pasja;tim slaapt nu een week in groot bed.ikea meegroeibed van bruine houte klasiek soort bed.peuter bedden vond ik te klein=70x150cm, matras daarvan is nog kleiner. eenpersoonsbed veel te groot 90x200cm. dus deze kan 90x140,90x165,90x200. erg handig! we hebben het 165cm groot neergezet, matras is dus 80x165cm. zijn kamer is veranderd maar zijn commodo blijft(aankleden verschonen gaan makkelijker als hij hoog zit)maar naar n hoek geduwd. we hebben dingen er uitgehaald en open ruimte gecreeerd met nieuw kleedje. hij kan daar ook lekker spelen nu, en dat doet hij ook graag. het is dus n nieuwe kamer geworden.maar sommige dingen heb ik gelaten zodat hij niet alles in een keer anders heeft. om makkelijker te kunnen verwerken.hij vindt het allemaal prachtig, maar tim is best gevoellig, hij kan daar ook wakker van liggen,daarom. we zijn erg tevreden en we gaan langzaamerhand ook de rest van die ikea serie kopen(echt niet duur!) maar hij moet eerst wennen.
Hier heeft hij een nieuwe kamer. Ik gebruik de commode al maaaaaaaaaaaaaaanden niet meer. Zodra hij heel beweeglijk werd vond ik het niet fijn meer. Dus gewoon op de bank, op bed etc. verschonen (altijd doekje eronder natuurlijk). Hij heeft dus een peuterbed, en kast en tafeltje met stoeltje, speelgoedkist en speedgoedmand in zijn kamer. Het is wel echt een peuterkamer.
Even een egoberichtje hoor. Moet het even kwijt en dit is toch niet iets wat ik zomaar even bij iedereen kwijt kan. Na bijna 2 jaar heb ik nog steeds last van mijn kz. Dus ben ik naar de dokter gegaan. Het viel me op doordat ik nu weer bezig ben met zwanger worden op dat het altijd rond de ovulatie en menstruatie is dat ik pijn heb. Dokter heeft me doorverwezen. Nou ik heb een afspraak gemaakt met de gyn. Voelt wel een beetje als een soort opluchting. Ik heb het constant afgedaan dat het wel stress zou zijnen dat mijn lichaam daar op reageert. Misschien is dat nog steeds wel zo, maar laat een dokter dat dan maar uitsluiten... dat ben ik niet en moet ook niet pretenderen dat ik dat ben
Mejosje, jee das niet niks. Vervelend zeg maar heel goed dat je er toch naar laat kijken. Het is toch niet iets kleins. Hou je ons op de hoogte? Wanneer heb je trouwens je afspraak? Even iets geks. Zoontjelief ziet vaak genoeg foto's van mij. Dan krijg ik een kusje (op de foto) en ook als het oudere foto's zijn waaruit je mij niet herkent en ik aangeef dat ik het ben geeft hij de foto's heel fanatiek kusjes. Maar vandaag kwam hij een pasje van mij tegen, met foto. Nog geen half jaar geleden genomen. Hij kijkt ernaar, zet een pruillip op, tranen springen in zijn ogen, zegt mama en gaat dan in stilte huilen. Ik heb toen gezegd ja dat is mama (en hij herkende mij dus ook) maar net zag hij dat pasje weer en weer herhaalde dit zich en kwam hij nu helemaal tegen me aan gekropen met tranen in zijn ogen. Echt heeel zielig. Maar ik begrijp niet goed waarom. Je herkent me meteen dus het is niet zo dat hij mij eng vindt (denk ik?) maar heel gek. Hij heeft het in totaal dus al 3 keer gedaan vandaag en alleen bij deze foto/pas. Maar bij andere nog nooit. Echt gek.
Op de 18e heb ik de afspraak. Het is voor de rest geen rare foto begrijp ik? Misschien vind hij het pasje niet leuk? Van je werk misschien? Kan hij ergens anders een associatie mee maken? Is er een kleur die hij niet mooi vindt? Ik krijg ook vaak kusjes op foto's. Ze herkent me zelfs op een foto dat ik 6 jaar was. Niemand die dat ooit tegen haar heeft gezegd dat ik het was. Raar hĆØ?! Ik vind mezelf wel degelijk veranderd... zeker in mijn gezicht veel ouder geworden
Nee het is echt zijn blijk die hij op de foto richt, mama zegt en de pruillip zet en de tranen springen in zijn ogen. Het is gewoon een pasje dat ik ooit eens voor een ziekenhuisbezoek moest maken maar hij heeft daar geen weet van plus je ziet het niet aan het pasje af. Maar heb hem net terwijl hij bumba keek stiekem naar hem toe geschoven, hij keek weer heel zielig maar gaf het toen wel kusjes en zei mama en nu heeft ie hem de hele tijd vast hahaha. Dus het is weer over. Maar wat was dat een zielig gezicht zeg. Afspraak dus over een kleine 3 weken.. Spannend. Weet je al een beetje wat ze gaan of kunnen doen? Alleen van buitenaf kijken of kunnen ze dat ook dmv echo bv van binnen zien? Misschien zeg ik iets heel geks hoor, heb geen idee hoe dat werkt.
Ik heb eigenlijk geen idee... ik denk wel dat ze naar de snee gaan kijken van buiten en binnen. Maar hoe en wat geen idee. We zien het wel. Ik hoop eigenlijk dat er wel iets gevonden kan worden. Immers als er niets gevonden kan worden en ik heb nog steeds pijn, daar schiet ik zo weinig mee op. Die dag moet ik trouwens wel weer bijna OD worden, dus het zou wel goed kunnen uitkomen dat ik dan wel de pijn voel.
Jeetje mejosje, wat vervelend zeg. Lijkt me idd niet normaal dat je daar nog last van hebt. Hopelijk blijkt het allemaal niets te zijn, maar wel fijn als er even naar gekeken word.. Pasja, wij hadden al een grotere kast voor hem, ook het bed stond al in die kamer (hij sliep als baby ergens anders, maar ging rond de 9 maanden naar een nieuwe kamer), verder stond er een boekenkast. Nu het ledikant weg is is er ruimte voor een tafeltje met stoeltjes, poppenhuis, speelgoedkist ed. Hier dus niet in een keer een hele nieuwe kamer al denk ik dat het geen probleem geweest zou zijn. Misschien kun je als je de nieuwe kamer hebt het ledikant nog even laten staan om in te slapen zodat hij aan de veranderingen kan wennen. Aan de andere kant denk ik dat ze het ook beginnen te snappen dat omdat ze al zo groot zijn een nieuwe grote jongens kamer krijgen.
Trouwens Pasja, het is ook echt zwaar en eerst was ik het op een gegeven moment gewoon gewend. Maar toen hij ging hij een stuk beter slapen. En nu? We zijn weer terug bij af en nu heb ik er veel meer moeite mee. Moet weer helemaal opnieuw wennen aan dat slechte slapen. Mejosje, oke.. Misschien kun je ook eens googlen of er meer zijn die er zonder aanwijsbare reden last van hebben. Of ik hoor weleens over littekenweefsel, dat dat pijn kan doen. Maar goed, het is fijn dat er naar gekeken wordt. Wat is jullie limiet van tv kijken trouwens? Sinds hij helemaal into Bumba is huilt hij als de aflevering is afgelopen en als hij op de laptop mag kijken wil hij dat eindeloos of wordt dus heel boos. Dat betekent gegarandeerd 'ruzie' dus soms wil ik hem niet eens laten kijken omdat hij niet accepteert dat het maar even kan. Vind het wel lastig.
Oh hier kreeg hij ook in een keer een nieuwe kamer zonder dat we hem tijd hebben gegeven om er aan te wennen. Wel was hij er gewoon bij toen alles geverfd werd etc waardoor hij het wel zag gebeuren maar hij heeft er niet moeilijk om gedaan.
Boordevol, hier niet echt een limiet van tv kijken, hangt een beetje van het dagprogramma en weer af (hoe dan ook geen uren hoor!). Ik weet niet hoe het lijstje aan te passen, maar geloof dat Lot op de 2e jarig is en Jindi de 20e..
@Mejosje: Goeie stap van je om het te laten onderzoeken. Ik heb bijna geen last meer van mijn ks dus het is natuurlijk niet helemaal goed dat je er 2 jaar na dato nog last van hebt iedere maand. Mijn nicht had last van littekenweefsel waardoor ze dus niet zwanger kan raken van een tweede. Ze is nu 1 keer geopereerd en volgende maand nog een keer om alles weg te halen. Probleem is dat het maar 1 keer kan. Daarna nooit meer. Maar zij had volgens mij geen pijn. Zij werd alleen niet ongesteld. Dus ik hoop voor je dat dat het niet is. @Boordevol: Wat raar van die foto. Was het ernstig waarvoor je toen naar het ziekenhuis moest? Ik wil niet zweverig overkomen maar sommige kinderen kunnen dingen aanvoelen zonder dat ze het eigenlijk kunnen weten. TV kijken verschilt hier ook per dag. Sowieso een half uurtje voor het eten Sesamstraat. Soms een kwartiertje 's ochtends. En zoals ik me nu voel mag hij op de dagen dat ik thuis ben overdag wel eens een half uurtje Bumba of Teletubbies kijken. Vervelend voor je Boordevol, dat slechte slapen. Kan me voorstellen dat je er weer helemaal 'in' moet komen. Kan je in het weekend wel een beetje bijslapen? Bijvoorbeeld doordat papa er met de kleine uit gaat? @AMS: Misschien wel een goede tip om het ledikantje nog even te laten staan. Ik ben zo benieuwd hoe hij er straks op reageert, zo een groot bed.
Hier met de verhuizing natuurlijk een nieuwe kamer gekregen, toen 10 maanden oud. Tijd gaat zo snel... poeh! Ze is hier echt nog steeds niet toe aan een groot bed en voor de rest is ze dol op haar ledikant (tenminste dat is mijn indruk). Ze slaapt er ook nog steeds prima in en het kan ook nog wel een tijdje. Ze vult hem nu voor de helft... en als ze slaapt niet eens, aangezien ze helemaal opkrult tot een heel klein bolletje (superlief). TV kijken, verschilt per dag. Hele dagen kijkt ze geen tv. Maar we willen ook nog wel eens samen op de bank wakker worden met een tekenfilmpje ofzo. Bumba is hier ook geweldig, maar ik houd op bij max 3 bumbafilmpjes en bij de laatste zeg ik dan "dag bumba tot de volgende keer" en zwaaien. Dat doet ze dan mee. Nu doet ze het zelfs soms al na het eerste filmpje... prima dan mag die ook uit. En het is soms ook gewoon even gemak, hup pit aan en kijken maar. De elektronische oppas wordt het door een buurman van mij genoemd. Ik word wel gewoon OD hoor. Dus dat is het iig niet. Ik heb twee maanden na de geboorte ook nog een hystroscopie gehad omdat er iets in de bm achtergebleven leek te zijn. Resten placenta, tenminste dat werd gedacht. Uit nader onderzoek bleek ook niets anders btw. Maar er is daarna nooit meer een controle geweest en ik heb natuurlijk wel een hele bats stress gehad. Al met al denk ik ook dat het goed is dat er even naar gekeken wordt. Het heeft al te lang geduurd eigenlijk. BTW ik denk niet dat het een reden is waarom ik nu nog niet zwanger ben hoor. Bedoel, in 1x raak is natuurlijk een super wonder. De meeste mensen doen er een half jaar tot een jaar over om zwanger te worden. Elke keer is weer een klein wonder.
mejosje ik heb geen ks gehad, maar had (heb)wel buikpijn bij die tijden die jij aangeeft. ik ga zelf wel regelmatig (eens in 1 of 2 jaar) naar Gyn. ze kijken met echo inwendig, dan met die eendekop zeg maar, stukje halen laten testen etc. was niets aan de hand.
tim is een TV freak kijkt tegenwoordig mickey mouse club huis en knutsel programma van disney. bij ziekte slecht weer kijkt hij best lang.nu hij soms vastgeketend aan po leeft doe ik vr hem de tv aan.
Ik maak me niet zo druk over hoe lang tv kijken. Hij staat hier zeker niet de hele dag aan maar soms zijn er dagen dat hij een hele teletubbies dvd mag kijken. Dat is toch al snel een uur. En als ik eens optel hoe lag ik tv kijk op een dag......
boord:mischien is er een beschadiging of een vlekje op je foto?hele kleine dingen merken ze wel op hoor!ik weet het anders niet.zwart-wit foto?
Lot heeft dat helemaal niet dat ze onduidelijker gaat praten, die klets echt de oren vn je kop af, hele duideijke zinnen. Alleen op het KDV schijnt ze bijna nix te zeggen dus ik kwam dr net ophalen en gelijk hele verhalen, stonden ze wel van te kijken Vanmorgen toen we op het KDV aankwamen zei Lot gelijk dat ze moest poepen op de WC, Ik nog nee joh en anders doe je het maar in je luier (slecht weet het maar was al laat ) maar nee mevrouw moest echt op de wc poepen en deed dat dus ook daar, knapperd! Hier nog geen datum voor de 2 jaar controle. @ Pasja, ja dat is het lastige met een 2e he! @ Mejosje, heel goed dat je er naar laat kijken. Zou je nu toch geen last meer van mogen hebben lijkt mij. @ Boord, wat vaag zeg met die foto. Hier geen limit aan TV kijken, de ene x meer als de andere x. Lot is idd de 2e jarig, woensdag!! We vieren het zondag al! Diddl - (Lot) 2 november AMS - 4 november Mejosje - (Kie.k) 13 november Boordevol - 17 november Pasja - (J.) 17 november Belize - (Tim) 18 november Wendy - (Finn) 19 november
wat knap diddle van lot. tim praat niet zo veel, en zijn grammatika is niet goed en mengt 2 talen helaas. zoals ams zegt dat we tot 4 jaar wachten om te kijken of hij het helemaal door heeft. tim doet niets op kdv op d wc. best een probleem vind ik het. tja wanneer ze het zeggen betekent dat ze het echt niet in de luier willen doen. tim doet het ook niet als hij in auto of zo wc wilt, ik zeg dan ook doe het in de luier...maar nee huilen etc...