Club-3 II

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @Belize: Hier drinkt hij ook uit van alles. Maar soms ben ik inderdaad te lui en krijgt hij de tuitbeker of rietjesbeker. Maar hij kan prima drinken uit een gewone beker. Alleen gaat dat best nog vaak om en daar heb ik weer geen zin in.

@Wendy: Wow, wat een super stoere schoenen. Leuk hoor. Zijn super leuk om te geven voor zijn verjaardag!

Vannacht heeft J. voor het eerst de hele nacht in zijn eigen bed geslapen. Hij werd alleen om 02.00 uur wakker. Toen even zijn speentje gegeven en hij sliep verder.
    Qua naar bed gaan gaat het ook goed. We blijven er niet bij. Boekje lezen, muziekje aan en weggaan. Dat gaat prima. Echt heel fijn.

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wat goed pasja! Dat zal een hoop rust geven denk ik...en hoe voel jij je verder?

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Dames, sorry dat ik steeds maar zulke korte reacties geef, maar zit de laatste tijd veel met mijn telefoon bij te lezen en dan vind ik het erg lastig om lange reacties te geven, dus vandaar..

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ams, hier hetzelfde dus begrijp het helemaal.

Zoontjelief drinkt ook uit gewone flesjes inderdaad en rietjes etc. Wij moesten er vroeg mee beginnen en je ziet dat ze het al heel gauw oppakken. Wat een goede tip was toen was in bad oefenen, dan is het toch al nat :D.

Pasja heel goed.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou even een misverstand;tim kan wel zelf vasthoudend uit gewone beker drinken.alleeen ik laat hem bijna niet.
    nou soms wel n ongelukje vind ik ook ok, das niet zo erg. maar ik wil de rietjes bekers en flesjes niet weg doen. zodat hij echt alles uit gewone beker drinkt. het lijkt me zo een moeilijke overgang. ik heb er echt moeite mee. op een gegeven moment moet je alles wel weg doen toch zodat hij t veel beter kan oefennen en het vlekkeloos gaat?

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier gebruiken we de rietjesbeker echt alleen voor buiten de deur. Thuis krijgt hij alleen maar een glas of beker (al dan niet van plastik). Denk sinds hij iets van een jaar is..eigenlijk (bijna) nooit ongelukjes.

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

:p Nee dat klopt ze kreeg het eerste voor dr 3e verjaardag.
    Maar dochtertje van mn vriendin is 8 maanden jonger als Lisa en die kreeg het al met 2e verjaardag en toen zag ik hoe leuk het is ;)

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wat goed Pasja!

Zijn ullie kleintjes ook al zo gek op sinterklaas?
    Lot vind het helemaal geweldig, PIET! KLAAS! als ze maar ergens een plaatje ziet.

Morgen gaan we naar Dordrecht naar de intocht vd echte Sint :D
    Hopelijk is het te doen qua drukte.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Oke Belize, ik zou het gewoon geven. Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat ze dan te snel groot worden en je afscheid moet nemen van zoveel dingen maar het is alleen maar beter voor hem. Thuis wordt altijd uit een beker gedronken en ook bekers met een oortje kan hij uit drinken en voor buiten is het een gewoon flesje water of een soort bidon (hoe noem je dat?) met water.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Deze kleine hier is gek van Bumba. Echt gestoord word ik er van. Ziet hij Bumba ballonnen of wat dan ook dan is het gelijk roepen en rennen haha. Hij heeft nu ook aardig wat Bumba speeltjes en boeken dus tja.

11. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Diddl: kom je morgen even langs wippen? Je bent dan toch in de buurt :p
    Wij blijven in het dorp...vind het hier al druk genoeg :D

Sem was vanavond al druk bezig met z'n brief voor de Sint, want ja die moet wel weten wat hij graag wil hebben natuurlijk hihi...

Kennen jullie Bobo (van Nick jr)? Finn loopt heel de dag....bobo, bobo, bobo...dus ja die is hier wel favoriet.
    Hij zegt trouwens sinds een paar dagen papa....ja echt, hij vertikte het gewoon maar nu heeft hij het dan EIN-DE-LIJK door!
    Gelijk een leuk shirt gekocht bij de Name It met grote smurf en de tekst: who's your papa :p

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaa wendy en ja is leuk voor papa ook!

hier is mickey mouse tegenwoordig de ding.donald duck en mickey. hij slaapt ook met een mickey knuffel. ik heb ook een mickey jeep gekocht voor hem met afstandsbediening en donald zit ook er in. hij zal daar helemaal gek van worden denk ik. en ja overal staat nu reclame bords van AH disney aktie!het is alsof AH wist dat hij binne kort jarig is. het is echt moeilijk om mickey mouse dingen te vinden. hij doet de hotdog dance(jippiedans) probeert antwoorden te geven op de vragen.we zijn dus verhuist naar disney junior qua TV. hij kijkt o zo graag naar knutsel programma(art-attack) en vraagt van me ook zijn potloode en papier en doet alsof hij het allemaal kan volgen. dan is hij inderdaad een beetje zielig(lukt natuurlijk helemaal niks van)en is totaal opeetbaar.

we zullen zien met playmobiel.we hebben boswachtershuis van playmobiel gekocht.playmobiel is vr mij totaal onbekend.

13. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Leuk diddl! Hier ook wel begonnen met sinterklaas ed, zegt idd ook piet en klaas. Had bedacht om elke avond via internet het sinterklaasjournaal te gaan kijken, maar dat lijkt hij helemaal niet interessant te vinden. Wel hebben we de film paard van sinterklaas en sinterklaas in sesamstraat, dat vind hij erg leuk. En de liedjes ed zijn ook erg leuk. Wil als ik de energie kan vinden volgende week eens pepernoten met hem gaan bakken..

Bumba is hier geen hit, bobo heb ik alleen in een voorstukje van iets gezien, vond het vroeger altijd erg leuk, moet ik maar eens naar op zoek gaan..

Wat schattig dat Sem zo bezig is met z´n brief, lijkt me een erg leuke leeftijd om sinterklaas te vieren..

Boordevol, hoe is het met je mannetje en z´n dieet? Eet hij nog steeds zo goed en merk je wat resultaat?

Diddl, had Lot ook niet binnenkort weer een afspraak?

Hier volgende week weer een afspraak in het ziekenhuis om naar z´n longetjes te laten kijken, blijft toch nog steeds last houden, benieuwd of ze nu wel iets vinden...

14. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Playmobile is leuk! Speelde zelf vroeg veel bij een jongetje uit mijn klas omdat die zoveel playmobile had, vond het jongetje zelf helemaal niet leuk :)... Blijft ook heel lang leuk omdat je er voor oudere kinderen vanalles met motoren ed bij kan krijgen. Geloof dat ik er tot m´n 10e wel mee gespeeld heb. Ook is het iets dat niet stuk te krijgen is (net als duplo/lego), ons mannetje heeft nu van vrienden wat gekregen waar hij zelf vroeger mee speelde (gefabriceerd in 1973, dat is het leuke van playmobile, staat in de poppetjes) en alle kinderen die bij hun over de vloer kwamen ook en ziet er echt nog prima uit..

15. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    hahahaha!:D
    Nu langzaamaan wordt het duidelijk dat het ook wel erg makkelijk is dat praten.

Diddle: Zo helemaal naar Dordrecht voor sint! Het zou niet eens in me opkomen om die kant uit te gaan. Veel plezier. Ben wel benieuwd hoe het gaat.
    Hier wordt de sint wel interessant gevonden, maar ik weet nog niet in hoeverre ze het daadwerkelijk begrijpt.

Hier is Bumba ook een grote hit. Maar de laatste 2 dagen dan zegt ze bumba kijken en meteen daarna zegt ze zijntje zijntje! Dat is dus nijntje. Met het liedje "nijntje is een klein lief konijntje" kan ze ook ongeveer meezingen. Niet alle woorden gaan goed, maar toch redelijk. Net als het liedje "ik zag twee beren...", bij de slangen die hangen slaat ze echter stil.
    Bobo is als app op de telefoon helemaal geweldig. Voor de rest bobo nog niet op tv gezien ergens. We kijken denk ik ook meerendeel ned 3. En op het oude tmf kanaal geloof ik... daar komt altijd het heidi verhaaltje enzo. Op al die zenders zitten ook weer van die verschrikkelijke dingen tussen. Ik vind bijvoorbeeld kabouter Plop echt verschrikkelijk... maar ja, wat doe je eraan?

Playmobile, ja vroeger ook wel iets van gehad... maar speelde toch meer met barbie. Het staat me dus ook niet helemaal meer bij.

Hier voor de rest druk met de voorbereidingen van vanmiddag en morgen. Vanaf vanmiddag loopt het huis vol met verjaardagsvisite en ik moet dus nog taarten bakken :) en verjaardagseten maken.
    Ik weet nog niet helemaal wat het avondeten wordt... wat hebben jullie als verjaardagseten gedaan of zijn jullie van plan?

16. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Jullie vieren het dus vandaag mejosje? Gezellig!
    Hier had ik gewoon 2 pannen soep gemaakt en brood gebakken met verschillende kazen en pates en wat rauwkost ed. Lekker makkelijk.
    als de visitie niet mee zou eten zou ik pannnekoeken of pizza hebben gebakken, vind hij allebei heerlijk..
    Iig veel plezier!

17. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    pannekoeken is hier niet favo... pizza is het beleg erg lekker ;)
    We vieren het 2 dagen, dus vandaag en morgen. Bofkont toch? Niet alle oma's en opa konden op dezelfde dag.

Ik maak voor vanavond een lasagne, dat gaat er hier altijd in en iedereen kan lekker mee-eten.

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Veel plezier Mejosje.

Bumba en Toto (zandkasteel) zijn een grote hit. Echt zelfs in zijn slaap zei hij Toto hahaha. Hij is er helemaal gek op en zijn ogen lichten helemaal op als hij ze ziet en roept me gelijk mama, mama bumba (of Toto en Sacha). Eerst moest hij niets van tv hebben en nu zet hij de tv gauw weer aan als ik het uitdoe. Dan volgt er even een strijd want het liefst staat de tv de hele dag aan en tussendoor kan hij gewoon spelen tenzij het iets is wat hij echt leuk vindt dan gaat hij er gelijk voor zitten.

Het eten gaat goed op gister na. Toen heeft hij maar een kwart boterham, halve banaan, driekwart appel en 3 frietjes binnen gekregen. Hij wilde echt niet meer. Vandaag ook weer niet het gebruikelijke gegeten wat hij eet bij het ontbijt. Maar een kwart boterham weer, verder wel 1 peer en paar stukjes mandarijn. Al het goede eten is niet echt heel zichtbaar, hij weegt nu 10,5 bij 84cm. Wat vinden jullie daarvan? Hij ging wel meer richting het alleronderste lijntje (zit er dus nog wel steeds onder).

Binnenkort de afspraak met de dietiste.

Oh vandaag over de peer. Hij zei steeds mama beer, mama beer. Ik vroeg dus wat bedoel je schat, boekje lezen van beer, moet mama een beer maken van lego etc etc. Op een gegeven moment hield hij op. Tien minuten later weer mama beer, mama beer. En toen zei ik ga het dan eens halen en liep hij naar de schaal met peer. Dacht ooohhhh dat bedoel je. Toen zei hij ja beer mes. M.a.w. pak een mes en snijdt de peer voor me :D. Arm kind.

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier bij 84cm 10,3 kilo, denk dus prima in verhouding...

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Maar bij welke leeftijd was dat? Want hij is nu echt bijna 24 maanden en dan nog steeds zo weinig :(. Niet dat ik een beer van een kind wil maar dat op zijn minst de broeken normaal om zijn middel sluiten.

Deel Deze Pagina