Lamsworst van de AH nog nooit geprobeerd. Ik probeer mijn vlees ook zoveel mogelijk niet bij de AH te komen, waterige troep. Soms is het gewoon makkelijk dus doe ik het wel... maar goed, geen lamsworst. De turkse knoflookworst, die koop ik wel regelmatig. Als we die in huis hebben dan wordt er ook echt gezeurd door de kleine om worst. Ze krijgt ook wel eens een plakje, maar echt niet altijd. Met brood en zoet beleg wil ik dus niet aanleren om alleen maar zoet te eten. Smeerkaas, roomkaas en smeerworst gaan er meestal op de eerste boterham. Losse kaas of vleeswaren worden ook van het brood afgegeten en kan ik het brood wel vergeten dat blijft op het bord liggen. Ze krijgt trouwens hier ook stukje voor stukje van een 4 delen gesneden boterham, omdat ze anders de korsten niet opeet. Als ze een korst niet opeet, krijgt ze ook niet een nieuw stukje boterham. Ze krijgt hier ook nooit iets anders te eten ipv warm eten bv. Ik ben zo bang dat ze daar dan vanuit gaat en dus haar avondeten niet meer eet. En ze komt hier heus wel een nachtje door zonder eten als ze niets eet (dat is reeds bewezen ook).
goede tips mejosje. hier moet wel etenstijd veranderen denk ik. kijk als hij na avondeten meteen naar bed zou gaan om rond 19uur had ik heb ook geen brood gegeven. maar hij gaat voortaan om 21uur naar bed. dat gedoe denk ik heeft te maken met zindelijk worden. hij is nu 2maand lang gewoon droog in de nacht.maar valt niet in slaap en steeds wil hij op po voor kleine plasjes tot rond 21uur. nu 1 grote plas tegen 21uur en naar bed. heerlijk geslapen tot 7uur!
normaal 19uur, maar ik heb in de laatste tijd half uur later geprobeerd.dat werkte ook niet. het is de zindelijkheids stress denk ik. hij wil dus tot om rond 21uur kleine plasjes doen. ik moet hem steeds uit slaapzak uit pyama etc halen en daarna weer in stoppen. nu 1 plasje tegen 21uur en lekker slapen. hij is wel sinds 2maande droog in de nacht, maar ik moest hem in het begin midde in de nacht naar wc brengen.
hij heeft dus van 21 tot 7uur geslapen. geweldig. mejosje: wat goed dat je het zegt over ah!heel erg he? maar die lamsworst valt wel mee, heel dun en met knoflok, is ook niet als hoofdgerecht bedoeld vermoed ik. ik had gister kip daarvandaan gehaald omdat ik mickey zegels wil sparen voor tim.dat was weer zo slecht in vergelijking met de kipwinkel hier.
belize: en als tim wel de hele dag wakker is en om 19u in bed gaat wordt hij dan ook wakker voor het plasje om 21u? Als het zo moeilijk is om hem 's avonds naar bed te doen zou ik misschien toch kijken of bij de hele dag wakker het makkelijker gaat. Maar het is ook waar je je prettig bij voelt. Ik ben nog erg blij met het slaapje zo in de middag. Maar als ze om 19.00-19.30u naar bed gaat dan wil ze ook echt wel weer slapen. Maar had al een keer eerder vastgesteld dat ze een enorme slaapkop is. Voor de rest net bij het cb geweest. Ze moest plaatjes aanwijzen van de voorwerpen waar naar gevraagd werd; blokjes stapelen; lichaamsdelen aanwijzen bij poppetjes. Hartje werd gecontroleerd, ze had een licht ruisje maar omdat het nog niet eerder was geconstateerd hoefde er geen doorverwijzing naar de huisarts. Het kon met de groei te maken hebben. Indien we ons ergens zorgen over zouden gaan maken (wat we dus niet doen omdat ze idd in de groei is en een lekker vrolijk, met een normale ontwikkeling, goed etend, drinkend, plassend en poepend kind is) dan even gewoon naar de huisarts en laten luisteren of er nog steeds een ruisje aanwezig is. Ze deed het voor de rest voortreffelijk, de controle met 2,5 jaar mogen we overslaan en pas met 3 jaar moeten we weer. Wij hebben even cb rust ow lengte is 85 cm en gewicht 11,5.
geweldig mejosje!zo ze heeft gegrooeid! nou tim valt dus in slaap als ik hem niet naar bed breng in de middag. alleen 1 week(sprong of kiezen was het misschien)lang heeft hij zonder middag slaap gedaan. hij valt dus gewoon ergens op bank, grond, op schoot kinderwagen in slaap. hij kan dus niet zo lang wakker blijven. ik hoop dat hij snel weer eerder naar bed wil gaan. ik heb geen idee of hij als hij de hele dag wakker is geweest en 19uur naar bed gaat en dan 21uur voor plasje wakker wordt. hij heeft een dagje wel slechts een uurtje middag slaap gehad(boooorende buren) maar hij kon nog steeds niet om 19uur in slaap vallen, was weer tegen 21uur. en alle leukste is dat hij dat al een tijdje echt zegt, als ik hem vraag 'hoe laat ga je dan wel slapen?' tim dan:klok negeeen klok, eerst was het grappig dat hij dit zei maar nu niet meer...
pas een jaar later CB? het is alsof ze een klas overslaat op school!wij hebben niet slapende niet etende jongen die al kan liegen...dus wij waarschijnlijk wel met 2,5jaar...
@ Belize, en als je zn middagslaapje inkort? Je moet dit wel minimaal 2 weken volhouden om te kunnen kijken of het werkt, want de eerste dagen zal het echt niet gelijk werken. Grappig precies al die mickey mouse dingen voor hem! Hier vinden ze het ook helemaal leuk en roepen luidschreeuwend Mickey Mouse Clubhouse door de AH (terwijl Lisa dat programma maar 2x gezien heeft ooit) @ Mejosje, goed zeg dat ze het zo goed gedaan heeft op het CB, zelfs een x overslaan, dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Ze was ook goed gegroeid dus, want vind het niet zo heel groot lijken?
Ja ze had een klein dipje bij 1,5 jaar met de groei. Het is natuurlijk ook een moment opname. Maar nu zat weer netjes in de buurt van de middenlijn en gewicht iets onder de middenlijn.
OK, snapte we dat het goed genoeg is hoor. Maar het klonk gewoon niet zo heel groot vergeleken bij Lot
hebben jullie aan tim smsjes gestuurd of zo?want hij heeft iets meer dan een uurtje geslapen vanmiddag, veel minder dus, dan is hij om 19uur al 6 uur op geweest, misschien slaapt hij om 19:30 of zo. ik zal het proberen.
Diddl helemaal vergeten nog op jou te reageren: bedankt dat je nog even Lots gegevens hier had gezet ter vergelijking. En indd zoals jij dacht ik ook bij Mejosje hey dat verschilt niet heel veel met de mijne. Had het idee dat alle kindjes hier 12kg+ wegen en stukken groter zijn. Maar Mejosje, fijn dat het goed ging. Hier zal het drama worden. Hij wil niet meer gewogen worden en begint al met huilen bij het uitkleden. Daarnaast is hij hèel verlegen in het bijzijn van onbekenden en zal hij dus niet snel praten.
Heel voorzichtig plaats ik even hier dat ik een lichte posi test heb... moet eind van de week OD worden eigenlijk. Het is dus een vroege test. En van Pasja weet ik dat je daar mee uit moet kijken. Maar moet het toch even kwijt (beetje ongeduldig typje ben ik af en toe )
Ohhh mejosje, dat zou super geweldig zijn zo vlak voor de gyn afspraak. Dan heb je daar geen onzekerheid meer over. Ik weet niet of je al voorzichtig gefeliciteerd wilt worden, anders wachten we nog even op een KNAL-test. Spannend he, toch weer net zoals de eerste keer.
nou tim was 18maande, 13,6kg, en 86cm.ik kan me niet voorstellen dat kiek 12 plus kg was.ze was altijd op middenlijn zoals ik me kan herinneren. tim is ook gegroeid denk ik. esprit ondergoedset is binnen vandaag in maat 104-110 en ik dacht dat t erg groot zou zijn.maar het past prima(zonder luier).ik ben benieuwd hoe groot mijn jongen nu is dan. hij is wel afgevallen volgens huisweegschaal in afgelopen 2maanden maar is toch plus 14kg.
Klopt altijd op/rond de middenlijn...Ze heeft de 12kg idd nooit aangeraakt. Al voelt ze af en toe wel zo Laten we nog maar even wachten op een echte knaltest... dat laat ik ook heus wel weten. Heb toch een uitlaatklep nodig waar ik dit soort dingen even kan neerzetten Ben stiekem ook wel blij dat er een posi test ligt voor de gyn. Moet wel zeggen dat dit alleen nog maar meer vragen met zich meebrengt. Ik heb nu al pijn, maar wat gaat dat de aankomende maanden dan brengen als mijn buik groeit (indien het dus niet een valse test was).
ow en idd ongeveer zo als de eerste keer (alleen toen kwam ik er in de tram achter dat de testen ineens positief waren gekleurd... was weer richting de drogisterij waar ik de krengen gekocht had, kreeg namelijk geen test en geen controlestreepje... in de tram stonden ze er ineens allebei, toen maar nieuwe gekocht en deze in mijn zak gehouden )