd.
ja tim was ook erg gek op mama de laatste tijd.vandaag was het minder. heerlijk knuffels en kusjes en steeds mammmmaaa dagenlang. mocht ook niet ff weg gaan en hem met papa laten, na n minuut of zo was het weer ok bij papa maar als ik er weer ben verliet hij papa snel en kwam mij weer knuffelen etc. vandaag wel momenten van=mammmaaa aaieeen, en dan aait hij mijn haren enzo maar ook gelukkig momenten van= byeee (echt zoiets van ff weg mama= en geeft ook handkusjes, maar ik moest ff weg of op afstand blijven; echt schattig)hij zat dus de hele week bij mij op schoot met zijn speelgoed=dat vond ik ni zo leuk.
Mejosje, hier idd ook een erg aanhankelijk jongetje de laatste tijd, dacht dat het door de afwezigheid van papa kwam, maar misschien is het wel gewoon een fase die bij de leeftijd hoort. Soms lastig, maar ook wel fijn weer eens heerlijk te knuffelen en hem op schoot te hebben.. Enne de soep klinkt heerlijk, ben gek op soep! Is dat wat je voor zoveel man moet maken? Hebben dit jaar niet zo'n goede oogst puntparika's, maar vast genoeg voor een lekker soepje. Ik zal ook eens voor de kerrieplant kijken, had er nog nooit van gehoord. Dan lijkt me kerrie en curry toch iets verschillends.. Zal ook af en toe wat delen, maar vind via email handiger omdat ik alles in documenten heb opgeslagen, dan hoef ik de boel niet over te typen..
Kerrieplant - Wikipedia hier heb je wikipedia, kun je ook op engels drukken en krijg je t in het engels. maar kijk eens naar latijnse echte naam van de plant! is wel n mooi plant.
ik doe strijken 1 keer per week. ik kwam net achter 4 nieuwe jogging broeken van tim vernietigd zijn(door puntjes en vlekken allover) door ariel vlekkenpoeder. hij had die maar 1 keer aan. o ik ben zo kwaad.
@boord: wat is de stand van zaken? Ben je nog langs het cb geweest? ga je door naar een dieetlist? Beetje nieuwsgierig ben ik wel natuurlijk... & yup dat is een van de dingen die ik ga klaarmaken! Ga zo starten... eerst alleen nog een beetje werk afmaken (ben nu thuis aan het werk dus).
Hoi mejosje, morgena afspr kinderarts dus dan kan ik sowieso wegen en raad vragen en daarna maak ik afspraak met de dietiste. Dat aanhankelijke, dat hebben we nu zeker een dikke maand. Papa en ik worden bedolven onder de kusjes en knuffels, zowel buiten als binnen (vaak in de winkel wil hij uitgebreid knuffelen en kussen en dat levert vaak lachende mensen op (positief natuurlijk)). Ik vind het in 1 woord geweldig. Echt heerlijk. Elke dag duizenden kusjes en knuffels en aaien en ik moet vaak op zijn schoot liggen en dan krijg k kusjes. Vaak pakt hij ook papas hoofd vast en de mijne voor een 'groepsknuffel'. Echt heerlijk!!!!!! Koken haaaaaaaaaaaaaaaat ik. Ik vind het zo jammer dat het moet. Ben er ook niet goed in. Doe wel elke dag mijn best maar hoe makkelijker hoe beter. Ben vooral slecht in verhouding zout waardoor iets al snel niet smaakt.
Pff, ik haak weer even in hoor. Koken kan ik sowieso niet dus daarin haak ik al af Hier echt 2 mama's kindjes. Papa mag zelfs de buggy niet duwen @ Boord, ik ben benieuwd morgen, succes!
diddl, bij jullie is de situatie denk ik nog weer net even anders denk ik omdat papa veel weg is of niet? Wel sneu voor je man, heeft die er eigenlijk moeite mee? Hoe is het eigenlijk met je rug?
ik heb net nieuwe joggingbroekjes besteld. pfff weer zo een extra 50 euro. ik denk dat ik de poeder voor alleeen wit per ongeluk vr kleuren gebruikt.