Club-3 II

Discussion in 'De mama's' started by AMS, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    petit bateau heeft nu ook n online winkel!ik ben erg tevreden over wol-katoen hempjes en lange ondergoedbroekjes..zacht en warm

2. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Heel herkenbaar boordevol. Schijnt heel normaal te zijn bij deze leeftijd..

3. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

Mar 27, 2008
    1,000
    0
    36
    Haak hier weer even in...

Finn zegt nog niet veel woordjes. Maar de woordjes die hij zegt, zegt hij de ene dag weer anders dan de andere.

Wat een bakwonders hier. Ik heb van de week maar een taart en cupcakes bij iemand besteld hier uit de buurt. Ben erg benieuwd hoe ze worden!

Verder even weinig puf om terug te lezen...sorry :(

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    boord;nu weet ik weer dat tim toen erg bewegelijk was.motoriek was hij bezig en taal ging dan minder duidelijk. a-ja die woordjes die hij zelf van maakt hoef je niet lang te onthouden de meeste corrigeren snel(maar je moet wel blijven de juiste woorden terug zeggen)er zijn wel hardnekkige woordjes die maar niet weg gaan. bij tim 'zitten' voor 'stoel' bijvoorbeeld. hij blijft nog steeds gewoon 'zitten' zeggen terwijl hij weet dat t n stoel is. tja.ik blijf dan 'stoel' zeggen.

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Gister trouwens laarzen voor de winter gekocht... maat 23/24. In maat 23 schoenen gekocht, want ze vielen wel groot. Ze zijn wel echt cool ;)

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    moeten ze ook winterlaarzen hebben?we hebben n paar schoenen en regenlaarzen(ze hadden toen geen laarzen in de winkel in zijn maat).heb wel een 2 delige winterpak met vulling(skipak?) van esprit gekocht in maat 98!sommige broeken in 92 al klein aan het worden.
    23 dec pas kunne we voor de controle. weet iemand wat de controle inhoudt?wat moeten ze al kunne enzo?

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Dank jullie wel voor de ervaringen. Het gaat nu zo hard met praten en napraten dat het bijna niet meer bij te houden is en zo lastig dus doordat hij niet meer alles juist uitspreekt terwijl hij dat in het begin juist heel goed deed. Maar inderdaad, sommige medeklinkers kan hij nog niet uitspreken en dan klinkt een woordje al gelijk vreemd.

Belize, bedoel je bij het consultatiebureau? Wij moeten de 14de van november zo uit mijn hoofd. Dus zal je daarna laten weten wat er bij ons gevraagd werd.

8. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ja dat bedoelde ik, CB controle

9. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Nu even een iets langere reactie boordevol, zat hiervoor met de tel en vind het dan zo lastig reageren..
    Ik maakte me er zelf ook een beetje zorgen over, hij slist nl ook (voor zover je het nu al slissen mag noemen), maar ook dat schijnt heel normaal te zijn op deze leeftijd. Mijn vader begeleid oa kinderen met leerproblemen en weet er dus veel vanaf en zegt dat ze tot ze ongeveer 4 jaar zijn door allemaal verschillende fases gaan mbt spraak en taalontwikkeling. Ondanks dat het lijkt dat ze soms een stapje terug doen (als in dingen eerst goed uitspreken en daarna onduidelijk) is dit in werkelijkheid niet zo. Als een kindje rond de 4 jaar niet op een standaard spraakniveau zit hoef je je ook pas zorgen te maken, dit komt haast nooit voor en dan nog is het met goede begeleiding te verbeteren. Volgens mijn vader is het probleem dat ouders steeds meer (lees sneller) dingen van hun kinderen verwachten, voornamelijk op een leeftijd waarop ze er nog niet aan toe zijn.
    Om een voorbeeld te noemen is het nu in (geloof) australia een rage om je baby naar een babyacademie te sturen. Daar leren ze al eerder praten en schrijven. Er wordt dan gezegd dat deze kinderen een grote voorsprong hebben als ze naar school gaan. Dat klopt, want door de vele uren inspanning en training kunnen ze al veel dingen (wat overigens andere dingen die een kind in die tijd zou moeten ontwikkelen belemmeren), maar na een jaar op school gezeten te hebben, hebben de kinderen die niet naar die academie gegaan zijn hetzelfde niveau. Dit omdat ze dan pas ''klaar'' zijn voor deze ontwikkelingen en die dus moeiteloos oppakken en snel leren. Kortom een er word een hoop energie in iets gestoken wat eigenlijk niks oplevert en dingen als oa creatieve ontwikkeling belemmerd (doordat er minder tijd is om kind te zijn en te spelen)..

10. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Even een ego bericht.

J. slaapt de laatste tijd zoveel. Hij gaat er om zeven uur in 's avonds en als we hem laten liggen word hij de volgende morgen pas om half negen wakker. Dat terwijl hij 's middags ook twee uur slaapt. Ik denk dat hij het eea van de vakantie moet inhalen. Daar was het ritme heel anders en sliep hij ook minder. Als dat het niet is dan maak ik me wel zorgen. Hij is verder wel heel alert als hij wakker is.

Even een vraagje. Mijn moeder vroeg laatst wat ik voor grootst nodig heb voor de baby. Ik heb namelijk van mijn ouders en schoonouders de hele kamer van J. gehad en ze willen ook een 'groot' cadeau aan deze baby geven. Alleen zou ik het niet weten. Kamer gaat naar de babay want J krijgt een nieuwe kamer. Wagen en maxicosi heb ik ook nog. Box heb ik nog.

Hebbeb jullie een idee?

11. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    pasja:ik denk dat het ook inhalen is en een groeisprong. ze groeien wanneer ze slapen zeggen ze!ik wou dat tim ook een keer zo sliep. met 1 week zou ik me een heel anders mens voelen dan. eindelijk uitgerust enzo.

over iets groots voor een baby kan ik ook niet bedenken. wat denk je van: geld?straks besteed je het aan zijn peuter kamer?ik denk wel dat t een meisje is trouwens.is het wel n jongen?anders moet je alles weer pink maken toch?

ams ja dat klopt allemaal; met 4 jaar kun je kijken of er een echt achterstand is. ook voorsprong betekent niet zoveel op deze leeftijd.

12. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Grappig dat je dat zegt Belize. Mijn man en ik hebben allebei over een meisje gedroomd en mijn collega denkt ook dat het een meisje wordt. Maar met een jongen ben ik net zo blij hoor.

Qua slapen klaag ik zeker niet. Vooral in het weekend is het heerlijk om tot half negen te blijven liggen. Ik denk dat hij ook veel moet verwerken. Hij praat zoveel sinds de vakantie. En goed ook. Op het kdv zeiden ze dat ook al.

Hoe voelen jij en je man zich Belize?

@Wendy: Hoe gaat het met je? Volgens mij ben je erg druk.

13. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Pasja, wij hadden dat luxeprobleem ook, hebben een extra stokke tripp trapp gekozen. We hebben ook over een meerijdplankje voor de kinderwagen getwijfeld, maar die schijnen op oneffen terrein en op hellingen niet handig te zijn, daarom er dus vanaf gezien, maar wellicht in NL wel handig?

14. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ben nog steeds ziek, papa is wel weer aan het werk. tim hoest ni meer zo, maar hoor je wel veel slijm in zijn keel. arme jongen, duurt weer zo lang..

15. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

Mar 27, 2008
    1,000
    0
    36
    Pasja: valt wel mee met druk hoor....gewoon effies niet in m'n hummetje :x Waait wel weer over...
    Lekker van genieten dat je zoontje nu zo goed slaapt! Komen miss ook wel weer andere tijden :D Finn is al net zo'n slaapkop (met uitzonderingen daargelaten ahum). Tussen de middag kan hij echt wel 3 uur tukken!
    Over een cadeau...wij hebben voor de tweede een goede babyfoon gekregen en verder kleine dingetjes. Moeilijk he, want je hebt alles al. Anders laat je het aan je ouders over wat ze willen geven?

Belize: beterschap!!

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    AMS, bedankt voor je uitgebreide reactie. Dat schept weer wat duidelijkheid.

Pasja, wat een geluk. Ik begrijp mijn kleine gewoon echt niet. Hij heeft nog nooit veel geslapen om slaap in te halen terwijl juist hij dat nodig heeft. Hij zit nu in een periode dat hij weer zo slecht slaapt. Maar hij zal dat niet inhalen door meer te slapen. Echt heel vermoeiend. Wou echt dat hij eens sliep zoals alle andere kindjes.

17. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    tim was weer 1 uur lang wakker gister, moest uiteindelijk op po om 1:30uur.daarna ging het weer.pfff. hij plast niet meer in de luier snachts. maar hij haalt wel vaak zijn slaap in, sliep tot 7:30u precies 1 uur langer. hij krijgt nu wat ongelukjes(2-3 per dag)overdag. samen met nieuw bed was hem teveel denk ik, of de luier dag op kdv brengt hem in verwarring. ik heb liever dat hij goed in zijn nieuwe bed slaapt dan dat hij zindelijk is natuurlijk.

kan iemand weer een lijst maken met de verjaardagen. ik weet het niet meer..ams 3 nov? boord 17nov?
    tim 18 nov.
    en waar is LH?hoe oud is haar baby nu denken jullie?misschien al aan het kruipen enzo?

18. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    @AMS: Ja, het is echt een luxeprobleem. Meerijdplankje krijg ik van mijn schoonzusje. Haar kindjes zijn al oud genoeg.
    Maar misschien zoals Belize al zegt gewoon geld. We moeten nog genoeg doen.

@Boordevol: Wat erg dat jouw kleintje zo slecht slaapt. Knap dat jet het volhoudt. Ik zou echt enorm chagerijnig worden van zoveel slaaptekort. Dus ik ben echt heel blij dat J. goed slaapt.

Hij was vanochtend om zes uur wakker maar toen kwam hij bij ons liggen en heeft hij nog een uurtje geslapen. Heerlijk.

@Belize: Lijkt me heel verwarrend voor Tim dat hij thuis op het potje gaat en op het kdv een luierdag heeft.

Diegene waarvan hun kindje al in een groot bed ligt: Hebben ze een hele nieuwe kamer gekregen of alleen een bed? Wij willen in het nieuwe jaar J. een hele nieuwe kamer geven zodat alle meubels naar de babykamer kunnen. Maar het is zo moeilijk een leuke betaalbare peuterkamer te zoeken. Daarnaast heeft J nog steeds een luier dus iets van een commode is ook wel handig. Moeilijk..... ;)

19. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    #2739 Pasja83, Oct 26, 2011
    Last edited: Oct 26, 2011
    Verjaardagslijst:

Diddl - (Lot) 3 november???
    AMS - 4 november
    Mejosje 13 november???