tim wil zijn fel rode regenjas ook niet aan hebben. hij is inderdaad vol karakter(als ik het zo mag noemen,hahaha)
Ow ik was het ook zat de laatste weken van MvM. Maar doe de volgende keer wel weer gewoon mee. Ik wist btw niets over antistoffen en bloedtransfusie. Ik heb ook geen transfuse of iets gehad. Had maar heel weinig bloed verloren, minder dan gebruikelijk. Ze wil hier graag elke jas aan. Als ze ziet dat papa of mama een jas aan trekt is het hier ook "sjasan". Heel schattig!
Ik ook niet hoor, maar leek me wel een logische verklaring (tja sommigen zullen het niet met me eens zijn, maar mensen en dieren lijken toch verdomt veel op elkaar)
Helemaal vergeten te vertellen; de laatste kies is door (nog maar een puntje hoor), dus hopelijk gaat het vanaf nu af aan beter mbt de bronchitis etc... Ben benieuwd..
Wow Ams, wat lekker. Ik hoop ook voor je dat het nu beter gaat met zijn bronchitis. Hoe staat het bij de andere kindjes met de kiezen? J. moet er nog steeds 4.
Fijn AMS dat alles door is! Hopelijk idd minder last. Finn moet er nog 2. Krukje hebben we ook cadeau gehad dus zou niet weten waar het vandaan komt. Sem zit ook op een krukje aan tafel dus ja dat is reuze interessant. Teletubbies zijn heilig voor hem trouwens....moeten in huis overal mee naar toe Nou kom net terug vd volleybal dus ben weer helemaal brak. Merk wel dat het met de wk wat beter gaat. Allemaal trusten voor straks xx
AMS: wat goed nieuws! Nu hopen dat de bronchitis verminderd. We hebben hier wel alle luiers en 2x koorts gehad de afgelopen tijd, maar zie dus nog geen kiezen zitten. Moet er ook bij zeggen dat ik de kans niet krijg om te kijken. Ze staat het gewoon niet toe (probeert af en toe wel haar aaaaa te laten zeggen, maar ze vertikt het om te doen... terwijl ze de hele tijd aan het papagaaien is). Ik ga haar ook niet dwingen, ik vertrouw erop dat ze doorkomen Af en toe poog ik wel weer eens om een kijkje te nemen.
Over kiezen, hier moeten we ze ook nog alle vier. Pasja, ik ben ook nog helemaal niet bezig met zindelijkheidstraining. Zat er dus wel aan te denken maar wacht nog even. Hij begrijp het begrip poepen nu wel en kan het ook zeggen. Nu nog plassen duidelijk maken en dan een mooie week uitzoeken om te beginnen. Dat zal alleen niet heel snel zijn.
Ik heb hem ook niet gezien hoor, kan alleen voelen (is nl met risico op een flinke beet ), zo achterin zie je ze pas als ze half door zijn. Tussen de luiers etc. en het puntje zat nu zeker wel een week of 3 tussen, dacht eerst dat ik me vergist had, dat de luiers van iets anders kwamen, maar denk dat het diepere deel bij de laatste het vervelendste is..
boord:vind je dus dat je moet beginnen wanneer ze het wel begrijpen?tim snapt het allemaal al een tijdje, maar ik vind het nog steeds te vroeg. misschien ben ik te laat? pfff. cb vond tim ook te jong om nu iets te doen. vanaf 2,5 jaar oud zeggen ze.
Ik denk wel dat het makkelijker is. Stel ze hebben nog geen besef van die woorden en je gaat beginnen. Je zegt dan ga maar plassen of poepen of geef het aan als je moet, dan zullen ze het in eerste instantie neit begrijpen toch? En dan maak je het onnodig ingewikkeld toch? Ik denk zelf dat je niet moet kijken naar vroeg of oud maar naar of het voor jouw kindje tijd s of niet. Tim is bijvoorbeeld heel bewust van poepen. Ik denk dat je dan best kunt beginnen zonder te denken maar gemiddeld worden ze pas zindelijk bij 3 jaar ofzo. Begrijp je? Elk kind is er op een ander moment aan toe en jij weet het beste wanneer jouw kindje er aan toe is. En als je jezelf voorneemt een week de tijd te nemen dan kun je daarna altijd kijken of je er verder mee gaat of het laat rusten. Is het goed gegaan is dat hartstikke mooi, moet hij er echt niets van hebben dan probeer je het over 3 of 6 maanden toch weer?
helemaal mee eens! Hier op de creche zijn er van de groep (augustus 2009 t/m december 2009) ook 4 na de zomer zindelijk terug gekomen..Hier zeker nog niet aan de orde, maar kan dus wel goed op deze leeftijd als het kindje er klaar voor is.
jullie begrepen me niet denk ik. boord zei zoiets van eerst begrijpen en als hij het begrijpt dan meteen beginnen. maar ja, tim begrijpt het al een tijdje(zijn eerste woord was poepoe!). natuurlijk kun je een kindje dat het allemaal niet begrijpt en poep en plas niet van tevoren aangeeft niet zindelijk maken. daar moet je niet aan beginnen, hij moet eerst begrijpen waar het om gaat. maar wanneer hij het wel begrijpt betekent niet dat het wel lukt. ik zal nog een keer bellen naar cb en vragen. pff ingewikkeld, omdat ze steeds zeggen dat de kindjes lichaamlijk niet in staat zijn om zindelijk te worden op deze leeftijd.maar goed, tim zou ook niet kunnen lopen eerder dan 22 maanden oud...dat klopte ook helemaal niet!elk kind is anders...
Ik begrijp wel wat je zei, maar denk zelf dat als een kind het begrijpt (en dat kan denk ik alleen maar als hij het aanvoelt) je met zindelijkheidstraining kan beginnen omdat hij er lichamelijk klaar voor is. Ik zie niet in waarom je zou wachten en nog langer voor luiers zou betalen in dat geval. Maar dat is mijn mening. En ik denk (door wat ik om me heen zie en hoor) dat een kindje van de leeftijd van onze kinderen als hij het aanvoelt best lichamelijk in staat is om zindelijk te worden...
ams; okee ik snap het nu beter. dan denk ik dat tim echt klaar ervoor is. als ik hem gewone onderbroek doe ipv romper zou hij zelfs zijn broek ook uit doen nu. want hij vraagt naar potje wanneer hij moet en hij houdt t op omdat t niet lukt in het potje te doen. ik moet meer relaxet zijn en gewoon proberen.
Was het maar alvast zover AMS. Nog drie weken en dag gaan we lekker naar Spanje. Even de zon nog opzoeken want hier is het al herfst. Ik ben denk ik niet zo vaak meer online want ik ben zooooo moe. Dat hoort erbij de eerste weken. Dus elk slaapje dat Jessey doet doe ik gezellig mee. Haha Hoe voel jij je nu eigenlijk AMS? @Belize: Wat goed dat Tim er dan al aan toe is. Gewoon rustig oefenen nu. En inderdaad gewone onderbroeken aan en joggingbroekjes zodat hij ze zelf uit kan doen.