Aaah, arme Lot. Gelukkig kan ze nu wel genieten van alle cadeautjes. @Belize: Wat vervelend dat je zoveel hoest. Heb je wel een hoestdrankje? Is best vermoeiend he?
Diddl, wat sneu voor Lot. Maar zag wel een heel blij meisje met haar cadeau´s voorbij komen, schattig! En wat was je taart mooi geworden..
Geen aandachtsgenieter dus die Lot. Maar wel veel mooie spullen gekregen (zag kinderstoel en bedje op facebook voorbij komen, superleuk!) De oma's hebben hier allemaal dingen voor de pop voor haar verjaardag. Heb btw nog steeds geen voorbereidingen gedaan. Weet niet of ik het al geschreven had... maar geen moment last van overgang zomer/wintertijd. Gaat gewoon zoals gebruikelijk. Ze begint misschien wel iets eerder met zeuren om eten, maar that's it. Ik heb het uurtje extra ook niet echt voorbij zien komen, jammer genoeg. Voor de rest geen bijzonderheden hier. Ze is eigenlijk de laatste dagen wel redelijk lief. Vanmorgen op de markt was ze even een klein draakje door niet te luisteren, was wel gelukkig snel weer voorbij.
Ze heeft van ons idd een wiegje en kinderstoel gehad, verder heeeeeeel veel playmobile, helemaal leuk!! Bekijk bijlage 195139
Diddl: die Lot met haar mooie cadeau's Goed verwend dus! Super trouwens de taart! Ik heb hier alleen nog maar een tekenbord gekocht als cadeau. Wat geven jullie? Miss kan ik nog wat ideeen opdoen.... Pasja: vandaag weer een goede dag gehad hoop ik! Zou fijn zijn als het nu steeds beter gaat. Finn is echt een draakje op het moment. Sem is sinds gister ziek en Finn loopt hem echt heel de dag te plagen. Boven op hem springen, dekbed wegtrekken etc. Veel gillen, slecht eten, alles overhoop halen en noem maar op. En praten...ho maar. Echt super knap dat jullie kids al kunnen tellen.
@Wendy: wij geven een dekbedovertrek, pijama, dvd en een boekje. Tekenbord is idd leuk, die hebben we voor als de baby geboren word voor hem gekocht (kleintje hoor)..
wij hebben idd ook en schoolbord. Ze tekent graag, krijt zit alleen wel overal We geven hier een loopfietsje. Klimt ondertussen een kind op mijn schoot, dus ga haar wel even bezighouden.
hahah zo leuk diddle! o ja hier is het wel te merken hoor wintertijd. vooral op de eerste dag.tim slaapt echt niet in de avond tot bijna 9uur.echt zo vervelend. maar nu ligt hij wel stil in zijn bed ook als hij niet slaapt. wendy:ik kan me jouw zoontje echt niet als n draakje voorstellen. hij is altijd zo lief net als zijn grote broertje!het zou niet lang duren denk ik.misschien toch boos omdat broertje ziek is?
met 'nu' bedoel ik natuurlijk 'tegenwoordig' in de avond. was weer tegen 6uur wakker voor wc.hij is dan echt droog snachts en middagslaapje. men zegt dat ze eerst overdag zindelijk worden. hij doet dan ook alles omgekeerd in zijn ontwikkeling.
Wintertijd merk k hier wel. Hij was afgelopen 2 dagen om 6u wakker ipv 7u maar vandaag was dat alweer goed gelukkig. Diddl, super leuk. Je meiden worden echt verwend. Leuk hoor. Wij gaan a.s. donderdag een cadeau kopen voor de kleine. Nog geen idee wat eigenlijk. Hij heeft toch ook best veel. Wat knap dat de kindjes hier tellen. Hier kan hij alle getallen nazeggen en zegt hij altijd 2 als hij van iets meer dan 1 heeft maar dat kunnen er net zo goed vier zijn. Dus niet bewust, maar wel dat het er meer dan 1 is. Zo vraagt hij bijvoorbeeld gelijk om 2 snoepjes hahaha. Slapen gaat weer wat beter. Belize, ik denk dat er echt niet veel aan te doen is. Deels omdat hij ook nog steeds door de kramp gewekt wordt dus ik kan het echt niet om hem te laten huilen of leren in slaap te vallen zelf dus zal er de komende tijd nog uit blijven gaan als hij wakker wordt. Natuurlijk maak ik me zorgen hoe dat zou moeten als er een tweede is maar het is niet anders. Ik hoop alleen dat het met hooguit 4 jaar wel afgelopen is. Wel fijn om te lezen dat het dus ook bij oudere kindjes kan (zoals bij Diddel), niet dat het fijn voor Diddl is maar wel een beetje herkenning.
Oh ja, Finn sprak nog niet zei je? Kwam toevallig een kindje tegen van 2 jaar wiens moeder vertelde dat hij ook nog helemaal niet praatte. Wel brabbelen maar meer niet. Het is niet raar en het komt vanzelf. Als het begint gaat het ook echt snel, dat merk ik hier ook. Vooral veel tegen hem blijven praten, hij slaat het echt wel allemaal op en op een dag komt het er uit.
Ik weet dat het nog niet erg is dat Finn nog niet praat, maar het zou zo veel makkelijker zijn. Voor hem en voor ons Nu is hij af en toe zo gefrustreerd dat hij zich op de grond gooit en gaat huilen. Heeft niet alleen met het niet praten te maken denk ik...zit ook in 'm ben in bang Sem is nu 5 en die heeft er ook af en toe nachten bij zitten dat hij 3 keer z'n bed uit komt. Heeft denk ik echt wel te maken met wat ze allemaal mee maken. Iedere nacht is weer een verrassing hoe het gaat! Nou Belize, Finn kan er dan miss lief uit zien, maar tis echt een ondeugd hoor! Je mag hem wel een dagje lenen
wendy echt?dus zijn schattige uiterlijk zegt helemaal niks!haha.had ik niet verwacht. tim is wel ok vind ik. als hij iets begrijpt dan gaat het goed. en nu moet papa hem ook corrigeren enzo(hij deed het gewoon niet), dan is hij niet meer zo vervelend met hem.
Klein draakje dus die Finn!! Beterschap voor Sem!! Lot heeft vandaag bij de gym getrakteerd en dat vond ze wel helemaal leuk. Ging heel goed zelf uitdelen. Morgen mag ze op het KDV trakteren en dan zijn we er weer vanaf
wendy:ik denk dat frustraties bij deze leeftijd horen en niet veel te maken hebben met niet kunnen praten. tim kan zich best duidelijk maken. maar het gaat vaak ook om onzin. hij had gister een idee gekregen:in vliegtuig zitten en vliegen naar oma.ik zei dat we dat niet gaan doen. maar goed,ff later zag hij op tv weer n vliegtuig en begon hard te huilen 'mama vliege, na oma hoog wolken vliege' helemaal overstuur en erg zielig. of een keer dat de kaas kapot was(tja dat gebeurt als je r een hapje van neemt.of, stoepkrijt is kapot. dan komt hij met de stukken:mama make! als ik zeg dat ik het niet weer goed kan maken ervaart hij het als n afwijzing of zo.
Leuk dat Lot wel van het trakteren heeft genoten! Hier ben ik benieuwd hoe ons mannetje op alle belangstelling zal reageren. Heb iig besloten om geen taart te doen, heb sap en verpakte muffins (zelfgemaakte dingen mogen hier niet) opgeleukt. Vind het echt te gek voor woorden dat die kinderen ruim 30 x per jaar taart eten op de creche, een stukje taart op de eigen verjaardag vind ik ok, of ergens een keer een hapje van ons.. Donderdag nog de laatste boodschapjes doen en dan zijn we helemaal klaar voor z´n verjaardagsfeestje (alleen nog een energieboost nodig, ben de laatste dagen echt niet vooruit te branden). Hier ook veel frustraties, denk idd ook wel door de leeftijd, maar denk ook zeker dat het niet goed kunnen uitdrukken een hoop meer frustraties met zich mee zal brengen..
Lot, gefeliciteeeeeeerd met je 2e verjaardag! Dikke kus van Finn Sem weer aardig opgeknapt....nu ist de beurt aan Finn :x Straks om half 4 naar de dr. Het manneke heeft het echt erg benauwd!
Verjaardagslijst: Diddl - (Lot) 3 november??? AMS - 4 november Mejosje - (Kie.k) 13 november Boordevol - 17 november Pasja - (J.) 17 november Belize - (Tim) 18 november Wendy - (Finn) 19 november Of is Lot nou morgen pas jarig?